Sedelogic pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Re: Sedelogic pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:03

Mijne is een 1 laags, en nog lag die zo vreemd alsof die de pasvorm veranderde van mijn zadel..

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:46

hmm dat is de dunste. Als die je zadel al helemaal veranderd kwa pasvorm is niet best.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:54

De dunste is slechts 12mm dik en dikste is 18mm dik. De 2-laags is 15mm dik. Ik kan bijna niet geloven dat zo'n dunne pad de ligging van je zadel dusdaning beïnvloedt dat het niet meer goed ligt. Als je dan een schapevacht onderlegger, ligt je zadel waarschijnlijk helemaal dramatisch! Want die zijn vele malen dikker.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:05

Ja dat is ook weer zo maar op de foto's van CK88 zie je wel behoorlijk verschil. En niet positief.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:15

Ik kan niet zeggen dat ik de ligging van het zadel met de pad slecht vindt op de foto's. Het dekje ligt zonder de pad wel mooier, maar verder zie ik weinig verschil.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:43

CK88 schreef:
Mijne is een 1 laags, en nog lag die zo vreemd alsof die de pasvorm veranderde van mijn zadel..

Even vraagje, ik zag dat je jou pad via een bokker nieuw had gekocht, maar is het dan wel de echte originele? Misschien scheelt dat wel qua pasvorm...
Bij Moratoetje zie ik namelijk niet dat de pad onder het zadel vandaan komt aan de voorzijde.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:22

bij de mijne komt ie ook niet voor onder het zadel uit....ik heb een een laags......en merk echt verschil zowel aan het paard als bij mezelf...zelfs geen rugpijn meer....

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:30

Moratoetje schreef:
Ik kan niet zeggen dat ik de ligging van het zadel met de pad slecht vindt op de foto's. Het dekje ligt zonder de pad wel mooier, maar verder zie ik weinig verschil.

Nou als het dekje er onder weg schuift na het rijden, wat die anders niet doet (zie foto) heb ik toch sterk mijn twijfels hoor!
Ik heb de pad nu iets meer naar achteren liggen waardoor die wel iets aan de achterkant onder het dekje weg komt, maar toch ook aan de voorzijde nog onder het zadel ligt.
Het gaat nu iets beter, maar nog niet zo mooi als zónder pad. En met rijden merk ik dus echt 0,0 verschil met de pad...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:37

Mag ik eens jullie hulp vragen:
Is deze pad geschikt voor een 18 jarig paard wat iets minder in de bespiering komt door leeftijd etc?
Zijn zadel ligt gewoon niet zo mooi meer als een paar jaar geleden.
Zadelmaker geeft aan dat hij het met alleen opvullen niet gaat redden en adviseerde een pad (met name achter)

Is dit een optie of kan ik beter gaan voor de pro lite pad??

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:28

De pad heeft geen corrigerende functie voor het zadel, daar zou ik het ook niet voor gebruiken.

Ik gebruik de pad nu een half jaar en ik ben er super tevreden onder. Hier ook geen problemen met schuivende dekjes of een zadel wat niet goed ligt door de pad. Die dingen zijn zo dun dat ik me niet voor kan stellen dat een zadel door deze pads niet goed ligt. In principe leg je het zadel op de pad, de pad ligt plat op de rug en die trek je ook niet in het zadel zoals je normaal gesproken met een dekje wel doet. Ik trek het dekje altijd enigszins in het zadel en trek dan de pad weer recht. BIj mij blijft die perfect liggen.

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:31

Ik heb vandaag de 1 laags pad gekocht, bij de ruitershop van Koole zelf. Wilde graag de pad eerst even zelf zien en voelen.

Heb er zojuist mee gereden en het is even wennen omdat het gevoel/contact met je paard wat 'vager' is.
Maar ondanks dat ben ik wel over de pad te spreken.

Meteen vanaf wegstappen kwam mijn merrie uit zichzelf mooi lang en laag door de rug (zo rij ik altijd los, maar dat moet ik dan wel vragen). Ze was veel aan't briesen (duidelijk meer dan normaal) en knabbelde tevreden op het bit.
Na haar te hebben opgepakt overgegaan in draf, en gaf ze vrijwel onmiddellijk na (nu is ze sowieso erg licht in de hand, maar dit was enkel en alleen op beenhulp)
In galop moest ik er wel wat harder voor werken maar ze kwam met aanspringen wel duidelijk een eind meer omhoog met de voorhand.

Moet wel zeggen dat ik weinig figuren heb gereden, ben vooral druk geweest met voelen hoe mn merrie reageerde en wat ik er zelf van dacht. Geen standaard training dus, dat komt volgende keer wel weer.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:53

Voor degenen die nog een 1-laags zoeken, mijne ligt niet mooi onder mijn Custom dus die is te koop.. baal er van want denk dat het de schokken wel beter absorbeert dan een bontje en ook minder warm wordt, alleen hij ligt gewoon niet mooi :(

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:58

Ik heb de tweelaags van de week binnen gekregen, ik heb er nu drie keer mee gereden (flinke buitenritten en dressuurles). Ik sta echt te kijken van de werking van de pad! Ik voelde onwijs veel verschil, een soort demping maar zonder gevoel met je paard kwijt te zijn. Mijn hele zadel zit er anders door (nóg lekkerder!). De pad blijft mooi liggen, verschuift niet.

