Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LoveDunc schreef:Het schijnt juist zo te zijn dat met bandages rijden beter is dan met peesbeschermers.
merrieveulen schreef:_Nicky schreef:Ik rijd meestal romdom in bandages met springschoenen. Ik weet hoe ik ze moet aanleggen en dat ze minimale bescherming bieden. Toen ik gister de bandages af deed, kwamen de benen er vrijwel droog onderuit, terwijl ze er bij mij een stuk natter onder 3-1-beschermers en peesbeschermers uitkomen. Op mijn strijklappen en peesjes zitten kleine krasjes, dus dat is toch een teken dat ik beter met bescherming kan rijden.
bedenk wel dat de beschermer het been dikker maakt, en dat het dus kan dat ze met beschermers wel langs elkaar gaan en zonder niet!maar goed, zoals ik al zei, voorkomen is beter dan genezen, ja toch?
luffwinny schreef:als bandages zo slecht zijn zouden al die top ruiters der ook nie mee rijde(anky,marlies enzo..)ik rijd zelf met peesbeschermers en strijlappen.. me paard houd der niks aan over en als je der iets mee kan voorkomen..de paarden in de natuur zijn de paarden van nu niet meer ..in de natuur rijden we der niet op en hoeven ze ook geen piaffe enzo te doen..
Boreas schreef:Bandage's gebruik ik nooit omdat ook ik gehoord heb dat het de pezen oververhit.
Met rijden moet ik voor wel peeskappen omdoen omdat mijn paard voor een franse stand heeft waardoor zijn benen elkaar nog wel eens willen raken.
Als ze voor het eerst in groepsverband op het land gaan doe ik ook altijd peesbescherming om voor het geval dat, maar als alles echt uitgeraast is gaan ze snel weer af.
runningkawa schreef:Het gevaar van bandages is, dat veel mensen niet de kunde hebben deze correct om te draaien.
Ze zien foto's van bandages en vinden dat stoer en doen dat wel ff na.
te los, te strak of ongelijkmatig, allemaal zeer slecht.
Daar zit meer gevaar in, dan de hitte.
Want dan zou Anky haar dure paard nooit meer bandageren.
Peesbeschermers zijn makkelijk aan te brengen.
Maar helaas zijn er ook nog mensen die, die aansingelen.
Helemaal niet nodig.
Door de mooie pasvorm, blijven ze al snel op de plek zitten.
Klittebandje vast, zonder trekken en het zit al oke.
uiteraard niet vergeten af te doen, en elke keer goed zuiver maken.
Dan is er niets aan de hand.
Tineke Bartels rijd met training ook elk paard met peesbeschermers en strijklappen
En jazz is nog steeds in goede gezondheid
AstraGirlie schreef:Ik doe na een peesblessure altijd peesbeschermers om, liever wat meer poespas dan weer een aangetikt been...
ikke schreef:Ik heb niet eens zooi om rond benen te doen. En waarom zou ik ook, hij let zelf maar op waar ie z'n pootjes laat, daar is ie echt oud en wijs genoeg voor.
marahorse schreef:ikke schreef:Ik heb niet eens zooi om rond benen te doen. En waarom zou ik ook, hij let zelf maar op waar ie z'n pootjes laat, daar is ie echt oud en wijs genoeg voor.
Vind ik maar een domme opmerking? Als je gaat springen en je paard er niet ervaren in is en verkeerd uitkomt of dergelijke... struikel ik ook nog soms over mijn eigen voeten