Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kiki1995 schreef:Antics schreef:Goed passende laarzen of chaps voor brede kuiten en toevallig inderdaad vliegenspray die echt werkt. Dus mochten mensen een goede tip hebben...
Dit! Vooral de chaps. Ga denk ik nu een extra stuk elastiek in mijn petrie chaps zetten..
Jetta schreef:Ik ben een beetje erg afgehaakt bij de "normale" ruitersportzaken. Veel van hetzelfde in foeilelijke kleuren met veel glittertroep. Wat heeft een paard daar nou aan? Teveel "mode" dingetjes, die slechts 1 seizoen meegaan (want dan komt de nieuwe collectie) en peperduur zijn.
Daarnaast worden er bij die zaken nog behoorlijk veel martelwerktuigen verkocht en daar doe ik liever niet aan mee.
Ik bestel veel via internet en ken een paar westernstores, waar wél stoere en degelijke dingen te koop zijn. De martelwerktuigenafdeling laat ik vér uit het zicht.
Pipodipo schreef:Sonja_vR schreef:De ouderwetse stubben dekjes
Functioneel en kwaliteit , ze waren zo fijn in het gebruik
En idd mooie simpele spullen zonder poespas
Ja! Die met de flanellen binnenkant.
klumpertje schreef:Zie veel voorbij komen over niet goed passende hoofdstellen... hebben jullie al eens naar Bridle2Fit gekeken? Daar is bijvoorbeeld de gecombineerde neusriem hetzelfde als de hoge die aan de stang en trens zit (alleen dan zonder lusje) en omdat je het hoofdstel zelf samenstelt naar wens en op maat kun je dus ook die aan je trenshoofdstel doen. Er zit voor iedereen ook een fitter in de regio.
Tessebes schreef:klumpertje schreef:Zie veel voorbij komen over niet goed passende hoofdstellen... hebben jullie al eens naar Bridle2Fit gekeken? Daar is bijvoorbeeld de gecombineerde neusriem hetzelfde als de hoge die aan de stang en trens zit (alleen dan zonder lusje) en omdat je het hoofdstel zelf samenstelt naar wens en op maat kun je dus ook die aan je trenshoofdstel doen. Er zit voor iedereen ook een fitter in de regio.
Aan welke prijs moet ik dan denken?
Tessebes schreef:Sonja_vR schreef:De ouderwetse stubben dekjes
Functioneel en kwaliteit , ze waren zo fijn in het gebruik
En idd mooie simpele spullen zonder poespas
Ik heb vorige maand 5 nieuwe op de kop getikt.Achteraf gezien wel maat Cob, maar past eigenlijk nóg beter onder mijn korte zadel.
mavantos schreef:Tessebes schreef:Aan welke prijs moet ik dan denken?
€200 voor een hoofdstel, en dan hopen dat ze het fatsoenlijk aanmeten. Heb foto's voorbij zien komen, daar wordt je niet gelukkig van.
Daphne__ schreef:Hoofdstellen met een neusriem ZONDER sperriem!Wij gebruiken geen sperriemen... Nou kun je die er natuurlijk gewoon af laten, maar dat vind ik heel erg lelijk. Dus dan moet je dat lusje er af halen bij een tuigmaker oid. Of een S&T hoofdstel.. Nou vind ik dat hélemaal niet erg, want die vind ik vaak echt prachtig, maar dan moet je het geluk hebben dat het stang bakstuk er vanaf kan.. En met de kopstukken van tegenwoordig, waarbij alles aan het kopstuk vast zit, kan dat vaak niet.
Dus nu koop ik óf alle onderdelen los, maar heb je dan een apart stikseltje, past de rest er weer niet bij.. Óf ik koop een gewoon hoofdstel en zet er een S&T neusriem aan. Maarja dan heb je wel weer een neusriem met lusje over.
mavantos schreef:Dekens die waterdicht zijn maar een voering hebben van natuurlijk materiaal... Ik heb 1 katoenen deken kunnen vinden van EJ, maar de pasvorm is om te huilen en verder bestaan dekens tegenwoordig voor 90% uit plastic.
friesam schreef:Ik zoek groene springschoenen, maar gras groen en niet lime...lijkt onmogelijk
Koper schreef:mavantos schreef:Dekens die waterdicht zijn maar een voering hebben van natuurlijk materiaal... Ik heb 1 katoenen deken kunnen vinden van EJ, maar de pasvorm is om te huilen en verder bestaan dekens tegenwoordig voor 90% uit plastic.
Renco heeft dekens met een voering van wol.
Kabayo dat lijkt me niet iets gerelateerd aan harnachement?
Unseen schreef:Daphne__ schreef:Hoofdstellen met een neusriem ZONDER sperriem!Wij gebruiken geen sperriemen... Nou kun je die er natuurlijk gewoon af laten, maar dat vind ik heel erg lelijk. Dus dan moet je dat lusje er af halen bij een tuigmaker oid. Of een S&T hoofdstel.. Nou vind ik dat hélemaal niet erg, want die vind ik vaak echt prachtig, maar dan moet je het geluk hebben dat het stang bakstuk er vanaf kan.. En met de kopstukken van tegenwoordig, waarbij alles aan het kopstuk vast zit, kan dat vaak niet.
Dus nu koop ik óf alle onderdelen los, maar heb je dan een apart stikseltje, past de rest er weer niet bij.. Óf ik koop een gewoon hoofdstel en zet er een S&T neusriem aan. Maarja dan heb je wel weer een neusriem met lusje over.
Ik weet niet of je inmiddels al voorzien bent, maar deze site vond ik laatst toen ik ook al zo lang op zoek was naar een hoofdstel met hoge neusriem zonder poespas en voor een redelijk betaalbare prijs.
https://www.equimatch.nl/jouw-paard/hoofdstellen-tuig/
OneAndOnlyx schreef:Goede maat deken voor mijn bwp, goede halsters, hoofdstellen en vliegenmaskers voor mijn shets..
Kabayo schreef:friesam schreef:Ik zoek groene springschoenen, maar gras groen en niet lime...lijkt onmogelijk
Grasgroen. Alleen niet mooi
https://www.divoza.com/nl/pagony-color-springschoen
_Aine schreef:OneAndOnlyx schreef:Goede maat deken voor mijn bwp, goede halsters, hoofdstellen en vliegenmaskers voor mijn shets..
Hamilton halsters zijn van zeer goede kwaliteit, verstelbaar, en (vind ik) erg mooi. Beschikbaar in maat minishet, maar dus nog verstelbaar bij kin en kopstuk.
https://www.minihorseshop.nl/hamilton-halster
xBernice schreef:Ruitersport artikelen in donkergroen, ik start op wedstrijd in donkergroen en het is zo moeilijk om jasjes, dekjes en idd springschoenen in donkergroen te vinden. Alles is of fel/lime groen of al snel bruin/grijs. Iemand toevallig ooit iets of iemand tegen gekomen waar ze spullen in donkergroen hebben? Dan heeeeel graag!