[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:57

Olikea schreef:
@ dierfisio.. ik ga morgen even voor je zoeken, ik moet nog een mattes seatsaver voor cheyenne maat 2 hebben liggen in de berging hier.

dankje! Pommel heb ik net gescoord via de markt hier, dus dan is het nog zoeken naar een bruine seatsaver (leer svp) voor Cheyenne mt. 2 mét klittenband voor dijwrongen erop. Miriam Hofstede verkoopt een zwarte, misschien koop ik die wel voor tot ik een bruine vind. Of zo dat heeul lilluk worden op mijn bruine Cheyenne? :o

Saul

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:58

Ik zou ook zo graag een seatsaver hebben.
Maar die zijn er niet voor maatje 0 ;(

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:35

zo... weer eventjes gereden op de libra brs. hij lijkt al meer te gaan vormen :)
de halfpad hebben we maar weg gelaten. vrijdag flipte 1 hem helemaal ( bleek ook koliek te hebben dus schreef nog niet af ) nu aan de longe met pad weer mis.. eraf en super braaf. met opstappen was hij nog iets angstig, maar daarna weer super braaf.
het maakt gewoon de ruimte tussen zadel en paard ( schoft ) te klein, en knijpt. het werkt gewoon niet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:46

Geryon schreef:
Safiera schreef:
Passen heavy duty inlages dan in een pad maat 0-1? En nog dikkere inlages... Ik vind zachte + stevige al veel onder een zadel met VPS, het is nu al echt zo'n torentje :=

Wel fijn dat je het probleem herkent. Rijd jij nu nog met Bf?

Ze passen nog net in die van mij (moet wel peuteren om ze zo achterin mogelijk te krijgen). Ik heb een pad voor een maat 1 zadel, denk dat dat dan ook een pad voor maat 0-1 is?

Ik rijd nu nog met bf ja. Heb in het begin erg veel problemen gehad.. O.a. met het stukje dat niet helemaal vrij lag, door de doorlopende schoft. Wilde het bijna opgeven.
Ik zweer bij die HD inlages :D En het is inderdaad wel een heel pakket :+

Dit is mijn pakketje, was vandaag (ik ben niet de ruiter).

Afbeelding
Afbeelding

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:20

Geryon schreef:
Geryon schreef:

Ze passen nog net in die van mij (moet wel peuteren om ze zo achterin mogelijk te krijgen). Ik heb een pad voor een maat 1 zadel, denk dat dat dan ook een pad voor maat 0-1 is?

Ik rijd nu nog met bf ja. Heb in het begin erg veel problemen gehad.. O.a. met het stukje dat niet helemaal vrij lag, door de doorlopende schoft. Wilde het bijna opgeven.
Ik zweer bij die HD inlages :D En het is inderdaad wel een heel pakket :+

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

ligt het nou aan mij of ligt je zadel best ver naar voor? :o :o?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:38

unihorses schreef:
Geryon schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

ligt het nou aan mij of ligt je zadel best ver naar voor? :o :o?

Dat zou best kunnen maar dit is wel de plek waar het zadel goed ligt. Daar 'valt' het zadel en als hij zo ligt schuift hij ook niet (meer).

Valt trouwens wel mee hoor, de pommel ligt een stuk verder naar achter dan het begin van het zweetblad.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 06:15

Je paardje ziet er weer mooi uit geryon..

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:36

wow wat gaat het snel, heb een paar dagen de late shift (zit ik amper voor mijn pc) en er is opeens een deel 2 en al op p8.
Mooie OP trouwens.
Dat kinderzadeltje wil ik ook wel meer over weten.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:30

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:36

Ik heb die pad ook gebruikt toen ik nog een stella had.. Voldeed prima volgens mij.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:50

Bedankt! En nog een vraagje, er kan gewoon een normale singel aan toch? :)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:52

ManonGrr schreef:
Hoi,
ik kom hier ook even binnenvallen!
Wat vinden jullie van een pad van agradi (http://www.agradi.nl/kerbl-zadelpad-voo ... t-full.htm) voor onder een barefoot london maat 2?

Deze lijkt veel op de Cheyenne en Cherokee pad van Barefoot. Mijn ervaring met een London maat 2 is dat deze vorm er niet onder past. Dan steekt je zweetblad aan de achterkant uit. Dus geen dekje daar tussen zadel en paard.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:55

Die pad lijkt me ook niet te passen, als je hem vergelijkt met de originele, zie je het verschil goed: Afbeelding

Er kan wel een gewone dressuursingel aan trouwens :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:00

Heyhoi, ik vroeg me af hoe het nou echt zit. Is een boomloos zadel echt zoveel beter als een boomzadel? Iemand die ik ken, die paardenfysio gestudeerd heeft, zei namelijk dat ze het gewicht niet goed verdelen en je dan net zo goed zonder zadel zou kunnen rijden(wat volgens haar dus ook niet goed is want je hebt dan de 2 drukpunten van je zitbeentjes, of zoiets)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:03

Misschien kun je de openingspost ( en de daar gegeven tips ) eens goed doorlezen, momopaws :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:40

Die zwarte doorgestikte pad van Agradi is een prima basic padje hoor, althans toen ik hem een paar jaar geleden een keer bestelde vond ik hem zeker voor die prijs echt geen slechte koop :) De gekleurde raad ik echter al vanaf het plaatje af, die zien er echt niet uit :=

Gefeliciteerd met je nieuwe zadel dierfysio *\o/*

Vind je hem erg veel minder mooi...? En ligt / zit hij wel fijn verder?

