Ervaringen Sella zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_jennifer17_

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:00

Hoi allemaal! Ik ben ook erg geinteresseerd in een Sella zadel en echt ontevreden over mijn huidige 2e hands zadel, ik woon zelf in Oosten van het land en baal dus erg dat het zo ver rijden is (reiskosten). Ik lees eigenlijk alleen maar positieve verhalen, dus hoop dat hij zo af en toe richting het oosten van het land komt en mij er dan bij in kan plannen of iets in die trant :+

Wat is jullie uiteindelijke prijs als je normale wensen hebt (dus niet allerlei bijzonderheden aan je zadel, gewoon basic) is dat echt 1995 of komt er toch nog wel meer bij kijken aan het einde?

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:01

welk hoofdstel hebben jullie bij je bruine sella zadel?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 18:03

_jennifer17_ schreef:
Hoi allemaal! Ik ben ook erg geinteresseerd in een Sella zadel en echt ontevreden over mijn huidige 2e hands zadel, ik woon zelf in Oosten van het land en baal dus erg dat het zo ver rijden is (reiskosten). Ik lees eigenlijk alleen maar positieve verhalen, dus hoop dat hij zo af en toe richting het oosten van het land komt en mij er dan bij in kan plannen of iets in die trant :+

Wat is jullie uiteindelijke prijs als je normale wensen hebt (dus niet allerlei bijzonderheden aan je zadel, gewoon basic) is dat echt 1995 of komt er toch nog wel meer bij kijken aan het einde?

Hij komt gewoon overal hoor. Ik woond in het bovenste puntje van Friesland en dat was ook geen probleem.

Als je niet iets van bling wilt is dat gewoon de prijs. Daar zitten alle kleuren leer en stiksels gewoon bij in.

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:09

Dankje voor je antwoord! Hoeveel ben je dan kwijt aan reiskosten? Ik zou sowieso geen bling willen dus dan weet ik in ieder geval waar ik aan moet denken. En het pasconsult?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:21

Ik was in Ede (voor een tweedehands zadel) niks kwijt aan reiskosten en pasconsult, en een vriendin voor een Sella zadel ook niet.

Maar als je het zeker wil weten moet je hem even bellen, is wellicht afhankelijk waar je woont en of hij toevallig al in de buurt is of niet.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:26

Morgen komt sella bij mij langs ik ben zeer benieuwd

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:31

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe het zit met betalen ? Moet je het hele bedrag in 1 keer doen ?

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:47

Kaitlyn schreef:
Ik was in Ede (voor een tweedehands zadel) niks kwijt aan reiskosten en pasconsult, en een vriendin voor een Sella zadel ook niet.

Maar als je het zeker wil weten moet je hem even bellen, is wellicht afhankelijk waar je woont en of hij toevallig al in de buurt is of niet.

Goed om te horen! Ik heb hem al bericht gedaan, dan overweeg ik toch echt om er ook een aan te schaffen :-)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:36

paardje2013 schreef:
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe het zit met betalen ? Moet je het hele bedrag in 1 keer doen ?

Ik denk dat je dat met Ali het beste kunt bespreken.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:51

Vandaag is Ali bij mij geweest ik vind hem top !! Hij is heel eerlijk geeft een super uitleg, ik ben dik tevreden

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:06

Ali is net bij mij geweest, en heb een zadel besteld! Super blij! Een bruine met enkel zweetbad. Vind het een hele kundige man! Legt alles goed uit, en kan het ook goed onderbouwen. Nu 8 week geduld hebben ☺️

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:42

Hij komt 6 februari bij mij, ben echt super benieuwd en ga ook uit van zo'n 8 weken besteltijd (dat is meestal bij de mensen hier het geval geweest toch? Als er geen gekke feestdagen etc. waren)

Voelden jullie veel verschil tussen enkel zweetblad of dubbel?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:40

Ik heb ook enkel zweetblad je voelt zeker verschil. Ik voel mijn paard nu veel beter en heb het idee dat de hulpen beter doorkomen

