Zadel verkopen..Hoe moeilijk kan het nou zijn?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Re: Zadel verkopen..Hoe moeilijk kan het nou zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:26

misschien is boomloos ( barefoot ) een iedee , ''groeit gewoon met het paard mee
ik ben er erg over te spreken !
de site is www.barefoot-saddle.nl

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:02

Hier ook een geduldige zadelverkoopster. Was het drama eerst om een passend zadel te vinden, maar gelukkig is Ninon Schutte nu 1 voor me aan het maken. Moet ik de andere nog kwijt raken.. Ik heb er alle tijd voor (hoef niet eerst de oude te verkopen, voor ik een nieuwe kan aanschaffen) en begrijp wel dat december/januari niet e beste tijd van het jaar is.

Ik heb meerdere reacties gehad, zadel staat voor 300 euro te koop maar zelfs dat vinden mensen te hoog voor een kwalitatief goed dressuurzadel van Daaleman. 1x kwam er iemand langs, maar die wou toch maar een nieuw zadel van divoza laten aanmeten (kan je ook van te voren bedenken toch?!), diverse reacties per mail, ga je over tot koop, hoor je er niets meer van. Verschrikkelijk irritant. Hoe moeilijk is het om te laten weten dat je niet tot koop over gaat.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:38

De mijne is (eindelijk) verkocht. Heeft pakweg 3 maanden te koop gestaan, waarde volgens zadelmaker was 800 euro. Hij waarschuwde echter al dat ik blij mocht zijn als ik er 400 voor zou krijgen, aangezien de zadelmarkt nu zo op zijn kont ligt... :\ Heeft een hoop geduld en gesleur met zadel gekost, een hoop gekke eisen/extra foto's/pasgedoe en rare reacties maar de moeite is uiteindelijk beloond met een redelijk acceptabele opbrengst :)

Biedingen van max. 100 euro op een zadel van 800 (nieuwwaarde zelfs 2500 en nog in goede staat!) bij de vleet, echt belachelijk :n Heb me verwonderd over de brutaliteit van mensen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:43

S_en_Z schreef:
Ben ik even blij dat ik vorig jaar mijn Prestige zadel binnen 2 weken voor 500,- heb kunnen verkopen! (zadel was al bijna 10 jaar oud maar zag er nog heel mooi uit... was toen bijna 5000 gulden in aanschaf omdat het op maat gemaakt werd..)

Mijn blauwe dressuurhoedje raak ik overigens voor 30 euro aan de straatstenen nog niet kwijt terwijl we daar destijds 275 gulden voor betaald hebben en er misschien 10 x mee gereden is :')

Dat heeft er denk ik alles mee te maken dat hoedjes verboden worden vanaf dit jaar en mensen het de investering dus niet meer waard vinden..
Desalniettemin is het enorm zuur natuurlijk! Ik heb mijn hoedje ook meteen op marktplaats enz gezet toen ik zag dat die regel er kwam, maar tot nu toe 0,0 reactie :n

Ik heb het afgelopen jaar 2 zadels verkocht, met de één bleef ik best een tijdje zitten, de ander was ik zo kwijt voor ook nog eens een leuk bedragje :)

Voor de mensen die hun zadel te koop hebben: ik ben op zoek naar een nieuwe :D Diepe zit, 18 inch, boomaat 33/34.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:44

Alexandra_ schreef:
Uhm ik zoek nog een zadel ;-)

Niet een te dure, paard moet nog groeien in de breedte.

Kheb helaas niks meer 2e hands van Zaldi (enige merk wat ik verkoop)
Voordeel is wel, dat de boom van deze zadels verbreed kunnen worden, dus geen probleem met jonge opgroeiende paarden.
Mocht je een 2e hands vinden van zaldi , en de boom is te breed of te krap, dan zou ik hem voor je kunnen aanpassen. :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:45

Ik heb de advertentie opnieuw geplaatst en kreeg vrij snel een reactie van iemand die op 1,5 uur rijden bij mij vandaan woont. Ze wil de helft overmaken, zadel passen en als t past de rest overmaken. Past t niet stuurt ze m terug.
Zouden jullie dat doen?
Ik twijfel nog ff omdat je zadel bij de post ook beschadigt kan raken en wat doe je dan?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:47

NathalietjeB schreef:
hier ook een zadel te koop liggen...
een continental equiflex western zadel...full quarter zadel meet van voor naar achter 50 cm
ook al aantal onzin biedingen gehad van 100 euro.
terwijl er wel 2 pads bij zitten waarvan 1 nieuw.1 nieuwe singel en ook een westernhoofdstel maat cob met bling bling frontriem,..

