Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:39

Het bedrag vind ik logisch voor een zadel van 1 jaar oud, echter lijkt het op de foto's er versletener uit te zien. Foto's zou ik inderdaad draaien en eventueel foto's maken met een dekje eronder zodat het meer aankleed.
Hoe je foto's moet draaien op Marktplaats weet ik niet, bij mij komt het er altijd goed op te staan.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:17

@Kay_CMoll, heb je toevallig een link van de faceboek Wow beurs, want kan het niet vinden. Uiteraard ben ik daar in geintresseerd ;-) wist er niet van

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:55

Ik zoek al enige tijd naar een geschikt zadel en ivm passen beetje bij mij in de buurt. Maar als beginneling weet ik weinig van zadels en ik vind dat men maar weinig info zet bij de te koop aangeboden zadels. Dat is lastig zoeken. Ik zoek een goede 2e hands dressuur, liefst Engels en zachte, diepe zit (17,5 inch en medium boom). Na heel veel zoeken weet ik iets meer van merken maar blijft heel erg lastig. Dus geen heel lang verhaal erbij zetten maar ook weer niet te spaarzaam met info; o.a. hoe oud is 't zadel, wel/niet intensief gebruikt, wat zit er wel/niet bij, foto van zadel op paard! etc.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:14

Nou dat vind ik zeker niet. Jij hoort gewoon te weten waar je naar op zoek bent. Ik heb geen zin om door bergen nutteloze informatie te zoeken omdat sommige mensen niet weten wat ze gaan kopen. Dan hoor je gewoon naar een zadelmaker of winkel te gaan.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:19

Foto van zadel op paard voegt imo niks toe, aangezien dat doorgaans een paard zal zijn waar het zadel níet op past. Dat is de meest voorkomende reden dat zadels verkocht worden. En als een zadel niet correct ligt vertekent dat enorm qua beeld van het zadel.

Ik ben ook aan het kijken naar een "nieuw" zadel, mij heeft veel lezen op internet (tip: Bokt tabblad Harnachement) en navragen bij de zadelmaker die bij ons op stal komt een hoop inzicht gegeven. Ik weet dan ook precies waar ik naar op zoek ben en hoe een zadel te controleren. Tot grote ergernis van de man bij de Divoza, die meende me een scheef zadel te kunnen verkopen :Y) *dat was eens maar nóóit weer bij Divoza voor zadels kijken :') *

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:01

Leeftijd van het zadel zegt ook niets. Ik heb zadels gezien van een jaar oud die krom stonden en zadel van 20 jaar die er nog goed uit zien.

Foto's op het paard zijn ook zinloos. Je eigen paard is toch anders.
Als je er te weinig van af weet moet je imo een zadelmaker in de hand nemen.

Divoza, die kijken enkel naar de boommaat en de inchmaat. De rest van de ligging wordt over geslagen. (Gezien waar je woont hebben wij dezelfde man gehad Vientje) Binnen 5 minuten had hij 2 zadels bekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:05

Pff, ik dacht verkoop mijn zadel wel even.

Not.. :l Help.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:47

Dat dacht ik ook.... Hij hangt er nog steeds :(

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:51

Beloven, jouw zadel kijkt me meer een vhz dan dressuur. Ook heb je geen vraagprijs er bij stAan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:07

Ik denk dat komt door stand van foto..

Aan zweetblad zie je duidelijk dat het een dressuur is?
Vraagprijs heb ik niet geheel, schrikt mensen meer af heb ik gemerkt :l

Edit; Heb er een vp bijgezet, dit is alleen laagste prijs die ik wil gaan.. kan ik dan niet beter 800 neerzetten? Mensen bieden er altijd onder. En andere foto toegevoegd.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:39

belle_boef schreef:
Leeftijd van het zadel zegt ook niets. Ik heb zadels gezien van een jaar oud die krom stonden en zadel van 20 jaar die er nog goed uit zien.

Foto's op het paard zijn ook zinloos. Je eigen paard is toch anders.
Als je er te weinig van af weet moet je imo een zadelmaker in de hand nemen.

Precies.