Wauw Geryon zo op de foto's lijkt het alweer een veel mooier / ronder paardje, 10 jaar jonger zeg maar :P
Mooi dier weer +:)+

Is hij nu alweer helemaal "bij" of zit er nog wat werk aan als je zonder zadel / van dichtbij kijkt? :)

Hihi Soraya, jouw reactie is hetzelfde als de mijne dus :))

Ik dacht ook: geinig dat er nu een flexibele komt (i.p.v. de Sevilla die zo stijf en niet "echt Barefoot" is -O- ) maar ik heb er weinig mee, die type zadels. Maar toen ik hem uitpakte had ik echt zo iets van :oo OEI :oo Die is toch wel heel erg chique eigenlijk :oo

Safiera: klinkt mij inderdaad ook als zadel wat tever naar voren waardoor de aanzet van de schoft niet meer onder het opgaande stuk zadel zit maar teveel onder de zitting al.

Maar je hebt inderdaad paardje waarbij de singelgroeve een stuk verder naar voren zit vergeleken met de schoft die ver over de rug door loopt, da's altijd lastig...zeker als ze wat ouder worden en er wat bespiering wegvalt waardoor de schoft en ruggengraat nog meer "omhoog komt".

Rena van mij heeft dat ook, is nu een jaar of 20 en ik rij er veels te weinig mee dus de schoft komt er meer uit en de rug zakt wat t.o.v. de schoft :(:)

Ik vind de HD inlages veel en veel fijner dan gestapelde inlages of zelf een built-up pad met dikker vulling in het midden dan aan de uiteindes.
Alhoewel dat toch wel heel vaak gebruikt wordt, extra padding in een kuiltje :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:31

Manon, ik heb dat dekje zelf lange tijd gebruikt onder een Barefoot London maat 2. Hoewel de vorm anders is past het prima en heb je genoeg ruimte over!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:00

pleiada schreef:
Je paardje ziet er weer mooi uit geryon..

pmarena schreef:
Wauw Geryon zo op de foto's lijkt het alweer een veel mooier / ronder paardje, 10 jaar jonger zeg maar :P
Mooi dier weer +:)+

Is hij nu alweer helemaal "bij" of zit er nog wat werk aan als je zonder zadel / van dichtbij kijkt? :)

Bedankt, hij is alweer een heel stuk opgeknapt inderdaad! :D

Hij is nog net niet helemaal 'bij', maar wel in zo'n conditie dat meer werk niet per se nodig is :P Boomzadels passen er ook weer goed op (om mee te springen). Blijf wel met de HD inlages rijden, hij doet het er super op :j

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:49

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:51

Mag ik me ook melden?
Ik heb een torsion endurance gehad, maar die is met mijn vorige paard mee gegaan.
Heb nu een 3 jarige haflo waar ik ca 4 mnd terug een county voor heb gekocht met als idee: boomzadel geeft toch wat meer steun met inrijden als ie ineens gek gaat doen, boomloos komt wel.
Alleen: paardje is nu 3 mnd onder het zadel en dusdanig veranderd in de bespiering, dat de county al niet meer past.
Paardje heeft ook een redelijk onmogelijke rug ;)
Kort, breed, rond, maar wel schoft...
Dus nu is de vraag: weer een tijdelijk boomzadel of nu een boomloos?
En indien boomloos: welk type? Ik ben recreant, maar train wel thuis. Wil uiteindelijk ook naar buiten. Belangrijk is ook dat mijn instructrice er fijn in kan zitten, aangezien zij haar 3x per week rijdt (zij beleerd m)
Ik neig naar de London, maar misschien hebben jullie een ander advies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:53

Heb je zelf al eens gereden met de London?
Zo nee, dan zou ik je echt adviseren om te testen :j Dan weet je zeker of jij, je paard én je instructrice het een fijn zadel vinden :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:55

Nee, ik ken qua zit alleen de cheyenne

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:55

sorry ik heb hier geen verstand van ! Anders had ik je graag geholpen.. Maar Welkom!!

Nog een vraagje van mijn kant;
Kan je de inlages ook in een gewoon dekje naaien ?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:09

Tuurlijk mag je je melden, Stef !
Gezellig juist :D

Denk dat het heel verstandig is om inderdaad een testzadel aan te vragen, zoals Blijheid al voorstelde :j
Wat jammer van je Torsion , of zou dat op dit paardje sowieso niet gepast hebben, denk je ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:12

_Gummybear schreef:
sorry ik heb hier geen verstand van ! Anders had ik je graag geholpen.. Maar Welkom!!

Nog een vraagje van mijn kant;
Kan je de inlages ook in een gewoon dekje naaien ?

Als je de 'look' van een gewoon dekje wil, maar wel inlages nodig hebt dan kan je ook kijken naar de protector pad van HKM --> http://www.nickyskeet.nl/HKM-pad-met-pr ... d-/-inlage

Je zou ook inlagevakken aan je gewone dekje kunnen naaien en daar de pads in doen, denk wel dat dat werkt als je handig bent met de naaimachine. Wel goed opletten dat de ruggengraat vrij blijft en er geen naden lopen die kunnen gaan schuren op de rug :)