Heeft iemand ervaring met Rossner zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Re: Heeft iemand ervaring met Rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:03

jojo23 schreef:
Focussed schreef:
Mensen de zadels zijn nu ca. 50,- duurder omdat je er nu een gratis dekje twv 50,- mag uitzoeken (slim van ze he? dan ben je verplicht tot aankoop).

ik heb er vorige week geen dekje bijgekregen!!!!

Boos! Boos! Nou,,dat is niet eerlijk Boos! Boos!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:27

dat gratis dekje gold alleen als je de bon (die vaste klanten thuisgestuurd hebben gekregen) inlevert. ik heb hem voor de oude prijs gekocht en die bon voor het gratis dekje ingeleverd. dus dubbelop mazzel.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:54

ZENUWACHTIG Nagelbijten / Gniffelen

Morgen is het zover,,,dan komt divoza met zadels Go jij! Go jij!

Heeft iemand nog tips waar IKZELF op moet letten bij passen??

Bijvoorbeeld,,, dat ik beetje mee kan kijken of het klopt??? Haha! Knipoog

UITERAARD luister ik als 1e naar mn paardje,,, kijkt hij boos bij aansingelen dan zeg ik direct : VOLGENDE ZADEL!!!

Dit omdat ik dus eerder flink besodemieterd ben met een te smal zadel,,arm dier,,ik geen benul en geloofde die zadelmakerman op zn woord..maar dus na 1 week flinke problemen etc..

3 verschillende zadelmakers laten komen,,,en JA HOOR boommaat te smal..
Ik kon ook GEEN HAARTJE tussen zadel en schouder in krijgen(schoftruimte 3 vingers),,maar namate je vanuit de kamer naar beneden ging zakken met je hand,,zat het dus KLEM,,en dat deed mij al zeer,,wat moet mn paard wel niet gevoeld hebben.. Huilen Huilen

Nu heeft hij ook HEEL LICHT de kuiltjes zeg maar.. Huilen

Maar goed TIPS????????

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:58

eerst passen zonder pad, shabrak of iets dergelijks. ook zonder iets eronder hoort het zadel goed te liggen. dit komt nu zo ff in me op, bij mij heeft de pensionhouder meegekeken, die weet er meer van dan mij.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:09

Zeker doe ik dat zonder dekje passen,,

Kijken aan longe of ie niet klapt,, Knipoog

Maar even zien hoor??

Volgende dingen weet ik nu gelukkig wel..

1 3 vingers schoftvrij(bij nieuw zadel)
2 Vanuit kamer hand zonder te knellen naar beneden kunnen glijden
3 Voldoende ruimte tussen kussens
4 zadel mag NIET kantelen bij hood/hals omlaag
5 los zadel NIET op te beuren met 1 vinger(achterkant zadel)
6 aangesingeld nergens knellen
7 moet overal voldoende druk hebben

Iets vergeten?? Tong uitsteken

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:23

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:40

je hebt reactie!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:52

Ik heb de rossner america dressuur(geen plus)
en rossner jumping diamond spring

Beide zaten mij direct heerlijk.... Lovers

Nu nog 1,5 week wachten eer dat ik ze krijg Ach gut

Coolboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:11

zazoeyou schreef:
Ik heb de rossner america dressuur(geen plus)
en rossner jumping diamond spring

Beide zaten mij direct heerlijk.... Lovers

Nu nog 1,5 week wachten eer dat ik ze krijg Ach gut

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop...
Ik hoop dat jij er net zoveel/lang plezier van zult hebben als ik Pling

TIP: vet de zadels (als je ze hebt) net zo lang in,,tot het er niet meer in trekt,,dat laatste poets je weg met een doek,,,
Daarna zijn ze klaar voor gebruik,, en doe je het 1x per week bijhouden..(1 malig vetten)

yvonne1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:31

Veel plezier met je zadels! Ik vind het erg fijne zadels

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:06

en heb je de korting gekregen die je wilde vragen?

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:49

lammie2701 schreef:
en heb je de korting gekregen die je wilde vragen?

JAZEKER Haha!

Liet het oude boek zien wat ik gekregen had,,dus prijzen 710,95 en 639,95

EN ze moesten verbreedt worden beide zadels en onder rembours verzonden worden naar mn huis,,

+ 50 euro voorrijkosten..

Wat denk je dat het gekost heeft?? Tong uitsteken

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:19

geen idee

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:23

lammie2701 schreef:
dat gratis dekje gold alleen als je de bon (die vaste klanten thuisgestuurd hebben gekregen) inlevert. ik heb hem voor de oude prijs gekocht en die bon voor het gratis dekje ingeleverd. dus dubbelop mazzel.

Krijg je die bon als je een klantenkaart hebt ofzo?
Volgende week komt Divoza hier zadels passen.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:41

ukie schreef:
lammie2701 schreef:

Krijg je die bon als je een klantenkaart hebt ofzo?
Volgende week komt Divoza hier zadels passen.

