Hoofdstel PS Of Sweden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:52

Bakstuk lijkt inderdaad lager te moeten, dat die boog echt mooi onder het jukbeen valt.

FemkeVH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:57

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:36

Ik val hier ook even binnen, heb van de week met de Rambo Micklem van een vriendin proefgereden bij mijn paard. Hij heeft een melanoom in zijn rechter kaak zitten, een grote platte schijf van inmiddels een paar centimeter hoog, waardoor de keelriem van zijn bestaande hoofdstel steeds strakker komt te zitten. Ik zoek dus eigenlijk een hoofdstel zonder keelriem. De Micklem zit al beter dan mijn eigen normale hoofdstel, maar het jammere is dat die op het neusriemdeel niet te verstellen is en daardoor is het keelriempje eigenlijk net te hoog van dit hoofdstel. Daarnaast zit de boog van het neusriemdeel voor het mooie net te veel tegen het jukbeen aan, doe ik hem lager dan zit hij op de neus te laag.

Nu zie ik in dit topic de PS of Sweden High Jump en die lijkt mij dus ideaal. Vind hem wel erg duur t.o.v. de Micklem, maar ik denk dat hij zijn geld wel waard zal zijn als ik jullie positieve reacties lees.
Het namaakhoofdstel van Westeind lijkt me dan minder geschikt, gezien het deel achter de oren wat minder is, de kwaliteit die beduidend minder is en het minder zacht zijn van de neusriem.
Ik twijfel nog even verder...

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:20

Ik val ook even binnen. Ik ben er ook geïnteresseerd in maar het is jammer dat je niet even het hoofdstel kan passen/testen, gezien de prijs.
Mijn merrie is nog al gevoelig en heb geen idee hoe ze hierop reageerd.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:52

Waar zit je dan amber?

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:56

Ik woon in Leersum (Utrechtse heuvelrug) en werk in Ede. :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:01

Oh niet echt in de buurt helaas

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:14

Misschien iemand hier die de PS heeft en mij kan adviseren?

Mijn paard valt een beetje tussen cob en full in, hij past full vaak wel maar soms is het net allemaal wat aan de grote kant omdat zijn hoofd best smal is. Met cob zitten de gespen snel weer te laag onder z'n oog ben ik bang.. Als een full groot valt, past hij deze niet. Andere full zitten tot nu toe alles op z'n hoogste of 1 na hoogste. Dus enorme twijfel welke maat hem beter zal passen.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:23

Capriootje schreef:
Misschien iemand hier die de PS heeft en mij kan adviseren?

Mijn paard valt een beetje tussen cob en full in, hij past full vaak wel maar soms is het net allemaal wat aan de grote kant omdat zijn hoofd best smal is. Met cob zitten de gespen snel weer te laag onder z'n oog ben ik bang.. Als een full groot valt, past hij deze niet. Andere full zitten tot nu toe alles op z'n hoogste of 1 na hoogste. Dus enorme twijfel welke maat hem beter zal passen.

Ik had een vraag hierover naar Ps of sweden zelf gestuurd. Ze sturen je uitgebreide meet instructies. Als jij dat opmeet en de info naar hun stuurt helpen ze je uitzoeken welke maat het beste is.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:27

AmberB_ schreef:
Ik woon in Leersum (Utrechtse heuvelrug) en werk in Ede. :)

Ik heb je pb gestuurd :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:19

Dankjewel!

Het word voor mij deze;

Niet via ps of sweden nu maar uit Argentinië, via de vorige eigenaresse van m'n paard die deze al had voor hem en haar andere paard.