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:59

Ik zit nu helaas in mijn 10de week wachten :(... Eind deze maand zou hij klaar zijn. Ik kan echt niet wachten.... betrap mijzelf dat ik er een beetje chaggie van word haha.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:15

Dit jaar toe aan een nieuw zadel.. ben nog aan het twijfelen wie ik langs laat komen. Ik was er eigelijk al uit maar nu ben ik toch geïnteresseerd geraakt in de Sella zadels. Ik ga dit topic even volgen!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:23

biancc__ schreef:
Ik zit nu helaas in mijn 10de week wachten :(... Eind deze maand zou hij klaar zijn. Ik kan echt niet wachten.... betrap mijzelf dat ik er een beetje chaggie van word haha.

Ja dat snap ik wachten duurt altijd lang. Maar als je straks fijn in je nieuwe zadel zit wordt het wachten dubbel beloond

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:26

Ik heb ook lang moeten wachten maar het is het helemaal waard! Morgen mijn zadel weer uit kast pakken na 12 w.

Ben benieuwd hoe jullie de zadels gaan ervaren, over Ali persoonlijk lees ik zo ver nog geen negatieve berichten. Top vent. Weet een van jullie wat er wordt gerekend voor een zadel opvullen / aanpassen?

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:21

Ik heb geen idee wat hij daarvoor rekend. Zou hem gewoon even bellen als ik jou was.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:48

Maria1991, ik denk dat dat heel erg afhankelijk is van wat er aan je zadel moet gebeuren. Is het alleen wat opvullen op een plek, of is het het hele zadel aanpassen. Dat kan hij van tevoren ook niet weten natuurlijk.

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:08

paardje2013 schreef:
biancc__ schreef:

Ja dat snap ik wachten duurt altijd lang. Maar als je straks fijn in je nieuwe zadel zit wordt het wachten dubbel beloond

Jaaa!!!1 :D :D *\o/*

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:43

Is die klaar biancc?
Welke heb je besteld? In welke kleur?

ThaliaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:01

Heeft er iemand van jullie ervaring met de Sella Sterno singel?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:10

Heeft iemand ervaring met aangeboren heupdysplasie en een Sella zadel? In hoeverre kunnen ze het zadel aanpassen voor de ruiter? Dus breed voor het paard maar smal voor de ruiter, door mijn heupafwijking kan ik niet op een heel breed zadel zitten zonder pijn.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:18

_jennifer17_ schreef:
Hij komt 6 februari bij mij, ben echt super benieuwd en ga ook uit van zo'n 8 weken besteltijd (dat is meestal bij de mensen hier het geval geweest toch? Als er geen gekke feestdagen etc. waren)

Voelden jullie veel verschil tussen enkel zweetblad of dubbel?

Ik voel heel veel verschil. Rij voor iemand anders ook een paard en omdat ik even geen ander zadel daarvoor had mijn eigen Sella meegenomen. Maar voelde heel erg veel verschil en paard liep er een stuk fijner mee dan het zadel wat ik daarvoor had voor hem.

ThaliaV schreef:
Heeft er iemand van jullie ervaring met de Sella Sterno singel?

Die heb ik er inderdaad bij. Paard loopt er wel prettig mee alleen die van mij is gevoelig voor leer dus in de zomer moet ik er eigenlijk een bontje om (en die was er nog niet in die vorm).

Ik heb hem eind december besteld en halverwege maart kwam mijn zadel. zoń 10/11 weken gewacht maar dit kwam door de fabriek, die is eind december 2 weken dicht.

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:46

gewoonmarie schreef:
Is die klaar biancc?
Welke heb je besteld? In welke kleur?

Nee helaas nog niet.... Ali zei einde van de maand. Volgende week einde van de maand. Dus ik hoop op over twee weken....
Dan zit ik op 12 weken.

Ik heb de Sella Impara in het zwart besteld met grijze stiksel!