Edix zadels

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 10:00

Ok maar dat dat kussen er zo onderuit komt?

darkadia

Berichten: 5295
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 10:17

MarjanB schreef:
Ok maar dat dat kussen er zo onderuit komt?


Hmm dat heb ik ook niet eerder gezien. Wellicht gewoon Sylvia van Edix zelf even mailen? Mijn ervaring is dat ze graag mee kijkt en denkt!

dieseltje09

Berichten: 1882
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:17

Ik had exact zelfde met zowel de Tariq als de Tudor. Enige oplossing was toch de voorste singel gebruiken… ook de oplossing/ antwoord van Edix

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:20

En merkte je verschil met je paard?

dieseltje09

Berichten: 1882
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:30

MarjanB schreef:
En merkte je verschil met je paard?


Nee maar ik had wel een brede harry ;) dus voor de stabiliteit was het juist zelfs aan te raden. Maar met mijn huidige hoef ik het dus niet te doen, dan blokkeert hij de schouder en wil er niet lekker meer onder door roteren… ht is dus echt paard afhankelijk

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:35

Hmmm ok dank je! Deze is idd ook breed en rond geribt :D

Ga het gewoon nog even testen

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:40

Ah, je hebt hier ook je vraag gesteld! Ik zou ook de voorste singelstoot even proberen.
Denk dat dan het zadel ook niet meer naar voren schuift. Als het haar niet lekker zit op de schouder, dan merk je dat gelijk wel in haar beweging.

Ik had op mijn (zeer!) ronde paard ook de voorste singelstoot in gebruik. De middelste heb ik eraf gehaald. Geen problemen met een beperkte schouder gehad.

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 13:16

Hier idd ook 2 ronde paarden en mede daarom de voorste

Gladijs
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:58

Ik meld mij ook even in dit topic.. ik heb de Edix Yasir geprobeerd en het is erg goed bevallen voor een van mijn ponies. Ik ben op zoek naar een 16 inch Yasir maar dat blijkt nog lastig te zijn.. mocht iemand er eentje hebben en er vanaf willen, ik houd mij aanbevolen :j de ervaring was zo goed dat ik van mijn Ghost geloof voor haar afstap.
Afbeelding

Ps let niet op het dekje, die was een maatje te groot.

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:04

Nou heb de singel stoot voor vast gedaan.. nu komt ie achter wat los liggen qua kussen liep wel goed en ik zit er erg fijn in

Voor
Afbeelding
Afbeelding
Na
Afbeelding
Afbeelding

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 22:44

Gladijs schreef:
Ik meld mij ook even in dit topic.. ik heb de Edix Yasir geprobeerd en het is erg goed bevallen voor een van mijn ponies. Ik ben op zoek naar een 16 inch Yasir maar dat blijkt nog lastig te zijn.. mocht iemand er eentje hebben en er vanaf willen, ik houd mij aanbevolen :j de ervaring was zo goed dat ik van mijn Ghost geloof voor haar afstap.
[ [url=m/mW40FH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ps let niet op het dekje, die was een maatje te groot.


Ik zou even Boomloos in Balans volgen op fb. Zie daar met regelmaat edix zadels in kleinere maten voorbij komen.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 23:06

MarjanB schreef:
Nou heb de singel stoot voor vast gedaan.. nu komt ie achter wat los liggen qua kussen liep wel goed en ik zit er erg fijn in

Voor
[ [url=m/TgFOwG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gKrtN3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na
[ [url=m/CFO0JD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WuDghE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind 'm zo wel mooier liggen, maar das vanaf de foto. Als jij zegt dat ie nu wipt, dan zou ik toch vragen of de zadelmaker er nog even naar wil kijken.

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 06:52

Dank voor je antwoord!

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 07:07

Met de voorste stoot "trek" je hem meer op de schoft en wordt een onbalans aan de achterkant inderdaad sneller zichtbaar. Lastig.

