Ervaringen Bridle2fit?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:55

Amy schreef:
Ik schop dit topic even omhoog...

Ik zit er over te denken een bit aan te laten meten en dan gelijk een hoofdstel van bridle2fit. Zijn jullie nog steeds tevreden? Ik lees ook een aantal negatieve reacties dus ik twijfel heel erg...


Ik heb een hoofdstel laten aanmeten door Bianca Lodeweegs van Joy4Horses. Geweldige service; ze legt alles exact uit en neemt rustig de tijd. Ze heeft ontzettend veel opties om uit te proberen, zodat je echt iets passends hebt. Plus je hebt ook garantie voor een lange tijd.

Ik ben er heel erg blij mee! :D

Afbeelding

_Nynkeeee_

Berichten: 61
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:18

Ik vond de kwaliteit van het leer tegenvallen. Had hiervoor hoofdstellen van dobert en passier en daarvan bleef het leer veel mooier. Bij mij is de sperriem ondertussen ook zoals op de eerdere foto. Het principe van het aanmeten zodat het perfect past voor je paard vond ik wel heel fijn

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:45

Kimmutjuh89 schreef:
Amy schreef:
Ik schop dit topic even omhoog...

Ik zit er over te denken een bit aan te laten meten en dan gelijk een hoofdstel van bridle2fit. Zijn jullie nog steeds tevreden? Ik lees ook een aantal negatieve reacties dus ik twijfel heel erg...


Ik heb een hoofdstel laten aanmeten door Bianca Lodeweegs van Joy4Horses. Geweldige service; ze legt alles exact uit en neemt rustig de tijd. Ze heeft ontzettend veel opties om uit te proberen, zodat je echt iets passends hebt. Plus je hebt ook garantie voor een lange tijd.

Ik ben er heel erg blij mee! :D

[ [url=m/2getAz.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik ook, en ben het er helemaal mee eens! Tevens bij haar ook meteen een bitfitting gedaan, wat ook erg goed bevallen is.


Afbeelding

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:52

Nadiine__x schreef:
Ik ook, en ben het er helemaal mee eens! Tevens bij haar ook meteen een bitfitting gedaan, wat ook erg goed bevallen is.


[ [url=m/5qtB0s.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja, hier ook! Aanmeten volledig s&t hoofdstel en meteen bitfitting. Echt top!

BrittBR
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:49

Ik heb zelf ook zo'n soort hoofdstel aan laten meten bij Joy4Horses. Heel blij mee. Ook gelijk bitfitting gedaan en mijn paard is daarna echt veel fijner gaan lopen!

Birel1
Berichten: 109
Geregistreerd: 08-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:12

Ik kom ook binnenvallen.
Ik heb een b2f laten aanmeten, maar jeetje wat een slechte kwaliteit. Jullie spreken over slecht leer. Ik dacht steeds het hoofdstel hangt scheef.

Na alles na te meten was er geen onderdeel behalve de neusriem die symetrisch was. Heb totaal 3 verschillende kopstukken gehad. Geen 1 was symetrisch. De ene was van het anatomisch het midden NIET het midden. En tussen de oren kan je niet schuiven dus ene kant waren de riempje veel
Korter dan andere kant. Dus gaatjes gaan dan nooit klopen.

En de laatste kopsstuk was symetrisch alleen de gaatjes niet.

Over de bitfitter was ik ook niet te spreken. Daar het scheef en veelste straks (bit hing ongveer onder de ogen bewijs van) aangemeten was.


Ik heb het heel kort gebruikt dik €240 voor betaald en werd niet ech geloofd volgens mij was zo boos heb het verkocht. Had er foto van gemaakt als bewijs.

Zelfs de bakstukken zat 1 cm verschil. Daar kreeg ik nieuwe voor die waren goed.

Maar heb alleen nog over de pasvorm. Vraag mij dan echt af als ik 3 verschillende kopstukken kreeg en alle 3 niet symetrisch en ook nog ongelijke bakstukken, ben ik zo pech vogel of is er niemand met Zo een scherp oog die denk het hoofdstel hangt scheeft bij mijn paard‍♀️.

Ik heb hem verkocht was zooo boos teleurgesteld en zo veel geld armer.

Uiteindelijk een “winkel” hoofdstel gekocht super zacht mooi hoofdstel
Met heel innovatief kopstuk van Schockemohle. Type malibu. Super kwaliteit zachtste wat ik ooit heb gevoeld. En paard is eer veel gelukkiger van.

Door het scheven b2f hoofdstel werd mijn paard in eens na 3 keer rijden zo sterk en poedersuiker. En steeds dacht ik hij zit scheef. Na 3de keer rijden was hij zo poedersuiker dat ik als ben gaan na meten.

Dit was de korte versie van het verhaal. Maar zou het nooit iemand aanraden.

