Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mavantos schreef:Ik ken geen enkele echt goede zadelmaker hoor. Het lijkt wel alsof het altijd ellende is. Je moet eerst smeken of ze alsjeblieft willen komen, dan betaal je een vermogen en puntje bij paaltje is er altijd wat op aan te merken.
Ik rij nu een aantal maanden op mijn nieuwe paard met het zadel van mijn overleden paard. Lijkt prima te passen met een dunne Winderen pad eronder voor de zekerheid, maar toch nog even een zadelmaker erbij binnenkort... Was er tot op heden nog niet van gekomen ivm omstandigheden. Zal mij benieuwen of ik daarna nog steeds blij ben![]()
Hopelijk lost de zadelmaker het netjes met je op TS.
Lde schreef:c_alsemgeest schreef:
Dat denk ik inderdaad ook, maar hoor/lees wel vaker negatieve ervaringen betreft dit merk.
Weet niet of het aan het merk zelf ligt of specifieke passers.
De eigenaar van het merk meet ze zelf aan en heeft de zadels ook zelf ontworpen.
Dees schreef:Al die nieuwkomers op de zadelmarkt? Waarom kopen mensen dat toch? Laat zo'n merk zich toch eerst maar 10+ jaren bevestigen als deugend merk.
PSvanLot schreef:Lde schreef:
De eigenaar van het merk meet ze zelf aan en heeft de zadels ook zelf ontworpen.
Er wordt gezegd dat de zadels van Engelse/Italiaanse makelij zijn, maar van mensen die geen belangen hebben bij het merk wordt weer gezegd dat dat zeer zeker niet zo is.
Al met al is het zeer dubieus.
Goede zadelmaker... ik denk dat het vooral belangrijk is dat ze met je mee willen denken en naar het comfort van het paard kijken en niet enkel naar de eigen portemonnee.
Dees schreef:Mee eens, Pareltjes.
Bij dit soort zadels als die van TS kun je echt al vanaf de reclamefotos zien dat die nooit goed gaan passen en domweg te slecht van bouw zijn. Die rechtopstaande lepel aan de achterkant? Dat werkt nooit. De langwerpige vorm van de zitting? Werkt ook nooit.
Al die nieuwkomers op de zadelmarkt? Waarom kopen mensen dat toch? Laat zo'n merk zich toch eerst maar 10+ jaren bevestigen als deugend merk.
Ik vind het vooral heel sneu voor TS dat ze erin getuind is. Hoop dat je nog een flink stuk van je geld mag terugkrijgen voor dit wanprodukt.
En daarna snel naar een zadelverkoper met meerdere merken in het assortiment en nooit weer zo'n exotenkneus.
oji schreef:Wat is eigenlijk de beweegreden van mensen om naar een zadelmaker te gaan die slechts 1 merk verkoopt? Dan beperk je je toch bij voorbaat enorm in de pasvorm voor je paard en jezelf.
Ik zou zelf nooit snel kiezen voor een op maat gemaakt zadel (of je moet echt een paard met een heel bijzonder moeilijke rug kopen, maar eigenlijk laat ik dat paard dan daarop al staan). Liever een zadelmaker met een heel arsenaal aan verschillende merken en type productie zadels, zodat je kan proefrijden met het zadel of dat het ook daadwerkelijk wordt. Of je paard daar fijn onder loopt en of jijzelf ook daadwerkelijk lekker in zit.
Nou heb ik ook geen verstand dus van op maat gemaakte zadels, in hoeverre dat echt volledig op maat is gemaakt, of een "custom" set aan halffabricaten die aan elkaar gezet worden. Maar voor mij klinkt 4000 euro voor een op echt op maat gemaakt zadel ook wel als "to good to be true" Een kwalitatief goed productie zadel van een A-merk kost al dat of meer. Als het dan om unieke op maat gemaakte exemplaren gaat, kan dat nooit voor dezelfde kwaliteit voor die prijs.
oji schreef:Grappig dat iedereen daar dan weer anders mee omgaat. Ik heb zelf aangeboren HD en inmiddels ook een kunstheup. Voor mij is dat juist een reden om dus echt niet voor een zadel te kiezen waar ik op kan proefrijden. Maar goed, off topic
ynskek schreef:Maar dan is er toch ook iemand die zegt. "Ik durf het aan om een nieuw merk te kopen en te laten zien..."
Waarom moet dat een bekende ruiter zijn en moet een onbekende ruiter dat niet doen?
Dees schreef:Omdat de bekende ruiter dat gesponsord gaat doen en de amateur moet ervoor betalen.
Maw: de leverancier investeert in zijn nieuwe product en investeert in de reputatie van zijn product en gaat samenwerken met bekende ruiters om het merk te bevestigen.
Dit geheel in tegenstelling tot snel-snel geld verdienen en maar zien wat voor brokken ervan komen, zoals deze Graziozo verkoopster.
Onbekende ruiters / amateurs die willens en wetens geld neerleggen om andermans proefkonijn te zijn, moeten dat helemaal zelf weten.
Maar vaker zie je dat mensen gewoon in een mooi verkooppraatje zijn getuind en dan met een niet passend, veel te duur zadel zitten. Zoals in dit topic is te lezen.