Waar kan jij moeilijk aan komen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Re: Waar kan jij moeilijk aan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:57

Dekens die waterdicht zijn maar een voering hebben van natuurlijk materiaal... Ik heb 1 katoenen deken kunnen vinden van EJ, maar de pasvorm is om te huilen en verder bestaan dekens tegenwoordig voor 90% uit plastic.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:13

Kiki1995 schreef:
Antics schreef:
Goed passende laarzen of chaps voor brede kuiten en toevallig inderdaad vliegenspray die echt werkt. Dus mochten mensen een goede tip hebben... :o

Dit! Vooral de chaps. Ga denk ik nu een extra stuk elastiek in mijn petrie chaps zetten..

Ken je amazonexl al? Daar kocht ik alles voor dikke kuiten voordat ik smaller werd :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:25

Jetta schreef:
Ik ben een beetje erg afgehaakt bij de "normale" ruitersportzaken. Veel van hetzelfde in foeilelijke kleuren met veel glittertroep. Wat heeft een paard daar nou aan? Teveel "mode" dingetjes, die slechts 1 seizoen meegaan (want dan komt de nieuwe collectie) en peperduur zijn.
Daarnaast worden er bij die zaken nog behoorlijk veel martelwerktuigen verkocht en daar doe ik liever niet aan mee.
Ik bestel veel via internet en ken een paar westernstores, waar wél stoere en degelijke dingen te koop zijn. De martelwerktuigenafdeling laat ik vér uit het zicht.

_/-\o_ +:)+

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:23

Pipodipo schreef:
Sonja_vR schreef:
De ouderwetse stubben dekjes
Functioneel en kwaliteit , ze waren zo fijn in het gebruik

En idd mooie simpele spullen zonder poespas

Ja! Die met de flanellen binnenkant <3 .

Ik heb vorige maand 5 nieuwe op de kop getikt. :D Achteraf gezien wel maat Cob, maar past eigenlijk nóg beter onder mijn korte zadel.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:24

klumpertje schreef:
Zie veel voorbij komen over niet goed passende hoofdstellen... hebben jullie al eens naar Bridle2Fit gekeken? Daar is bijvoorbeeld de gecombineerde neusriem hetzelfde als de hoge die aan de stang en trens zit (alleen dan zonder lusje) en omdat je het hoofdstel zelf samenstelt naar wens en op maat kun je dus ook die aan je trenshoofdstel doen. Er zit voor iedereen ook een fitter in de regio.

Aan welke prijs moet ik dan denken?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:43

Ik heb een pony 136 deze zit altijd tussen maat pony en cob in vreselijk, een lang hoofd met brede kaken een lange ronde rug. Hoofdstellen , tuigen, met name een gareel tuig. Halsters, vliegenmaskers.
Het is een konik en dat kan wel luxe tuig hebben maar dat staat vaak niet omdat het een oer type is en dat maakt het lastig de maten zijn er wel maar het matcht vaak niet met haar type/uitstraling.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:16

Tessebes schreef:
klumpertje schreef:
Zie veel voorbij komen over niet goed passende hoofdstellen... hebben jullie al eens naar Bridle2Fit gekeken? Daar is bijvoorbeeld de gecombineerde neusriem hetzelfde als de hoge die aan de stang en trens zit (alleen dan zonder lusje) en omdat je het hoofdstel zelf samenstelt naar wens en op maat kun je dus ook die aan je trenshoofdstel doen. Er zit voor iedereen ook een fitter in de regio.

€200 voor een hoofdstel, en dan hopen dat ze het fatsoenlijk aanmeten. Heb foto's voorbij zien komen, daar wordt je niet gelukkig van.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:44

Ik zoek groene springschoenen, maar gras groen en niet lime...lijkt onmogelijk

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:15

Tessebes schreef:
Sonja_vR schreef:
De ouderwetse stubben dekjes
Functioneel en kwaliteit , ze waren zo fijn in het gebruik

En idd mooie simpele spullen zonder poespas

Ik heb vorige maand 5 nieuwe op de kop getikt. :D Achteraf gezien wel maat Cob, maar past eigenlijk nóg beter onder mijn korte zadel.

