hoe moet het zadel nou liggen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:06

lizy29 schreef:
Art_Ificious schreef:
Wat willen jullie dan dat ik mrt harley doe?
Continu longeren Of grondwerken?
Is het dan niet goed dat ik harley rust gun?
Liefst zet ik hem op de wei terug bij mijn kenissen maar dan ben ik mijn stal op de manege kwijt als ik over een jaar terugkom bij hen.

Ik heb een nog beter plan. Voor €500 kopen wij hem van je over. Mag hij hier lekker een jaartje komen kleuteren en word hij daarna voor de kar gezet en later onder het zadel beleerd voor onze dochter :)*

Heb jij weer 5 maanden leasegeld voor de draver :')

Zou top zijn *\o/*

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:07

Art_Ificious schreef:
Ach duidelijk begeijpen jullie het niet.

Laat me zo stellen ik heb al gelezen dat mensen een wow zadel kochten en deze toch niet bleek te passen. Daaag 2.000€
Duurder is niet altikd beter ookal is het aangemeten.

Ja ik lees ook topics door.

Ja, en als je goed leest wordt het zadel dan weer vervangen omdat het na een tijdje niet meer past OMDAT EEN JONG PAARD NOG GROEIT.

Niemand zegt dat duurder beter is, maar soms heb je geen goedkope optie.
Als je iets goedkoops wilt verkoop je pony dan en neem een goudvis.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:07

Art_Ificious schreef:
Liefst zet ik hem op de wei terug bij mijn kenissen maar dan ben ik mijn stal op de manege kwijt als ik over een jaar terugkom bij hen.

Laat dat dier nou minimaal een half jaar op de wei staan. Niet rijden. Niet longeren. Af en toe kort grondwerken. Niks meer dan dat.

Art_Ificious schreef:
Flowery schreef:
Maar waarom is je budget voor een zadel dan 700 euro en kan je wel die 1500 opbrengen als je die draver zou willen kopen?

Omdat ik gewoon eerlijk gezegd zo'n duur ding niet zou durven verslijten. Ik hou niet van dure dingen gebruiken. Daarom koop ik ook geen ha dtassen van duur merkeb of kleding van 100€

1500 euro voor een goed passend zadel is niet duur. Echt niet. Een goed passend zadel is elke cent waard. Paarden kosten nou eenmaal veel geld, en hebben spullen nodig die veel geld kosten. Als je dat niet wil betalen, moet je geen paard houden. Harley gaat je de komende jaren nog veel geld kosten aan passende zadels. Dat hoort erbij als je een jong paard hebt dat nog groeit.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:08

lizy29 schreef:
Art_Ificious schreef:

Ik heb een nog beter plan. Voor €500 kopen wij hem van je over. Mag hij hier lekker een jaartje komen kleuteren en word hij daarna voor de kar gezet en later onder het zadel beleerd voor onze dochter :)*

Heb jij weer 5 maanden leasegeld voor de draver :')

Top aanbod! Ik zou erop ingaan!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:09

Ik weet gewoon niet meer of ik nu nog moet reageren of niet.

Goedkoop kan ook duurder zijn. Er is nooit ergens garantie op. Wat wel belangrijk is, is dat jij iemand een zadel laat aanmeten. Dan kan je "mazzel" hebben dat het een 2e hands goedkoper zadel is die perfect ligt. Of je kan "pech" hebben en een duurder zadel moeten kopen.

Zelf had ik "pech" en paste er van alle zadels maar 1 goed. En die was bijna 2500 euro. Eerlijk, ik zou het zo weer doen. (ik zet pech en mazzel expres tussen haakjes, aangezien ik geld in het geval van een zadel niet belangrijk vindt. Dat het goed past wel)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 18:15

Lizzy kom hem maar halen voor 2.500 (NOT)

Ik ben dit topic gestart met een simpele vraag en krijg meteen vanaf de eerste reactie niet een antwoord wat mijn vraag beantwoordt.

