Is dit zadel te lang?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Re: Is dit zadel te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:32

Wat fijn! Voor hem, maar zeker ook voor jou. Goed gedaan!

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 20:12

kyrkelover schreef:
Hij ziet er nu ook 1000x beter uit.
Je ziet dat alles hem heel veel energie en kracht gekost heeft.
Hij begint nu weer te glanzen en body te ontwikkelen zoals hij was.
Nu hopenlijk alleen een opwaartse spiraal met dit geweldige paard.

Zeker! Hij is echt een ongelooflijk lief paard, wel nog lekker hyper vooral nu hij wat vet op zich heeft is hij alleen maar speelser maar dat geeft ook een goed gevoel dat hij lekker in zn vel zit nu!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:52

Wauw wat goed TS!! Hij ziet er echt super uit! Ik vind het grappig dat hij dat ronde buikje ook al had toen hij mager was, dus dat is echt een beetje zijn bouw. Maar hij heeft nu gewoon weer bespiering en wat vet op de botten :)

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 09:54

Earth schreef:
Wauw wat goed TS!! Hij ziet er echt super uit! Ik vind het grappig dat hij dat ronde buikje ook al had toen hij mager was, dus dat is echt een beetje zijn bouw. Maar hij heeft nu gewoon weer bespiering en wat vet op de botten :)

Die buik was hij inderdaad nooit kwijt xD hij is volgens mij gewoon best rondgeribt ook, maar als hij een flinke maaltijd opgeeft is zijn hangbuik ongelooflijk. Misschien komt het ook wel doordat hij 24/7 aan zijn hooi zit te knabbelen met daarnaast nog heel wat ander eten. We hebben namelijk zijn eetplan niet aangepast maar de kilos kwamen er gewoon ineens bij toen de sarcoid kromp

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:57

Zo, die herken je bijna niet meer. Je bent goed bezig geweest ts

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:04

Niet te geloven wat een verschil. Petje af hoor

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:44

WAUW! Wat een verschil. Heerlijk zo’n update.
Om terug te komen op de reden van je topic: je zit erg achterin je zadel lijkt op de foto.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:18

Over de ligging van je zadel kan ik niks zinnigs zeggen maar jeetje wat een kanon van een plek zeg! En wat fijn voor jullie beide dat het nu zo goed gaat, wat kan hij blij zijn met jou als baas :j

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 13:48

mamabird schreef:
WAUW! Wat een verschil. Heerlijk zo’n update.
Om terug te komen op de reden van je topic: je zit erg achterin je zadel lijkt op de foto.

Misschien zijn de corona kilootjes van invloed geweest? Of een onhandige screenshot, moeilijk om te schatten zo. Want als ik tijdens het stappen mn hand achter mijn komt leg past het wel. Het zadel heeft trouwens ook een erg blokkige wrong wat misschien de balans raar legt?

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:05

Het zadel lijkt me voor jou niet persé te krap (dus die Corona kilootjes kun je prima hebben hoor ;)). Het lijkt meer dat je te ver achterin zit. Misschien idd een momentopname, geen idee, maar het viel me op. Zeker als het zadel aan de lange kant is én je paard zoveel verandert is, misschien verstandig om weer eens door een Zadelpasser te laten beoordelen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:23

Wauw hij is goed opgeknapt!
Ik zou voor je paard wel een ander zadel gaan zoeken, deze werkt niet voor jullie beiden.

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 15:58

Hannanas schreef:
Ik zou voor je paard wel een ander zadel gaan zoeken, deze werkt niet voor jullie beiden.

Ik zal de zadelmaker weer eens laten komen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:48

CapeS schreef:
Hannanas schreef:

Heel verstandig! Zadel ligt te ver naar voren en kiept naar achteren, waardoor de schouder niet vrij is en jij op de lepel zit, terwijl je makkelijk in dit zadel zou moeten passen met jouw figuur.

Ik denk ook niet dat je dit passend gaat krijgen, want je paard heeft een wat lastig figuur met die hoge schoft, korte rug en hij is overbouwd. Ik denk dat je waarschijnlijk naar een ander zadel moet kijken. Edit: lees terug dat dit een Fairfax is, misschien is het dan aan te passen zodat het wel past. In ieder geval kan de singelstoot naar voren geplaatst worden, waardoor de singel misschien minder het zadel over de schouder trekt. Ook zou ik adviseren te kijken naar een goede lengte crescent singel, die de groeve wat naar achteren kan leggen.

Fijn dat je paard al zo goed opgeknapt is!

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 22:09

Daphara schreef:
CapeS schreef:

Heel verstandig! Zadel ligt te ver naar voren en kiept naar achteren, waardoor de schouder niet vrij is en jij op de lepel zit, terwijl je makkelijk in dit zadel zou moeten passen met jouw figuur.

Ik denk ook niet dat je dit passend gaat krijgen, want je paard heeft een wat lastig figuur met die hoge schoft, korte rug en hij is overbouwd. Ik denk dat je waarschijnlijk naar een ander zadel moet kijken. Edit: lees terug dat dit een Fairfax is, misschien is het dan aan te passen zodat het wel past. In ieder geval kan de singelstoot naar voren geplaatst worden, waardoor de singel misschien minder het zadel over de schouder trekt. Ook zou ik adviseren te kijken naar een goede lengte crescent singel, die de groeve wat naar achteren kan leggen.