Waar dan? O:)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:17

mavantos schreef:
Tessebes schreef:

€200 voor een hoofdstel, en dan hopen dat ze het fatsoenlijk aanmeten. Heb foto's voorbij zien komen, daar wordt je niet gelukkig van.

Kwaliteit is ook niet om over naar huis te schrijven en ik vind ze lelijk.

Voor 200 kun je ook een simpele Passier of Döbert samenstellen, heb je imo veel meer aan.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:18

Daphne__ schreef:
Hoofdstellen met een neusriem ZONDER sperriem! :j Wij gebruiken geen sperriemen... Nou kun je die er natuurlijk gewoon af laten, maar dat vind ik heel erg lelijk. Dus dan moet je dat lusje er af halen bij een tuigmaker oid. Of een S&T hoofdstel.. Nou vind ik dat hélemaal niet erg, want die vind ik vaak echt prachtig, maar dan moet je het geluk hebben dat het stang bakstuk er vanaf kan.. En met de kopstukken van tegenwoordig, waarbij alles aan het kopstuk vast zit, kan dat vaak niet.

Dus nu koop ik óf alle onderdelen los, maar heb je dan een apart stikseltje, past de rest er weer niet bij.. Óf ik koop een gewoon hoofdstel en zet er een S&T neusriem aan. Maarja dan heb je wel weer een neusriem met lusje over.

Ik weet niet of je inmiddels al voorzien bent, maar deze site vond ik laatst toen ik ook al zo lang op zoek was naar een hoofdstel met hoge neusriem zonder poespas en voor een redelijk betaalbare prijs.
https://www.equimatch.nl/jouw-paard/hoofdstellen-tuig/

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:24

Lavendel geurboompjes voor in de auto :(

Gelukkig is mijn vriend vrachtwagenchaffeur en komt hij nog eens ergens. Laatst heeft hij er 3 gescoord. Maar ik kan ze bijna nergens meer vinden

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:25

mavantos schreef:
Dekens die waterdicht zijn maar een voering hebben van natuurlijk materiaal... Ik heb 1 katoenen deken kunnen vinden van EJ, maar de pasvorm is om te huilen en verder bestaan dekens tegenwoordig voor 90% uit plastic.

Renco heeft dekens met een voering van wol.

Kabayo dat lijkt me niet iets gerelateerd aan harnachement?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:29

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:30

Koper schreef:
mavantos schreef:

Renco heeft dekens met een voering van wol.

Kabayo dat lijkt me niet iets gerelateerd aan harnachement?

Ow ik dacht dat het gewoon centraal was :+

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:36

Goede maat deken voor mijn bwp, goede halsters, hoofdstellen en vliegenmaskers voor mijn shets..
Mijn paard is enorm, 173 met lange rug en redelijk brede borst. 215 is net iets te groot qua dekens vind ik zelf, het ligt aan het merk. 205 past hij gewoon niet.
wb mijn shetjes, ik heb 1 shet met een normale maat shet en soms past die weer net niet en soms net wel. En ik heb een shet die past qua halsters geen shet maar minishet is soms zelfs te groot. En vliegenmaskers is bij haar echt een heikelpunt want ze past zelfs geen XXS..(Bucas)

Verder vind ik het zo moeilijk.. laatst nog een topic over gemaakt. Mijn paard moet wat rustiger doen door een blessure maar het is net een puber. En maar vechten met mijn jongste shet.. En vorige week zo erg dat hij bijna op 3 benen liep. Ik heb nu NAF magic gekocht maar ik hoorde al dat hij het wel blijft doen en blijft rennen en gek doen.. Dus hierbij, iets waar hij rustiger van word.(en geen muisjes oid want meneer hoeft niet bewusteloos, wat hij wel word van muisjes of andere verdovingsmiddelen)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:58

