Het allerbeste vliegenmasker.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:26

Muze schreef:
Ik heb ook wat raars.
Had een shires masker gepast van een Stalgenote, full.
Paste prima.
Voor m’n verjaardag ook een full gekregen: veeeeeeel te groot.
De maten na gemeten van het doosje, die komen totaal niet overeen.
Zelfs niet met maat xfull....
Meer mensen dit?

Nu kan ik m dus terugsturen, eigen kosten, en durf m eigenlijk ook niet te ruilen als de maten zo raar zijn..

Vreemd ik heb 3 shires maskers die gewoon normaal vallen.

Muze

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:37

Nou, ik heb de full van mij op de full van m’n stalgenote gelegd en die van mij is echt heel veel groter.
Snap er niks van.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:17

Muze schreef:
Nou, ik heb de full van mij op de full van m’n stalgenote gelegd en die van mij is echt heel veel groter.
Snap er niks van.

Dan heb je gelijk bewijs. Bellen of mailen incl foto's. Ze zullen het zelf ook wel raar vinden, lijkt me.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:40

Dat gaan we morgen doen; diegene die het kadootje aan mij gegeven heeft dan tenminste.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:05

Saaams schreef:
Mijn QHP Combi halster nummer 2 is al weer binnen 2 maanden stuk. Klacht ingediend bij QHP.

Iemand ervaring met de nieuwste van bucas?

Ik krijg deze volgende week binnen! Ik zal je t laten weten!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:57

Grote fan van Felix Buhler, maar niet als je een Arabiertje hebt :D. Mijn (grotere) Arab heeft daarvan maat M, en het gaat, maar het klittenband is wat lang. Ook een keer maat S geprobeerd, maar daar zit heel veel verschil in met de M, de S zit te strak om zijn hoofd en veel te klein bij zijn oren!

Mijn (kleinere) Arabiertje heeft nu ook een nieuw vliegenmasker nodig. Ik denk niet dat Felix Buhler een optie is, M is sowieso te groot, en ik ben bang ook te kleine ooruitsparingen bij maat S. Van Pfiff heeft hij maat cob, deze met neusflap. Wil er nu ook 1 zonder neusflap, wel met oren, bijvoorbeeld zoiets klik hier.

De Shires vliegenmaskers zien er wel fijn uit, maar hoor ook dat deze groot uitvallen? Ze lijken ook wel op de Felix Buhler, straks komen ze uit dezelfde fabriek... ?!

Heb trouwens nog een geweldige Felix Buhler met franjes te koop, maat Full, wegens overlijden paard
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 24-07-20 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:11

De Shires vallen juist klein. Ik heb voor mijn paard van 1.70 een XL besteld.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:15

Okay, in iedergeval zou maat Cob groot uitvallen las ik ergens.. Dat moet ik nu precies niet hebben en maat pony durf ik niet aan. Arabiertje met klein hoofdje maar grote oortjes!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:47

Ik had voor mn NF de lemieux besteld met neusnetjes, oren en voorpluk uitsparing. Hij blijft echt heel goed zitten. Neusnetje hangt net boven zijn neus, maar hij kan echt geen grotere. Kwaliteit is echt degelijk.

Voor de 3 quarters heb ik de shires met franjes besteld, omdat franje goed beviel. Het is moeder, zoon en dochter. Alle 3 een M of cob besteld en passen goed, maar alleen bij de dochter/zus gaat ie steeds af met rollen. Zij heeft minder kaak dan de andere 2 en klitteband zit aardig strak. Het mooie is de rek stof bij de kaak.

Ik vind de lemieux en shires qua kwaliteit echt op elkaar lijken. En de ogen worden ook goed vrijgehouden.
Mijn ene ruin lijkt nog niet kapot te gaan. Zit bij shires alleen een bont randje en had achteraf liever de lemieux van bamboo gehad, maar kon niet meer wijzigen bij ej.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:38

Coentjuh schreef:
Okay, in iedergeval zou maat Cob groot uitvallen las ik ergens.. Dat moet ik nu precies niet hebben en maat pony durf ik niet aan. Arabiertje met klein hoofdje maar grote oortjes!

Ik heb voor mijn Epony een shires vliegenmaker maat cob. Voor haar valt die echt top, maar zij heeft eerder een groot cob-hoofd dan klein en smal...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:41

Scum schreef:

Ik vind ze ook groot vallen, mijn paard met groot hoofd, heb dus x full gekocht.
Maar had als de maten altijd gelijk zijn dus gerust een full kunnen hebben.
Nu zit de klittenband helemaal op het begin vast. Het grootste gedeelte doet dus niks.
Maar het blijft zitten dus toe maar.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:05

Ik heb voor een new forest met cob halsters ook de cob. Klitteband past precies. de eerste doe je ene kant op en dan flap erover terug. Dan zit de eerste iets dubbel, maar gaat wel zo.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:27

Heeft iemand een Field Relief voor een kleine Shetlander (ca 85 cm) , en zo ja, past die goed? Maat xs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:03

Mijn Arabier draagt het vliegenmasker van cashel maat arab en die past perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:16

Ik heb deze van Pagony voor mijn paard. Nu een paar dagen maar is erg stevig en zelfs onze andere Houdini houdt m om. Die heeft normaal binnen een halve dag haar maskers gesloopt. Heeft ook fijne bont/fleecerandjes zitten. Mooi zacht op de randen en aan de binnenkant.