Heb je nou een hoofdstel en je zoekt een losse neusriem omdat zoals ik vroeger een bruine neusriem met creme onderlegd zocht en nergens kon vinden, ja dat kan je hier vinden. Maar heel hoofdstel NEE! En de teugels zijn fijn en je kan voor rond of plat kiezen en kan bijna nergens die gripteugels vinden en dan rondgenaaid

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:17

Heb er ook een laten aanmeten. Ben er wel tevreden over, leer heeft wel wat TLC nodig om soepel te worden, dus vet hem nu na elk gebruik goed in. Alle riempjes los enz. Na een weekje gaat het nu al een stuk soepeler.

Scheef weet ik eigenlijk niet, ga eens kijken vanavond. Heb het in ieder geval nog niet eerder gehoord.

Afbeelding

Anoniem

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:39

Ik heb destijds een nieuw kopstuk en keelriem van b2f genomen omdat het oude kopstuk niet prettig zat volgens de bitfitter. Binnen een week brak het eerste riempje af van het kopstuk. Netjes nieuwe gekregen, maar vind de kwaliteit absoluut niet goed. Barstjes in het leer etc.

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:44

Hier ook een bridle2fit waar ik tot nu toe best tevreden over ben! Het leer heeft inderdaad wat meer tlc nodig dan andere hoofdstellen die ik heb gehad. Het is wel enorm zacht en soepel.

Overigens heb ik een hele secure en fijne bitfitter die dit hoofdstel heeft aangemeten. Zij gaf ook eerlijk aan dat bridle2fit wat meer onderhoud nodig heeft.

Mijn hoofdstel is overigens absoluut niet scheef.

Afbeelding
Afbeelding

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:45

Schopje omhoog,

Welke passer raden jullie aan omgeving breda / tilburg? Sommige hebben namelijk geen site.

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:33

Hier ook meerdere hoofstellen van Bridle2fit


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:49

Ik heb mijn hoofdstel nu een klein jaar. Pasvorm is top, feit dat is uit verschillende onderdelen en dus verschillende maten bestaat ook. Maar dat leer...
Als mijn hoofdstel qua maten overeenkomt met een Schockemohle, dan gaat ie op marktplaats. Paard krijgt er kale plekken van, is niet tegenaan te vetten en passantjes willen niet..
concept is super, service vond ik ook heel goed, maar noem me verwend, ik wil betere kwaliteit leer :+

VWestra
Berichten: 1102
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:00

Hier helaas precies dezelfde ervaring. Het past fantastisch maar de kwaliteit leer is zo ontzettend slecht

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:43

In 2017 was het leer zo te lezen goed, dus het nieuwere leer is slechter? Zo lees ik het in de reviews.

VWestra
Berichten: 1102
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:08

germie schreef:
In 2017 was het leer zo te lezen goed, dus het nieuwere leer is slechter? Zo lees ik het in de reviews.

mijn hoofdstel is van 2017......

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:50

Mijn hoofdstellen zijn echt allemaal nog super mooi.. en ik vet echt niet veel!

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:42

x_tico schreef:
Mijn hoofdstellen zijn echt allemaal nog super mooi.. en ik vet echt niet veel!


Ja hier zelfde verhaal..

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:46

Mijn hoofdstel blijft wel mooi soepel, maar vraagt ontzettend veel onderhoud. Als ik het echt mooi wil blijven houden moet ik elke keer na het rijden schoonmaken en vetten. En dat gaat me toch echt even iets te ver. Helaas wel het enige extra full hoofdstel in bruin met hoge neusriem dat ik tot nu toe heb kunnen vinden. Ik twijfel ontzettend voor een toekomstig hoofdstel..

Saaams

Berichten: 13322
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:09

Ik heb t hoofdstel afgelopen half jaar misschien twee keer gevet. Hij ziet er nog steeds zo uit als toen ik hem kocht. :+
Ik zou zo een tweede kopen!
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25604
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:24

Hier ook goede ervaring. Het is niet zo zacht en soepel als vorige goedkopere hoofdstel, maar die was juist heel snel versleten omdat het te zacht was. De onderlegde stukken zijn wel heel zacht en nu in gebruik gewoon een fijn hoofdstel. En eindelijk 1 die goed past, paard heeft een normale full maar de neusriemen van tegenwoordig gaan bij haar alleen dicht als ik heel hard aansnoer. Hoofdstel van 10 jaar oud heeft veel.meer ruimte. En nu dus dit hoofdstel wat ook weer genoeg ruimte heeft om netjes dicht te gaan, zonder aan te snoeren

Ik heb een aantal hoofdstellen vergeleken in dezelfde prijsklasse die ik in de winkel in de goede kleur kon vinden en die waren niet zachter of absoluut niet wat ik zocht qua pasvorm.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:55

Saaams schreef:
Hij ziet er nog steeds zo uit als toen ik hem kocht. :+

Das nou juist t probleem :+ :')

Maar helaas, Schockemohle past niet, dus ik moet weer verder zoeken. Had fijn geweest als ik paard een hoofdstel kon geven waar ie geen kale plekken van krijgt

XXTien1979
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-05-16

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:05

Hier ook een bridle 2 fit....ik heb hem nu een jaar. Zeer tevreden!

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:18

Bij Equimatch kun je hoofdstellen van mooi Engels leer kopen die heel betaalbaar zijn. In zwart en bruin :D