Unseen schreef:
Daphne__ schreef:
Hoofdstellen met een neusriem ZONDER sperriem! :j Wij gebruiken geen sperriemen... Nou kun je die er natuurlijk gewoon af laten, maar dat vind ik heel erg lelijk. Dus dan moet je dat lusje er af halen bij een tuigmaker oid. Of een S&T hoofdstel.. Nou vind ik dat hélemaal niet erg, want die vind ik vaak echt prachtig, maar dan moet je het geluk hebben dat het stang bakstuk er vanaf kan.. En met de kopstukken van tegenwoordig, waarbij alles aan het kopstuk vast zit, kan dat vaak niet.

Dus nu koop ik óf alle onderdelen los, maar heb je dan een apart stikseltje, past de rest er weer niet bij.. Óf ik koop een gewoon hoofdstel en zet er een S&T neusriem aan. Maarja dan heb je wel weer een neusriem met lusje over.

Ik weet niet of je inmiddels al voorzien bent, maar deze site vond ik laatst toen ik ook al zo lang op zoek was naar een hoofdstel met hoge neusriem zonder poespas en voor een redelijk betaalbare prijs.
https://www.equimatch.nl/jouw-paard/hoofdstellen-tuig/

Je kan ook gewoon een losse neusriem kopen, die heb je ook gewoon voor stang en trens hoofdstellen :P

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:15

OneAndOnlyx schreef:
Goede maat deken voor mijn bwp, goede halsters, hoofdstellen en vliegenmaskers voor mijn shets..

Hamilton halsters zijn van zeer goede kwaliteit, verstelbaar, en (vind ik) erg mooi. Beschikbaar in maat minishet, maar dus nog verstelbaar bij kin en kopstuk.

https://www.minihorseshop.nl/hamilton-halster

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 06:53

Kabayo schreef:
Lavendel geurboompjes voor in de auto :(

Gelukkig is mijn vriend vrachtwagenchaffeur en komt hij nog eens ergens. Laatst heeft hij er 3 gescoord. Maar ik kan ze bijna nergens meer vinden

Bij de action

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 06:54

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:14

_Aine schreef:
OneAndOnlyx schreef:

Hamilton halsters zijn van zeer goede kwaliteit, verstelbaar, en (vind ik) erg mooi. Beschikbaar in maat minishet, maar dus nog verstelbaar bij kin en kopstuk.

https://www.minihorseshop.nl/hamilton-halster

Dankjewel!!

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:49

Ruitersport artikelen in donkergroen, ik start op wedstrijd in donkergroen en het is zo moeilijk om jasjes, dekjes en idd springschoenen in donkergroen te vinden. Alles is of fel/lime groen of al snel bruin/grijs. Iemand toevallig ooit iets of iemand tegen gekomen waar ze spullen in donkergroen hebben? Dan heeeeel graag!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:56

Anky heeft een donkergroen exemplaar in de dekjescollectie. En je kunt volgens mij ook hier en daar dingen laten maken naar je eigen smaak, misschien is dat iets voor je?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:26

xBernice schreef:
Ruitersport artikelen in donkergroen, ik start op wedstrijd in donkergroen en het is zo moeilijk om jasjes, dekjes en idd springschoenen in donkergroen te vinden. Alles is of fel/lime groen of al snel bruin/grijs. Iemand toevallig ooit iets of iemand tegen gekomen waar ze spullen in donkergroen hebben? Dan heeeeel graag!

Ik had een Eskadron cotton in het donkergroen te koop.

Je kunt een mooi dekje samenstellen bij Mattes.? Niet goedkoop. Wel mooi !

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:52

Volgens mij is de Eskardon Heritage Collectie ook in donkergroen te krijgen onder de naam Racing Green