Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mopjemop

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:43

Ik zie hier mooie hoofdstellen voorbij komen :j

Ik heb voor mijn merrie een Micklem gekocht en ik vroeg me af of hij zo goed zit?

Afbeelding

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:17

Ik heb voor Cryssie 1,5 jaar geleden de PS of Sweden All In gekocht.

Afbeelding

En een anatomisch halster van PS.

Afbeelding

Ik wil niets anders meer!!!

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:21

freetorun schreef:
Ilsey schreef:
Ik denk dat het een mission impossible is... maar bestaat er een bitloos (sidepull liefst) anatomisch hoofdstel in KUNSTLEER (alles s welkom, maar dus geen echt leder)? Ik heb mij al suf gezocht...
je zou eens kunnen kijken naar biothene hoofdstellen. Bij Dabodesign hebben ze ook "micklem' namaakversie

Ik heb momenteel Marylot sidepulls in biothane. Die zitten wel al vrij mooi hoor. Maar ik wil graag ook een anatomisch gevormd kopstuk...Ik heb er wel gevonden van 'Cheval Ami' uit biothane die een neusriem en kopstuk in neopreen denk ik maken, maar dat zuigt dan weer water op als het nat wordt hé... en mijn paarden zijn zweters. Hmmm, weet niet of dat dan super ideaal is. Is ook echt héél breed dus als het warm is niet echt luchtig. Al lijkt er ook wel mesh onder te zitten.

Ik wil toch nog even uitkijken of er nog opties zijn :o

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:30

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:31

ZoeyDercks schreef:
Ik heb deze voor mijn merrie besteld:
https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... ..F...S%3E
De Albury van Claridge House.

Had in eerste instantie deze besteld, de Horsegear Lunaire
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... 15362.html
Maar die heeft zo'n rare pasvorm! Echt onmogelijk passend te maken.
Neusriem veel te lang, kinriem veel te kort. En mijn pony heeft geen gek hoofd haha.

Heb je nog eigen foto’s van de Lunair? Vind hem in het voorstel filmpje echt heel mooi namelijk. Maar mijn paard heeft wel een moeilijk hoofd dus durdte de stap niet te nemen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:33

Mopjemop schreef:

Ik heb voor mijn merrie een Micklem gekocht en ik vroeg me af of hij zo goed zit?

[ [url=m/I1wCmn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou de keelriem liever een gaatje losser zien en dan mooi onder de kaak laten lopen.
Het is wat twijfelachtig, maar misschien kan je de bakstukken een gaatje laten zakken (gewoon om te vergelijken of dat beter is dan de huidige positie) en dan de kinriem weer een gaatje strakker. Die ruimte krijg je dan vanzelf omdat het hele bakstuk iets zakt.
Laatst bijgewerkt door Myca op 04-12-18 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:34

Daphneeeej schreef:
ZoeyDercks schreef:
Ik heb deze voor mijn merrie besteld:
https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... ..F...S%3E
De Albury van Claridge House.

Had in eerste instantie deze besteld, de Horsegear Lunaire
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... 15362.html
Maar die heeft zo'n rare pasvorm! Echt onmogelijk passend te maken.
Neusriem veel te lang, kinriem veel te kort. En mijn pony heeft geen gek hoofd haha.

Heb je nog eigen foto’s van de Lunair? Vind hem in het voorstel filmpje echt heel mooi namelijk. Maar mijn paard heeft wel een moeilijk hoofd dus durdte de stap niet te nemen.

Geen duidelijke, het is wel echt heel mooi hoofdstel! De pasvorm en maatvoering is alleen zo krom dat ik niet denk dat dit hoofdstel makkelijk passend te krijgen is. Tenzij je een paard hebt met een gigantisch lang hoofd.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:35

ZoeyDercks schreef:
Daphneeeej schreef:

Geen duidelijke, het is wel echt heel mooi hoofdstel! De pasvorm en maatvoering is alleen zo krom dat ik niet denk dat dit hoofdstel makkelijk passend te krijgen is. Tenzij je een paard hebt met een gigantisch lang hoofd.

