Is dit zadel te klein voor mij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vladimir1979

Re: Is dit zadel te klein voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:37

Ik heb ook een massimo 2, alleen dan met gewone kussen en iets kortere zweetbladen. Bij het proefrijden was er nog een zadel dat voor mij beter zat maar voor m'n paard helaas iets minder, was een KN, 18 inch'' ik heb ook ronde bovenbenen en beetje slap bekken, maar die KN zat heerlijk. Bij country Mill in Nijkerk zijn ze distributeur voor beide merken, weet niet of dat vor jou in de buurt is, zij zullen denk ik wel interesse hebben om jouw zadel in te ruilen als hij verder in orde is.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:57

Hoi, ik zag toevallig een bericht op de duitse Ebay, geen idee of de maten goed zijn, maar misschien kun je er iets mee.

SUCHE Massimo Dressur II
Preis: VB
Weiterempfehlen:
Details
Erstellungsdatum:
22.10.2014
Anzeigennummer:
252172505
Art:
Reitsattel
Besuche: 00014
Beschreibung
Suche:

Massimo Dressur II, 16,5-17,5" Sitzfläche, 35er Kammerweite und NUR französische Kissen.
Bitte nur Angebote die dem Gesuch entsprechen!

Erstellt mit der eBay Kleinanzeigen App. Jetzt kostenlos iPhone App laden oder Android App laden.

Nachricht schreiben

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:06

zoefie schreef:
Hoi, ik zag toevallig een bericht op de duitse Ebay, geen idee of de maten goed zijn, maar misschien kun je er iets mee.

SUCHE Massimo Dressur II
Weiterempfehlen:
Details
Erstellungsdatum:
22.10.2014
Anzeigennummer:
252172505
Art:
Reitsattel
Beschreibung
Suche:

Massimo Dressur II, 16,5-17,5" Sitzfläche, 35er Kammerweite und NUR französische Kissen.

Erstellt mit der eBay Kleinanzeigen App. Jetzt kostenlos iPhone App laden oder Android App laden.

Nachricht schreiben

Is iemand die zelf een zadel zoekt...

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 06:02

SuperAssie schreef:
romyloverrr schreef:
Volgendsmij was hij 4 jaar oud Tamara :D

Ja dat kan haha. Hij heeft de afgelopen maanden bij mij meer geleden dan voordat ie bij mij kwam anders xd

Dat kan best kloppen, ik denk dat de zadels die ik toen testgereden heb nu 2 jaar, 3 jaar en 4 jaar oud moeten zijn.
De 2 dames die het oudere model hadden (die van 3 en 4 jaar oud) zijn er heel gelukkig mee en hebben het zadel nog altijd, de dame met het nieuwere zadel heeft het na een maand of 2 al weer verkocht omdat ze er echt niet in kon zitten.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 07:40

amillia schreef:
zoefie schreef:

SUCHE Massimo Dressur II
Weiterempfehlen:
Details
Erstellungsdatum:
22.10.2014
Anzeigennummer:
252172505
Art:
Reitsattel
Beschreibung
Suche:

Nachricht schreiben

Is iemand die zelf een zadel zoekt...

Dat is dat toch handig voor TS! Kan ze hem evt aan verkopen als de zadelpasser geen bevredigende oplossing heeft :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 11:51

Bedankt weer voor alle reacties.
Zoefie lief dat je gezocht hebt maar dat is zowiezo niet de maat die diegene zoekt mijn zadel is 18inch.
Wel tof dat je je de moeite hebt genomen,dankjewel hiervoor!!!

Bruintje jemig mijne is dus veeeel smaller!
Ik heb foto's gemaakt dus die zet ik er zo op dan zien jullie de maten.
Ook de lengte van de kussens klopt niet ik zou dus franse kussens moeten hebben van 41cm max en ik kom uit op ruim 45cm. Ik snap er echt geen hol meer van,lijkt wel een fabrieksfout ofzo?

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:06

Als ik dit zo allemaal eens lees, kan ik je alleen maar adviseren laat eens een andere zadelmaker, passer komen.

Ik ben een stuk steviger dan jij en pas nog prima in een diepe 18 inch! Als ik naar je dochter kijk, lijkt het zadel eerder een 16 inch!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 12:13

Zo hier dan de foto's,zadel ligt dus op zijn rug.

