Ervaringen met de Award zadels ?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleur1999

Berichten: 4
Geregistreerd: 16-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Beste Topic lezers.

Na aanleiding van al deze onnodige zonder enige ervaring hebbende berichten voel ik mij geroepen om op dit topic te reageren. Helaas zie ik veel vervelende en nare berichten over de Awardzadels hier boven zonder enige ervaring.

Nu zou ik jullie toch eens aanraden om wat meer te verdiepen in dit merk. Voor dat er zonder enige reden of ervaring slecht gesproken wordt.

Ik ben zelf een zeer actieve dressuurruiter waarbij ik paarden zadelmak maak en rijd t/m het hogere werk. Dit betekend dat ik gedurende de gehele dag op de oudste kieffer zadels rijd en ik toch wel toe was aan een fijn comfortabel zadel. Niet zo zeer voor mij zelf maar zeker voor mijn paarden. En nu blijkt dat ik dit veel eerder had moeten doen. Ik heb nu enkele maanden een waanzinnig mooi award zadel wat fantastisch ligt op een van mijn paarden. Of je het nu wilt geloven of niet maar mijn paard heeft hiervoor nog nooit zo fijn gelopen en gepiaffeerd als hij nu doet in combinatie met de anatomisch gevormde singel van award heb ik een totaal ander paard onder mijn kont.

Ik neem aan dat als het zadel niet zo fijn had gelegen voor mij paard of voor mijzelf hij toch echt niet opeens zoveel schoudervrijheid of beweging heeft als eerst?

Nou ben ik het er wel mee eens dat als je zelf geen onafhankelijk zit hebt dat geen een zadel met wrong of geen wrong je optimaal laat zitten. Maar andersom denk ik dat het alleen maar kan versterken. Ik vind van mijzelf dan ook dat ik op elk zadel moet kunnen rijden. Maar als een zadel zoals een award je nog net een hééél stuk fijner laat zitten zie ik geen reden om het niet te doen?

Ohja... ik rijd meerdere paarden en heb dit zadel op het breedste paard laten aanmeten. Aangezien ik geen tonnen op mijn bankrekening heb staan en niet voor elk paard een apart zadel kan laten aanmeten. Rijd ik de paarden die wel dezelfde rugvorm hebben (door award zelf nagekeken en gecheckt) maar met een smallere boom wel met een onderlegger zodat deze voor hun niet te breed liggen. En ook deze lopen anders dan anders!
Laatst bijgewerkt door Fleur1999 op 16-06-20 19:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Fleur1999

Berichten: 4
Geregistreerd: 16-06-20

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:33

Afbeelding

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:12

Maar ook jij zit te veel en ver op je lepel

Fleur1999

Berichten: 4
Geregistreerd: 16-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:15

Joanne1987 schreef:
Maar ook jij zit te veel en ver op je lepel


Ik ben wel eens benieuwd hoe jij dan zit in je zadel. Als er zoveel commentaar op een anders is

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:21

Fleur_Vos schreef:
Joanne1987 schreef:
Maar ook jij zit te veel en ver op je lepel


Ik ben wel eens benieuwd hoe jij dan zit in je zadel. Als er zoveel commentaar op een anders is


Zoals deze mevrouw in haar zadel zit is goed, en dan bedoel ik dus niet op de lepel zitten. Vergelijk dit is met jouw fotos :)
Afbeelding

Fleur1999

Berichten: 4
Geregistreerd: 16-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:34

Zoals deze mevrouw in haar zadel zit is goed, en dan bedoel ik dus niet op de lepel zitten. Vergelijk dit is met jouw fotos :)
Afbeelding[/quote]

Ik wil niet heel banketstaaf zijn? Maar zoals ik eerder aangaf vind ik het vooral belangrijk dat mijn paarden er fijn onder lopen en dan mijn zit er door verbeterd is of ik nou soms wat verder of niet in de lepel zit als mijn piaffe foto? Als ik in een dressuurproef mijn paard netjes aan de loodlijn wil hebben zonder extreem spektakel over de benen en de jury liever spektal ziet dan is dat ook smaak en voorkeur.