Ik weet heus dat een zadelmaker het best is. Maar ik zie op stal ook zoveel verschillende liggingen van het zadel op paarden dat ik de vraag moest stellen.

Gelukkig bestaan er ook lieve mensen en is mijn vraag via pb beantwoord.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 15-11-16 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:16

FleurSandro schreef:
ik zal als eerste met de stalbaas overleggen over het voer wat ze krijgt, daar mogen behoorlijk wat kilo's bij

Paard staat gewoon stijf van de pijn....kun je voer instoppen wat je wilt maar dat gaat denk ik niet helpen.

Ik denk dat het paard bij de slager beter af is.

Maar ik vind die eigenaar best slim. Hij vraagt gewoon 100 euro aan zijn verzorgster en krijgt dat ook nog *\o/* En ondertussen dat dier nog voor de lessen gebruiken ook. Over 15 maanden heeft hij zijn centen en gaat het paard de worst in.

Verder vraag ik mij af hoe oud ts is want het IQ is nog lager dan dat van een ... }:0

Anoniem

Re: hoe moet het zadel nou liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:17

Oh mijn god.

Ja €2000 aan een zadel, past ie niet goed. Haal je wederom die zadelpasser erbij.

Ga dan niet zitten miepen over ja ik ken er geen, ik heb er geen. Blabla onzin.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:18

Art_Ificious schreef:

Zooo zeg... Ik ben er klaar mee. Veel succes nog ermee! :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:19

TS reageer is op mij.

Wat verwacht je nou van ons. Na al die honderd zeiktopics van je?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:20

Art_Ificious schreef:

Ik ben dit topic gestart met een simpele vraag en krijg meteen vanaf de eerste reactie niet een antwoord wat mijn vraag beantwoordt.

Ik weet heus dat een zadelmaker het best is. Maar ik zie op stal ook zoveel verschillende liggingen van het zadel op paarden dat ik de vraag moest stellen.

Gelukkig bestaan er ook lieve mensen en is mijn vraag via pb beantwoord.

En dan klagen dat die draver geen 1500 waard is.... _O- _O- _O-

cobiie

Neverland schreef:
Art_Ificious schreef:

Zooo zeg... Ik ben er klaar mee. Veel succes nog ermee! :evaw:

Idd charmante wijziging van je tekst. :7

Pumpkins

Acht TS ik heb wel een beetje met je te doen. Je laat je veel te veel leiden door reacties op bokt. En het is ook wel makkelijk dat veel mensen hier je zo makkelijk op de kast jagen. Trek gewoon een eigen plan en houw je daar aan. Je hebt besloten Harly pas weer volgend jaar zomer op te pakken, prima plan. Heb je alle tijd om te sparen en op zoek te gaan naar een goede zadelmaker die ook tweede hands zadels verkoopt. Voor zo’n jong ding zou ik ook niet gelijk een vermogen voor een zadel uitgeven. Er zijn genoeg zadelmakers die in tweedehands zadels dealen maar zoek er één met verstand van ponyzadels. Zoek een leuk zadeltje waar mee je je pony zadelmak kan maken en als hij meer ontwikkeld is en uit het zadel groeit, kijk je naar een goede opvolger van je zadel.

En wat je precies met je geld doet en hoe jij je tijd besteed aan een manegepony zijn voor ons toch randzaken? Lekker doen als je daar happy van wordt. Beestje kan zo te zien wel wat aandacht gebruiken…..

