Erreplus zadels

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6796
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:39

Daar is die dan <3 Enorm blij mee :D Afbeelding

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:30

Capriootje schreef:
Daar is die dan <3 Enorm blij mee :D [ [url=m/JUabKD.jpg]Afbeelding[/url] ]



<3 super gaaf!!

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:47

Wat een prachtzadel :D

Hannanas
Berichten: 13057
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:25

FenixJL schreef:
[ [url=m/jJQr9Q.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KIpC4F.png]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn de afdrukken na het rijden.
2 plekken zijn er droog hoe zou dat komen?


Brugt het zadel?

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:55

Ik had het idee van niet maar het was ook een testzadel dus paste niet perfect op hem.
Maar was benieuwd waar de plekken van zouden komen

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:56

Fenix lijkt het of je zadel je voorover zet? Kun je lekker makkelijk recht op zitten zonder daar extra moeite voor te hoeven doen?

Probeer eens zonder dekje te rijden, als je paard dat aan kan, soms vinden ze dat nl erg spannend...dan weet je zeker dat het dekje bv niet te dik is..maar zo lijkt het alsof hij te smal is....

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:03

Indestal schreef:
Fenix lijkt het of je zadel je voorover zet? Kun je lekker makkelijk recht op zitten zonder daar extra moeite voor te hoeven doen?

Probeer eens zonder dekje te rijden, als je paard dat aan kan, soms vinden ze dat nl erg spannend...dan weet je zeker dat het dekje bv niet te dik is..maar zo lijkt het alsof hij te smal is....



Jaa dat merkte ik ook al ik zit van me eigen al heel erg recht op dus voor mij is dat heel vervelend als een dat dat ook nog eens doet :')

Ik heb met een heel dun dekje gereden en het zadel is te smal dat klopt! Was een test zadel en de zadelmaker gaf het zelf al aan dat het te smal was :)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:06

Ah, ok, ik dacht dit is je nieuwe zadel..

Ik zou niet te lang blijven rijden met dit zadel,de spier wordt samen geknepen en is niet bevordelijk voor je training..ook krijgt je paard een negatieve impuls van rijden zo..

Zier er uit als heerlijk zittende zadels!

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:11

Indestal schreef:
Ah, ok, ik dacht dit is je nieuwe zadel..

Ik zou niet te lang blijven rijden met dit zadel,de spier wordt samen geknepen en is niet bevordelijk voor je training..ook krijgt je paard een negatieve impuls van rijden zo..

Zier er uit als heerlijk zittende zadels!


Ze zitten echt heel fijn :)

Heb er 4 dagen mee gereden dat was het met dunne en dikke doekjes even geprobeerd wat het deed en hoe het aanvoelde vind altijd zo moeilijk keuze maken in zadels

Hannanas
Berichten: 13057
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:53

FenixJL schreef:
Indestal schreef:
Ah, ok, ik dacht dit is je nieuwe zadel..

Ik zou niet te lang blijven rijden met dit zadel,de spier wordt samen geknepen en is niet bevordelijk voor je training..ook krijgt je paard een negatieve impuls van rijden zo..

Zier er uit als heerlijk zittende zadels!


Ze zitten echt heel fijn :)

Heb er 4 dagen mee gereden dat was het met dunne en dikke doekjes even geprobeerd wat het deed en hoe het aanvoelde vind altijd zo moeilijk keuze maken in zadels


Eigenlijk zegt dat niets met een niet goed liggend zadel, dan ligt het zwaartepunt ook niet goed en kun je uit het lood gezet worden kwa zit.. Als het zadel te smal is dan verklaard dat zeker de afdruk.

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:00

Capriootje schreef:
Daar is die dan <3 Enorm blij mee :D [ [url=m/JUabKD.jpg]Afbeelding[/url] ]



Jaloers :o
Hoe lang heeft het nou geduurd voordat die er was?

Capriootje

Berichten: 6796
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:26

Uhm iets meer dan 8 weken. 4 april besteld en 10 juni afgeleverd :)

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:30

Oh dat is geen goed voorteken voor mn eigen zadel.

Aan de andere kant kun je er nu extra van genieten!

Capriootje

Berichten: 6796
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:36

Ja dat zeker maar vanaf 6 weken was ik het wachten wel zat := Weet ook al wat m'n volgende aanschaf wordt, de bijpassende springsingel <3

Afbeelding
Afbeelding

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:06

Ik zag laatst inderdaad ook de dressuursingel ervan. Erg mooi. Maarja voordat ik weer een buffertje geld heb :x

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:27

Mooi zadel geworden!

