@CMD, die van jou ligt volgens mij ook te ver naar voor. Strek eens het voorbeen naar voor voordat je opzadelt, dan zie je mooi het schouderblad meebewegen.
@Renee16, hier hetzelfde probleem: leg ik het zoals het hoort, dan schuift het en wordt ze chagrijnig. Meer naar voor dan gaat ze headshaken en zo. Maar ik heb de indruk dat het met mijn vzh zadel beter is, mss dat die naar voor liggende zweetbladen het schuiven wat tegenhouden. Sommige dekjes glijden ook meer/minder dan andere, kan je ook es proberen.
Ik kreeg es de tip van een osteo (tevens eventing amazone) om de singel in te smeren met vet (zadelvet dacht ik) voor het rijden, zodat die blijft liggen, maar heb het nog niet geprobeerd (klinkt niet logisch, ik zou denken dat vet nog meer glijdt).
@Juliakamm, die van jou ligt volgens mij wel goed naar achter, maar is ie niet wat te lang? Lijkt me quasi op de nieren te liggen.
@Joline, die van jou lijkt idd naar achter te kippen, dus dat zou betekenen dat de boom wss te smal is. Maar als ik naar de muurtegels kijk, zou het heel goed kunnen dat de foto gewoon scheef genomen is.

. Dus best es beoordelen in het echt, want mocht ie effectief achteroverkippen, is dat niet comfortabel voor het paard (en ook niet voor je zit, want dan word je in stoelzit gedwongen).