zadel voor shet van 110?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:49

Regitzex schreef:
EskeGirl schreef:

Maaarrr... als je te groot bent zorg je voor rugproblem bij de pony...

Ik zelf rijd ook op 1 van 118 cm en ben 162 al dik 3 maanden nooit rug klachten gehad het gaat niet om lengte maar om gewicht

Mijn excuses maar deze reactie vond ik erg lachwekkend.
Na drie maanden zie je er uiteraard uiterlijk nog niet veel van, het is op langere termijn.
En als het zichtbaar wordt, is het meestal ook al te laat :=

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:56

Sussanne schreef:
Ik ben zelf 160 en heb ook een shet van 110. No way dat ik daar op kan zitten, mijn benen raken dan de grond. Arm beest. Sorry hoe licht je ook bent, gewoon lekker andere dingen mee gaan doen, maar niet op gaan rijden. Misschien hard gezegd, maar het is bijna mishandeling als je daar op gaat zitten. Zoek een paardje die groter is! En ga gewoon andere leuke dingen doen met deze shet.

Dat hoeft niet altijd, er zijn mensen die met 160 op een shet van 110 zitten en daarbij niet de grond raken. Dan heb jij een supersmalle shet en ben je zelf misschien iets langer dan je denkt. Niet dat ik 165 vind passen op een shet van 110 hoor. Zonder foto wil ik niet oordelen maar ik denk dat je te groot bent TS! Er zijn zoveel andere leuke dingen die je met de pony kunt doen! De bokkers hier proberen je te helpen, ook voor het welzijn van de pony want dat is het belangrijkst en daar moet je goed aan denken.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:57

Overigens is het zoiezo erg moielijk en bijna niet haalbaar om een stabiele zit te hebben op een pony die zo klein voor je is. Want je hebt zelf helemaal geen houvast oi.

BlackShadowZ

Re: zadel voor shet van 110?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:59

overigens vind ik de topics van pennymeisjes met te kleine verzorgpony's meer gevalletjes ; Ik mag geen eigen pony/paard, en dit is de enige verzorgpony bij mij in de buurt dus overtuig ik mezelf en iedereen er maar van dat ik er wel op pas en mijn shet heel sterk is. En JA dat deed ik ook toen ik 11 was en een te kleine verzorgpony had. En eigenaren die zeggen dat het wel past? Ja want als je die kids gaat verbieden om te rijden willen ze al niet meer komen en hebben ze niemand voor hun pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:59

''Lekker dat kinderen hier zo afgekat worden'', zeg je.

Als jij verwacht dat we op bokt (en de rest van het internet) echt zo strikt rekening houden met leeftijd dan kan je maar beter je computer weer uit zetten en buiten gaan spelen. Alle adviezen zijn goed bedoelt en je lapt ze aan je laars voor je eigen pleziertje, namelijk rijden op die pony. Diep triest.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:02

BlackShadowZ schreef:
overigens vind ik de topics van pennymeisjes met te kleine verzorgpony's meer gevalletjes ; Ik mag geen eigen pony/paard, en dit is de enige verzorgpony bij mij in de buurt dus overtuig ik mezelf en iedereen er maar van dat ik er wel op pas en mijn shet heel sterk is. En JA dat deed ik ook toen ik 11 was en een te kleine verzorgpony had. En eigenaren die zeggen dat het wel past? Ja want als je die kids gaat verbieden om te rijden willen ze al niet meer komen en hebben ze niemand voor hun pony.

Amen. _/-\o_

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:06

Dat je geen zadelmaker laat komen, vind ik, is echt een No Go...

Laatst nog een topic gezien van Bonfire en Niekje1991 op bokt! Niemand had commentaar, vind haar echt een onwijs mooie combi samen met haar shetlander! Maar, dan, zij is 23 jaar (denk daardoor meer balans), 1,59 , haar shetlander is dan 1,12. Maar vinden deze bokkers dat dan geen leuke combi? Ook koopt deze combi goede spullen, denk ik! (als je naar de foto's kijkt!)

Regitzex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:12

Oliiviia schreef:
Regitzex schreef:

Ik zelf rijd ook op 1 van 118 cm en ben 162 al dik 3 maanden nooit rug klachten gehad het gaat niet om lengte maar om gewicht

Mijn excuses maar deze reactie vond ik erg lachwekkend.
Na drie maanden zie je er uiteraard uiterlijk nog niet veel van, het is op langere termijn.
En als het zichtbaar wordt, is het meestal ook al te laat :=

Mijn eigen paard die heeft een maand met een zadel gelegen die niet past de toen kreeg ze last dat was duidelijk te merken. Ik hoef geen commentaar over een niet passen zadel dat is al lan g op gelost het kwam door dat geen spieren had waardoor niks pasde

Meer ga ik hier niet op in heb geen zin om mij tijd hier aan te bespreken.