De dressuursingel maar eens in mijn achterhoofd houden. Fairfax begint aardig te slijten en ondanks dat ie qua pasvorm zeker verschil maakte, vind ik de prijs/kwaliteit verhouding niet de moeite dat nog eens te doen

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:30

Hier ook iet gelukkig met fairfax. Ik ga na mijn examens de passessie even afwachten om te kijken welke ons het beste ligt :D

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:04

Laurievc schreef:
Hier ook iet gelukkig met fairfax. Ik ga na mijn examens de passessie even afwachten om te kijken welke ons het beste ligt :D


Ben benieuwd hou ons op de hoogte!

Fabj3

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:39

Hoi!
Weet niet of ik het hier mag vragen, omdat dit vooral over de zadels gaat.
Maar heeft iemand ervaring met de Erreplus spider girth singel?
Ik zag hem ook voorbij komen in de foto hierboven.

Afbeelding

https://www.hetgareel.nl/erreplus-spide ... ingel.html

Ik heb hem besteld, maar kan helemaal niets van ervaringen op internet vinden.
Ben erg benieuwd!

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:38

Ik ben er ook benieuwd naar!

Fabj3

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:31

Ik heb de singel binnen, ziet er goed uit maar komt helaas met een waarschuwing die nergens op internet word vermeld.. Afbeelding
Afbeelding


En mijn paardje heeft momenteel helaas wel een buikje, en haar singelplek ver naar voren.
Ga hem denk ik nog wel even passen, maar zal wel retour moeten.

Vind het wel zonde van de kosten welke ik kwijt ben voor het retour sturen. :(

MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:51

@Fabj3: Oei, dat zou eigenlijk vermeld moeten worden inderdaad. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, als je ook maar iets twijfel hebt, gelijk terugsturen. Goed van Erreplus zelf dat ze ermee waarschuwen, maar de dealer zou hier ook aandacht aan mogen besteden.

Ontopic: ik mag mezelf ook de gelukkige bezitter noemen van een Erreplus, model Vittoria :). Ik ben er met een ander merk (voor de geïnteresseerden: naam kan via pb) niet uitgekomen, pasvorm & service was niet helemaal wat het moest zijn. Wel erg jammer, want het zat ontzettend fijn.

Nu een zadel waar vooral paard (en stiekem ook wel héél erg de ruiter :o ) super blij van wordt! Veel schouder- en schoftvrijheid, korte kussens, mooi leer en ont-zet-tend comfortabel. Past perfect, geen aanpassing nodig geweest. Toch apart hè, dat je dan gelijk een ander paard onder je hebt :o.

Springzadels ook geprobeerd, helaas kon ik daar niet zo fijn mee zitten. Ik ben klein, maar heb in verhouding hele lange bovenbenen, dus ik heb een flink naar voren gericht zweetblad nodig, en dat was bij de springzadels nog wat te weinig ;( . Wat dat betreft bood de Vittoria bij de dressuurzadels wel echt een uitkomst!

Paard blij, ruiter blij!

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:40

Dat van die singel is idd wel jammer dat je dat niet eerder wist! Wat hierboven ook wordt gezegd, goed dat ze waarschuwen, maar jammer dat je dat niet voor het bestellen kon zien..

en gefeliciteerd met je nieuwe zadel!

Ik ben nog elke dag happy met de mijne. Volgende week de eerste controle alweer sinds ik m heb. Waar ik bij mn vorige zadel echt na 4 maanden weer nódig wat aangepast wilde, dacht ik nu van goh, nieuw zadel, na half jaartje, misschien wel handig even een check te plannen voor de vakantieperiode begint. Maar het ligt en zit eigenlijk nog best :) En paard ontwikkelt er ook weer erg goed onder.

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:13

Oh wat balen van de singel! Inderdaad jammer dat zoiets bij een dealer niet wordt vermeld.

Ik moet helaas nog een maand langer wachten op mn zadel kreeg ik afgelopen maandag te horen. Ben daar niet heel erg blij mee...

coby88
Berichten: 1022
Geregistreerd: 09-10-07
Woonplaats: fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:07

Weten jullie ook of er een erreplus dealer, zadelfitter in het noorden van het land zit? Kan er weinig over vinden.