Hoe weet ik bij deze foto of het zadel goed ligt? En dan te spreken over deze zeer duidelijk aanwezige onderhals misschien een compromis die het paard maakt doordat het zadel niet goed ligt en hij zijn rug weg drukt waardoor zijn onderhals aanspant en zo de spanning op het bit ook duidelijk te zien is? Dan kan de ruiter toch zo netjes zitten maar als het paard gereden word met een verkeerd zadel of rijtechnische te kort komingen. Maar goed. Zoals ik eerder aangaf als jullie niet willen luisteren naar wel tevreden klanten dan niet wat uiteindelijk de vraag van de topic starter is om ervaringen te delen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:35

Fleur_Vos schreef:
[ [url=m/9kVsWx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier lijkt het idd niet zo erg, Maar daar zit ze helemaal voorover

belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:40

Fleur_Vos schreef:
Ik wil niet heel banketstaaf zijn? Maar zoals ik eerder aangaf vind ik het vooral belangrijk dat mijn paarden er fijn onder lopen en dan mijn zit er door verbeterd is of ik nou soms wat verder of niet in de lepel zit als mijn piaffe foto? Als ik in een dressuurproef mijn paard netjes aan de loodlijn wil hebben zonder extreem spektakel over de benen en de jury liever spektal ziet dan is dat ook smaak en voorkeur.

Hoe weet ik bij deze foto of het zadel goed ligt? En dan te spreken over deze zeer duidelijk aanwezige onderhals misschien een compromis die het paard maakt doordat het zadel niet goed ligt en hij zijn rug weg drukt waardoor zijn onderhals aanspant en zo de spanning op het bit ook duidelijk te zien is? Dan kan de ruiter toch zo netjes zitten maar als het paard gereden word met een verkeerd zadel of rijtechnische te kort komingen. Maar goed. Zoals ik eerder aangaf als jullie niet willen luisteren naar wel tevreden klanten dan niet wat uiteindelijk de vraag van de topic starter is om ervaringen te delen.



Maar er valt niemand over hoe de paarden eronder lopen. Het opvallende is dat iedere ruiter die hier voorbij komt in een award zadel op de lepel zit. En de lepel is niet bedoeld om zo ver op te zitten

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30694
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:37

Moderatoropmerking:
Ik zal enkele berichten verwijderen met commentaar op een nieuw account. Iedereen heeft het recht hier te reageren, speculaties zijn niet nodig.
Graag ontopic blijven.

Change3x

Berichten: 6625
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:43

Doordat de achterkant van het zadel zo hoog is, is het geloof ik bijna onmogelijk om niet (een beetje) op de lepel te zitten.

Mooie combinatie zijn jullie Fleur1999! Ik vind je echt niet slecht in dat zadel zitten.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:06

Fleur1999 schreef:
Ik wil niet heel banketstaaf zijn? Maar zoals ik eerder aangaf vind ik het vooral belangrijk dat mijn paarden er fijn onder lopen en dan mijn zit er door verbeterd is of ik nou soms wat verder of niet in de lepel zit als mijn piaffe foto? Als ik in een dressuurproef mijn paard netjes aan de loodlijn wil hebben zonder extreem spektakel over de benen en de jury liever spektal ziet dan is dat ook smaak en voorkeur.

Hoe weet ik bij deze foto of het zadel goed ligt? En dan te spreken over deze zeer duidelijk aanwezige onderhals misschien een compromis die het paard maakt doordat het zadel niet goed ligt en hij zijn rug weg drukt waardoor zijn onderhals aanspant en zo de spanning op het bit ook duidelijk te zien is? Dan kan de ruiter toch zo netjes zitten maar als het paard gereden word met een verkeerd zadel of rijtechnische te kort komingen. Maar goed. Zoals ik eerder aangaf als jullie niet willen luisteren naar wel tevreden klanten dan niet wat uiteindelijk de vraag van de topic starter is om ervaringen te delen.


Misschien heb ik niet goed genoeg beschreven wat ik bedoelde te zeggen, de zit is hier hoe het hoort te zijn. Ik heb verder helemaal niks te zeggen over jou paard en hoe je paard er mee loopt want ik ben geen zadelmaker noch ken ik je paard. Maar wel kan ik zien dat je zadel heel klein is voor jou.
Je mag zelf beslissen wat je daarmee doet, niemand die jou hier het slechtste wenst. Alleen ongerust dat het op den duur voor jou en/of paard niet meer fijn zal zijn.