Afbeelding

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:48

xSannee schreef:
Coentjuh schreef:

Ik heb voor mijn Epony een shires vliegenmaker maat cob. Voor haar valt die echt top, maar zij heeft eerder een groot cob-hoofd dan klein en smal...

Misschien moet ik toch maar een pony-maat proberen dan.. Eigenlijk zit meneer tussen pony en cob in (wel cob-oren :D)

@ Tarico; Cashel is redelijk duur en ze spelen nogal graag := Ik heb trouwens ooit een paar van die Funny Flymasks gekocht (via Bokt uit Amerika) en had daar ook een Arabian size van. De Arabian size daarvan is nog te groot voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:03

Even dit topic weer doorgespit, maar heb hier nog niet kunnen vinden wat ik zoek.
Ik heb een eczemer. Hij heeft nu de shires kap met oren en hij staat onder een deken.
Helaas schuurt ie nu extreem zn neus en zijn stukje hals tussen de kap en deken.
Dus ik ben eugenlijk op zoek naar een kap met oren, met extra lange neus en een stukje nek. Zo een neusflapje helpt denk ik niet afdoende, aangezien hij die gewoon aan de kant schuurt.
Ik had zoiets gevonden;

Afbeelding

Alleen mag de neus dan wel nog wat langer zijn.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:30

Scum schreef:

Misschien ligt het aan het model, want ik heb 3x de shires deluxe met sliertjes en met flap.
Voor m’n paarden met normale full heb ik maat cob en voor m’n paard met grotere full heb ik maat full, maat deze past cob ook goed. Volgende keer neem ik voor die ook een cob.

Dit model:
https://www.agradi.nl/shires-vliegenmas ... gKj1fD_BwE

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:37

https://www.agradi.nl/shires-vliegenmas ... taling.htm
Ik heb deze en die vind ik ook ruim vallen.
Wel een fijn ding, dat wel :j

Mijn paard heeft hoofdstel maat full, ik wil altijd een aansnoerneusriem want ik moet meestal het kingedeelte verlengen omdat het anders te kort is.
Bitmaat 14,5. En dat zit precies aan, mag echt niet smaller.

Het shires graasmaker is ook de enige die past.
Dus ik loop er meestal tegen aan dat alles aan de kleine kant is.
Daarom dit masker ook in XL gekocht, het past maar is aan de grote kant, een Full word het volgende keer.

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:43

Ik ben ook heel tevreden met het Shires masker. Ik heb de variant zonder oor- en neus flap.
Gaan heel lang mee, terwijl mijn paard in het verleden de masker vrij snel gesloopt had. En als er eens een klein plekje in komt is het goed te naaien. Door het fleecegedeelte lijken ze me ook comfortabel :). Heb eentje nu al 2 jaar (die is nu een beetje op) en heb inmiddels als weer 2 nieuwe besteld. Voor mij geen ander masker meer voor dit paard.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:09

Humpiedumpie schreef:
Even dit topic weer doorgespit, maar heb hier nog niet kunnen vinden wat ik zoek.
Ik heb een eczemer. Hij heeft nu de shires kap met oren en hij staat onder een deken.
Helaas schuurt ie nu extreem zn neus en zijn stukje hals tussen de kap en deken.
Dus ik ben eugenlijk op zoek naar een kap met oren, met extra lange neus en een stukje nek. Zo een neusflapje helpt denk ik niet afdoende, aangezien hij die gewoon aan de kant schuurt.
Ik had zoiets gevonden;

[ [url=m/rWilZD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had even terug hier een link geplaatst met een masker met stuk hals eraan. Ik denk dat het van Kramer was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:48

superpony schreef:
Humpiedumpie schreef:
Ik had zoiets gevonden;

[ [url=m/rWilZD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had even terug hier een link geplaatst met een masker met stuk hals eraan. Ik denk dat het van Kramer was.

Die zou perfect zijn ja! Helaas alleen nog in Xs en s... ga nog ff verder zoeken, thnx voor de tip in ieder geval.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:09

Ik heb sinds kort voor 2 paarden een ej vliegendeken met dat lycra tussenstuk. Die is niet duur en sluit wel echt heel hoog. Ik wilde voor mn oudje per se weer dat lycra en haar zoon moest ook een deken, dus 2 besteld.
Echt een groot verschil met de vliegendeken van Nika waar de hals van naar beneden zakt.

Misschien zoeken op eczeem masker ipv vliegenmasker??

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:13

Heeft hier iemand een tip voor een zacht vliegenmasker?
Heb hier de Mio en het halster met vliegenkap gehad maar telkens na 1,5 seizoen ontstaan er schuurplekken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:20

Josien_ schreef:
Heeft hier iemand een tip voor een zacht vliegenmasker?
Heb hier de Mio en het halster met vliegenkap gehad maar telkens na 1,5 seizoen ontstaan er schuurplekken.

Mijn ruin ging van alles kapot. Had nu voor moeder en zus kappen besteld van Shires en per ongeluk 3 ipv 2. Dus bij hem ook eentje op gedaan en hij is nu 2 weken later nog steeds nergens kapot.

Later zag ik dat Lemieux speciaal voor gevoelige huid met bamboo heeft. Die wilde ik proberen, maar kom bestelling niet meer aanpassen.
Mn andere ruin heeft een lemieux en die is een beetje van zelfde kwaliteit vind ik.