Ik ben toch wel erg benieuwd hoe die dan bij jou zat.

xMriit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:40

Ik sluit me ook aan bij dit topic.
Sinds een maandje of 2 ben ik ook in het bezit van de rambo micklem competition.
In eerste instantie twijfelde ik enorm over dit hoofdstel of ik het wel moest aanschaffen, hoe zou mijn paard hierop reageren enz.
want ja, ik vond het toch wel een duur hoofdstel.

Maar ik zweer hierbij, achteraf (dat is meestal in z'n soort gevallen) heb ik spijt dat ik dit hoofdstel niet eerder heb aangeschaft. Mijn paard loopt hier zoooo fijn op!
Aangezien ik hem aan het "omscholen" ben van western naar dressuur en springen, doet hem dit hoofdstel zo goed!
Met een Engelse neusriem was het toch altijd wat vringen tijdens het rijden. En nu, hoef ik hem maar iets te vragen en gaat dit zonder pardon.

Wij zijn tevreden, momenteel zitten we er zelfs aan te denken om binnenkort te gaan starten met de wedstrijden.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:42

@Daphne

Mijn pony heeft normaal maat Cob met alles op het middelste gaatje.
Bakstuk kon op het middelste gaatje,
De kinriem kreeg ik nieteens vast, behalve op het langste gaatje (zowel kin- als neusriem).
Maar als de neusriem op z'n laagst zat, zat ie bekant in d'r neusgaten :=

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:06

Myca schreef:
Mopjemop schreef:

[ [url=m/I1wCmn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou de keelriem liever een gaatje losser zien en dan mooi onder de kaak laten lopen.
Het is wat twijfelachtig, maar misschien kan je de bakstukken een gaatje laten zakken (gewoon om te vergelijken of dat beter is dan de huidige positie) en dan de kinriem weer een gaatje strakker. Die ruimte krijg je dan vanzelf omdat het hele bakstuk iets zakt.

Dank voor je reactie. +:)+
Mijn paarden staan 24/7 buiten zonder deken dus ze hebben heel veel haar :j hierdoor kan het lijken alsof de keelriem behoorlijk strak zit. Dit valt in het echt mee.
Maar twijfelde zelf al een beetje om de neusriem nog iets te laten zakken. De keelriem komt dan idd automatisch ook iets lager. Ik ga het sws even proberen.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:27

xNK schreef:
Lauke schreef:

Ik heb zojuist het nieuwste hoofdstel van EquiBling online gezet. De L'equi Boston. Deze zit precies tussen de shockemohle en midklem in. Misschien dat die wat voor je is?

[ [url=m/rZga7N.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://www.equibling.nl/product/lequi- ... hoofdstel/

Dit hoofdstel is bijna precies wat ik zoek, maar ik vraag me wel af in hoeverre de riempjes om de bakstukken druk aankunnen?

Ik heb zelf het hoofdstel maanden lang getest en ik kan je vertellen dat het flink stevig is! :)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 01:02

Lauke schreef:
xNK schreef:
Dit hoofdstel is bijna precies wat ik zoek, maar ik vraag me wel af in hoeverre de riempjes om de bakstukken druk aankunnen?

Ik heb zelf het hoofdstel maanden lang getest en ik kan je vertellen dat het flink stevig is! :)

Super om te horen. Ik had eerst de Siro op m'n lijstje staan, maar die is toch deels een 'traditioneel' hoofdstel. Als in keelriem en sluiting op de kin. Merk je zelf verschil tussen deze twee modellen?
(Ben je stiekem ook van plan om de Boston ook met lakneusriem te verkopen? Ik moet toch nog even sparen :+)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:56

xNK schreef:
Lauke schreef:

Super om te horen. Ik had eerst de Siro op m'n lijstje staan, maar die is toch deels een 'traditioneel' hoofdstel. Als in keelriem en sluiting op de kin. Merk je zelf verschil tussen deze twee modellen?
(Ben je stiekem ook van plan om de Boston ook met lakneusriem te verkopen? Ik moet toch nog even sparen :+)

