ervaringen massimo dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: ervaringen massimo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:42

Sjintoo geniet van je nieuwe zadel vandaag!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:47

Ik ben ook wel benieuwd naar mamendt haar zadel.

Om 10h30 brengen ze het mijne :D

Gelukkige verjaardag Joyce!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:08

Dank je wel!

Indien nog iemand op zoek is http://link.marktplaats.nl/545466483 Dit zadel had ik gereserveerd maar ik durf het niet aan. Niet omdat het zadel er slecht uit ziet, vrouw gaf ook aan dat ze ook wel naar ons wilde komen om te passen tegen benzinekosten. Echter mijn budget is niet genoeg om te zeggen van kom maar en als het aan te passen is koop ik het. Dan zou het dus zonde zijn voor deze mensen om zoveel km's te maken. Ze was akkoord dat ik het hier benoemde.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:33

tadaaa!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:13

Ziet er netjes uit!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:17

Ik zag achteraf wel dat ik het wat te ver naar voren heb gelegd. Gelukkig was dit enkel voor de foto's en heb ik er zo niet mee gereden.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:28

Dat was het lange wachten wel waard he :D
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo'n fan ben van het kleurverschil tussen de zitten en het 'flapje' (hoe heet zoiets?) maar het is wel een erg speciaal en chique zadel.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:29

Bijzonder! Dat oranjige is niet mijn smaak :o maar de combinatie is wel mooi. Beetje als die oude springzadels :)
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 19-04-12 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 13:38

heel apart al die kleurtjes maar staat erg leuk. ben benieuwd hoe die bevalt met rijden

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:41

het zadelrokje ;). Je moet er idd wat aan wennen. Maar ik kan wel zeggen dat ik tenminste een uniek zadel heb :D
Hij zat heerlijk tijdens het rijden. Zat ook een pak rechter dan in mijn boomloos. In't begin viel ik nog wel wat naar voren, maar hoe langer ik reed, hoe rechter ik ging zitten. Vreemd he?! En Paddy loopt er erg goed onder. Die ging liep een pak ontspannender.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:33

jaaa mijn zadel is er ook...heb nog geen foto's...ik vond de kleur wel meteen mooi...
Het rijden ging helaas niet geweldig, ik viel ook steeds voorover net wat Sjintoo beschrijft....
Aangezien mijn paardje een lange tijd met een te krap zadel heeft gelopen is ze erg wantrouwend naar zadels geworden....ze reageerde in het begin wat zuur..ikzelf was heel gespannen...kon mijn zit niet meteen vinden...maar later ging het beter, is ook allemaal wennen...nieuwe zadels zijn nog wat stug..etc
Zal eens morgen een foto maken!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:12

Hmmm, ik heb nooit last gehad van naar voren vallen!?!
Kan wel ook komen doordat de vulling nog geheel naar het paard moet gaan staan dus dat het balans nu nog niet optimaal is.

@sjintoo, mooi hoor, je zadel, jij hebt franse kussens he?
Ik vind het een coole kleurencombi :D
Bij jou is het wel te verklaren dat je iets voorover valt of het gevoel hebt, je kot tenslotte van boomloos af ;) en dan is het weer wennen op een boomzadel.
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 19-04-12 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:15

ik heb idd Franse kussens :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:18

Vind het wel mooi die franse kussens, ik heb er toen ook over gedacht maar het uiteindelijk niet gedaan, wel gaaf om eens een zadel zo te zien.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:21

Loes ik weet ook niet waarom ik naar voren val....op het eind was het wel wat minder.....moet denk ik wennen aan het zadel....mijn conditie was ook niet geweldig...na 10 minuten rijden was ik al kapot....ach...zal de leeftijd wel zijn :D
Ik mag hem wel even op proef hebben omdat ik toch nog even twijfelde...kijk..dat noem ik dan nog eens top service!

Sjintoo ik vind je zadel erg gewaagt met die kleurencombi!! Maar wel mooi!!!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:27

Loes waarom heb je het toen niet gedaan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:46

Aparte kleuren inderdaad maar het heeft wel wat :)

Vind het hele zadel wel wat voorover staan zo hoor, voorkant erg laag en lepel erg hoog....was dat de bedoeling zo ?

