Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:49

Ik heb ook een rijbroek van hh. Gaat al ruim drie jaar mee. Best wel tevreden over. Maar kwaliteit en comfort haalt het niet bij eurostar of dergelijke. Mijn eurostar collectierijbroek heeft het vier jaar gedaan, was toen al lang op. Dat heeft de hh nog niet.
Maar een gewoon model van eurostar zat na korte tijd een ladder in.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:54

Ik vind het best grappig dat mensen er altijd van uitgaan dat als je iets duurs koopt dat het hoge kwaliteit is :+

In vele gevallen betaal je gewoon voor het merkje erop (dan heb ik het over dekjes en andere 'kleinere' zaken)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:16

Dat is natuurlijk ook een beetje ervaring.
Inmiddels weet ik bij welke merken je voor het merk betaalt en welke merken het geld waard zijn.
Daarnaast weet ik mijn 'basics' ook prima te vinden.

Beetje jammer dat het vaak al wat geld gekost heeft voordat je weet wat het geld wel/niet waard is :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:55

Hier eurostar rijbroeken zitten zalig, zijn niet duur en gaan ook ontzettend lang mee

Verder vind ik de prijzen voor spullen ook steeds idioter vinden, 300/400 voor een cap of hoofdstel is er niks bij.
Vind t echt belachelijk maja zolang mensen t er voor neer blijven leggen, kun je dr weinig aan veranderen
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 16-02-15 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:01

Ik vind het werkelijk schandalig...
Nee, ik heb geen budget om veel dure spullen te kopen, maar ik zou toch graag zelf iets kopen voor mijn verzorgpaarden. Kan niet.
Ben momenteel op zoek naar een neusriem voor aan het hoofdstel, aangezien de huidige niet past. Nu is een 2e hands neusriem niet te duur, dus die wil ik best zelf aanschaffen. De nieuwprijzen van neusriemen vind ik ook nogal wat. Ik wou een neusriem van leer, volgensmij stoppen ze er goud in. Voor de prijzen van een beetje mooie neusriem kan ik beter een nieuw hoofdstel kopen.

Idem Dito met bitten... Nu kan ik me er op verkijken maar wat is het verschil tussen een onwijs dure sprenger en een simpele rvs behalve de vorm?

Zadels zou ik later ook duur aanschaffen, net als een set goede peesbeschermers zonder neopreen.
maar een hoofdstel van +- €250 euro? Nee, bedankt...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:08

Nou, die vorm van het bit en het materiaal waarvan het gemaakt is, maakt nou juist het verschil. Ik neem aan dat je wel snapt dat een ongebroken trensje van rvs een andere prijs heeft dan een dubbelgebroken bustrens van aurigan.....

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:06

Ja, dat snap ik, maar heeft het materiaal zo veel invloed op hoe een paard loopt?

Puur interesse hoor!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:13

Qua hoofdstellen vind ik de Passier Juno, 129 euro, trouwens echt een aanrader! Ik heb hem tweedehands gekocht en gebruik hem zelf ook alweer een heel aantal jaren, en het leer is echt van fantastische kwaliteit.

En ja, het materiaal kan erg veel uitmaken :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:27

Rijbroeken van HH worden na 2 maanden toch zo verschrikkelijk lelijk. Lijkt wel of de rek dan uit de stof is en dan word het helemaal bobbelig en dun.

Ik koop liever 2 dure broeken waar ik na een half jaar nog plezier van heb (ondanks dat ze dan wat verwassen zijn is de pasvorm nog perfect), dan iedere 2 maanden een nieuwe broek.

Rij ook heel m'n benen open van HH met dat plastic spul erop.

Met hoofdstellen net zo, HH hoofdstel is hoe vaak ik het ook poets en invet altijd stug en m'n passier hoofdstel doe ik eens in de zo veel tijd doekje overheen en is ontzettend soepel en zacht.

In dat soort gevallen heb ik wel gemerkt dat goedkoop eigenlijk toch duurkoop is. Maar soms zijn de prijzen wel echt te gek, voor een paar steentjes en versierseltjes gaat er gelijk €100 bij. Maar als je dat er voor over hebt? Waarom ook niet. Liever duur dan niet te koop :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:20

Ik ben dus zo'n idioot met een zadel van 3500,- :+
Maar ii moet zeggen het ligt top op het paard, het is een weldaad voor je achterste. Het is volledig aangepast op mij en paard. Daarnaast is het gemaakt van buffelleer en hoop ik dat hij zeker een 20 jaar meegaat.

