Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:52

germie schreef:
Als iemand hem wil uitlenen voor een ritje hou ik me aanbevolen. ik ben ook enorm sceptisch, want ik weet ook dat de mens in elkaar zit: het is duur, dus MOET het wel goed zijn.

Je kan hem toch gewoon een week testen voor 15,=? Dan hoef je ook geen singel van 300,= te lenen van iemand anders. Ben het helemaal met je eens dat mensen denken dat iets wel goed moet zijn als het duur is. Daarom ben ik ook ontzettend benieuwd. Mijn ervaring met dergelijke dingen is, dat het bij veel mensen werkt behalve bij mij ;) . Maar voor 15,= wil ik de gok wagen.

soeraya

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:13

ik leen die van mij iig niet uit, beetje te duur haha

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:54

Denk juist dat mensen omdat het zo duur is hem juist bij twijfel gelijk terug sturen. Zo van gelukkig kost het me nu maar €15.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:06

cam schreef:
Denk juist dat mensen omdat het zo duur is hem juist bij twijfel gelijk terug sturen. Zo van gelukkig kost het me nu maar €15.

Ja, maar dat bedoel ik ook. Je krijgt de mogelijkheid om een dure singel te proberen. Zo kun je goed merken of alle "halleluja-verhalen" rondom deze singel ook waar zijn. Bij twijfel stuur ik hem ook direct terug.

soeraya schreef:

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Zou ik ook niet doen.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:55

soeraya schreef:

Weet je waar je hem in Zeeland kan proberen? En waar heb jij hem besteld?

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:10

Pas de deux

Knakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:19

Misschien dat ik het gemist heb maar wat is het verschil tussen de dressuursingel met buikflap en die zonder buikflap?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:31

[***] schreef:
soeraya, bedankt! Ik heb zelf net al even naar je paard gegluurd. Even of topic, maar je hebt een erg mooi paard!

Mijn paard is hooguit 1.60 dus dan zal ik waarschijnlijk gewoon de 55 cm nodig hebben.

Maar arabier is 1.58 en de 55cm is echt te kort. Ga nu voor de 60 of 65cm. Maar goed, mijn paard is heel rondgeribt en heeft dan ook boommaat wijd van zadel..
Laatst bijgewerkt door Djilna op 10-03-13 14:51, in het totaal 2 keer bewerkt

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:36

Ik heb vanochtend voor de 2e keer met de singel gereden en ben er nog steeds blij mee. Mijn zadel blijft veel beter liggen en hij liep super fijn. Mijn kwpner is 1.60m en ik heb een 60 cm. Deze komt aan beide kanten bijna tot mijn dekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:58

Djilna schreef:
[***] schreef:
soeraya, bedankt! Ik heb zelf net al even naar je paard gegluurd. Even of topic, maar je hebt een erg mooi paard!

Mijn paard is hooguit 1.60 dus dan zal ik waarschijnlijk gewoon de 55 cm nodig hebben.

Maar arabier is 1.58 en de 55cm is echt te kort. Ga nu voor de 60 of 65cm. Maar goed, mijn paard is heel rondgeribt en heeft dan ook boommaat wijd van zadel..

Dank voor de info. Ik heb na veel meetwerk idd de 60 cm besteld. Mijn paard heeft ook boommaat wijd :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:59

pioade schreef:
Ik heb vanochtend voor de 2e keer met de singel gereden en ben er nog steeds blij mee. Mijn zadel blijft veel beter liggen en hij liep super fijn. Mijn kwpner is 1.60m en ik heb een 60 cm. Deze komt aan beide kanten bijna tot mijn dekje.

Heb jij gewoon de standaard maat besteld? Mijn paard is een twijfelgevalletje. Ik heb dus een smalle besteld.

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:33

Ik heb inderdaad de gewone besteld. Heb wel getwijfeld maar hij is normaal gebouwd en hij heeft met de singel voldoende ruimte bij zijn ellebogen. Arabiertjes zijn vaak wat smaller en ik denk dat de singel beter wat te smal kan zijn dan te breed.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:56

Ik kan in stand 2 handen tussen de voorbenen van mijn arabier leggen. Maar met lopen beweegt hij in het terrein toch vaak wat smaller (uitgesleten paadjes ed) dus ik ga voor de zekerheid wel voor de narrow.
Ik heb hier nu de normale in 55cm nog liggen. Ga ik zo nog 1x passen om precies te zien welke ik wèl moet hebben :+

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:05

Ik ben door de verhalen heel entousiast geworden. Moet alleen even goed doorsparen.