Als je geen commentaar wou dan had je niet moeten posten...

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:46

Fleur1999 schreef:
[ [url=m/JzzXLw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9kVsWx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6Hi96t.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LYbVIV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beste Topic lezers.

Na aanleiding van al deze onnodige zonder enige ervaring hebbende berichten voel ik mij geroepen om op dit topic te reageren. Helaas zie ik veel vervelende en nare berichten over de Awardzadels hier boven zonder enige ervaring.

Nu zou ik jullie toch eens aanraden om wat meer te verdiepen in dit merk. Voor dat er zonder enige reden of ervaring slecht gesproken wordt.

Ik ben zelf een zeer actieve dressuurruiter waarbij ik paarden zadelmak maak en rijd t/m het hogere werk. Dit betekend dat ik gedurende de gehele dag op de oudste kieffer zadels rijd en ik toch wel toe was aan een fijn comfortabel zadel. Niet zo zeer voor mij zelf maar zeker voor mijn paarden. En nu blijkt dat ik dit veel eerder had moeten doen. Ik heb nu enkele maanden een waanzinnig mooi award zadel wat fantastisch ligt op een van mijn paarden. Of je het nu wilt geloven of niet maar mijn paard heeft hiervoor nog nooit zo fijn gelopen en gepiaffeerd als hij nu doet in combinatie met de anatomisch gevormde singel van award heb ik een totaal ander paard onder mijn kont.

Ik neem aan dat als het zadel niet zo fijn had gelegen voor mij paard of voor mijzelf hij toch echt niet opeens zoveel schoudervrijheid of beweging heeft als eerst?

Nou ben ik het er wel mee eens dat als je zelf geen onafhankelijk zit hebt dat geen een zadel met wrong of geen wrong je optimaal laat zitten. Maar andersom denk ik dat het alleen maar kan versterken. Ik vind van mijzelf dan ook dat ik op elk zadel moet kunnen rijden. Maar als een zadel zoals een award je nog net een hééél stuk fijner laat zitten zie ik geen reden om het niet te doen?

Ohja... ik rijd meerdere paarden en heb dit zadel op het breedste paard laten aanmeten. Aangezien ik geen tonnen op mijn bankrekening heb staan en niet voor elk paard een apart zadel kan laten aanmeten. Rijd ik de paarden die wel dezelfde rugvorm hebben (door award zelf nagekeken en gecheckt) maar met een smallere boom wel met een onderlegger zodat deze voor hun niet te breed liggen. En ook deze lopen anders dan anders!


Hoi Fleur, welkom op Bokt, wat leuk dat jij je eerste berichten in dit topic post en fijn dat je er foto’s bij plaatst, dat geeft een beter beeld. Heb je misschien een filmpje van het rijden, ik heb het idee dat het mogelijk een momentopname is dat je vooruit (met holle rug) in het zadel lijkt te zitten.

Persoonlijk ben ik er geen fan van om met bontjes en onderleggers een te breed zadel passend te maken, een goede zadelmaker zou dit ook niet snel adviseren, maar het ligt er natuurlijk aan hoe groot het verschil is.

Kun jij ons misschien wijzer maken over dat keurmerk dat op het zadel zit. Wie wat waar hoe wordt dat keurmerk toegekend?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:51

AylaL schreef:
Fleur_Vos schreef:
Ik ben wel eens benieuwd hoe jij dan zit in je zadel. Als er zoveel commentaar op een anders is


Zoals deze mevrouw in haar zadel zit is goed, en dan bedoel ik dus niet op de lepel zitten. Vergelijk dit is met jouw fotos :)
[ [url=m/H4dP8C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk niet dat dit realistisch is, deze mevrouw heeft bijna geen kont en mag imo zeker wel een zadelmaat kleiner mogen hebben. Maar dit model lepel zal niet snel voor dezelfde problematiek zorgen als de lepel van de Award zadels, gewoonweg omdat deze lepel minder hoog is, waardoor de zitting lager wordt dan dezelfde maat in een Award zadel.

belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:03

Fleur1999 schreef:
[ [url=m/9kVsWx.jpg]Afbeelding[/url] ]



Welke inchmaat heeft jouw zadel? En hoe lang zijn de kussens?