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:21

Wel geld uit haar paard willen slaan maar geen geld aan hem willen besteden. Ik trek mijn handen er van af want hetenige wat ik nog kan zeggen is dat ik steeds pissiger begin te worden. Een paard is een dier met gevoelens niet een gebruiksvoorwerp. Open die ogen van je en doe wat het beste is voor harley. Verkopen dus. Oh en als je een goudvis aanschaft houder dan rekening mee dat 1 goudvis minimaal 50 liter water nodig heeft en een ronde kom dus niet geschikt is?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:23

meisje2000 schreef:
Wel geld uit haar paard willen slaan maar geen geld aan hem willen besteden. Ik trek mijn handen er van af want hetenige wat ik nog kan zeggen is dat ik steeds pissiger begin te worden. Een paard is een dier met gevoelens niet een gebruiksvoorwerp. Open die ogen van je en doe wat het beste is voor harley. Verkopen dus. Oh en als je een goudvis aanschaft houder dan rekening mee dat 1 goudvis minimaal 50 liter water nodig heeft en een ronde kom dus niet geschikt is?

Edit: Onverstandig. laat maar. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:25

_Dominique schreef:
TS reageer is op mij.

Wat verwacht je nou van ons. Na al die honderd zeiktopics van je?

Bespaar je de moeite... ze begrijpt het niet of wil het niet begrijpen. Het is een grote schreeuw om aandacht en waarom vraag ik me nog steeds af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:27

Ik geloof er nog steeds in dat dit een grote grap is. En dat we allemaal in de zeik worden genomen. :')

Azmay

Ik heb inmiddels al geTEMd, sommige bokkers zijn onnodig aanvallend naar TS toe. Of je nou ergens gelijk hebt of niet, dan hoor je nog niemand de grond in te werken maar kan je normaal communiceren..

meisje2000

nikilover schreef:
meisje2000 schreef:

Edit: Onverstandig. laat maar. :Y)

Hebben we dan de volgende discussie. Maar goed het ging om harley en niet om goudvissen.
Blijf er bij dat harley verkopen het beste is. En dan niet voor haar maar voormharley. Die verdient namelijk een baasje die wel weet hoe alles werkt en wat goed is voor een paard.

Anoniem

_Dominique schreef:
Ik geloof er nog steeds in dat dit een grote grap is. En dat we allemaal in de zeik worden genomen. :')

Ik ook... :D

Anoniem

Azmay schreef:
Ik heb inmiddels al geTEMd, sommige bokkers zijn onnodig aanvallend naar TS toe. Of je nou ergens gelijk hebt of niet, dan hoor je nog niemand de grond in te werken maar kan je normaal communiceren..

Nee zij kan lekker normaal communiceren. :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:28

TS; je betaalt 100 euro per maand voor een paard waar je alles mee mag, maar waar je in de praktijk enkel wat mee knuffelt en wandelt. Dat is een duur geintje.
Bedenk je dat als je er 15 maanden mee bezig bent (dus ruim een jaar) je al 1500 euro hebt uitgegeven. Dat is de vraagprijs voor dit paard. Is ze dan ook van jou na 15 maanden? Of blijf je daarna door betalen? Of wordt ze daarna alsnog voor 1500 euro verkocht aan een ander? Die eigenaar is slim, heel slim, die verdient goed. Hij heeft er geen omkijken naar. Het paard verdient zichzelf.
Denk daar eens over na.

Als je die 100 euro per maand opspaart heb je over een half jaar of een jaar heel veel geld erbij. Die kan je echt heel goed investeren in een zadel of andere benodigdheden voor Harley.
Ik ben overigens wel van mening dat je voor 500 euro een heel prima (2ehands) zadel moet kunnen kopen. Laat het alleen goed checken voordat je het in gebruik neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:28

Azmay schreef:

Prima!
Hoop ook dat ze eens terug gaan lezen hoeveel topics van TS al op deze manier zijn verlopen. Dit is toch niet normaal? Absurd....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:29

Picasso schreef:
Azmay schreef:

Prima!
Hoop ook dat ze eens terug gaan lezen hoeveel topics van TS al op deze manier zijn verlopen. Dit is toch niet normaal? Absurd....

En wat willen "ze" daaraan gaan doen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:30

Eens een gesprekje aangaan met TS. En 'ze' zijn de mods natuurlijk, duh.