Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Farouche schreef:ik heb gehoord dat die bitten met rolletjes soms niet zo goed zijn, omdat het velletje van de tong ertussen kan komen en het paard dus pijn krijgt. Dan zal hij pijn en het bit aan elkaar linken en het bit aan het hoofdstel linken. uiteindelijk zla hij heel moeilijk en vervelend worden
dit heb ik gehoord, dus weet verder niet of het waar is.
XchantjuhX schreef:Bitten met ribbels of rolletjes zijn imo altijd erg onvriendelijk... het irriteerd de lagen en de tong alleen maar waardoor de werking heftiger is... niet mijn ding
XchantjuhX schreef:Spelen... omdat er ribbels op zitten?
Paarden gaan 'spelen' met een bit omdat ze hun mond en kaak (hals, lichaam e.d. bla bla bla) ontspannen... niet omdat er tierelantijnen aan het bit zitten
De tape daargelaten... die kan voor paarden in sommige gevallen prettiger aanvoelen ipv het koude ijzer
lotteElb schreef:Ik heb nog nooit gehad (gemerkt) dat hij velletjes oid tussen de rolletjes had zitten, maar het helpt wel degelijk tegen echt vastpakken!
runningkawa schreef:Toch ben ik het wel helemaal eens met XchantjuhX
runningkawa schreef:rollen biiten zijn ook niet toegestaan op wedstrijden.
En daar heb je toch een heel leger aan bitten dat wel mag.
Dat deze bitten er niet bij staan zal neem ik aan niet zonder rede zijn
Over rollen bitten met 2 kleuren ga ik het niet nogmaals hebben, heb ik genoeg gedaan al
Es79 schreef:Probeer het ook RT op te lossen hoor!
Maar een juist en goed bit vind ik ook erg belangerijk, net zoals mijn zadel!
runningkawa schreef:Een goed bit vind ik ook belangrijk
Maar daar valt een rollen bit niet onder
XchantjuhX schreef:Es79 schreef:Probeer het ook RT op te lossen hoor!
Maar een juist en goed bit vind ik ook erg belangerijk, net zoals mijn zadel!
En dáárom moet je niet eens kijken naar rollen en die andere rommel
runningkawa schreef:helaas zijn er veel ruitersport zaken die maar aan 1 ding denken..verkopen...
runningkawa schreef:Een goed bit vind ik ook belangrijk
Maar daar valt een rollen bit niet onder
XchantjuhX schreef:Rubber kan stroef worden als het nat is, die andere bitten hebben imo niet echt een goede pasvorm... maar zijn ook redelijk goed.
Maar waarom al die soorten bitten? Vaak lopen ze het beste op een trensje van rvs of aurigan