Wat jij te koop hebt is geen westernzadel, dat is een endurancezadel ;) Heb je link even bekeken :D Er zit, met name voor de westernruiters, nogal verschil in. Een endurance is perfect voor iemand die recreatief wil rijden, maar hij is niet showlegal Y;( Daarom zullen veel westernruiters er geen interesse in hebben.

Maar in jou geval een tip. En dit geld voor voor diegene die een Kiefferzadel te koop hebben staan. Je zult er een beetje moeite voor moeten doen :P Maar Equiflexen en Kieffers doen het nog steeds goed op Ebay Duitsland. Maak dus goede foto's. Zoek de nummers en maten erbij (voor de Equiflex zou die onder de horn moeten staan) Maak op je beste Duits (of in noodgeval Engels) een advertentie, en plaats die rechtstreeks op Ebay.de Zelfs aangemeld in NL kan je daar advertenties plaatsen. Zoek van te voren even goed uit wat verzenden naar Duitsland kost en vermeld ook dat erbij. Ik gok dat jou Equiflex daar aardig bij de prijs in de buurt komt die je ervoor wilt hebben. Alleen wel het advies maak er wel een veiling van en geen vaste prijs (dan moet je echt net iemand hebben die dat zadel zoekt).

Het geeft dus wat zoekwerk en je zult de site even uit moeten spitten over het plaatsen van (omdat alles in het Duits geschreven is :D ) Maar ik denk dat het je de meeste kans geeft je zadel voor een goede prijs kwijt te raken. Ga daar maar eens rondkijken wat jou merk nog kwa prijs doet. Zeg je er wel gelijk bij, de Endurance is ook in Dld iets minder gewild dan de westernuitvoering.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:50

Jotoma schreef:
Ik heb de advertentie opnieuw geplaatst en kreeg vrij snel een reactie van iemand die op 1,5 uur rijden bij mij vandaan woont. Ze wil de helft overmaken, zadel passen en als t past de rest overmaken. Past t niet stuurt ze m terug.
Zouden jullie dat doen?
Ik twijfel nog ff omdat je zadel bij de post ook beschadigt kan raken en wat doe je dan?

zelf doe ik dit niet zo
wel het hele bedrag overmaken en de garantie geven als het niet past terug te kunnen sturen
wb het versturen per post. Je kan het zadel verzekerd versturen (19,20) bij TPG post
het is dan verzekerd tegen schade en verlies tot 5500 euro.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:50

Jotoma schreef:
Zouden jullie dat doen?

Persoonlijk, ik zou het niet doen. Kans op beschadiging met de post is mij te groot. En wie zegt dat ze de andere helft wel over gaat maken als het zadel past. Als dan daarheen zadel passen, proefrijden en gelijk afrekenen. Via de post versturen is bij mij risico van de koper (en gelijk compleet betalen). Ik wil niet later achter mijn geld aanmoeten.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:52

nombrado schreef:
Alexandra_ schreef:
Uhm ik zoek nog een zadel ;-)

Niet een te dure, paard moet nog groeien in de breedte.

