Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dorientjuh schreef:In principe ben ik voor goedkoop, ook voor kleding voor mezelf. Ik doe uberhaupt niet aan merkjes.
Wel heb ik een aantal dingen die, voor mijn doen, niet goedkoop waren:
- Myler bit (€88,20)
- Anatomisch gevormde singel van Rossner (€69,95) omdat mijn zadel schoof
- Safestyle beugels (€84,95) Ik ben namelijk ooit van een paard gevallen en voet is in de beugel blijven steken, dat maak ik liever niet nog een keer mee. Deze beugels zijn aan een kant open.
- Nep Micklem Multi Bridle (iets van €70). Omdat ik de echte te duur vond, maar achteraf een beetje spijt van. Hij doet het nog steeds maar de kwaliteit, en bovenal de pasvorm is niet top. Dus wellicht ga ik toch eens voor een nieuwe, echte, kijken.
Mijn zadel + bijbehorende pad (boomloos) heb ik dan weer goedkoop tweedehands kunnen kopen. Verder ga ik eigenlijk altijd voor budget en aanbiedingen. Dus budget poetsspullen, halsters, beugelriemen et cetera. En mijn 'stalschoenen' zijn wandelschoenen van de Scapino. Ik word veel vrolijker van een koopje, dan van iets heel duurs.
Maar ik merk ook dat dingen toch wel duurder worden. Bijvoorbeeld: ik heb in juni 2013 een Pagony neusbeschermer gekocht voor mijn paard (zo'n ding dat je aan het halster doet zodat de neus van je paard niet verbrandt). Dat ding is eigenlijk aan vervanging toe. Dat ding kostte toen €9,95. Helaas hebben ze die niet meer in het assortiment. Nou heb ik volgens mij precies dezelfde gevonden bij Ooteman, en daar kost dat ding €22,50..Dus ik ga nog maar even kijken of ik mijn oude kan fixen..