Whaa,, ik ben vaste klant en ik heb zelfs NOOIT zn bon thuisgestuurd gekregen Boos! Boos!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:17

Ik heb ook een klantenkaart, krijg ieder jaar de nieuwe catalogus en heb ook geen bon gekregen. Niet dat ik een nieuw zadel nodig heb, maar vraag me af aan welke klanten ze dan wel die bon hebben gestuurd.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:36

ik heb een klantenkaart en ik heb tegelijk met de catalogus die bon gekregen (zat erbij in) er zaten nog meer kortingsbonnen bij in.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:08

Ik heb vandaag een bruin Rossner Atlanta springzadel gekocht. Ik ga er morgen voor het eerst mee springen. Ik ben benieuwd Lachen

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:04

Dancer schreef:
Ik heb vandaag een bruin Rossner Atlanta springzadel gekocht. Ik ga er morgen voor het eerst mee springen. Ik ben benieuwd Lachen

Super eveline

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:15

Ik heb laatst een bruin Rossner America dressuurzadel gekocht. Het zadel op zich lijkt van goede kwaliteit te zijn, erg mooi ook Lachen. Maar de zadelmaker van Divoza.. pfff

Het zadel lag niet helemaal goed toen ik het kocht, zadelpasservice van Divoza is langs geweest en zou het vermaken. Heb het vandaag opgehaald en gepast, het gaat nergens over! Ze hebben er voor en in het midden gewoon wat vulling uitgetrokken, kan het leer aan de onderkant gewoon vastpakken zo weinig vulling zit er nog in... Zadel ligt dus voor geen meter. Twijfel nog wat ik ga doen, terug naar Divoza en eisen dat ze het zadel terug nemen/echt goed vermaken (al twijfel ik nu hard aan het kunnen van de zadelmaker) of het zadel naar een goede zadelmaker uit de buurt brengen...

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:41

zazoeyou schreef:
hoe vallen bij rossner de inchmaten??

ze hebben alleen de 17 en 18inch Bloos

ik heb altijd 17'5inch,(praat over merken prestige,stubben,,kentaur,BR,)

,welke maat kom ik op uit dan?? Pling

Misschien een beetje een laat antwoord...

Ik ben ook wezen "passen" bij divoza toen ik mijn nieuwe (veelzijdigheids)zadel wilde gaan kopen. Ik heb verschillende zadels geprobeerd (thuis al een voorselectie gemaakt op internet) en er bleef voor mij over: Rossner America Plus / Kieffer Aachen AT

Ik moest een 18" zadel hebben en heb zowel van Rossner alsook Kieffer de 18" uitvoering gepast. Wat mij bij de Rossner meteen opviel is dat hij erg klein uitvalt, met vrij hoge kniewrongen. Erg kort, erg klein (voelde me opgesloten) en een beetje een gedwongen zit.

Op grond daarvan heb ik uiteindelijk gekozen voor de Kieffer Aachen AT.

Dus als jij een 17,5" moet hebben van Stübben / Passier / Kieffer... pas dan in ieder geval een 18" van Rossner. Grote kans dat hij jouw wel goed past.

Gr. John

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 04:59

Hallo John,

Hahahaa,, inderdaad beetje laat maar toch bedankt.. Bloos

Ik heb inderdaad van rossner de 18inch genomen Knipoog

_June schreef:
Ik heb laatst een bruin Rossner America dressuurzadel gekocht. Het zadel op zich lijkt van goede kwaliteit te zijn, erg mooi ook Lachen. Maar de zadelmaker van Divoza.. pfff

Het zadel lag niet helemaal goed toen ik het kocht, zadelpasservice van Divoza is langs geweest en zou het vermaken. Heb het vandaag opgehaald en gepast, het gaat nergens over! Ze hebben er voor en in het midden gewoon wat vulling uitgetrokken, kan het leer aan de onderkant gewoon vastpakken zo weinig vulling zit er nog in... Zadel ligt dus voor geen meter. Twijfel nog wat ik ga doen, terug naar Divoza en eisen dat ze het zadel terug nemen/echt goed vermaken (al twijfel ik nu hard aan het kunnen van de zadelmaker) of het zadel naar een goede zadelmaker uit de buurt brengen...

Nou June,, dat klinkt inderdaad beroerd,,gewoon eisen dat ze het goed maken,,zo niet gedeelte geld terug vragen en naar andere zadelmaker gaan(als jij dat liever wilt) Knipoog
Maar Timo (die langskomt om te passen) doet zelf de aanpassingen niet,dat is ook beetje een nadeel want hij is namelijk de gene die precies weet wat er gebeuren moet per paard,,wat hij wel doet is de briefjes invullen met daarop de geschreven aanpassingen,,,aanpassingen worden gedaan door de zadelmakerij die naast de vestiging leek zit,,hij doet dan wat er op briefje staat maar heeft geen idee voor welk paard het is..kan me voorstellen dat het dan niet altijd goed gaat...