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 08:46

Ja ze mist spier op de schoft dus dat heeft ook even tijd nodig. Denk zelf dat het met inlage in de pad wel op te lossen is. Deze alleen voor wat ophogen. Dan ligt ie weer in balans. Altijd ook wat lastig met dit soort projecten

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:04

MarjanB schreef:
Ja ze mist spier op de schoft dus dat heeft ook even tijd nodig. Denk zelf dat het met inlage in de pad wel op te lossen is. Deze alleen voor wat ophogen. Dan ligt ie weer in balans. Altijd ook wat lastig met dit soort projecten


Ik zou inderdaad een inlage er voor bij in doen… kan zijn dat het kopijzer net een tikkie breed is en daardoor het zadel ook naar voren kan zakken…
Ik gebruik bij al mijn edix dressuur zadels de voorste en achterste stoten en bij geen van allen ligt het zadel vast op de schouder of tegen de schoft…
Ps als je paard een hogere schoft heeft zou ik nog even wachten en de ishya proberen

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:07

Afbeelding

De ishya, top zadel

ajesca123

Berichten: 1937
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:29

caipirinha schreef:
[ [url=m/bVF6Z4.jpg]Afbeelding[/url] ]

De ishya, top zadel

Is dat het nieuwste model?
En weet je ook in welke prijsklasse dit zadel komt?
Had gehoord dat er rond September een nieuw model uit zou komen.
Eind September komt de zadelmaker bij mij wat edix zadels passen op 1 van de wedstrijdpaarden en het nieuwe model zouden we ook gaan proberen.
Laatst bijgewerkt door ajesca123 op 26-08-23 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:30

Denk dat die te diep is qua zit voor mij

Heb ondertussen een Tariq via marktplaats op de kop getikt. Heb de pad opgevuld maar hij ligt nog niet helemaal je van het. Dus twijfel nog even of ik de singel terug doe of een andere pad ga proberen

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:35

ajesca123 schreef:
caipirinha schreef:
[ [url=m/bVF6Z4.jpg]Afbeelding[/url] ]

De ishya, top zadel

Is dat het nieuwste model?
En weet je ook in welke prijsklasse dit zadel komt?
Had gehoord dat er rond September een nieuw model uit zou komen.
Eind September komt de zadelmaker bij mij wat edix zadels passen op 1 van de wedstrijdpaarden en het nieuwe model zouden we ook gaan proberen.


Ja dat is de nieuwste. De prijs word €3150 en als je hem in. De pre order doet krijg je er geloof ik een singel en dekje bij. Tijdens horse event is het zadel er voor zover ik weet.

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:36

MarjanB schreef:
Denk dat die te diep is qua zit voor mij

Heb ondertussen een Tariq via marktplaats op de kop getikt. Heb de pad opgevuld maar hij ligt nog niet helemaal je van het. Dus twijfel nog even of ik de singel terug doe of een andere pad ga proberen


Zelf rij ik met de wollen pads, meer comfort en daarmee liggen mijn zadels top

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:36

Welke heb je? Ik heb nu net de cotton gekocht :+

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:42

Pffff wat een geld. Zeker in vergelijking met de andere modellen.

ajesca123

Berichten: 1937
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:49

caipirinha schreef:
Ja dat is de nieuwste. De prijs word €3150 en als je hem in. De pre order doet krijg je er geloof ik een singel en dekje bij. Tijdens horse event is het zadel er voor zover ik weet.


Bedankt voor je reactie.
Ik ga het zien als de zadelmaker komt.
Opzich heb ik niet direct een max budget maar vind het aardig aan de prijs voor semi boomloos.
Maar ik zeg eerlijk dat het voor mij ook nog onbekend is dus kan er eigenlijk nog niks van zeggen.
Heb eerder een Aviar besteld voor 5000 euro waar uiteindelijk paard niet onder wilde lopen.
Dit heeft ze eigenlijk bij bijna alle boomzadels.
Voor de grap eens zonder zadel geprobeerd en dan loopt ze in alle gangen top. Daarom nu de stap naar Semi boomloos.
Dus als ze onder dit zadel wel wil lopen ben ik al heel gelukkig en ben ik de prijs waarschijnlijk al snel vergeten.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:50

MarjanB schreef:
Denk dat die te diep is qua zit voor mij

Heb ondertussen een Tariq via marktplaats op de kop getikt. Heb de pad opgevuld maar hij ligt nog niet helemaal je van het. Dus twijfel nog even of ik de singel terug doe of een andere pad ga proberen


Als mijn zadel wipt dan weet ik dat het kopijzer te krap is (en dus niet te groot). Misschien is dat bij jouw paard ook zo?