Show je unieke zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 07:56

puppy1128 schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hier een ghost buttera met sinds kort een schapenvacht overheen van klök schapenvachtjes. Héérlijk! <3

Hiervoor een seatsaver op gehad maar vind deze vacht enorm leuk en lekker zacht en warm! :D

Leuk gematcht met je paard ! Ik kende Klök niet. Lijkt me heerlijk voor lange ritten.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 13:02

Mijn mooie El Campo gaat weg ;( . Het wipte achter en de zadelmaker bleef zeggen dat het goed lag. Maar mijn paard werd steeds chagrijniger tijdens het rijden en liep steeds slechter. En er bleef ook bijna geen dekje goed liggen. Dat had voor mij een rode vlag moeten zijn :o . Vandaag kwam de zadelpasser van KM Worldriding op stal en hij heeft in één klap een goed passend zadel op paard zijn rug gelegd.

Een zadel wat ik vooraf nooit zou kiezen, met een dressuurzadel diepe zit en veel wrong. Met glitter op de lepel, ook niks voor mij, maar dat zie ik toch niet als ik erop zit. Keuze snel gemaakt, want paard liep meteen te briesen van ontspanning en ik zat echt heel lekker, veel meer vrijheid dan je op het oog zou zeggen. Heel fijn zadel. En dus direct goedgekeurd door paard.

Ik blijf wel meegenieten van jullie bijzondere zadels hoor!

paardjebont

Re: Show je unieke zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 13:38

ik ben helemaal geinspireert door al die zadels! ik dacht vroeger altijd dat er maar twee soorten zadels waren: westernzadels, en engelse zadels.. maar ik zie hier zo veel bijzondere varianten voorbij komen! ik mis alleen nog een dameszadel...

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 13:51

Niet zo speciaal als sommige andere zadels hier, maar ik heb een Sommer Spirit. Ik heb echt waar nog nooit zo'n comfortabel zadel gehad <3 Paard is er ook vreselijk blij mee.

Afbeelding

In de zomer leg ik er een grote schapenvacht op, dan kan ik met korte broek rijden :D

Afbeelding

Mijn vriendin heeft recentelijk zelf een close contact zadel gemaakt. Inmiddels heeft ze een goede kwaliteit dekje met inlages, dus nu zonder barebackpad en katoen chabrak.

Afbeelding

Ingeborgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:11

Wat een mooie zadels komen er voorbij!! Vorig jaar een zadel van Connect samengesteld de basis is Erasmus en de boven kant Vecchio Leisure. Voor beide een fijn zadel. De kleuren zijn ook door mij samengesteld zodat het gelijk is aan het zadel voor mijn andere paard (nu met pensioen)zwart met bruine biezen en bruin garen. Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 16:08

Molfre schreef:
Niet zo speciaal als sommige andere zadels hier, maar ik heb een Sommer Spirit. Ik heb echt waar nog nooit zo'n comfortabel zadel gehad <3 Paard is er ook vreselijk blij mee.

In de zomer leg ik er een grote schapenvacht op, dan kan ik met korte broek rijden :D

Zeker wel een bijzonder zadel, en al helemaal met die schapenvacht. Ziet er heerlijk uit!

Ingeborgx schreef:
Wat een mooie zadels komen er voorbij!! Vorig jaar een zadel van Connect samengesteld de basis is Erasmus en de boven kant Vecchio Leisure. Voor beide een fijn zadel. De kleuren zijn ook door mij samengesteld zodat het gelijk is aan het zadel voor mijn andere paard (nu met pensioen)zwart met bruine biezen en bruin garen.

Handig, Ingeborgx, dat je dat zo kon samenstellen.

Melzazu

Re: Show je unieke zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 17:34

Oh dat ziet er ook prachtig uit Ingeborgx