Timo heeft mij wel verteld dat ALS de zadels NIET liggen zoals ze horen te liggen na de aanpassing??dat hij dan gewoon terug komt en NET ZO lang aanpast TOT het goed is,,(jawel voor niks,,dus geen 50euro voorrijkosten meer)

Erg vervelend om te horen ,,mijn 2 zadels moeten namelijk beide verbreedt worden verder geen aanpassingen en ik krijg ze volgende week Vork
Ik hoop wel dat dat goed gebeurd,,ik heb namelijk GEEN zadels op moment en zou BLIJ zijn als ik eindelijk weer kan trainen(longeer nu elke dag Knipoog )

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:38

zazoeyou schreef:
Nou June,, dat klinkt inderdaad beroerd,,gewoon eisen dat ze het goed maken,,zo niet gedeelte geld terug vragen en naar andere zadelmaker gaan(als jij dat liever wilt) Knipoog
Maar Timo (die langskomt om te passen) doet zelf de aanpassingen niet,dat is ook beetje een nadeel want hij is namelijk de gene die precies weet wat er gebeuren moet per paard,,wat hij wel doet is de briefjes invullen met daarop de geschreven aanpassingen,,,aanpassingen worden gedaan door de zadelmakerij die naast de vestiging leek zit,,hij doet dan wat er op briefje staat maar heeft geen idee voor welk paard het is..kan me voorstellen dat het dan niet altijd goed gaat...

Timo heeft mij wel verteld dat ALS de zadels NIET liggen zoals ze horen te liggen na de aanpassing??dat hij dan gewoon terug komt en NET ZO lang aanpast TOT het goed is,,(jawel voor niks,,dus geen 50euro voorrijkosten meer)

Erg vervelend om te horen ,,mijn 2 zadels moeten namelijk beide verbreedt worden verder geen aanpassingen en ik krijg ze volgende week Vork
Ik hoop wel dat dat goed gebeurd,,ik heb namelijk GEEN zadels op moment en zou BLIJ zijn als ik eindelijk weer kan trainen(longeer nu elke dag Knipoog )

Ik denk dat ik een deel van m'n geld terug eis en naar een zadelmaker hier uit de buurt ga. Want het is imo niet goed een zadel meerdere keren open en dicht te maken. En als hij het zadel niet zelf vermaakt heeft het ook niet echt zin dat hij komt... Of hij moet het duidelijk doorgeven aan de zadelmaker, maar dat is volgens mij ook niet het geval Knipoog. Ik had het kunnen weten... Toen hij langs kwam werd het zadel alleen op mijn paard gelegd, ik hoefde er niet eens op te zitten. Koe En hij krabbelde 'n paar woorden op het briefje. Achteraf bleek dat te zijn: vulling eruit midden en voor. Moeilijk voor de zadelmaker, waar precies, hoeveel eruit?

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:12

June: Hu Verward Verward
Bij mij heeft hij het paard van top tot teen nagekeken,,maar dan ook echt goed...en gevoeld over zn spieren etc etc(mn paard vond het heerlijk Knipoog )..

Daarna zadels gepast van rossner Hij heeft eerst 4 verschillende rossners op zn rug gelegd(4 verschillende boommaten),, zo wist hij welke mn paard nodig had..
(keus was bij eerste zadel voor mij al gemaakt,,de rossner america)en zelfs de anky smooth(dat zat ook wel lekker Lovers ),, die moest ik even proberen van hem om te kijken en voelen hoe mijn paard daar onder liep,,dat was een bredere boommaat,,en de kussens daar was iets speciaals mee,,paarden horen daar zo vrij onder te lopen etc..

Toen vroeg hij mij hoe mn paard onder de anky liep,,ik zei: het zelfde als de rossner america,, hij zei zelf ook dat hij geen verschil zag met rossner..(die ik uiteindelijk genomen heb)

Ik heb ook de rossner america plus de montreal en passier geprobeerd,,maar niets zat mij meteen zo lekker als de america(geen plus),

Hij heeft echt SUPER de tijd genomen Pling

Daarna de springzadels gepast(eerst weer opgelegd welke boommaat beste lag),, nou het eerste zadel de jumping diamond zat het beste voor mij(paard paste hem ook super) die is het ook geworden..

Wat Timo gedaan heeft is op laatst bij briefje gezet boom verbreden beide zadels,,en toen de zadels vooraan gehangen die mn paard goed lagen,met op de kaartjes die aan het zadel hingen geschreven: nieuwe zadels verbreden naar deze maat voor zazoeyou, Vork

Ik weet niet hoelang het geleden is dat Timo bij jouw thuis is gekomen????

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:32

@Zazoeyou

Hij is ongeveer 4 weken geleden bij mij geweest. Ik weet niet of ze maar één iemand hebben die zadels aanmeet? Mss dat er bij mij iemand anders is geweest?! Maar ik baal er iig behoorlijk van, morgen maar eens bellen en kijken of we eruit kunnen komen!