Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rizette schreef:Niet iedereen hoeft er last van te hebben. Ik zou ze nooit meer kopen nu ik dit allemaal gelezen heb.
pol013 schreef:Ik hoor hier die korfjes steeds voorbij komen. Maar het lijkt mij dat je daar net zo gezellig klem in kunt komen te zitten eigenlijk. Gewoon meer stukken waar je bij een gekke draai in vast kunt haken.
Waidida schreef:Ik zag inderdaad ook het filmpje en nu alle reacties hier. Ik was toch altijd bang dat je aan het haakje onderaan bij het voetbed ook kan blijven haken. Imo zijn die ophena's de veiligste, maar ja die zijn dan wel een rib uit je lijf en niet toegelaten op wedstrijden.
DuoPenotti schreef:Waidida schreef:Ik zag inderdaad ook het filmpje en nu alle reacties hier. Ik was toch altijd bang dat je aan het haakje onderaan bij het voetbed ook kan blijven haken. Imo zijn die ophena's de veiligste, maar ja die zijn dan wel een rib uit je lijf en niet toegelaten op wedstrijden.
Diverse merken hebben een kleiner haakje.
Alsnog kun je daar achter blijven, maar de kans word alweer kleiner.
Even als voorbeeld de Br Lavorne
https://hypostore.nl/br-stijgbeugels-lavarone.html
MyWishMax schreef:DuoPenotti schreef:
Diverse merken hebben een kleiner haakje.
Alsnog kun je daar achter blijven, maar de kans word alweer kleiner.
Even als voorbeeld de Br Lavorne
https://hypostore.nl/br-stijgbeugels-lavarone.html
En die klappen de andere kant op open, wat ik juist gevaarlijker vond. Dan moet voet al omhoog om eruit te komen
pmarena schreef:pol013 schreef:Ik hoor hier die korfjes steeds voorbij komen. Maar het lijkt mij dat je daar net zo gezellig klem in kunt komen te zitten eigenlijk. Gewoon meer stukken waar je bij een gekke draai in vast kunt haken.
Lijkt mij echt bijzonder lastig, en ik heb veel verschillende stijgbeugels met verschillende korfjes en kapjes gehad. De enige die ik niet gehad heb, zijn van die opklikbare korfjes die je volgens mij als beugelblokjes in "normale" fillis stijgbeugels kan klikken. Die zijn dus niet 1 geheel met de stijgbeugels, en dan kan ik me voorstellen dat je op 1 of andere bizarre manier wellicht een opening kan krijgen...? Maar daarvoor ken ik het product niet goed genoeg.
pmarena schreef:Ja dat vind ik ook een veel beter alternatief
Maar dan moet die flexibele zijkant natuurlijk wel flexibel genoeg zijn, en ook ver genoeg naar onderen nog flexibel zijn zodat niet de onderkant nog stevig is en je daar nog vastgeklemd kan raken terwijl de bovenkant wel open wil......
pmarena schreef:En hou ik er ook rekening mee dat de afbreekkans een heel stuk hoger is bij een beugel die een structurele zijkant mist.
Waidida schreef:Ja ik denk dat enkel pararuiters ze mogen gebruiken. Ik vind het erg stom maar zie voor dressuur bijvoorbeeld wel een beetje waar ze vandaan komen. Misschien dat ik ze gebruik om volgend jaar mijn jonge paard te gaan inrijden en ze daarna weer verkoop oid