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:23

Min of meer hetzelfde principe. Waar zijn deze te koop dan? Goedkoper?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:28

Ik doe het nu via haar. Een vriendin van haar daar in Argentinië werkt ermee/verkoopt ze. Ze zijn ongeveer even duur dus dat maakt geen verschil (helaas). Maar vind dat met lichter wel heel gaaf en omdat paard hem al gehad heeft weet ik dat deze echt past :)

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 20:00

Na een tijdje twijfelen tussen de micklem en de ps of sweden toch de keuze gemaakt voor deze te gaan.
De originele wordt te duur voor mij helaas dus wil de namaak proberen. Naast Westeind kwam ik ook een versie tegen van CB hoofdstellen,
iemad toevallig ervaring met deze? Ik lees over de westeind heel wisselende dingen.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=28

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 20:19

Ik vind de Bakstukken van de cb niet zo mooi, beetje aparte vorm, dat heb ik bij mn ps niet.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:52

Ik heb de cb gehad maar teruggestuurd omdat ie niet paste. De neusriem zat bij full op z'n aller langste en dan nog viel hij niet mooi om z'n jukbeen. Terwijl paard zit normaal op z'n hoogste bij full. Dus beetje aparte verhouding had ie. Verder qua kwaliteit en afwerking was ie wel heel netjes!

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 08:27

Ik vind het jammer dat er bakstukken aan dit model hoofdstel zitten. Een riempje zoals bij de Micklem waar het bit aan zit is toch veel mooier? Volgens mij moet dit wel kunnen.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 00:21

Ik wil het hoofdstel echt heel graag bestellen maar heb geen Paypal en weet niet hoe ik anders moet betalen....

Hoe hebben jullie overgemaakt?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:47

Patt schreef:
Ik wil het hoofdstel echt heel graag bestellen maar heb geen Paypal en weet niet hoe ik anders moet betalen....

Hoe hebben jullie overgemaakt?

paypal aanmaken is het makkelijkst lijkt mij. Die betaal methode is ook heel makkelijk.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:58

Ik wil toch de westeind gaan bestellen maar las al dat deze redelijk groot valt? Mijn pony heeft best een fijn hoofdje en vaak zijn de neusriem en frontriem te wijd voor haar. Weet iemand hoe ze bij westeind zijn met geld terugstorten mocht het niet passen?

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:00

Ik raad het je af ingaa pasvorm is raar.
Het hoofdstel zat verkeerd in elkaar neusriem zat waat de bakstukken moesten reactie van uit westeind wast oh zo vind ik het mooier.

Ui eindelijk na aanbiedingen ghad te hebben om een ander kop stuk te nemen omdat deze voor een cob echt heeeeel groot was. Besloten terug te sturen. ze het hohoofdsteal bijna een maand geleden ontvangen en tot op heden nog geen geld. mails geen reactie telefonisch bijna niet te bereiken uiteindelijk via WhatsApp contact ze had het druk wedstrijden enzz zou zo snel mogelijk overmaken inmiddels zijn we weer een week verder

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:36

Relien schreef:
Ik raad het je af ingaa pasvorm is raar.
Het hoofdstel zat verkeerd in elkaar neusriem zat waat de bakstukken moesten reactie van uit westeind wast oh zo vind ik het mooier.

Ui eindelijk na aanbiedingen ghad te hebben om een ander kop stuk te nemen omdat deze voor een cob echt heeeeel groot was. Besloten terug te sturen. ze het hohoofdsteal bijna een maand geleden ontvangen en tot op heden nog geen geld. mails geen reactie telefonisch bijna niet te bereiken uiteindelijk via WhatsApp contact ze had het druk wedstrijden enzz zou zo snel mogelijk overmaken inmiddels zijn we weer een week verder

Ik heb mijn westeind teruggestuurd en heb toen 1.5/2 maand moeten wachten op mijn geld...

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:20

Citaat:
Ik heb mijn westeind teruggestuurd en heb toen 1.5/2 maand moeten wachten op mijn geld...

Pfoe.. Heb jij er ook telkens achter aan gezeten ?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:23

Ik heb Westeind een bericht gestuurd dat ik niet tevreden ben met de kwaliteit, maar nooit wat gehoord. :=

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:18

Niet veel goeds dus helaas. Lastig ik zou het hoofdstel graag proberen maar heb niet het geld om gelijk de originele te kopen. Dan misschien toch maar voor een Micklem gaan hoewel ik die minder mooi vind.