Mijn paard loopt door spanning altijd onregelmatig en bij ontspanning loopt ze goed, maar ze spant zich heel gauw. Laatste tijd ook tongproblemen. Nu is er een paar maanden geleden een lichte vorm van KS vastgesteld, dus het komt niet zo uit het niets vallen. Ze is behandeld me een tildren infuus en sindsdien gaat het wel beter.

Ik blijf lekker mee lezen en ga flink aan het sparen!

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:30

Mensen moeten niet denken dat het een wondersingel i he.. Aan eind van de dag is het een singel en zal je nog steeds gewoon moeten trainen ed ;)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:35

Ik ben wel benieuwd naar Tita haar mening :) tita, als je 'm gebruikt hebt, do share please.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:06

Knakkertje schreef:
Misschien dat ik het gemist heb maar wat is het verschil tussen de dressuursingel met buikflap en die zonder buikflap?

Die met buikflap is eigenlijk geen dressuur singel. Bij de eventing gebruiken ze deze. Bij veel eventingzadels zijn de singelstoten langer en heb je dus hetzelfde singelsysteem als bij een dressuurzadel

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:19

Jahjah en ik ben niet snel tevreden.

Nu is mijn paard niet standaard gebouwd en zadel schuift iets maar de dure prestige singel veroorzaakt drukkingen.
Met de anatomische Kiefer strek ik haar benen doe ik dat niet krijgt ze ook zwellingen.
Deze zijn even groot als een ei en zijn er altijd 2.

Dus zal de singel gebruiken en niet de benen strekken.

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:59

Ik ben toch ook wel benieuwd geraakt naar de singel naar de positieve verhalen. Ik blijf dit ook even volgen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:06

Ik was helemaal nog niet van plan er nu al 1 aan te schaffen :o Maar ik vroeg mijn zadelmaker wat hij van deze singels vond. Zegt hij, heb ze in de winkel. Hij vindt ze véél te duur, maar hij ziet ook verschil met deze singel zonder dat hij direct kan verklaren waarom deze zoveel beter zou werken dan een andere ook anatomische. Dus op proef 1 mee, alleen blijkt die dus niet de goede maat. Bestellen is 3 weken wachten, maar dat heb ik er wel voor over..

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:24

Nou ik heb hem bestelt.
Nu nog wachten tot hij binnen is.
Heb een narrow nodig en ik wil een bruine singel.
zal wel even duren,maar ik ben heel benieuwd hoe mijn paard er op reageert.

Knakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:39

Ik hoop ook binnenkort mijn singel te ontvangen. Ook besteld in bruin, narrow. Ben benieuwd!!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:21

Volgens mij duurt het nog 3 weken voor dat ze leverbaar zijn. De narrow bedoel ik.
Dus we moeten nog even wachten knakkertje.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 08:49

Probleem bij mijn paard is dat de singelgroeve ver naar voren ligt, waardoor hij het zadel meeneemt en een schouder die ver door naar achter loopt. Inmiddels een (schutte) zadel op maat gemaakt waardoor mijn paard eindelijk schoudervrijheid heeft. Tevens een schutte singel erbij (anatomisch, soort banaan vorm bij de voorbenen) die stil blijft liggen, echter vind mijn paard dit waarschijnlijk te stug. Ze gaat hem nog aanpassen om hem zachter te maken, maar mocht dit niet werken.. tot in hoeverre blijft de fairfax op de plaats liggen en krijg ik niet hetzelfde probleem als eerst? Iemand een idee of ervaring?

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 08:52

Ik weet niet hoe het zit in een situatie als met jouw paard. Ik reed met een gewone singel en een maat gemaakt zadel dat goed bleef liggen zonder problemen. Met de Fairfax singel blijft mijn zadel toch nog beter naar achteren liggen.