Mijn paard loopt op beide redelijk hetzelfde, maar ik moet zeggen dat die niet zo heel kieskeurig is :Y) alleen van een normale hoge neusriem moet ze niets hebben (ik denk dat dit met de sluiting om de kiezen te maken heeft).
Hij gaat er niet komen in lak. In eerste instantie was het de bedoeling om hem in lak uit te brengen, maar ik has een proefmodel in lak en omdat de neusriem één geheel is, worden dus ook de zijkanten lak. En dat was echt wel heel heftig en ik vond het persoonlijk zelfs lelijk, terwijl ik ook wel van de lak ben :=
Deze heeft nu een heel subtiel lak randje langs de neusriem :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:55

Hoe vallen de hoofdstellen van harrys horse? M'n perd heeft een kleine full/grote cob maat.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:56

De eigenaresse van mijn paard heeft een anatomische Dyon gekocht, ik leid wat springpaarden van haar dressuurmatig op dus helaas voor mij verschillen onze smaken wel een beetje :o
Ik vind het een afschuwelijk hoofdstel, en bij een leertje door de de passant doen liet ie zo los?! Vind ik niet kunnen voor die kwaliteit... neus is ook best ‘hard’ leer, niet lekker zacht onderlegd ofzo, maar moet zeggen dat de 3 jarige er wel fijn op reageert.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kapotte passant

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:03

Die zou bij mij linea recta terug gaan, ze leveren mij voor dat geld maar een fatsoenlijk product >;)
Ik vind het hoofdstel niet lelijk maar ook niet mooi. Maar dat heb ik bij de micklem ook. Die vindt ik bij sommige paarden echt wel goed staan maar bij sommige echt heel lelijk. But if it works +:)+

Bij mij staat de Antares op mijn verlanglijstje. Mijn 4-jarige blijft gevoelig rijd haar nu op de micklem, veel is ook gewoon balans maar ook na het rijden is ze onrustig willen schuren etc.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:18

Ik was ook terug gegaan met die teugels. dat hoort toch niet!

Ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden, vind het leer er wel heel mooi uit zien, alleen de vorm is wel wat apart.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:40

Ik vind hem echt lelijk :\ bijna Mexicaanse neusriem

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:50

Ik heb gisteren het bitloze anatomische hoofdstel besteld bij Equibling! Ik heb pas in januari een paard waarop ik ‘m kan passen (op hoop van zegen..), maar zal even kijken of ik op een ander paard een foto kan maken!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:28

Hey hoi!

Op aanraden van een stalgenoot ben ik me ook aan het inlezen voor een Rambo micklem. Ben druk aan het lezen via internet en via dit topic :)

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:43

Ik heb ook de micklem aan geschaft voor mijn knollie. Heb eerst een hoofdstel geleend, die van haar paard was een Cob en paste goed. Heb dus een cob besteld maar die past net. Kinriempje kan net dicht. Hoop dat het leer nog wat na rekt. Ook wil ik er nog een andere frontriem aan zetten omdat ik de ruimte wat krap vind bij de oren ( ze vindt het verschrikkelijk als de oren plat geduwd worden als ik een hoofdstel om wil doen).

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:02

Iemand tips waar ik een los anatomisch kopstuk kan kopen? Kopstuk moet 3 riempjes hebben :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:21

D_akota schreef:
Ik heb ook de micklem aan geschaft voor mijn knollie. Heb eerst een hoofdstel geleend, die van haar paard was een Cob en paste goed. Heb dus een cob besteld maar die past net. Kinriempje kan net dicht. Hoop dat het leer nog wat na rekt. Ook wil ik er nog een andere frontriem aan zetten omdat ik de ruimte wat krap vind bij de oren ( ze vindt het verschrikkelijk als de oren plat geduwd worden als ik een hoofdstel om wil doen).

De micklem schijnt behoorlijk uit te rekken heb ik hier vaker gelezen dus ik denk dat het nog wel goed komt

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:42

Hoi! Ik kom even binnen vallen, volgens mij weet ik het antwoord al, maar is er naast de Rambo Micklem Multi nog een ander anatomisch hoofdstel wat zowel bitloos als met bit kan worden gebruikt?