Bedankt voor het advies! Dat zal ik zeker in gedachten houden Fairfax is inderdaad goed aan te passen en als het mogelijk is heeft dat natuurlijk de voorkeur aangezien een compleet nieuw zadel weer even sparen wordt :)

Edit: zou het trouwens ook aan mij kunnen liggen? Misschien dat ik zelf het zadel te ver naar voren leg? Ik probeer altijd te zorgen dat het middel horizontaal is maar misschien leg ik hem niet goed neer.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 00:26

CapeS schreef:
Daphara schreef:

Bedankt voor het advies! Dat zal ik zeker in gedachten houden Fairfax is inderdaad goed aan te passen en als het mogelijk is heeft dat natuurlijk de voorkeur aangezien een compleet nieuw zadel weer even sparen wordt :)

Edit: zou het trouwens ook aan mij kunnen liggen? Misschien dat ik zelf het zadel te ver naar voren leg? Ik probeer altijd te zorgen dat het middel horizontaal is maar misschien leg ik hem niet goed neer.

Is het de Fairfax classic?

Ik heb hem ook voor mijn jonge merrie, heb geen goede standfoto, maar als die goed op je paard ligt, hoort het zweetblad recht naar beneden te liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je de extra singelstoot die ik bedoel, ik heb het er aan laten zitten omdat mijn merrie drachtig is en het mogelijk is dat ik de voorste singelstoot moet gaan gebruiken.

Afbeelding

Ik heb hem dubbelgevouwen en terug in de opening gestoken.

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 08:40

Daphara schreef:
CapeS schreef:

Is het de Fairfax classic?

Ik heb hem ook voor mijn jonge merrie, heb geen goede standfoto, maar als die goed op je paard ligt, hoort het zweetblad recht naar beneden te liggen.

[ [url=m/O8tIWP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TgLFty.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier zie je de extra singelstoot die ik bedoel, ik heb het er aan laten zitten omdat mijn merrie drachtig is en het mogelijk is dat ik de voorste singelstoot moet gaan gebruiken.

[ [url=m/993eEt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hem dubbelgevouwen en terug in de opening gestoken.

Ja, ik heb wel de cupped variant maar dat zal niet ongelooflijk veel verschillen. Ik zal zelf proberen om hem wat verder naar achteren te leggen ( hij heeft wel een grotere schouder namelijk) en dan hopelijk past dit zadel met wat aanpassingen nog.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 12:37

Vast wel. Fairfax is een prachtig merk, en super fijn aan te passen.

En je doet het zo goed, TS, echt!!!

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 18:31

Avalanche schreef:
Vast wel. Fairfax is een prachtig merk, en super fijn aan te passen.

En je doet het zo goed, TS, echt!!!

Ik moet ook zeggen dat de Bokkers echt hebben geholpen, alhoewel het soms moeilijk ik om via een post een situatie etc. Over te brengen en zo te communiceren. De zadelmaker is geweest en heeft de pad erondeuitgehaald wat meteen het zadel een stuk naar beneden liet zakken maar nog wel gelukkig met een mooie ruimte voor zijn schoft. Hij heeft erg grote schouders gekregen dus de pad zorgde er gewoon voor dat het wat te hoog zat.

Hier nog een über schattige foto van Cape die op zijn dagelijkse uitje in de tuin gaat (vooral om alle appels en peren die over zijn te zoeken)
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:36

Ik ben nog steeds erg onder de indruk hoe jij dat paard hebt opgeknapt. +:)+

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:47

Ja, ik ook! Zo fijn dat ie bij jou terecht is gekomen. Menigeen had hem opgegeven, denk ik..
Hoop op vele gezonde jaren samen voor jullie! :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:01

Wat een leuke update.

Als ik eerlijk Ben lag je zadel al niet mooi op de foto's in de beginpost van dit topic. En dat lag waarschijnlijk ook aan die pad zoals er toen al geopperd werd

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:34

Een heerlijke tevreden snoet.
Dat paard is een enorme mazzelaar met jou als eigenaar. +:)+
Ik weet zeker dat menigeen hem al lang had opgegeven.

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 02:18

Art_Ificious schreef:
Wat een leuke update.

Als ik eerlijk Ben lag je zadel al niet mooi op de foto's in de beginpost van dit topic. En dat lag waarschijnlijk ook aan die pad zoals er toen al geopperd werd

Ik heb er zelf niet veel verstand van, ik heb mee een beetje proberen in te lezen etc. Ik had de wow onderlegger gekocht aangezien die goed aan te passen was. Maar een tijdje geleden kocht ik van de zadelmaker alle lucht eruit halen zodat het gewoon een foam pad was maar ik denk dat het mij uiteindelijk niet goed was gelukt. Ik zal kijken of ik een foto kan maken maar ik ben helaas momenteel niet thuis ivm studie.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 10:54

WOW WOW WOW toen ik begon aan je topic dacht ik zo mager door een sacroidje dat kan niet maar na je udate gezien te hebben snap ik helemaal dat dat veel energie gekost heeft. Echt respect voor jullie wat is hij opgeknapt zeg! Ik vraag me wel af of je toch nog bloedonderzoek had laten doen? Bloedworm besmetting zie je helaas slecht terug in mest onderzoek.

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 13:29

dresjoepie schreef:
WOW WOW WOW toen ik begon aan je topic dacht ik zo mager door een sacroidje dat kan niet maar na je udate gezien te hebben snap ik helemaal dat dat veel energie gekost heeft. Echt respect voor jullie wat is hij opgeknapt zeg! Ik vraag me wel af of je toch nog bloedonderzoek had laten doen? Bloedworm besmetting zie je helaas slecht terug in mest onderzoek.

Hoi, het was ook echt een dikke schok voor zelfs de da XD hij kwam meteen gewoon met kilos en kilos aan toen het beter ging met de sarcoid dus toen zijn we ook gesopt met onderzoek aangezien het toen duidelijk genoeg was wat de oorzaak was. Bloedonderzoek was nog niet gedaan, maar wel maagzweren en dergelijke.