Als een vraagprijs mensen afschrikt is ie te hoog of er reageren alleen mensen zonder verstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:42

Nouja ik vraag 750, meeste op marktplaats staan voor ruim 850/900 euro..

Ben de goedkoopste. Krijg ook gewoon biedingen van 150 tot 450euro dat ik denk.. hoe brutaal wil je zijn..

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:45

Denk niet dat je er 750€ voor gaat krijgen, omdat de Titan II voor die prijs te koop is en ik vind die vele male mooier dan de gewone titan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:48

Waar zie jij een Titan II voor 750 te koop :)?

Nergens op marktplaats of ed., je hebt serieus amper verschil tussen de titen II en de mijne..
Mijn zadelmaker schatte hem ook gewoon op ruim 800euro.

Zou beetje jammer zijn als ik er zoveel verlies op moet gaan lijden hoewel ik hem net een paar maanden heb.

Moet ook gewoon even betere foto's hebben maar gaat zo moeilijk zonder fotocamera, met telefoon valt er toch wel wat weg.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:53

Hier nog tips voor mij om mijn zadel zo makkelijk mogelijk te verkopen? :)

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:54

Ik was mijn tweedehands westernzadel binnen 2 weken kwijt................... Hangt echt af van de prijs. Hoe vervelend het ook is, je zult de prijs aan moeten passen aan de huidige tijd. Tot de crisis echt ten einde is en alles weer wat beter gaat lopen. Zelf kun je namelijk ook naar een ander tweedehands zadel kijken, waar je dan ook niet de hoofdprijs voor hoeft te betalen....

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:55

emil01 schreef:
Ik was mijn tweedehands westernzadel binnen 2 weken kwijt................... Hangt echt af van de prijs. Hoe vervelend het ook is, je zult de prijs aan moeten passen aan de huidige tijd. Tot de crisis echt ten einde is en alles weer wat beter gaat lopen. Zelf kun je namelijk ook naar een ander tweedehands zadel kijken, waar je dan ook niet de hoofdprijs voor hoeft te betalen....

Ik heb ook gekeken naar de prijzen, en de meeste wintec isabell werth zadels die ik tegen kom zijn de oude modellen en dus veel minder waard ;) Ik heb het nieuwe model zadel van een jaar oud!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:56

Ik denk ook dat je vraagprijs te hoog ligt. Euroriding is een B-merk wat nieuw niet enorm ver boven die prijs zit waardoor mensen met een dergelijk budget eerder voor een nieuwe zullen gaan dan voor jouw zadel tweedehands.

Dat is ook het zure van ZGAN zadels, ze zijn het écht wel waard (je zadelmaker heeft gelijk) maar je valt dan net in het moeilijke segment qua verkoop als je hem binnen korte tijd weer moet verkopen. Beetje hetzelfde als met auto's: een nieuwe Mercedes van 80.000 euro is zodra hij een meter asfalt heeft gezien nog maar de helft waard omdat hij "gebruikt" is }:0

Da's een flink nadeel van een nieuw zadel aanschaffen en voor mij (naast de obvious budget-reden :+ ) ook een reden om nooit een goed merk zadel nieuw aan te schaffen. Je schrijft er echt enorm op af als hij onverwacht toch niet voldoet.

Bij mij druppelen de geïnteresseerden nog steeds binnen, helaas zit ik ook erg lastig qua regio. In de Randstad zijn ze blijkbaar juist fan van Hulsebossen maar hier in het noorden minder :+ Gedoe zeg.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:58

beloven: ik ben op zoek naar een dressuur, heel eerlijk?? ik geef niet meer uit dan 500/600.ik kan voor 800 /900 ook een 2e hands butet dressuur kopen..
of het zadel 1 of 5 jaar oud is maakt mij ook niet uit, het is na een jaar ook 2e hands:)
nu ben ik gek op stubben scandica en tristan, vind er legio op mplaats tussen de 200 en 300 in nieuwstaat sommige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:01

Nieuwe model van de isabell stonden vaak zat ook nog op 500euro laatst, zie ze nu ook veel voor 800..

