nikysa90 schreef:Kunnen jullie PS en ES liefhebbers mij hierbij helpen? Ik heb er nu een paar, maar alle dekjes zijn glossy, of in ieder geval erg glad. Als bijvoorbeeld Eskadron een glossy heeft, zitten er meestal siliconen letters op, tegen het verschuiven. Dat heb ik ook echt nodig, want ik heb n monoflap dressuurzadel, dus kan niets met de klittenbandstijgbeugelriemflapjes. Hoe heten die dingen eigenlijk haha .De PS al gebruikt en die kruipt eronder, ondanks de verdikking vooraan. Ik ben bang dat ik mn gloednieuwe ES moet terugsturen. Stof voelt identiek. Is er iemand die ook n monoflap heeft? Blijft het liggen?
Wat makkelijk te doen zou zijn is als je zelf de de singel lus aan de onderkant van het dekje van een paar extra stikjes voorziet. Ik weet niet of je wel eens een LeMieux dekje in handen hebt gehad, maar die hebben onder de grote singel lus aan de onderkant ook 3 kleinere "vakjes". Ik gebruik die zelf altijd als een dekje toch schuift. Je zou dan dus de singel lus van je PS / ES dekjes kunnen opdelen in 3 vakjes waar je singelstoten doorheen passen door gewoon met een goede kleur stiksel een rechte lijn te stikken. Je stikt dan dus de singelstoten "vast" aan het dekje. Ik verwacht dat je daar niks van ziet en het is maar een kleine "ingreep". Als het niet bevalt, trek je de stiksels er gewoon uit.