Millanka schreef:Om even mee te gaan in de discussie, ik heb wel het idee dat mijn paard de bitloze versie een stuk prettiger vind dan het bit, ook voor het wondjeIk heb hem eerlijk gezegt nog nooit zo lekker zien briesen en zien ontspannen. Het is voor ons de prettige omkeer geweest, en voor mij duidelijk dat mijn paard dit verkiest boven een bit, wondje of geen wondje. Het heeft voor ons ook deuren geopend, we longeren nu met touwhalster i.p.v. bit en in de bak kunnen we nu ook lekker bitloos rijden
![]()
Maar het was wel het wondje wat hem ZO deed gruwelen van het bit, normaal doet ie een stuk minder moeilijk met bit indoenEn daarnaast heeft hij van vroeger natuurlijk de nodige slechte ervaringen met het bit gehad.
Dus voor ons is het nu duidelijk, dat bit komt er zo min mogelijk in(Alleen met buiten rijden voorlopig nog wel.)
Ik heb hem eerlijk gezegt nog nooit zo lekker zien briesen en zien ontspannen. Het is voor ons de prettige omkeer geweest, en voor mij duidelijk dat mijn paard dit verkiest boven een bit, wondje of geen wondje. Het heeft voor ons ook deuren geopend, we longeren nu met touwhalster i.p.v. bit en in de bak kunnen we nu ook lekker bitloos rijden
En daarnaast heeft hij van vroeger natuurlijk de nodige slechte ervaringen met het bit gehad.
(Alleen met buiten rijden voorlopig nog wel.)
Maar beestje had er echt geen enkel probleem tegen