Emil, mijn 'nieuwe' zadel gaat ook 750 kosten.. En heb echt niks om nog bij te leggen zelf.
Dit zadel heb ik nog geen paar maanden geleden ook voor 750 gekocht, zadelmaker vond het een goede koop en heeft het ook nog recent opgevuld en nagekeken.

De meeste Titan II, staan voor 850+ eu. Sommige 800, zie ook genoeg titans voor 800+ voorbij komen. Mijn zadel is echt in nieuwe staat vind het gewoon zonde om zoveel van de prijs af te halen en zo niet mijn nieuwe zadel kunnen kopen..

Nieuwe Titan van 300/400 euro ga je nooit vinden, de euroriding diamond etc. wel :)

Ik ga toch niet een Titan voor 400 euro verkopen?? Waar ik 3 maanden geleden nog 750 voor heb betaald..

Weet zeker dat als ik wat meer tijd had gehad hij wel weg was gekomen voor 750, maar tijd.. Ik kan nu gewoon niet meer rijden tot die verkocht is.. Stel dat duurt nog 4 maanden.

Ook het verschil tussen de Titan en de II is gewoon minimaal.. de II heeft een net iets afgeronder wrong erop zitten. Verder exact hetzelfde.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:07

Ik kreeg van de week anders een jaar oude Titan aangeboden via FB, voor 400 mocht ik 'm direct meenemen. Helaas ben ik niet geïnteresseerd in een Titan, het lijkt me echt ruk zitten en de kussens zijn niet OK voor mijn paard :P Ik zocht meer voor juist de Diamant.

Heel zuur, maar dat jij een nieuw zadel terug moet kopen hebben kopers geen boodschap aan :o Maar de VP bemoeilijkt je verkoop wel, dus linksom of rechtsom zul je dan langer geduld moeten hebben.

Als je die tijd hebt komt er idd vanzelf wel een koper die (in de richting van) je VP biedt, maar heb je haast dan moet je daar erg veel mazzel voor hebben. Heb hetzelfde aan de hand met mijn Hulsebos, gelukkig wel een 2e zadel dus heb de tijd. Anders had ik ook mijn verlies moeten nemen en 'm voor 500-600 weg moeten doen. Was hij wel allang weg geweest, dat wel :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:11

Zoals eerder aangegeven, ga ik en meerdere met mij niet meer dan 500,- uitgeven aan een zadel zonder zadelmaker.
Dan betaal ik liever extra met het verschil dat hier iemand met ervaring naar heeft gekeken. Ook testen is meestal een optie bij een bedrijf.

Een zadel van 750,- kan idd lang duren voor je die hebt verkocht. In die tijd zal je zonder ander zadel niet kunnen rijden, terwijl de onkosten aan je paard Door gaan. Ik zou eerder gaan zakken dan lang te wachten.. maar goed, dat is jouw feestje ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:13

Geloof ik serieus geen drol van ;) Spijt me zeer.

Dat is ieder zijn mening, meeste mensen die op de titan gaan zitten willen niks anders meer.

Het is ook gewoon puur dat ik niet meer kan rijden en daardoor haast heb.
Ik vertel dat de kopers toch ook niet ;)

Mijn vp heb ik afgestemd op de aankoopprijs en prijzen op marktplaats, en op marktplaats ben ik de goedkoopste hoezo word ik hier dan wijs gemaakt dat ik veel te veel vraag?

Ik kan genoeg doen met mijn paard zonder te rijden, zowiezo staat die toch wel op de wei niks te doen, of ik nu een zadel had gehad of niet. Als ik niet KAN zakken wat dan? Geld groeit niet op mijn rug, en zonder ander geld geen nieuw zadel.. en kan ik nog steeds niks.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:15

Mijn zadel heeft geen haast en voor die 750€ (maar de prijs is wel bespreekbaar en ben flexibel) kan die prima blijven staan tot dat iemand er interesse in heeft ;) Een nieuw zadel heb ik al :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:17

Ik vind voor de Titan zo'n €550 een mooi bedrag en voor de wintec €375. Meer dan dat zou ik er in ieder geval niet voor geven. Nou zou ik beide zadels sowieso niet kopen, maargoed :')