Overigens vind ik een cap van 1000,- ook van de zotte.
Heb wel een super fijne antares cap. Zit gewoon fijn en is mooi. Dan kost het maar geld.
Merk het ook aan lederenspullen. Een hoofdstel van stubben of passief gaat bi mij zo een 10 jaar mee. Een goedkope echt niet. Heb een borsttuig van devoucoux van bijna 300,- die is na het poetsen weer alsnieuw. Is nu 8jaar oud.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:21

Ik vind het niet erg om geld uit te geven aan paardenspullen, kan er ook erg gelukkig van worden van mooie spullen :D
Maar als ik geld uitgeef wil ik wel dat het goede kwaliteit is!
En idd net als mirthe doe ik er alles aan om alles met korting te kunnen kopen.

Deniro polo's met verharde buitenkant met 25% korting aangeschaft.
Kingslandjasje van 300 voor 75.
Jeamo dressuurjasje van 300+ voor 75.
Al mijn caps met 25% korting.
Voortuig devoucoux 2e hands maar nog hartstikke nieuw van 300 voor 100.
Rijbroeken ook altijd in de sale (wel dure merken). Maar doe er zo 5 jaar mee.
Mijn vorige rijlaarzen zijn 8 jaar mee gegaan!
Schoenen, kocht ze altijd bij ariat (120 euro ofzo) en gingen 1 seizoen mee. 2x gedaan, koop nu schoenen van 30 euro van equitheme en die gaan 3/4 jaar mee. Dus kost mij op jaarbasis 50 euro ipv de 120 van ariat.

Ik heb ook een fairfax singel en merk echt verschil bij mijn paard! Echt super blij dat ik die aangeschaft hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:55

Ik twijfel over een fairfax, omdat ik met 1 paard zowel dressuur, spring en ook wil gaan crossen. Dat worden dan 2 singels voor 1 paard, aardig duur grapje. Wik ik er eentje voor mijn tinker, dan worden dat er 3 *slik*

Ik heb mijn nieuwe springzadel van Prestige met -20% op de kop kunnen tikken. Er waren er 2 die verkocht werden omdat het model vernieuwd wordt: een zwarte 17/32 en een bruine 18/32. Hoewel ik mijn spring/cross-set in het bruin wou, is een 18 inch te groot voor mij en heb ik genoegen genomen met het zwarte. Het gaat nog steeds vooral dat het goed past voor paard en mij, kleur is van ondergeschikt belang. En het scheelde aan de kassa toch zowat €400 + Prestige zadels blijven altijd wel waarde houden als ik 'm ooit zou willen wegdoen (niet van plan haha).

Voor dingen zoals stijgbeugels, daar kan ik dan weer geen massa geld voor neertellen. Heb nu goedkope kunststof zwarte exemplaren, heel blij mee. En koopjes jagen doe ik met veel plezier!

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:00

Is het te duur dan laat ik het liggen en kijk verder. Sommige dingen kun je zelf maken of vind je later goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:11

Ik ga om die reden naar Equitana. Vorige keer ben ik de laatste dag geweest, dit jaar opnieuw. Waarom? Omdat redelijk wat standhouders richting sluitingsuur dan nog wel eens fikse prijsdalingen geven. Zo heb ik op de vorige editie 2 dekjes van Anky voor €25 voor beide kunnen schoren ipv €59/stuk. Mijn lederen kaptoom (dat nog ongebruikt in de kast hangt :o ) kreeg ik mee voor €50 ipv €70.

Paar jaar terug op Flanders Horse Event op de laatste beursdag kunnen regelen dat we de zakken voer die open waren geweest als demo, mee konden krijgen aan halve prijs/zak. Een kennis heeft toen een trailer Ifor Williams gekocht met fikse korting, omdat die daar als toonzaal model stond. Dit jaar gaat ook een kennis voor't eerst mee naar Equitana, die zoekt een 1,5-paards. Wie weet kan ze daar een gloednieuw scoren voor een mooie afgeronde prijs. Idem met materialen voor stallen, omheining...

Ik wil gaan crossen met mijn ene paard, maar er zit geen crossterrein in de buurt om te oefenen. Waar ik niet heen kan, dat komt dan maar mijn kant op. Springhindernissen hebben we op stal, dan gaan we gewoon in het achterliggende bos op zoek naar twijgjes om er lagere hegjes mee te maken. Met wat geluk vinden we nog leuke stukken boomstam, kunnen we ook mee oefenen op termijn. (ik ga bij een bevriend kapper iig informeren of ze niet een paar leuke stronken aan me kwijt willen).

Springbalken kan je zelf maken: een paar goedkope houten palen tweedehands van internet af plukken, zelf laagje verf er overheen, in houten plankjes met een goed stel nagels maak je 2 kleine kruisen en voilà, je kan cavalettiwerk doen of kleine hindernisjes springen.