TS het zadel die ik op vp had is wintec 14,5 ich licht pervext

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:24

Koper schreef:
xXbellaXx schreef:
Whatt?? hoe oud denk je dan dat ik ben?! Ik ben 12!

Kallum.

Wie denk jij dat je bent om zo op mij te reageren als je 12 bent. Brutale blaag.

Ik heb getemd, deze reactie is in mijn ogen nog brutaler dan de reactie van TS.
Een spelfout maken kan, dat overkomt mij met mijn 31 jr ook. In mijn post staan er ook altijd een paar of meer.
Dat ze net wat te fel reageert omdat ze het zelf nog niet doorhad, ach...

Dat ze waarschijnlijk te groot is is nu al vaak genoeg gezegd. Om nu in zo'n sfeer te komen dat we gaan discusseren over spelfouten en de reactie daarop.... Laten wij 'oudjes' de eer aan ons zelf houden.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:38

ik denk dat ts wel weet naar 8 pagina dat bokt haar te groot vind!..oordeelt zonder foto of wat dan ook! ik vind schandalig hoe hier omgegaan word met een kind van 12! echt stoer hoor met alle volwassen tegen een kind van 12! daar moet je echt ballen voor hebben!

is ts waarschijnlijk te groot ja
maar om daar 8 pagina aan vol te maken en waar ze zelf uitgescholden word door volwassen mensen?
en dat durven zich zelf volwassen mensen te noemen!

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:16

angelastolk schreef:
hèhè....eindelijk iemand die het begrijpt! zelfde hier! ietsje te groot, grote, robuuste shet met spieren, kan echt wel 39 kg houden, goede conditie...en heb zelf goede balans, dus m'n vp heeft er geen last van. je hebt het goed verwoordt!

Eindelijk iemand die dezelfde mening deelt bedoel je. Je wilt gewoon net als de TS horen dat het oké is om op je shet te blijven rijden terwijl je te groot bent. Guess what, dat is het niet. Als je zo graag wilt rijden, zoek dan een grotere pony. Het is niet fair om voor je eigen plezier op een pony te stappen waar je te groot voor bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:20

Johnie schreef:
angelastolk schreef:
hèhè....eindelijk iemand die het begrijpt! zelfde hier! ietsje te groot, grote, robuuste shet met spieren, kan echt wel 39 kg houden, goede conditie...en heb zelf goede balans, dus m'n vp heeft er geen last van. je hebt het goed verwoordt!

Eindelijk iemand die dezelfde mening deelt bedoel je. Je wilt gewoon net als de TS horen dat het oké is om op je shet te blijven rijden terwijl je te groot bent. Guess what, dat is het niet. Als je zo graag wilt rijden, zoek dan een grotere pony. Het is niet fair om voor je eigen plezier op een pony te stappen waar je te groot voor bent.

Amen. En ik hoop dat TS en iedereen die het met TS eens is dit nog eens goed lezen.

Op een shetlander rijden is geen menings-spelletje. Als de een zegt dat het wel kan, en de ander van niet. Het is een feiten-spelletje. Je bent gewoon te lang en te zwaar voor een shetlander. Punt. Uit.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:29

xXbellaXx schreef:
Batlow schreef:
Ik ben het zo eens met x slvna. Hoop net als andere bokkers dat je snel in ziet dat dit niet goed voor je shet is. Binnen een jaar zit dat beest compleet vast en zal er totaal geen plezier meer in hebben. Nooit zomaar een zadel op een paard kwakken.... Een zadelpasser/maker heeft niet voor niets dat beroep, of wel dan?

Ken jij mn vzponys eigenaar dan? Nee ze hebben echt wel ervaring hoor! geloof me nou maar gwn! Denk je dat ik dit topic nog leuk vind?! Als ik em kon erwijderen/sluiten had ik dat allang gedaan.....lekker tegenover een kind!!! Sorry moest er even uit......

teneerste, je past waarschijnlijk toch niet en ten tweede,
dus je moet altijd lief tegen jou zijn omdat je 12 bent? :')

JoopC schreef:
BlackShadowZ schreef:

Amen. _/-\o_

_/-\o_ _/-\o_

horselovaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:34

ik heb een zadeltje zonder zo'n kinder ding. ik weet alleen niet welke maat dat is is ;p

gewoon lekker rijden joh laat je niet gek maken! als je niet te zwaar bent is er geen probleem! shetjes zijn super sterk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:40

