Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:24

Ibbel schreef:
Ik heb laatste iets bedacht wat bij het afspenen van veulens bijzonder handig zou zijn:
Een lap ("BH") die je met een paar musketons aan de bilkoorden en kruissingels van de deken van een merrie kunt vastmaken, zodat een afgespeend of af te spenen veulen niet meer bij de uier kan om (opnieuw) te gaan drinken.
Sommige merries zijn te lief en sommige veulens te hardnekkig en blijven het proberen, ook al heb je ze een paar maanden gescheiden.
Lijkt me niet lastig te maken, hooguit reageert een merrie er in eerste instantie wat raar op als er opeens iets meer tussen de achterbenen hangt dan alleen de bilkoorden.

Is zo'n 'ballenzak' die springruiters bij sommige hengsten gebruiken een idee?

Peluchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:31

Citaat:
Een programma dat de hersenen herprogrammeert zodat paarden alleen nog in de hoek poepen :')
Wishful thinking :')

Heb dan liever dat er tijdens het rijden helemaal niet meer gepoept wordt :P

Ja, paarden die niet poepen. Liefst helemaal niet meer. :+

Als jullie superbrave bpmproofe paarden willen die alleen nog in een hoek poepen, of helemaal niet meer, dan heb ik voor jullie dé oplossing
https://www.google.be/search?q=schommel ... UqyQjAbYDM:

Afbeelding

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:23

In de hoek poepen kun je ze leren met een beetje geduld. Dan ben ik in dit geval degene die het gat in de markt dicht. :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:36

Hij mag best mesten hoor, alleen niet als ik in de bak rijd :P en anders wil ik best een knappe assistent die gelijk voor mij de mest komt ruimen :)) als het in de hoek ligt moet ik het namelijk nog steeds gelijk opruimen.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:58

KPet schreef:
Gat in de markt: betaalbare cap voor ovaal hoofd. mijn hoofdmaat is 56,5/57, maar heb nog geen cap kunnen vinden kleiner dan 58 (waar ik aan beide zijkanten een vinger tussen kan steken). Bovendien ziet het eruit alsof ik een champignon op mijn hoofd heb. Onveilig én lelijk dus. Geen passende meer weten te vinden sinds het eierdopjestijdperk.

Ik had hier ook heel vaak last van! Nu heb ik Casco, en die zijn zo fijn! Kun je ook verstellen. Ik vind ze niet zo heel erg mooie, maar steeds meer mensen hebben een Casco, dus het is niet zo heel erg.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:41

Vandaag kwam het mij binnen, het gat in de paardenmarkt! De mogelijkheid om makkelijk je naam op halstertouwen of halsters te drukken/zetten.

Zodat op stal je halsters niet telkens worden meegenomen, of dat je ze makkelijker terug kan vinden. Wel moet het halstertouw van degelijke kwaliteit zijn en niet van die dingen die na 1 keer trekken kapot gaan.

Wat denken jullie ervan?

connie64

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:43

een gat in de markt.... een betaalbare elektrische auto die een trailer kan trekken!

De diesels moeten er uit (terwijl dat juist de lekkerste werkpaarden zijn!!) en benzine gaat toch ook langzamerhand steeds meer verdwijnen.

Hoe gaan wij en met wat, gaan wij nu onze trailers trekken?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:53

Lusitana schreef:
Dat doe ik, en daarom heb ik een bak met neusriemen waar ik niks aan heb. Waar het om gaat is waarom zou ik betalen voor iets dat ik weggooi of ligt te verrotten?
En ik probeer mijn steentje bij te dragen voor het milieu en tegen dierenleed en dan moet ik leer gaan weggooien. Dat vind ik vreselijk.

Wat is er zo moeilijk aan hoofdstellen en neusriemen apart verkopen? Kunnen mensen zelf matchen wat ze willen. Volgens mij is dat een gat in de markt. Dat was ook de vraag.
Ik ben vast niet de enige die geen zin heeft in een standaard gecombineerde neusriem.
Ik ben sowieso tegen sperriemen maar automatisch overal aanzetten.
Voor mensen die geloven dat het wat uitmaakt, mogen ze in de handel blijven, maar verkoop ook gewoon normale hoge en lage neuriemen.
En nogmaals, gewoon alles apart van de hoofdstellen.

Maar dat is er wel, sws deze 2, maar waarschijnlijk zijn er meer

Mix and match bij Kramer
Bridle2fit

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:05

een vliegenmasker voor op mijn cap :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:30

Hoge beenbescherming tegen vliegen. Die dingen die ik nu heb zakken altijd af en worden dan kapot gelopen.
Denk aan hoge transportbeschermers maar dan van luchtige mesh-stof.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:35

Betaalbare en mooie rijlaarzen voor mensen met korte benen en stevige kuiten :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:53

DubbelDun schreef:
Hoge beenbescherming tegen vliegen. Die dingen die ik nu heb zakken altijd af en worden dan kapot gelopen.
Denk aan hoge transportbeschermers maar dan van luchtige mesh-stof.

https://www.boett.com/product-page/benskydd
Zoiets? Waarschijnlijk wil je ze langer, maar daar valt dan voor een handige naaier wel wat op te bedenken met losse stof. Of gewoon twee aan elkaar naaien.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:58

bamisalami schreef:
Een gps app met daar de ruiterroutes al in. Nu maak ik een route op ruiterenenmennen.nl en die importeer ik in Topo gps. Werkt ook super, maar een gps app waar alle ruiterpaden en routes per regio in staan, zou top zijn!

