Ervaringen Fager bitten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:51

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 15:15

Lobke1998 schreef:
michelle933 schreef:
Ps weet iemand of de bianca ook in sweetiron uitvoering is

Ja de Bianca is er ook als Sweet Iron uitvoering, die heet 'JACK':
https://www.la-equistyle.nl/webshop/paa ... oller.html

Oh super dankjewel! Ik heb nu de claudia besteld even kijken of dat wat is haha

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 05:57

Nog mensen ervaringen met fager en dan voornamelijk de julia?

Farjen

Re: Ervaringen Fager bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 06:35

Met de Julia niet, ik heb zelf de Carl en de Greta :)
Ik ben wel nog steeds erg fan van de bitten. Ik heb de titanium en als ik eraan kom met mijn hoofdstel, staat mijn paard al met zijn mond open klaar :D

Maar het is proberen, zo heb ik ook de Maria maar ik voelde direct dat het hem niet beviel terwijl hij wel beschreven staat als meest geaccepteerde bit.
De maria mag trouwens naar een nieuw huisje, 2 keer gebruikt voor wie interesse heeft :)

Mariska_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 07:26

Ik heb sinds kort de Fager Frida titanium voor mijn paard en ben er ontzettend blij mee! Bit kan je op 2 manieren gebruiken en er zit een lock systeem in (deze kan je dus naar voren of naar achteren gebruiken).
Ik vind hem alleen wel redelijk klein vallen. Hebben meer dit? Ik heb nu een 12.5 maar ben weer bang dat 13.5 wat aan de grote kant is en je kan ze helaas ook bijna nergens kopen.
Heel toevallig iemand die deze heeft liggen en hem niet gebruikt?

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 07:38

Mochten er mensen zijn die bitten willen proberen en bij de genoemde zaken de juiste maat/het juiste model niet kunnen vinden; ik weet dat Nienke van Passend Paard met zowel Trust als Faber werkt. Toevallig heb ik voor de 25e een bitfit-sessie staan.

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 07:41

Mariska_vD, ze vallen echt super klein inderdaad. Ik heb daarom een onderleg model gekozen (13 inch) maar als ik nu eentje zou moeten bestellen zou ik 13.5 bestellen.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 07:48

Ik vind de Fager bitten veel fijner en mooier afgewerkt dan Trust. Mijn PRE loopt heel fijn op de Maria. Qua klein vallen, vind ik dat dit heel goed meevalt. De Trust bitten vallen groot in mijn beleving. Sprenger dan weer juist op maat en Fager voor mij ook wel mooi op maat.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 07:59

Ik heb een John baby fulmer 13,5 cm over, mocht iemand die zoeken.
En nog eentje, een ouder model. Moet de naam daarvan even opzoeken. Die werkt met wat scherper in en was voor mij paard te...

Ik heb twee paarden. Beide op Fager bitten lopen sinds een tijdje. Mijn oudste merrie op de Julia.
Mijn jonge paard eerst de John baby fulmer en nu Claudia, waar ik ook erg tevreden mee ben.

EmmyAJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 08:24

Ik rijd sinds januari met de fager Mary. Mijn pony reageert hier super op. Heb dit wel met bitfitter gedaan. Heb naast dit bit nog 2 andere getest maar die waren het toch niet.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:57

Ik heb meerdere Fager bitten, ook in verschillende maten en vind ze niet klein vallen. Ze vallen gewoon netjes op maat bij mij. Ik heb een Max en een Nils en de andere twee weet ik zo niet uit mijn hoofd, een is een Sally geloof ik. Erg fijne bitten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:59

Ik heb er dan maar 1 maar vind hem niet klein vallen. Gewoon op maat.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:20

Ik heb op t moment de fager claudia (carl versie maar dan sweetiron). Ik rij er nu paar maanden mee. Ik vind hem persoonlijk wat klein vallen dus ik denk dat ik toch naar een 13.5 moet gaan. Ik ga de julia uitproberen. Mijn paard heeft wat moeite met kaak en bovenlijn los laten. Wellicht dat de julia wat meer speelsheid kan creëren

