Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cheminee schreef:Net even de website van de knhs geraadpleegd.
Ongebroken bitten met tongboog hoeven niet meer geadviseerd te worden.. daar mag ik namelijk niet mee starten [ [url=m/0CuVzr.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/W25W3e.png]Afbeelding[/url] ]
En zoals ik het begrijp mag de Sprenger flexcontrole dus ook niet en daar ging mijn voorkeur op dit moment naar uit
Cinnepin schreef:Vooral je eerste zinnen gaan mijn haren van rechtop staan.....ookal krijg je les van een gp ruiter dat geeft geen garantie dat je te niet te streng in de mond kan zijn. Hoevaak zie je wel geen getrek en gesjor in de grandprix wedstrijden??? Dat is dus echt onzin.
Ik ben van mening dat een deel toch echt aan de ruiterhand ligt. En ja als alle bitjes zijn mondhoeken kapot maken moet je toch bitloos gaan, jammer dat je dan niet op wedstrijd kan toch? Welzijn paard is belangrijker?
Cheminee schreef:Ygritte schreef:Misschien denk ik te simpel (), maar als hij op een dun stangetje geen mondhoek-problemen heeft maar dan zijn tong over het bit gooit en dus ongemak bij druk op de tong laat zien: is een dun stangetje met tongboog geen optie?
Kan moeilijk alle bitten aanschaffen. En ben bang dat hij te weinig ruimte heeft voor een tongboog. Maar inderdaad deze optie ga ik ook voorleggen bij de bitfitter
Cheminee schreef:Ik ben bekend met effol en dat werkt averechts.. toch bedankt
LisaFalco schreef:https://www.agradi.nl/acavallo-bitschijven-soft-gel-bruin.htm
Dit zijn trouwens de bitringen die ik bedoelde en nu in de aanbieding bij agradi. Misschien het proberen waard