De KNHS is hiermee bezig.

SeaSide schreef:
Dubbelen Lange lijnen.. Ik doe op dit moment een opleiding aan de Freesyle Academy, en moest daarvoor natuurlijk DLL aanschaffen maar de enige plek waar ik die kon vonden was de webshop van de Freestyle academy.

Nergens anders kon ik ze vinden, wat mij ontzettend verbaasde ik ben namelijk gaan zoeken omdat ik het voor 2 stukjes touw vrij prijzig vond en vroeg me af wat de prijzen waren bij andere webshops.

junik.nl

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:06

@hilary: iets dergelijks heb ik nu zelf gemaakt van een legging/sultanbroek. Maar die gaan niet zo lang mee helaas én je moet altijd dezelfde vliegendeken gebruiken
Zoiets van mesh stof zou een heel stuk helpen want daar valt de deken ook overheen.

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:08

Esirene schreef:
Betaalbare en mooie rijlaarzen voor mensen met korte benen en stevige kuiten :')
Busato! Ik had hetzelfde probleem :) of jij ze mooi vindt is een ander dingetje :p

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:12

Een singel en dekenpasservice, daar zit ik nou echt op te wachten!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:27

Laurievc schreef:
Esirene schreef:
Busato! Ik had hetzelfde probleem :) of jij ze mooi vindt is een ander dingetje :p

Daar zeg je zowaar iets :j
Zelf heb ik ook dit probleem, maar ik hou ook van lekker simpel. Geen veters, lak of andersoortige bling en een niet te hoge boog, nou dan maak je het jezelf blijkbaar nog veel lastiger om een betaalbare laars te vinden -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:44

Tussen maten bij dekens.Mijn oude dame van 35 heeft natuurlijk een oude vrouwen lijfje en haar deken maat 175 is iets te groot voor haar lichaam.Maar een maat kleiner is weer te klein.Eigenlijk zou er dus een tussen maat moeten zijn.Maar dan worden de dekens natuurlijk heel duur.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 02-08-18 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:47

chimello schreef:
Een programma dat de hersenen herprogrammeert zodat paarden alleen nog in de hoek poepen :')
Wishful thinking :')

De mijne heeft haar vaste plaats hiervoor. Heb je alleen een probleempje als je in de andere helft van de piste op de cirkel aan het rijden bent: dan gaat ze in de staak maar kan/wil toch niet mesten, moet dan eventjes uitwijken naar de andere kant. Paard met een handleiding... :)

Wat ik wel zou willen: draadloze elektrische hoefvijl met bijhorende mal zodat je zeker niet te ver kan vijlen. Eén keer door een professional de maat laten nemen, en dan zelf netjes bijhouden. Zou heel wat tijd en geld aan hoefsmeden besparen.
Laatst bijgewerkt door hwn op 02-08-18 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:48

Een navigatie-app voor de beste route met de trailer (weinig rotondes, hobbels, geen lage doorgangen etc.).

EQFix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:51

Voor mij mag er een handigere manier komen om stijgbeugelriemen aan het zadel vast te haken.. Altijd zo'n gepruts!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:55

Britta31 schreef:
Tussen maten bij dekens.Mijn oude dame van 35 heef tnatuurlijk een oude vrouwen lijfje en haar deken maat 175 is iets te groot voor haar lichaam.Maar een maat kleiner is weer te klein.Eigenlijk zou er dus een tussen maat moeten zijn.Maar dan worden de dekens natuurlijk heel duur.

Sowieso meer pasvormen. Een breder paard met een bepaalde ruglengte heeft meer stof aan de zijkanten nodig dan een smal paard met dezelfde ruglengte. En er zijn paarden met een extreem recht of extreem afhangend kruis.
Halsaanzetting en halsvorm/omtrek bij de aanzet plus schoften zijn ook heel verschillend.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:08

een lieve kinderpony zonder daar met goud voor te betalen voor een dier wat eigenlijk niet zo heel veel moet kunnen.

En dan bedoel ik gewoon een simpele pony zonder l/m dressuur en zonder afstamming en dan ook nog een ruin. Wat dus een prima kinder pony kan zijn zonder poes pas, Ja ze zijn onmisbaar maar te vaak wordt er een slaatje uit geslagen uit het mom van ze zijn onbetaalbaar of hun gewicht in goud waard!

Er zijn veel ouders al beetgenomen zo om ons heen en dat is zonde, niet elk ruitertje hoeft te beginnen op een blikvanger ,sport topper!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:14

Dat betrouwbaar zijn voor kinderen is waar je voor betaalt en terecht.
Goedkoop is duurkoop in het algemeen en dat is niet anders bij ponies.
Of je geeft je kind gewoon geen eigen pony, of het kind is goed genoeg om een mindere pony te rijden, of je betaalt gewoon wat meer voor een betrouwbare pony. Het is een keuze.

Een alternatief is gewoon een echt oude pony kopen. Kinderen groeien er toch uit en dan heb je hem tenminste tot zijn dood want in de handel terecht komen is echt niet leuk voor ponies.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:15

Mijn d pony dame heb ik als ex manege pony gekocht.Ze ging daar met pensioen.Een pony met veel ervaring en super lief.Alleen wel op leeftijd natuurlijk.Je zou eens kunnen informeren bij maneges of ze een pensioen pony hebben.