Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Avalanche schreef:PSvanLot schreef:Heb je toevallig een foto van jezelf in je Antares zadel?
Nee helaas, ik ben bijna altijd alleen op stal. Dus heb maar zelden foto's.Ibbel schreef:Niet alleen inzicht is veranderd, ook de paarden, doordat de eisen veranderden. Rouwdouw cavaleriepaarden, lompe boerenknollen en tuigers zijn verdrongen door hoog in het bloed staande benenzwaaiers. Met andere ruggen en daarmee behoefte aan andere zadels.
Ja en toch paste mijn Kieffertje zonder wrong prima op mijn Jazz x Ferro merrie.
Dit zadel:
[ [url=m/FjIQya.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/czSfpb.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ik kwam er leuk mee weg ook. Al ben ik er ook wel vrij regelmatig afgedonderd![]()
Maar het was een tof zadel, en ik vind het jammer dat zulke zadels niet meer te koop zijn.Elisa2 schreef:M niveau was al heel wat, ging vaak gepaard met veel geschop en geruk en gepluk. Niveau is door de jaren heen juist veel hoger geworden, er is nu veel meer kennis en bewustzijn
Is dat zo? Vroeger had je de L van levenslang, maar er werd voor mijn gevoel veel strenger gejureerd. Nu ziet de jury dingen door de vingers waar ze vroeger echt niet mee akkoord gingen.
Suzanne F. schreef:Hier juist geen last van een stoelzit, juist het tegenovergestelde. Ik zou willen dat er een zadel was waarin ik wat meer achterover kon zitten met mijn been iets naar voren. Bij mij lag mijn been altijd naar achteren en zat ik op de voorkant zeg maar. Heb nog nooit een dressuurzadel gehad waarin ik dat niet had. Ik zat vroeger op mijn veelzijdigheidszadel beter.
Avalanche schreef:Nee, is niet hetzelfde zadel. Zoals ik eerder schreef had je de Wien en de Wien DL. Dit is de Wien DL.
Elisa2 schreef:Suzanne F. schreef:Hier juist geen last van een stoelzit, juist het tegenovergestelde. Ik zou willen dat er een zadel was waarin ik wat meer achterover kon zitten met mijn been iets naar voren. Bij mij lag mijn been altijd naar achteren en zat ik op de voorkant zeg maar. Heb nog nooit een dressuurzadel gehad waarin ik dat niet had. Ik zat vroeger op mijn veelzijdigheidszadel beter.
Jij had waarschijnlijk geen doorsnee lichaam? Volgens mij is het zadel van Edward ook zo ontwikkeld. Dat hij zijn lange benen wat meer kwijt kan.
Elisa2 schreef:Avalanche schreef:Nee, is niet hetzelfde zadel. Zoals ik eerder schreef had je de Wien en de Wien DL. Dit is de Wien DL.
Ja oke, de DeLuxe had misschien iets meer wrong. Maar de gewone Wien had ook wrong. Een zadel zonder wrong is van de voorkant heel goed te zien. Want dan zit er echt helemaal niks.
Elisa2 schreef:Avalanche schreef:Nee, is niet hetzelfde zadel. Zoals ik eerder schreef had je de Wien en de Wien DL. Dit is de Wien DL.
Ja oke, de DeLuxe had misschien iets meer wrong. Maar de gewone Wien had ook wrong. Een zadel zonder wrong is van de voorkant heel goed te zien. Want dan zit er echt helemaal niks.
Daphara schreef:En je punt is????
Wat maakt het uit of een zadel van 20-15 jaar terug iets wrong had of niet? Het heeft toch niets met de stelling van dit topic te maken, maar imo puur met gelijk willen hebben.
Elisa2 schreef:Lijkt me belangrijk om de verschillen goed te duiden in een zadel discussie topic.
DuoPenotti schreef:Het is toch ontopic? Vergelijkingen in wrongen van vroeger en nu vind ik best kloppend.
Avalanche schreef:........... de extreme blocks die de helft van het zweetblad in beslag nemen, de hoge lepel waardoor het bekken van de ruiter in een onnatuurlijke positie gedrukt wordt, en je de onderrug effectief vastzet. Waardoor die kuit dus ook zo naar achter gaat, want érgens moet het lijf dat opvangen.
Daar had je ook bij de Kieffer Lusitano (die met de meeste wrong) geen last van.