Vooraan gemeten bij de kamer:
Afbeelding

Dan zo'n 10 cm verder naar achteren gemeten:
Afbeelding

Dan in het midden gemeten:
Afbeelding

Dan bijna achter in het zadel:
Afbeelding

Einde kussens:
Afbeelding

Zitvlak zadel:
Afbeelding

Kussenlengte zadel
Afbeelding

Totaalbeeld zadel
Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:41

Dit is er gewoon een met diepe zit, die vallen langer en zitten kleiner.
Het kussenkanaal kun je (zadelmaker) gewoon breder schroeven.
Hoe dan ook gaat het je waarschijnlijk niet helpen.
Die variant met die diepe zit is gewoon een waardeloos model. Ik ken echt niemand die er met een jaar nog tevreden mee was. Allemaal lage rugklechten en heupproblemen. Massimo maakt ze nu ook anders.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:11

Massimo heeft toch maar twee modellen, de dressuur 1 met vlakkere zit, en dressuur twee met diepere zit? Als ts deze nieuw gekocht heeft dan is dit toch het nieuwe model?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 14:34

Dit is idd het nieuwste model de dressuur 2. :j
Maar het hele zadel bevalt me voor geen meter,niet op mijn paard en niet onder mijn kont! -O-
Ik moet mezelf serieus forseren in mn lijf om erin te kunnen zitten %) ,echt een vreselijk rotgevoel bah!
Ik heb dat nog nooit gehad dat ik zooo bescheten in een zadel zit,tuurlijk moet er aan mijn houding ook gewerkt worden maar die is echt niet zo bagger hoor (al zeg ik het zelf :D hihi)

Het kussenkanaal is wat het is Sizzle -O- , men kan idd de boommaat een paar maten verbreden maar dan verbreed ook enkel het voorste gedeelte mee van het kussenkanaal en niet over de hele lengte...althans niet bij dit zadel want de zadelpasser heeft het al 2 maten moeten verbreden toen die het aan het aanpassen was. :\

Ik snap van dat hele zadel niks meer,voel me wel verarscht >;) dat kan ik jullie zeggen.Het vertrouwen is nu echt bijna foetsie in al die zogehete zadelpassers/makers/fitters enz. _-:(

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:08

funnyhorses schreef:
Bedankt weer voor alle reacties.
Zoefie lief dat je gezocht hebt maar dat is zowiezo niet de maat die diegene zoekt mijn zadel is 18inch.
Wel tof dat je je de moeite hebt genomen,dankjewel hiervoor!!!

Jouw zadel is 18" maar zit als een 16,5", dus mss toch es het proberen/reageren waard?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 15:09

Eerst afwachten hoe de zadelpasser het gaat oplossen want die had het moeten weten en zien dat het geen goede match is! :\

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:10

Weet niet bij wie je het zadel weg hebt maar ik zou adviseren met je paard een zadel naar countrymill te gaan in Nijkerk.
Mijn haflinger heeft ook een moeilijke rug en bij countrymill altijd goed geholpen en thuis gekomen met een goed passend zadel zowel voor mij als me pony.
Ook de massimo heb ik voor een heel mooi bedrag in kunnen ruilen daar

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 15:14

Dankje wel voor de tip Wendy,als ik er niet uit kan komen met die persoon dan zal ik wel moeten vrees ik.
Maar die zadelpasser had het echt moeten zien en weten,juist die!!!(ik noem geen namen)
Ook over deze werd vol lof door andere mensen gesproken maar helaas moet ik weer zo'n ervaring maken pfff.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:19

Je hoeft ook geen Namen te noemen hoor hou ik zelf ook niet van.
Hoop dat je er met je huidige zadelmaker die je dit zadel verkocht heb tot een goede oplossing kan komen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:20

funnyhorses schreef:
Maar het hele zadel bevalt me voor geen meter,niet op mijn paard en niet onder mijn kont! -O-
Ik moet mezelf serieus forseren in mn lijf om erin te kunnen zitten %) ,echt een vreselijk rotgevoel bah!
Ik heb dat nog nooit gehad dat ik zooo bescheten in een zadel zit,tuurlijk moet er aan mijn houding ook gewerkt worden maar die is echt niet zo bagger hoor (al zeg ik het zelf :D hihi)

Het kussenkanaal is wat het is Sizzle -O- , men kan idd de boommaat een paar maten verbreden maar dan verbreed ook enkel het voorste gedeelte mee van het kussenkanaal en niet over de hele lengte...althans niet bij dit zadel want de zadelpasser heeft het al 2 maten moeten verbreden toen die het aan het aanpassen was. :\

Ik snap van dat hele zadel niks meer,voel me wel verarscht >;) dat kan ik jullie zeggen.Het vertrouwen is nu echt bijna foetsie in al die zogehete zadelpassers/makers/fitters enz. _-:(

Waarom maakt je zadelmaker een nieuw zadel twee maten breder?
Normaal meten ze je paard op,stel dat die boom 35 heeft, dan dient hij toch een zadel in maat 35 te bestellen,en heb je de optie om te verbreden of versmallen als het nodig is....