Kheb helaas niks meer 2e hands van Zaldi (enige merk wat ik verkoop)
Voordeel is wel, dat de boom van deze zadels verbreed kunnen worden, dus geen probleem met jonge opgroeiende paarden.
Mocht je een 2e hands vinden van zaldi , en de boom is te breed of te krap, dan zou ik hem voor je kunnen aanpassen. :D

Je maakt me nieuwschierig :D Heeft de Zaldi een kunststof boom??? Dat hij zo makkelijk aan te passen is.
Ik heb eeeeeeuwen geleden een Zaldi gehad, ergens bij een paard erbij gekregen. Was echt een heel fijn zadeltje.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:58

Ik snap jullie punt en zo zit er zelf ook in. Wat wel in mijn nadeel werkt is die markt die op zn gat ligt, het lijkt dan bijna of je niet wat mag eisen omdat je anders je koper weer kwijt bent.. Ik vind het daarom best even een lastige.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:01

Het valt idd niet mee. Ik heb mijn westernzadel te koop staan en wel al een paar geïnteresseerden gehad, zelfs iemand die ver is komen rijden om mijn zadel te laten passen bij de zadelmaker, maar helaas pastte het niet op haar paard. Zij heeft toen ht zadel opgehaald, het geld aan mij gegeven en is toen naar de zadelpasser gereden om met kale boom te passen. Mocht het niet passen dan kon ze op de terugweg het zadel terugbrengen en kreeg ze haar geld terug en ik mijn zadel. Opsturen voor de helft zou ik niet doen.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 23-01-13 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:02

rina schreef:
Je maakt me nieuwschierig :D Heeft de Zaldi een kunststof boom??? Dat hij zo makkelijk aan te passen is.
Ik heb eeeeeeuwen geleden een Zaldi gehad, ergens bij een paard erbij gekregen. Was echt een heel fijn zadeltje.

Ja, zaldi heeft een kunstof boom (waar je op kan springen ;) , zo sterk is hij)
maar met een speciaal apparaat van Zaldi (die ik heb) is die aan te passen naar breder of smaller.
Niet te pas en te onpas natuurlijk, maar reuze handig als je paard nog groeiende is.
De new kent is ook een super fijn (kwalitatief goed, fijne zit voor de ruiter, en betaalbaar zadel)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:08

Ik heb er maar voor gekozen om hiervan af te zien, zag het toch niet echt zitten om 't voor de helft van het geld te doen. Ik begrijp dat dit ook een risico voor de koper is, immmers zij maakt over maar krijgt ze het zadel wel?

Het zou het fijnst zijn om iemand in de buurt te vinden zodat je daar kan passen e.d.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:14

Jotoma schreef:
Zouden jullie dat doen?

Nee, zou ik niet doen :n

Dan ligt al het risico bij jou.

Gewoon van tevoren betalen, dan stuur jij het zadel op en kan zij passen.
Komt hij binnen een week weer in dezelfde nette staat retour, dan betaal jij haar geld weer terug.

Is lekker als ze maar de helft betaalt, dan heeft zij de helft van het geld EN het zadel. En jij hebt alleen maar de helft van het geld....en moet maar hopen dat je de andere helft nog krijgt.... zij heeft het zadel immers al dus behalve fatsoen is er voor haar geen enkele reden meer om te betalen.

Been there, done that...als mensen hun spullen eenmaal hebben kun je er heeeeeel lang achteraan moeten om je eigen geld te krijgen, ook al lijkt iemand nog zo aardig _-:(

Vertrouwt ze niet dat je het zadel opstuurt dan kun je ook onder rembours (betaalservice heet dat tegenwoordig) het zadel naar haar toe sturen eventueel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:38

Oh pmarena, dat is een mooie oplossing voor dat soort mensen :). Ik zeg ook altijd 'kan niet', maar je kunt inderdaad ook pas hetgeld teruggeven als hij in dezelfde nette staat retour komt. Ook al kun je dan ook weer gedonder krijgen als dat niet gebeurt.

Ik heb nog steeds een zadel te koop, al meer dan een jaar. Ik wil er ook niet heel weinig voor hebben hoor. 400, zoals er staat, hoeft natuurlijk niet, maar voor 100 gaat hij echt niet weg, hij is als nieuw.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:41

Onder rembours versturen is idd een goede! Handig om dat soort tips hier nog uit te halen.
Om de redenen die je noemt heb ik idd geen zin om zadel toe te sturen voor een half bedrag. Gelukkig heb ik er geen haast mee en ben ik benieuwd hoe het in het voorjaar gaat lopen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:47

In elke situatie kun je gedonder krijgen, maar als je als verkoper heel duidelijk zegt dat je het geld echt wel terugstort, als het zadel in dezelfde staat retour komt, dan is de afspraak op zich wel duidelijk en dan zal de "koper" er voor moeten zorgen dat het zadel heel netjes weer in de doos gaat, en netjes bij je terug bezorgd wordt.