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 07:36

Fleur1999 schreef:
[ [url=m/9kVsWx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het paard loopt hier zeker mooi in balans, beide teugels doorhangend, dus niet gehinderd door het tegenwoordig veel geziene ruk en plukwerk.
Voor jou past het zadel zeker. Maar ik ben wel benieuwd naar de inchgrootte van het zadel.
Ik ben 1.82, en heb een maatje 44. Hiermee pas ik normaal gesproken bij vlakke zadels nog prima in een 17 inch, maar als de zit dieper wordt, dan wordt het snel een 18 inch. Ik heb tegenwoordig een 18 inch Fryso legacy, maar heb een 18.5 inch gehad. In beiden zit ik prima. Het nadeel is echter dat het zadel niet heel kort is, dus je moet soms schipperen tussen een lengte, inchmaat en de ruiter bij zadels met een diepere zit. Mijn springzadel is een 17.5 inch, Riuz Diaz, dus een stuk vlakker en korter ook nog.

Het op de lepel zitten betekent niet dat je daadwerkelijk te veel op de lepel zit, je moet kijken naar waar de zitbeenknobbels zich bevinden. Heb je meer vlees, dan zal een zadel eerder klein lijken, maar het hoeft dus geen probleem te zijn.
Wat je echter wel vaak ziet bij juist Award zadels zijn ruiters met een opgetrokken holle rug. Dat is natuurlijk weer niet de ideale houding.

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:10

Heb het topic net gelezen omdat het steeds omhoog kwam. Door de reacties en dan metname de wildgroei aan nieuwe accounts zou ik een Award zadel niet eens overwegen.

Voor van de kussen en het feit dat de ruiter ver achter in het zadel wordt geplaatst lijkt mij geen fijne combi.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:15

Ik ga het merk niet afkraken, en van foto's kun je zeker niet oordelen of een zadel goed past of niet. Dat valt me wel op, ik ga het niet opnemen voor Award, maar hier wordt wel erg gemakkelijk gezegd dat ruiters er niet goed in zitten, terwijl ik dat bij Fleur1999 niet kan zeggen, ik vind dat een prima combinatie.
Het zijn zadels met een diepe zit, daardoor krijg je sneller dat de billen tegen de lepel komen, maar zoals gezegd, het gaat om de zitbeenknobbels. Ik kan stills uit een paar recente trainingsfilmpjes laten zien waarbij het lijkt of er helemaal geen lepel meer is, maar dat is maar net de hoek die je hebt. Terwijl ik dus zeker weet dat het zadel mij, en mijn paard past en dus goed ligt.
Dus het is soms ook de foto. En ja, ik ga ze hier posten. Gewoon ter illustratie. Ik ben niet dik, maar wel lang. Maar ik val gewoon binnen de normale maatvoering om het zo maar te zeggen.
Echter, wat je bij Award ziet is dat de lepel erg ver omhoog loopt. Zelf vind ik dat irritant. Maar misschien valt het mee als je een proefritje maakt.

Hier 3 momentopnamen uit 1 training waarbij je toevallig de lepel nergens ziet, terwijl die toch echt vrij is. Op basis van deze foto's zou je misschien zeggen, het zadel is te klein, maar het is gewoon een 18 inch, dus zeker niet te klein. Nog een leuk detail, het lijkt of de beugellengte veranderd is tijdens de training, nee, die is altijd dezelfde lengte. Maar de lepel van Award is nog hoger, dan weet ik niet of ik er fijn op zou zitten, dat zou proberen zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zou ook graag eens een springzadel willen proberen dan. Vergeet verder niet dat geen enkel zadel voor elke ruiter geschikt is. Er zijn zelfs zadelmakers die beweren dat er dames en herenzadels zijn. Nou, ik zit toch echt fijner in die zogenaamde smalle herentwistzadels.