Grappig hoe iedereen die zegt dat wel kan, zelf ook rond de 12 is.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:45

maar ts, wat is er nou zo erg aan om met die shet grondwerk en vrijheids dressuur te doen?
ikzelf ben 1.63 en ik pas al lang niet meer op een pony van 1,20, dus jij past ook niet meer op een shet van 1.10
en daarnaast zul je nooit weten of een zadel past els er geen zadelpasser gekomen is om dit te controleren en je weet ook niet of het zadel goed is omdat het zadel niet is gekeken door een zadelmaker

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:47

Doanique schreef:

ik zeg ook dat het niet kan!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:50

Xfjord schreef:
Doanique schreef:

ik zeg ook dat het niet kan!

er staat niet dat iedereen die rond de 12 is dat zegt alleen iedereen die zegt dat t makkelijk kan rond de 12 zijn

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:51

laat maar dan.... :o

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:55

BlackShadowZ schreef:

Lekker bezig met vooroordelen!

Ik heb ook te kleine verzorgjes.
Het is inderdaad de enige plek waar ik pony's kan verzorgen.
En ik mag geen eigen paard/pony.
En als ik niet op die beestjes mag rijden.
Zou ik daar van mn leven niet zonder goede reden vertrekken.

Mij kun je een penny noemen.
En dan jeb je gelijk.
Maar het woord penny word onderhand voort als scheldwoord voorgedaan.

In mijn ogen is een penny iemand die het beste voorheeft met die beestjes.

En niet een zogezegd dom kindje wat niks kan en alleen een pony kan verkl*ten.

Lekker aardig zijn we weer op bokt.

"teneerste, je past waarschijnlijk toch niet en ten tweede,
dus je moet altijd lief tegen jou zijn omdat je 12 bent? :')"

Nee je kunt je op zijn minst ff wat volwassener gedragen.
En als volwassenen een kind uitschelden.
Dat is toch gewoon van de zotte of heb ik dat nou??
Kom maar op met de rest van het scheldwoordenboek??
Want dat valt wel te verwachten zo te zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:56

Ik denk dat je hem omgekeerd begrijpt Xfjord, ik bedoel inderdaad niet dat iedereen die 12 is, zegt dat het wel kan. Ik zeg dat iedereen die zegt dat het wel kan rond de 12 is. :P

Oh zoals Lianne dus zij :j

Romyver, ook een gevalletje niet lezen. Ze zegt niet dat iedereen met kleine pony's er op rijdt met een excuus, ze zegt dat de mensen DIE op kleine pony's rijden een excuus hebben.

En dus geen goed bedoeld advies aannemen maar eigenwijs zijn.

Ze valt je nergens persoonlijk aan maar dat jij het persoonlijk opvat zegt voor mij genoeg.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:58

ik ben geen volwassenen.

en je kan veel meer doen dan rijden dus ik snap niet waarom iedereen altijd wil rijden

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:02

Dat was ook nier alleen voor haar bedoeld.
Het typt lastig op mobiel!
Btw.
Het is wel zo:
De laatste tijd krijg je om niks het woord penny naar je hoofd geslingerd.
Als scheldwoord wordt het gebruikt..

@xfjord.
Je bent iig ouder als ts.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:03

romyver schreef:
Dat was ook nier alleen voor haar bedoeld.
Het typt lastig op mobiel!
Btw.
Het is wel zo:
De laatste tijd krijg je om niks het woord penny naar je hoofd geslingerd.
Als scheldwoord wordt het gebruikt..

@xfjord.
Je bent iig ouder als ts.

wie zegt dat ik ouder ben? vast wel een paar maanden.

ja dat is wel waar, ik maak een vlecht in de manen, en een voorbijganger noemt me al penny :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:06

Het is maar net waar mensen zich tot aangesproken voelen. Ik vind zwarte arabieren en machtige friezen, vlechtjes en strikjes ook mooi en ik ben bijna 18.

In mijn ogen is een penny iemand die tegen beter weten in, voor zijn/haar eigen plezier op een te kleine pony gaat zitten, te hard van stapel loopt (gelijk willen leren steigeren ipv. verdiepen in de basis), andermans pony's misbruiken en dan zeggen dat het wel kan...

Eigenlijk dus vooral jonge kinderen die 'zeggen dat het wel kan' omdat als je jezelf maar hard genoeg verteld dat het wel kan, je er vanzelf in gaat geloven.