Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zinzi_jewel schreef:Snap ik dat dit rijtechnisch en vanaf de grond opgelost moet worden !
TS zal dit ook wel snappen
Maar als je constant sterk moet zijn aan de voorkant is een iets zwaarder bit geen probleem Imo
Als je dan duidelijk kan maken met een kleine ophouding dat je graag wilt remmen rustig bewegen
Van blijven racen wordt ie ook niet beter van achter .
Hij moet kalm draven en kalm galopperen
De kans krijgen van achter naar voren te gaan lopen ...
Gini schreef:laurapathuis schreef:vreselijk soms... en ook telkens te moeten herhalen... misschien dat we dat inderdaad een keer kunnen proberenvandaag ook gereden zelfs met een hengst in de andere bak ze was erg rustig en de eerste keer galop ging ook goed maar toen ik de tweede keer weer wou aangalopperen ging het weer mis en zat er geen rem op...
Weet je wat je dan eigenlijk had moeten doen? Na die eerste galop het paard uitgebreid belonen en gaan uitstappen. Einde training.
bruintje123 schreef:Niet letterlijk nee.
Maar om de tips die ze gehad heeft.
Ze blijken zeer geheim te zijn zo goed![]()
Jammer dat ze dat niet wil delen zodat andere er ook van opsteken.
Ook jammer dat de pb-ers dat niet openbaar doen.
Of bestaan ze niet, dat kan ook nog.
Zinzi_jewel schreef:Snap ik dat dit rijtechnisch en vanaf de grond opgelost moet worden !
Maar als je constant sterk moet zijn aan de voorkant is een iets zwaarder bit geen probleem Imo
Als je dan duidelijk kan maken met een kleine ophouding dat je graag wilt remmen rustig bewegen
bruintje123 schreef:Niet letterlijk nee.
Maar om de tips die ze gehad heeft.
Ze blijken zeer geheim te zijn zo goed![]()
Jammer dat ze dat niet wil delen zodat andere er ook van opsteken.
Ook jammer dat de pb-ers dat niet openbaar doen.
Of bestaan ze niet, dat kan ook nog.
laurapathuis schreef:Mijn bitfitter legt het als volgt uit: Als jouw paard niet direct respect heeft voor een ophouding met een slap bitje, dan ben je vaak te laat met de strengere hulp (grotere ophouding) en wordt het een trekwedstrijdje. Met een scherper bit kan de correctie duidelijker doorkomen en is daardoor wel op tijd. Daardoor is het getrek uiteindelijk minder en kan je weer met zachte hand gaan rijden.
nuscaniels schreef:laurapathuis schreef:Mijn bitfitter legt het als volgt uit: Als jouw paard niet direct respect heeft voor een ophouding met een slap bitje, dan ben je vaak te laat met de strengere hulp (grotere ophouding) en wordt het een trekwedstrijdje. Met een scherper bit kan de correctie duidelijker doorkomen en is daardoor wel op tijd. Daardoor is het getrek uiteindelijk minder en kan je weer met zachte hand gaan rijden.
Zou een bitfitter bij mij met zo een verhaal aankomen kon die gelijk weer vertrekken. Omdat mijn timing niet goed is en te laat doorkomt zou mijn paard een scherper bit nodig hebben.
Nee, ik moet werken aan mijn timing en leren eerder in te grijpen.
Je blijft maar schrijven dat je paard volledig nagekeken is en dat geloof ik ook zo maar wie heeft jouw kunnen onder de loep genomen.
Kinke schreef:Zinzi_jewel schreef:Snap ik dat dit rijtechnisch en vanaf de grond opgelost moet worden !
Maar waarschijnlijk kan het paard niet kalm blijven, juist door dat gebrek aan balans. En als dit de oorzaak is dan gaat een bit daar helemaal 0,0 aan veranderen.
maximuss schreef:Dus nu geef je eindelijk zelf toe dat je je paard aan het overtrainen bent...
Dag 1: alles gaat goed.
Dag 2: paard doet "moeilijk".
Dan kun je toch zelf wel bedenken dat je paard de eerste training nog niet verwerkt heeft of fysiek niet gerecupereerd is waardoor ze de 2de niet aankan...
Als jij een dag goed sport en de volgende dag spierpijn hebt dan gaat het sporten de tweede dag ook een pak minder goed gaan.
Dat bedoelde ik dus met: verdiep je in trainingsleer!!!