eenitraM
Berichten: 10952
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:19

germie schreef:
Ik ga het merk niet afkraken, en van foto's kun je zeker niet oordelen of een zadel goed past of niet. Dat valt me wel op, ik ga het niet opnemen voor Award, maar hier wordt wel erg gemakkelijk gezegd dat ruiters er niet goed in zitten, terwijl ik dat bij Fleur1999 niet kan zeggen, ik vind dat een prima combinatie.
Het zijn zadels met een diepe zit, daardoor krijg je sneller dat de billen tegen de lepel komen, maar zoals gezegd, het gaat om de zitbeenknobbels. Ik kan stills uit een paar recente trainingsfilmpjes laten zien waarbij het lijkt of er helemaal geen lepel meer is, maar dat is maar net de hoek die je hebt. Terwijl ik dus zeker weet dat het zadel mij, en mijn paard past en dus goed ligt.
Dus het is soms ook de foto. En ja, ik ga ze hier posten. Gewoon ter illustratie. Ik ben niet dik, maar wel lang. Maar ik val gewoon binnen de normale maatvoering om het zo maar te zeggen.
Echter, wat je bij Award ziet is dat de lepel erg ver omhoog loopt. Zelf vind ik dat irritant. Maar misschien valt het mee als je een proefritje maakt.

Hier 3 momentopnamen uit 1 training waarbij je toevallig de lepel nergens ziet, terwijl die toch echt vrij is. Op basis van deze foto's zou je misschien zeggen, het zadel is te klein, maar het is gewoon een 18 inch, dus zeker niet te klein. Nog een leuk detail, het lijkt of de beugellengte veranderd is tijdens de training, nee, die is altijd dezelfde lengte. Maar de lepel van Award is nog hoger, dan weet ik niet of ik er fijn op zou zitten, dat zou proberen zijn.
[ [url=m/ql1Vya.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4jeavr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rsR8Zg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou ook graag eens een springzadel willen proberen dan. Vergeet verder niet dat geen enkel zadel voor elke ruiter geschikt is. Er zijn zelfs zadelmakers die beweren dat er dames en herenzadels zijn. Nou, ik zit toch echt fijner in die zogenaamde smalle herentwistzadels.


Ik word er niet veel duidelijker van, maar het enige wat ik zie op de foto is dat dit niet het zadel voor jou is.

Gwenvd

Berichten: 1738
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:20

Laten we wel wezen, Fleur heeft echt een prachtig figuur, ik kan er alleen Maar van dromen, ik ben echt niet te zwaar maar mijn bouw is heel anders.

Van alle foto’s zit Fleur echt wel het beste in het zadel. Ze zal ook niet veel wegen en doordat ze fijn kan rijden zullen haar paarden er hoogstwaarschijnlijk echt geen last van krijgen. Maar...

Hoeveel ruiters hebben hetzelfde figuur en kunde als Fleur? Je kunt roepen dat iedereen er zo uit moet zien maar dat is koffie dik kijken. Plus dat je daarmee eigenlijk aangeeft deze zadels alleen voor types zoals haar zijn. Als je op de foto’s kijkt zie je gewoon dat het Bij 99% niet past. (De andere foto’s dus).

Ik denk dat we het er inmiddels allemaal over eens zijn dat dit zadel vooral heel commercieel wordt gemaakt door het “mooie” uiterlijk en alle opties Om het zadel te pimpen. De paarden zullen ook geheid beter bewegen, de meeste zadels lijken oké op de paarden te liggen maar als je als ruiter continue zo achterop je zadel wordt gehouden zal dit in veel gevallen uiteindelijk voor blessures zorgen.

Fleur, bedankt voor het plaatsen van je foto’s en je reactie. Ik snap dat je het doet. Maar probeer ook eens de andere ruiters met dit zadel goed te beoordelen.

Is er nog iemand die voor mij via pb een foto wil beoordelen van iemand in een zadel? (Ander merk)

mavantos

Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:50

Ik vind dat Fleur en de sponsoramazone prima in de zadels zitten. Alleen als je verder kijkt dan valt wel op dat veel mensen op de lepel zitten.