Zat nog te twijfelen tussen water en bustrens. Rij eigenlijk altijd met watertrens omdat hij zich nog wel wat stug wilt houden in zijn mond. Maar met een bustrens zal er misschien weer wat minder ruis zijn

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 10:14

Vind de bitten ook goed op maat vallen, niet klein. Heb voor de liefhebber 2 Julia’s te koop in 12,5 cm. De mini fulmer en de watertrens met wings. Bij interesse stuur maar even een pb :)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 22:00

Inmiddels toch mijn claudia tekoop gezet omdat hij wat teklein is. Nu sinds 2 dagen met een bustrens julia aan het rijden maar merk niet echt verschil. Terwijl het toch hele verschillende bitten zijn. Wellicht dat een watertrens wat fijner is voor hem. Maar een bustrens vind ik toch altijd wat stabieler in het contact en vriendelijker. Lastig lastig :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:51

Misschien kunnen jullie even mee denken?

Heb een fries, echt een kanon in beweging en veel Go
maar heb erg moeite met de verbinding, hij kruipt in no time achter het bit en dan wordt hij echt te kort in de hals.
Maar omdat hij zoveel power heeft is het van achter naar voren rijden weer moeilijk, want hij gaat snel te hard. En dan vang je hem van voren op en hoppp dan kruipt ie weer in die typische friezen houding

Ik weet dat het echt rijtechnisch is, maar soms denk ik ook, misschien kijken naar een ander bit

Rijd hem nu op een HH sweet iron dubbel gebroken bus trens.
Eigenlijk rijd ik alle paarden op een dubbel gebroken bus trens en dat gaat altijd goed

Maar wil toch eens verder kijken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:59

Heb je al eens een ongebroken bit geprobeerd?
Daar komen ze over het algemeen fijner aan.
dat kan natuurlijk een fager zijn. Maar je kan ook eens eens simpele HH proberen.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:07

Eens met wat degene boven mij zegt!

Ik reed ook alles op een dubbel gebroken bustrens, maar mijn kruising trekpaard bleef hier toch te onrustig bij. Die heeft (nog) geen go. Helaas :Y) . Maar wel moeite met verbinding.

Ik ben daarom overgestapt van mijn Fager dubbel gebroken naar een Sweet iron ongebroken bustrens van Harry Horse en sindsdien gaat het een stuk beter, hier rijd ik nu een maand of 2 mee. Met de tijd wil ik wel de Fager ongebroken sweet iron.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:19

Ik heb gisteren aan de hand van de quiz, de uitslagen en daarbij de meest passende tekst gekozen voor de Fager Maria.

Ik heb hem besteld om te testen bij La Equistyle. Hewl benieuwd. Ik heb nog geen ervaring met Fager.

Momenteel loopt ze op haar neue schule turtle. Heb het bitje nu zeker een jaar of 4-5 na bitfitting.
Mooie test. :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:33

Ik heb de Fager Julia binnen en ga hem morgen testen.

Maar ik ben bijna bang dat ze een 13,5 nodig heeft…
Ze vallen echt klein.

Afbeelding

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:38

Deze is te klein.

Maar dat ze per definitie klein vallen kan ik niet zeggen.
Maar heb een bustrens. Andere merken bustrenzen ook 14,5.
De watertrens sprenger die ik nu heb 15,5.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:39

Het is een D pony, ze heeft altijd van welk merk bit dan ook een 12,5 cm. Ze draagt altijd watertrensjes.
Dus ik vind deze wel aan de krappe kant.

Voor de feeling ga ik hem wel proberen. Merk gauw genoeg of ze het wat vind. Mocht hij bevallen ruil ik heb bij La Equistyle om voor een 13,5

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:44

Fager valt wel kleiner idd, heb zelf bijv van HH 13,5 nodig maar een Fager toch echt 14,5.

Ben benieuwd hoe het je bevalt!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 23:23

Ik vind ook niet dat je kan zeggen dat de bitten klein vallen. Ik heb voor mijn ene 11.5cm en die valt net zoals andere merken. Hetzelfde geldt voor mijn andere paard die heeft 13.5cm en ook van andere merken.
Ik heb in beide maten meerdere soorten Fager bitten.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 00:36

Ik vind het wel meevallen. Ik heb er een 10,5 in hangen en normaal een 11,5.