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:47

Ik denk het wel pmarena. het is wel een vrij hoge lepel op zich, want ik zat er met mijn been tegen bij het opstappen, en dat heb ik anders nooit.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:37

@sjintoo, ik heb het niet gedaan omdat het niet nodig was, ik kwam net niet voorbij die laatste rib, en mijn zadelmaakster vond het dan beter van niet.
Ben zelf geen veertje en hoe meer draagvlak hoe beter de drukverdeling dan of iig een groter vlak :D

De lepel is ook vrij hoog, maar daar wen je snel aan, bij mij werkt het opstappen krukje super :D

Ik zou wel even in de gaten houden wat er gebert met inrijden, als de vulling voor nog veel zakt gaat hij mss wel kiepen naar voren, geen idee, bij mij was hij voor toen hij nieuw was iets hoger, en toen is het vanzelf goed gegaan met inrijden zoals ze voorsplede ;)

@mamendt, ik zou even goed kijken of de vlling van je zadel ok is als je dit blijft houden, dat voorrover vallen, mss moet er dan iets meer achter uit de kussens of iets anders ;) ,aar dat zou je moeten merken naarmate ermee gereden word.
Denk wel dat je oordeel makkelijker word als je zelf iets meer spanning los drft te laten!
Ik weet niet welke zittingmaat je hebt, soms kan dat ook tegenwerken.
Scces :D

Ben beneiuwd naar fotos's

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:19

bij mij wou de zadelmaker zo ver mogelijk achteraan de rug wegblijven, daarom zouden korte kussens voor hem beter zijn. Ben zelf helaas ook geen lichtgewicht, dus hopelijk ondervindt hij geen problmeen.
Binnen een aantal maanden moet ik de zadelmaker ook opnieuw contacteren en dan komt hij nog eens langs om het zadel te controleren, dus moest het vooraan te veel zakken, zal hij het wel aanpassen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:27

@sjontoo, ach het zal heus het beste zijn voor jullie :D ik denk dat het met meer factoren te maken heeft, heb er ook neit al teveel kijk op ;)

Ben beneiuwd naar rijfoto's :D

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:29

rijfotootjes zullen nog wel eventjes op zich laten wachten. HOewel, de zadelmaker zelf heeft fotootjes van ons genomen, heb gevraagd of hij deze wil doorsturen. HIj had ze gemaakt om aan te tonen dat ook tinkers een massimo zadel kunnen. Heb er niet meer uitleg over gevraagd.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:32

@sjintoo, wat leuk zeg dat hij ze daarvoor gebruikt :D

Feitje is wel dat Massimo in oorsprong ontwikkelt is voor Tinkers :D hiermee promoten ze zelf ook groot, juist geschikt voor brede en rondgeribde paarden ;) staat ook op de Massimo site.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:32

Tjaa...spanning loslaten....probeer ik maar lukt nog niet altijd...ik heb een hele hete wakkere haf..die eindelijk al wat braver wordt...ben er wel vaak afgevallen ( heel wat anders als Vige die ken je nog wel , toch?)
Toch heb ik vertrouwen in dit zadel want toen de zadelmaker ging telefoneren heb ik lekker wat ontspannen doorgereden en toen zat alles alweer lekkerder...moet ook wat meer gaan werken aan een wat onaf hankelijkere zit...maar eerst aan de slag met dit zadel...probeer morgen foto's te maken!

Sjintoo je hebt wel een leuk dier!!! :j

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:35

Gewoon lekker een paar keer op je eigen gemakje rijden dus :D dan hoef je ook niet zo op anderen te letten ;)

Ze wrod nu ook iets ouder, Wodan was ook echt een monster in de leeftijd 4 tot en met 6 jaar......ben zo vaak eraf gevlogen, omgeklapt ach zo gek kan ik het nog niet noemen, maar nu kan ik mijn zoontje van bijna 4 erop laten rijden in de bak :D buiten bliijft hij niet geschikt voor de onervaren ruiter :+
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 19-04-12 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt