Op wat voor 'n zadel rij jij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:03

Op mijn verzorgpaard ligt een MSFC zadel.
Zit heerlijk! En ligt perfect

KingChay

Re: Op wat voor 'n zadel rij jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:33

Of gewoon geen zadel, kan ook goed zitten :D

Debujojuvle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:49

Ik reed met een daaleman vz, een stübben vz richting spring, stübben excalibur (heerlijk zadel!!) en een Kieffer wien (vreselijk..)!

Gelukkig kwam de zadelmaker gister langs bij een stalgenoot en heb hem ook even laten kijken naar de ligging van deze zadels op 'mijn' verzorgpaard. Wat blijkt, ALLES ligt hartstikke fout en vast op z'n schoft! :( Wat voel ik mij schuldig zeg..

Gistravond op aanraden van de zadelmaker eens een Riderpro Neptunus vs 18 inch (valt 17,5) geprobeerd. Ligt als een huis, en zit voor zover ik het gister heb gevoeld super! Zit stevig in het zadel, en zelfs rechtop! (andere zadels waren allemaal groot uitvallende 18 inchers..)

Hij is alleen jammergenoeg niet in het bruin. Maar, alles voor het welzijn van 't peerd!

edit: Mijn budget is niet hoog, en omdat het NIET mijn eigen paard is, en hij al 21 is vond ik het niet nodig om voor mezelf een duur op maat gemaakt zadel te kopen. ;)

Falathiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:10

Op mjin bijrijdpaard rijd op een Spaans boomloos zadel. Het rijdt echt heerlijk :D

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:14

Nu Rossner, maar ben blij als mn Hulsebos zadel klaar is!!

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:07

IkheetRuby schreef:
Seven schreef:
Ik heb 2 wow zadels, een bruine en zwarte nu heb ik de mazzel dat mn bruine op beide paarden past dus de zwarte is te koop

Ik vind het heerlijke zadels, makkelijk door de aanpasheid en de lucht zorgt er voor dat mijn paarden goed in de rug zijn. Osteo en masseur zijn altijd blij met de ruggen

wow ben ik totaal niet mee bekend en hoor ik steeds vaker..
Makkelijk aan te passen? Kan m'n paard door groeien onder dit zadel? Ik bedoel qua spiermassa.. Hij is nu net 4 jaar, en heeft nog echt een kinderlijfje. Mocht ik zo'n wow zadel overwegen, ben ik dan niet volgende zomer - na lekker trainen - weer op zoek naar een nieuw zadel?
#justasking :Y)

Ja ze kunnen hieronder groeien! Ipv bomen erin zitten er headplates in die je kan verwisselen, je kan er andere zweetbladen aandoen, andere kussens eronder, wat je maar wilt! ook hoeven ze niet opgevuld te worden want ze zijn op lucht, met een speciaal wow-pompje kun je hem zelf oppompen, maar als je een wow overweegt zou ik er wel even over gaan lezen ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:42

Unseen schreef:
Ik rijd op een oude Kieffer, een nog oudere Stübben, en een Syd Hill & Sons stocksaddle.

Waar heb jij je Syd Hill stock zadel gekocht?

Die zitten zoooooooo lekkker :D

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:54

Ik rij op een Euroriding Diamond. Waaauw lekker zadel!

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:58

Ik rijd met een Kieffer uit het jaar 0, zou zo het type ook niet weten. Opzich nog een fijn veelzijdigheidszadeltje om mee te rijden.
Daarnaast heb ik een tijd terug een nieuw zadel voor het springen gekocht, een Pessoa Legacy Event. Ontzettend fijn en mooi zadel.

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:04

Ik doe alles met mijn JC dressuurzadel, van buitenritten tot springen :)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 06:58

Ik rij nu op een WOW zadel, maar gister is Ninon Schutte geweest (samen met Maryllia) en zij hebben samen een nieuw zadel aangemeten!
Het is de Sentrix geworden en vanaf het eerste moment dat ik erop zat, zat hij heerlijk!
Maar wat nog belangrijker is, hij ligt door de balanskussens perfect op mijn paardje!
Nu 6-8 weken wachten voor het zadel er is :(:)

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 08:10

Ik heb een Wintec 500 dressuur voor mijn paard. Erg fijn zadel en ligt perfect op zijn rug.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 08:13

Stubben siegfried vsd. Veelzijdigheidszadel richting dressuur.

Dressuurzadel kan bij mij niet heb veel te korte benen. Bij dit zadel komen mijn voeten net onder het zweetblad uit.

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:51

Bruin wintec veelzijdigheidszadel, zit heerlijk maar wil nu eigenlijk graag een dressuur en spring zadel maar dat is helaas te duur

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:56

Ik had een Rossnerr Amerika die zat heeeeerlijk alleen was een 17 inch dus met mijn pony mee verkocht.
Nu heb ik net sinds woensdag een Barnsby Majestic (als ik het goed schrijf) zit tot nu toe heerlijk!
Nog meer mensen die dit zadel hebben en ervaring er mee hebben?

eriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:25

Prestige Joyjumper springzadel, stubben Genesis veelzijdigheidszadels en Kieffer Inzelldresuurzadel

ChessieBowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:46

Ik heb een veelzijdigheids zadel van Kieffer Munchen, al meer dan 30 jaar oud :B
Maar gebruik hem voor springen, aangezien hij net tussen spring en veelzijdigheid in zit eigenlijk..
Vind het wel echt een fijn zadel!
Dan heb ik ook nog een dressuur zadel, maar geen idee wat voor merk eigenlijk xD

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:56

Hierzo een kieffer dressuur. Geen idee wat voor model. :)