Uiteindelijk maak je het zo duur als je zelf wil.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:39

Van vrijwel ieder artikel heb je toch wel wel een goedkope, middel en dure versie?
Zelf ben ik gek op mooie (meestal dure) spullen, ik betaal liever iets meer en dat het volledig naar mijn zin is.

De keren dat ik voor goedkoop ging was ik uiteindelijk meestal duurder uit, bijv. met het aanschaffen van een gaatjestang. Ik ging voor de goedkoopste (hoe vaak gebruik je zo'n ding?) uiteindelijk toch maar de dure opgehaald want dat goedkope ding werkte voor geen meter.

Ik ben reuze zuinig op mijn spullen, berg ze netjes op, en onderhoud ze goed.
Daardoor gaan ze ook lang mee. mijn hoofdstel is al bijna 12 jaar oud en ik heb een (toentertijd een belachelijk dure) wollen zweetdeken die ook al 10 jaar mee gaat.

Niet alles wat hier in de zadelkamer ligt heeft de hoofdprijs gekost, wij rijden al jaren met caps van Harry's Horse. Zitten prima en als ik nu van mijn paard val, dan twijfel ik niet om mijn cap te vervangen.

Bovendien houd ik de acties altijd in de gaten, zo wacht ik nu op een actie van Ariat om nieuwe schoenen te kopen.

Als je er van kunt genieten en je kunt het betalen, wat is dan het probleem?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:14

In principe ben ik voor goedkoop, ook voor kleding voor mezelf. Ik doe uberhaupt niet aan merkjes.
Wel heb ik een aantal dingen die, voor mijn doen, niet goedkoop waren:
- Myler bit (€88,20)
- Anatomisch gevormde singel van Rossner (€69,95) omdat mijn zadel schoof
- Safestyle beugels (€84,95) Ik ben namelijk ooit van een paard gevallen en voet is in de beugel blijven steken, dat maak ik liever niet nog een keer mee. Deze beugels zijn aan een kant open.
- Nep Micklem Multi Bridle (iets van €70). Omdat ik de echte te duur vond, maar achteraf een beetje spijt van. Hij doet het nog steeds maar de kwaliteit, en bovenal de pasvorm is niet top. Dus wellicht ga ik toch eens voor een nieuwe, echte, kijken.

Mijn zadel + bijbehorende pad (boomloos) heb ik dan weer goedkoop tweedehands kunnen kopen. Verder ga ik eigenlijk altijd voor budget en aanbiedingen. Dus budget poetsspullen, halsters, beugelriemen et cetera. En mijn 'stalschoenen' zijn wandelschoenen van de Scapino. Ik word veel vrolijker van een koopje, dan van iets heel duurs. :)

Maar ik merk ook dat dingen toch wel duurder worden. Bijvoorbeeld: ik heb in juni 2013 een Pagony neusbeschermer gekocht voor mijn paard (zo'n ding dat je aan het halster doet zodat de neus van je paard niet verbrandt). Dat ding is eigenlijk aan vervanging toe. Dat ding kostte toen €9,95. Helaas hebben ze die niet meer in het assortiment. Nou heb ik volgens mij precies dezelfde gevonden bij Ooteman, en daar kost dat ding €22,50.. :$ Dus ik ga nog maar even kijken of ik mijn oude kan fixen..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:22

HH vond ik vroeger ook vreselijk qua broeken (dat was dus echt 20 jaar geleden), maar die van mij gaan echt al jaren mee... (Laat ik het zo zeggen... Ik heb mijn paard nu 5,5 jaar... In die tijd nog maar 1 rijbroek gekocht en de rest gaat gewoon al jaren mee :S)

Wel lijkt het nog steeds op "geluk" hebben.. Iemand die ik ken, heeft ook een HH broek en die ging een jaar mee :S

Spullen moeten fijn zitten, maar ik ga niet voor een merk betalen.. Want heel simpel gezegd, dat gaat even goed kapot. Mijn goedkope hoofdstel ziet er na die jaren en veel in de regen buiten, nog steeds goed uit....