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:22

@Duhelo, goeie vraag, had ik nog niet bij stilgestaan. Mss is het zadel toch niet zo nieuw-nieuw?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:27

Ik zou in dat zadel ook niet kunnen zitten :( Die zweetbladen zijn naar achter getrokken, zodat je, op normale beugellengte, met je knie bijna altijd voor de wrongen komt te zitten en het gevoel hebt alsof je '' bergafwaarts '' rijdt... en daar hapert de zaak.
Zadels waarbij de wrongen en zweetbladen een ietsje naar voren liggen zitten gewoon een heel stuk beter. Helaas is dat niet meer aan te passen...
Neem dezelfde grootte van zitting en de zweetbladen naar voren en ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat je wel heel comfortabel kan zitten :)
Om even een ( extreem ) voorbeeldje te geven van zweetbladen die naar voren gericht zijn...het zadel van Edward Gal :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 15:32

Pandora2 schreef:
Ik zou in dat zadel ook niet kunnen zitten :( Die zweetbladen zijn naar achter getrokken, zodat je, op normale beugellengte, met je knie bijna altijd voor de wrongen komt te zitten en het gevoel hebt alsof je '' bergafwaarts '' rijdt... en daar hapert de zaak.
Zadels waarbij de wrongen en zweetbladen een ietsje naar voren liggen zitten gewoon een heel stuk beter. Helaas is dat niet meer aan te passen...
Neem dezelfde grootte van zitting en de zweetbladen naar voren en ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat je wel heel comfortabel kan zitten :)
Om even een ( extreem ) voorbeeldje te geven van zweetbladen die naar voren gericht zijn...het zadel van Edward Gal :D

AMEN! _/-\o_
Dat is wat ik dus ook zeg! :j

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 15:33

Duhelo schreef:
funnyhorses schreef:

Waarom maakt je zadelmaker een nieuw zadel twee maten breder?
Normaal meten ze je paard op,stel dat die boom 35 heeft, dan dient hij toch een zadel in maat 35 te bestellen,en heb je de optie om te verbreden of versmallen als het nodig is....

Duhelo ik heb echt geen idee! -O-
Ik weet verder ook niks af van Massimo dus ik mag ervanuit gaan dat deze zadelpasser weet wat ie doet!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:35

Mijn zelfde tip: niet om per se reclame te maken, maar ik heb ook jarenlange ellendes met zadels gehad! Country Mill is een zeer fijne zaak, ruilt in tegen goede prijzen en levert echt zeer goed werk af met garantie. Je kunt altijd bij hen terecht en zij doen niet moeilijk. Ik koop nooit meer ergens anders een zadel dan daar, hele fijne service en kunde om een passend zadel voor iedere kont en rug te vinden! :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:36

funnyhorses schreef:
Pandora2 schreef:

AMEN! _/-\o_
Dat is wat ik dus ook zeg! :j

:D :D Ik had alleen de eerste 2 pagina's gelezen en de eerste foto's bekeken...

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:44

Ik heb zelf ook een massimo dressuur II en ik kan er prima in zitten. Ik vind het een heerlijk zadel om mee te rijden.

Maar goed een zadelmaker/passer moet wel ook kijken inderdaad naar de ruiter en naar het paard samen. Het moet samen machten, anders gaat het niet.

EDIT: en ik heb ook zweetbladen die naar achteren liggen
Laatst bijgewerkt door Madje1992 op 26-10-14 15:46, in het totaal 2 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 15:45

Maar het klopt wel wat je zegt Pandora! :D
Ik zei dat al van begin af aan dat die zweetbladen veel te ver naar achter liggen voor mij.
Ik kan daar echt niet normaal in zitten laat staan rijden. Dat is anatomisch gewoon onmogelijk bij mij hahaha.

Ik heb hier zo'n beetje alle zadelpassers/makers gehad en allemaal hebben ze knudde werk geleverd. ;(
Ik word daar wel aardig sjaggie van,en het vertrouwen is nu zo goed dan weg in die zogeheten kundige mensen.

De enige kundige die ik ken en ALTIJD de waarheid spreekt is mijn paard.Die zegt mij meteen of het goed zit of niet en als ik dan steeds te horen krijg ik moet er maar doorheen rijden/meppen dan staan mn nekharen recht overeind grrrrr........ -:(-