Wat mij overigens ook opvalt aan de zadels is dat de voorkant van het zadel zo naar voren loopt, zeg maar als een haakje zo ). Mijn zadel is juist andersom voor de schoudervrijheid. Is dat niet hinderlijk voor je paard of moet je gewoon het zadel verder naar achteren leggen? (Oprechte vraag overigens)

Dit:
Afbeelding

Ten opzichte van bijvoorbeeld dit Kingsley zadel (Albion heeft dit ook zo ver ik weet):
Afbeelding

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:00

eenitraM schreef:
germie schreef:
Ik ga het merk niet afkraken, en van foto's kun je zeker niet oordelen of een zadel goed past of niet. Dat valt me wel op, ik ga het niet opnemen voor Award, maar hier wordt wel erg gemakkelijk gezegd dat ruiters er niet goed in zitten, terwijl ik dat bij Fleur1999 niet kan zeggen, ik vind dat een prima combinatie.
Het zijn zadels met een diepe zit, daardoor krijg je sneller dat de billen tegen de lepel komen, maar zoals gezegd, het gaat om de zitbeenknobbels. Ik kan stills uit een paar recente trainingsfilmpjes laten zien waarbij het lijkt of er helemaal geen lepel meer is, maar dat is maar net de hoek die je hebt. Terwijl ik dus zeker weet dat het zadel mij, en mijn paard past en dus goed ligt.
Dus het is soms ook de foto. En ja, ik ga ze hier posten. Gewoon ter illustratie. Ik ben niet dik, maar wel lang. Maar ik val gewoon binnen de normale maatvoering om het zo maar te zeggen.
Echter, wat je bij Award ziet is dat de lepel erg ver omhoog loopt. Zelf vind ik dat irritant. Maar misschien valt het mee als je een proefritje maakt.

Hier 3 momentopnamen uit 1 training waarbij je toevallig de lepel nergens ziet, terwijl die toch echt vrij is. Op basis van deze foto's zou je misschien zeggen, het zadel is te klein, maar het is gewoon een 18 inch, dus zeker niet te klein. Nog een leuk detail, het lijkt of de beugellengte veranderd is tijdens de training, nee, die is altijd dezelfde lengte. Maar de lepel van Award is nog hoger, dan weet ik niet of ik er fijn op zou zitten, dat zou proberen zijn.
[ [url=m/ql1Vya.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4jeavr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rsR8Zg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou ook graag eens een springzadel willen proberen dan. Vergeet verder niet dat geen enkel zadel voor elke ruiter geschikt is. Er zijn zelfs zadelmakers die beweren dat er dames en herenzadels zijn. Nou, ik zit toch echt fijner in die zogenaamde smalle herentwistzadels.


Ik word er niet veel duidelijker van, maar het enige wat ik zie op de foto is dat dit niet het zadel voor jou is.

Juist wel en daarom plaats ik deze foto's ook. Niet iedereen heeft het figuur zoals Fleur, en foto's kunnen vertekenen. Ik heb juist de momenten geknipt waarop geen lepel te zien is. En dat kan ook een reden zijn dat mensen denken dat een zadel niet past, terwijl dat niet het geval is.

Het is een beetje zoals de reactie onder de jouwe, Fleur heeft een ideale lichaamsbouw. Vele anderen hebben een andere lichaamsbouw en die moeten ook ergens op zitten. Het kan dus zo zijn dat een zadel voor jou goed zit, maar voor mij niet.

Dan nog een opmerking naar mavantos:
Er zijn ook springzadels hoor, die lopen sowieso meer naar voren. Het valt me op dat mensen tegenwoordig alleen nog kijken naar dressuurzadels. Ik zie dus geen probleem met het iets meer naar voren gebouwde zadel, het is zelfs zo minimaal dat het mij niet eens opvalt. Ik denk zelfs dat iets meer naar voren gebouwd fijner is voor mensen met lange bovenbenen zoals ik.

eenitraM
Berichten: 10952
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:24

germie schreef:
Juist wel en daarom plaats ik deze foto's ook. Niet iedereen heeft het figuur zoals Fleur, en foto's kunnen vertekenen. Ik heb juist de momenten geknipt waarop geen lepel te zien is. En dat kan ook een reden zijn dat mensen denken dat een zadel niet past, terwijl dat niet het geval is.