Maar heel krom gezegd.. waarom zou ik voor een zweetdeken 125 euro betalen, als ik er voor 15 euro ook 1 heb die misschien minder mooi is, maar dezelfde werking heeft :S (En ook al zou doe korter mee gaan.... Dan nog koop ik dan liever 8x iets van 15 euro :')

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:58

Ik heb hier een luxe probleem als het om besparen gaat.. want mijn paardje past niks wat je in de winkel en de meeste online winkels kan bestellen namelijk niet.
Ik koop dus alleen af en toe een dekje in de winkels hier en broeken etc.
Voor broeken kijk ik meestal welke ik leuk vind en bedenk dan een max bedrag dat ik per broek kwijt wil zijn, normaal gesproken 50 euro, heb dus laatst drie broeken gekocht van Harry's horse, zaten het lekkerste en ruim onder de 50 per stuk ^-^.
Dekjes schrik ik ook af en toe van, ik zag er laatst eentje met een patroontje.. die koste dus doodleuk 124 euro..was toch wel eventjes slikken, nu had ik er eentje die ik nog mooier vond online voor 12,95 lol bevalt me een stukje beter.
Caps kijk ik welke lekker zit en net als met broeken hou ik een prijs in mijn hoofd tot waar het mag kosten, een paar euro er over ismeestal geen probleem. Dit omdat ik geen zin heb om een duure cap te kopen.. en dan na 3 keer rijden eraf floep lol kan ik weer een nieuwe cap dus dure caps doe ik niet aan.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:32

dorientjuh schreef:
In principe ben ik voor goedkoop, ook voor kleding voor mezelf. Ik doe uberhaupt niet aan merkjes.
Wel heb ik een aantal dingen die, voor mijn doen, niet goedkoop waren:
- Myler bit (€88,20)
- Anatomisch gevormde singel van Rossner (€69,95) omdat mijn zadel schoof
- Safestyle beugels (€84,95) Ik ben namelijk ooit van een paard gevallen en voet is in de beugel blijven steken, dat maak ik liever niet nog een keer mee. Deze beugels zijn aan een kant open.
- Nep Micklem Multi Bridle (iets van €70). Omdat ik de echte te duur vond, maar achteraf een beetje spijt van. Hij doet het nog steeds maar de kwaliteit, en bovenal de pasvorm is niet top. Dus wellicht ga ik toch eens voor een nieuwe, echte, kijken.

Mijn zadel + bijbehorende pad (boomloos) heb ik dan weer goedkoop tweedehands kunnen kopen. Verder ga ik eigenlijk altijd voor budget en aanbiedingen. Dus budget poetsspullen, halsters, beugelriemen et cetera. En mijn 'stalschoenen' zijn wandelschoenen van de Scapino. Ik word veel vrolijker van een koopje, dan van iets heel duurs. :)

Maar ik merk ook dat dingen toch wel duurder worden. Bijvoorbeeld: ik heb in juni 2013 een Pagony neusbeschermer gekocht voor mijn paard (zo'n ding dat je aan het halster doet zodat de neus van je paard niet verbrandt). Dat ding is eigenlijk aan vervanging toe. Dat ding kostte toen €9,95. Helaas hebben ze die niet meer in het assortiment. Nou heb ik volgens mij precies dezelfde gevonden bij Ooteman, en daar kost dat ding €22,50.. :$ Dus ik ga nog maar even kijken of ik mijn oude kan fixen..

Dat ding voor de neus, bedoel je daar een pollen netje mee? Die heb ik in mijn assortiment voor 2, 95.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:46

- Zadels koop ik altijd 2e hands, maar wel echt dure merkzadels
- Hoofdstel voor mijn eigen pony was erg moeilijk te vinden en is ook een dure, voor andere paarden altijd in de uitverkoop voor max. 60 euro.
- beschermers koop ik eigenlijk altijd van BR, heb ook een paar paar veredus gehad, 2e hands gekocht.
- Bitten heb ik voor mijn pony een dure (heel veel geprobeerd) maar voor andere paarden werkte gewoon een van 20 euro, dus die hebben een redelijk goedkope
- beugels heb ik ivm knieproblemen van Sprenger. 3 paar, dus dat was wel een dure grap. Toen ik maar beperkt knieproblemen had had ik ook al flexibele beugels, maar toen kon ik nog met niet-sprenger beugels.
- dekjes heb ik bijna altijd 2e hands en het liefste van scapa, die gaan erg lang mee.
- rijbroeken koop ik altijd 2e hands of in de uitverkoop, maximaal 60 euro
- rijlaarzen koop ik ook 2e hands ivm niet uitgegroeid zijn, wel altijd dure merklaarzen
- cap heb ik van uvex, hier bespaar ik ook niet op.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:58

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:12

Daar kost 'ie toch nog steeds 9,95?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:22

Ja alleen verwijst die site, net zoals de andere, door naar Divoza, waar hij dus niet meer te koop is.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:27

dorientjuh schreef:
Ja alleen verwijst die site, net zoals de andere, door naar Divoza, waar hij dus niet meer te koop is.

Ohw :)
zelf maken?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:33

Iets zelf sloop-prof maken voor paarden is nogal lastig, heb ik ontdekt. Dus dan maar wat meer betalen. Maar we gaan nogal off topic. :)