Na een fikse buitenrit is de rug van mijn paard nog mooi droog, terwijl deze normaal dan toch behoorlijk nat was van het zweet. De ventilerende werking is dus geen grapje, het werkt écht. Zelf merk ik aan mijn rug dat ik een stuk lekkerder zit, en ik had het idee dat mijn paard ruimer beweegt, makkelijker nageeft en in de galop grotere passen kan maken.

Ik vind dit echt een ontzettende aanrader!!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:04

Floortje_89 schreef:
Voor degenen die nog een 1-laags zoeken, mijne ligt niet mooi onder mijn Custom dus die is te koop.. baal er van want denk dat het de schokken wel beter absorbeert dan een bontje en ook minder warm wordt, alleen hij ligt gewoon niet mooi :(

Dat is grappig, mijn zadel is ook een custom (zie paar berichten met foto's terug) en daar ligt die dus ook niet onder... verknald de hele pasvorm van mijn zadel, terwijl die zonder super ligt!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:23

Ik ben ook rond aan het kijken naar een pad, paard met een bobbel op de plaats van een drukplek van een zadel op de schoft. Niet van mijn zadel trouwens..
Ik zit te twijfele tussen een een of twee laags. Ik rij meestal dressuur, maar ben van plan ooit wel een sprongetje te maken.
Gezien de dikte neig ik naar een eenlaags...
Iemand ook ideeen voor goedkope adresjes? Ik heb een prolite gebruikt, een frontriser, maar die heb ik niet meer nodig ivm de ligging van mn zadel

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:56

weet iemand ook wat het verschil dan is met een prolite pad of flexquality pad ?

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:03

kom hier even binnenvallen. Twee maand geleden is mijn zadelmaker langs geweest. Het zadel was niet optimaal dus moest over naar een ander zadel. Voor zolang kon ik er nog even een prolite pad onder doen, tot ik een nieuw zadel had. Per vandaag is mijn prolite pad overbodig en mag hij weg.
Ik heb er 100,- voor betaald en gaat voor minimaal 60,- weg. Het is het hele pad en niet die waar je stukken in kan doen ;-). Mocht er iemand intresse hebben pb maar even.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:09

Heb ik met mijn domme kop de verkeerde gekocht via marktplaats. Heb een front riser en moet back riser hebben. -O-

Ga maar proberen om te zien hoe het valt als ik hem omdraai.

Iemand een idee hoe ik precies de vulling er in moet doen? Het zijn 3 verschillende formaten en krijg ze er niet lekker in. Iemand een tip?

Sedelogic staat op min lijstje voor mijn andere paard..........spaar nog even door ;)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:26

Dimple, ik heb nog wel een backriser die ik niet gebruik. Één keer onder mijn zadel gehad maar mijn paard liep er niet lekker mee omdat het zadel beter lag zonder backriser. Het is een zwarte gelpad, volgens mij van BR maar dat zal ik even moeten nakijken. Mag voor 25 euro worden overgenomen. Als je interesse hebt kan ik er wel een foto van maken.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:27

Heel leuk om alle ervaringen te lezen rondom deze pad.

Gisteren is de zadelmaker bij mijn bijrijdpaard geweest en die adviseerde bij mijn bijrijdpaard ook de 2-laags pad. De kussens van het zadel zijn te hard en het zadel verdeelt de druk nu niet goed, dit zou verholpen moeten worden met de pad.
Dinsdag komt de fysio weer en gaan we kijken of haar rugklachten dusdanig minder zijn na behandelingen en rust om onder begeleiding weer op te gaan bouwen met de pad.
Ben heel benieuwd hoe het rijdt met de pad :j

liousca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:38

Wanneer heb je nou 1 of 2 laags nodig? Want op de website staat 1 laags voor dressuur, maar 2 en 3 laags ook :) Wat zijn jullie ervaringen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:19

liousca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:01

Ik vind m duur, ik bedoel gebruikt is gebruikt. Maakt het ding 2e hands. Ik wilde m voor 90 overnemen en kreeg meteen een zeer onvriendelijke mail of ik de advertentie wel had gelezen, want er stond toch duidelijk VANAF €100 en EXCL verzendkosten... Dus ik was snel klaar, met zulk vriendelijk volk doe ik liever geen zake. Dan koop ik wel nieuw, met garantie lijkt me. :)
Maar ik vraag me dus ook af, wanneer 1 of meer laags?!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:09

Ik heb daarvoor even een mailtje gestuurd naar Koole ruitersport. Ik kreeg het advies voor een tweelaags (dressuur en endurance)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:11

Wij gebruiken hem ook. Ik ben er echt super over te spreken! Paard loopt er erg fijn mee. Op de site staat 1-laags voor alleen dressuur en 2-laags voor dressuur en springen, ik heb de 2 laags