Dus door extra verzekerd te verzenden ofzo.

Maar ook onder rembours geeft natuurlijk geen 100% zekerheid.

Als verkoper kun je een paar bakstenen in de doos doen, en dan betaal je als koper braaf aan de postbode...en ben je nog bedonderd -O-

Andersom ook, stuur je als verkoper netjes het pakket onder rembours op, en dan weigert de koper het pakket aan te nemen omdat die zich ineens bedacht heeft ofzo.... dan brengt de post het pakket weer terug naar jou, maar kun je dus wel de verzendkosten betalen terwijl je het zadel weer terug hebt...en wellicht een serieuze koper mis bent gelopen in de tussentijd _-:(

Als koper kan het zijn dat je het zadel weer keurig netjes terug stuurt....maar de koper je toch een poot uit wil draaien en zegt dat er ineens een kras op zit die er voorheen niet zat, waardoor je ineens 100 euro minder teruggestort krijgt...

Of, om dat te voorkomen stuur je het zadel als koper ook onder rembours terug, zodat je zeker weet dat je het geld van de verkoper terug krijgt.

Als verkoper betaal je dan aan de postbode het retour gekomen zadel weer, maakt de doos open...en dan blijkt alles onder de haren en het huidvet verkreukeld en stinkend weer terug te komen terwijl het keurig schoon en netjes wegging....

Als iemand je wil bedonderen dan is die mogelijkheid er eigenlijk altijd -O-

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:50

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 06-03-24 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:53

Mjaaa, als je zadel al erg lang te koop staat dan vraag je er blijkbaar teveel voor denk ik.
ook de zadelmarkt is flink verzadigd met zeer goede A-klasse zadels die je voor niet al te veel geld meer kan kopen.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:57

Geduld wordt beloont: mijn zadel stond maanden te koop, werd niet eens de helft van de vraagprijs voor geboden (nieuw 1600, was bijna niet gebruikt, vraagprijs 900) en ineens.... had ik twee mensen tegelijk die 900 wilde betalen. Netjes opgehaald en degene die het kocht was er heel blij mee (en ik ook :D ).

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:11

Hier ook verkoopproblemen, ik heb hem maar opnieuw op de Markt gezet...
Bijna geen reacties gehad, ondanks dat het een zo goed als nieuw dressuurzadel is van (imo) het beste B-merk is (Kentaur) met super fijne diepe zit en dikke kniewrongen. Ook is het zadel fit 4, dus super geschikt voor bredere paarden; hoopte dat dit wel een pré zou zijn, maar het mag nog niet baten: http://www.bokt.nl/markt/ad/112342/kent ... a-ii-fit-4

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:12

@colway: ik denk niet dat je er perse teveel voor vraagt als die lang te koop staat. Niet iedereen wil betalen wat het waard is.

Denk dat voor veel geldt dat ze al onder de prijs zitten en je idd geluk moet hebben. Het is toch iets wat de koper moet passen, maar ook het paard.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:14

Inderdaad, veel zit al onder de prijs. Zie de mijne: 800 waard, en voor 500 staat ie alsnog 3 maanden te koop... Dat is nondeju bijna de helft van de waarde. Dat zie je vaak zat.

En de mensen die wél akkoord gaan met de vraagprijs, daar past vervolgens het zadel niet. Dat heb je dan ook nog eens.
Laatst bijgewerkt door Vientje op 23-01-13 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:14

En je moet gewoon mazzel hebben dat het past. Ik heb al een aantal mensen gehad die de prijs die ik vraag willen betalen. Maar dan moet het zadel wel mooi passen op hun paard. Maar ik heb ook geen haast, dan kijk ik er nog wel een tijd tegenaan. Zonde om het voor een stuk minder te verkopen dan dat het waard is als het niet in de weg ligt.