Het is een beetje zoals de reactie onder de jouwe, Fleur heeft een ideale lichaamsbouw. Vele anderen hebben een andere lichaamsbouw en die moeten ook ergens op zitten. Het kan dus zo zijn dat een zadel voor jou goed zit, maar voor mij niet.

Dan nog een opmerking naar mavantos:
Er zijn ook springzadels hoor, die lopen sowieso meer naar voren. Het valt me op dat mensen tegenwoordig alleen nog kijken naar dressuurzadels. Ik zie dus geen probleem met het iets meer naar voren gebouwde zadel, het is zelfs zo minimaal dat het mij niet eens opvalt. Ik denk zelfs dat iets meer naar voren gebouwd fijner is voor mensen met lange bovenbenen zoals ik.


Nee. Niet.

Niemand heeft het hier over een figuur. Althans, ik niet.

Het zadel is niet geschikt voor jouw bouw.

Je knieën komen over de wrongen heen, je duwt met je zit en je zit niet in het midden. Dus nee, nogmaals.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13384
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:01

Ik volg dit topic al een tijdje en ben het ook eens met de opmerkingen die hier gemaakt worden over het zadel.

Opvallend ook alle nieuwe accounts die aangemaakt worden om dit zadel te verdedigen. Allemaal doen ze dit ook zeer aanvallend, wat het er niet beter op maakt. De vraag van Daphara over het keurmerk is ook nog altijd niet beantwoord.

Fleur haar reactie even uitgezonderd. Die is netjes en zij lijkt ook prima in dit zadel te zitten.

Je zou denken dat dit om een goedkoop zadel gaat, maar dat is niet het geval. Dan zou ik persoonlijk zeker na het lezen van dit topic toch voor een bewezen merk kiezen.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:11

eenitraM schreef:
germie schreef:
Juist wel en daarom plaats ik deze foto's ook. Niet iedereen heeft het figuur zoals Fleur, en foto's kunnen vertekenen. Ik heb juist de momenten geknipt waarop geen lepel te zien is. En dat kan ook een reden zijn dat mensen denken dat een zadel niet past, terwijl dat niet het geval is.

Het is een beetje zoals de reactie onder de jouwe, Fleur heeft een ideale lichaamsbouw. Vele anderen hebben een andere lichaamsbouw en die moeten ook ergens op zitten. Het kan dus zo zijn dat een zadel voor jou goed zit, maar voor mij niet.

Dan nog een opmerking naar mavantos:
Er zijn ook springzadels hoor, die lopen sowieso meer naar voren. Het valt me op dat mensen tegenwoordig alleen nog kijken naar dressuurzadels. Ik zie dus geen probleem met het iets meer naar voren gebouwde zadel, het is zelfs zo minimaal dat het mij niet eens opvalt. Ik denk zelfs dat iets meer naar voren gebouwd fijner is voor mensen met lange bovenbenen zoals ik.


Nee. Niet.

Niemand heeft het hier over een figuur. Althans, ik niet.

Het zadel is niet geschikt voor jouw bouw.

Je knieën komen over de wrongen heen, je duwt met je zit en je zit niet in het midden. Dus nee, nogmaals.

Dus wel. Want ik heb ook andere fotos, maar liet juist zien hoe het kan lijken. Maar het is offtopic.
Ik heb ze geplaatst om te laten zien dat fotos niet alles zeggen. Dat was mijn boodschap.

Maar ik zou graag eens een lang persoon met maatje 44 of 46 in een award zadel zien.
Ik heb nowiexx gemeld dat ik binnenkort in de buurt van Zwolle ben.

Anoniem

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:14

Geen award, maar wel een passend zadel voor mij op dat moment

Afbeelding

Naar mijn mening hoor je gewoon zo in een zadel te zitten. Ik denk dat het ook een smaak kwestie is. En niet alle award zadels zullen slecht zijn.

Maar als ik het hier zo lees word award niets voor mij (en de "haat" naar negatieve ervaringen vind ik bijzonder. Ieder mag zijn eigen mening delen)

Ik heb het wel aangeraden gehad, en nu weer opnieuw oriënterend op een zadel aangezien dit zadel voor ons als combi niet meer juist is.