dekens zijn zo duur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dekens zijn duur

ja
167 (59%)
nee
116 (40%)

Totaal aantal stemmen: 283

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:59

Ik doe tegenwoordig zo lang met een deken totdat hij letterlijk versleten is en dat scheelt een hoop geld.

Ik heb de ervaring dat een paard veel warmer blijft met een lekker laagje in de vorm van een goed zittende fleecedeken en daarover heen een niet al te zware en dikke overdeken...buiten dan met een niet al te dikke regendeken omdat ze buiten bewegen en alleen voor de nacht even iets dikker op en overdag weer een dunnere laag.

Dit alleen tijdens de echt koude nachten...

Op deze manier heb ik altijd genoeg om op te leggen.

maar ik kan wel smullen van alle mooie dekens die er in de handel zijn, maar mijn wens is al snel vervlogen omdat ik weet, 1 keer in de poep liggen, 1 keer in de kleimodder rollen en je deken is niet meer mooi meer en wordt nooit meer mooi.

Ik vind het eigenlijk wel apart dat kleine dekens nagenoeg het zelfde kosten als de 215 maten.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:14

xxappiexx schreef:
50/60 euro voor een deken is niet duur. Maar dat zijn meestal dekens van mindere kwaliteit.
Een goed deken is duur, maar daar doe je wel weer een paar jaar mee. Als je paard tenminste een beetje zuinig op zijn spullen is ;)

Mijn paard is best zuinig op zijn spullen. Helaas zijn andere paarden dat niet altijd. Aan den lijve ondervonden toen ik binnen een maand 3 dekens weg kon gooien dankzij slopers. Repareren had ik al meerdere keren gedaan, maar ze waren zodanig gesloopt dat dat niet meer lukte.
Ik heb prima dekens voor minder geld en ga dus niet veel geld uitgeven met het risico dat ander paarden zijn deken slopen en ik op kosten word gejaagd.

Flosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:18

Ik vind het wel meevallen :-)
Goedkoop is anders maar als je meestal en iets duurdere koopt is de kwaliteit wel zo goed dat je er een hele tijd mee kan doen dus ;-)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:59

Die van mij stond met zijn dominick dekens ook in de groep.
Dekens zien er nog tip top uit :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 07:10

Even een vraag tussendoor, hoe kan ik het beste mijn regendeken repareren? er zitten 4 kleine gaatjes in, formaat pinktopje. Moet je het plakken, naaien, nog iets anders? Ik kon hier geen topic over vinden, dus post ik het hier maar.

Anoniem

Re: dekens zijn zo duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 07:18

Ik vind het heel erg meevallen!
Je kunt het trouwens zo gek maken als je zelf wil..

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:03

Ik vind het wel meevallen !
Al heb ik wel veel dekens :P

6 fleecedeken- 1 wollendeken - 4 winterdekens- Staldeken - Zomerdeken en een vliegendeken. (voor 1 pony)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:00

Vind het allemaal wel meevallen. Ik heb drie waterdichte deken, 0 gram, 200 gram en 370 gram met hals. Eigenlijk kan hij het daarmee (ook geschoren) altijd redden met maar één deken op. Meerdere dekens vind ik snel gaan trekken en schuiven.
Mijn paard doet al zo'n 6 jaar met zijn regendeken en 200 grams deken, de dikke deken heeft hij zo'n drie jaar. Het waren geen goedkope dekens maar het is wel goede kwaliteit waardoor ze lang meegaan en de pasvorm is goed.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 18:03

wauw wat een reacties :D

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:49

Evelli schreef:
DRESSAGEFAN schreef:
Valt best mee, vergelijk het gewoon maar eens met een winterjas, en dan is een deken nog eens veel meer stof, die sterker, urenlang waterdicht en dan nog ademend moet zijn.

Die beredenering vind ik ook niet kloppend :+ shetdekens bevatten veel minder stof, en zijn over het algemeen net zo duur :D

Een prima Shet regendeken heb je al voor 34,95?
Inderdaad, een winterjas die waterdicht is en netjes afgewerkt, kost ook gauw over de 100 euro.
Een goede deken voor je paard die fijn past, waterdicht is, en ook nog lekker warm + een beetje slijtvast, lijkt me niet geheel onredelijk als ie boven de 100 euro uitkomt.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:59

Ik heb niet alles gelezen, ben gestopt bij pagina 3.

Ik lees toch wel veel over Rambo & Bucas slopers.
Wat een hel! Wij (in de ruitershop) ervaren dat Bucas Smartex en Power dekens, of Rambo, toch wel een jaar of 6 tot zelfs 8 mee gaan. Ook in de groepen, met zelfs trekkende en happende hengsten.
Dan valt die aanschaf wel mee. Beter dan elk jaar een nieuwe Harry's Horse kopen.
Maar man, als je paard na een paar dagen een Rambo al stuk heeft zou ik flink balen!

Het ligt er dus maar aan wat paard + baas willen?
Wat is je budget en wat vindt je het waard. Als jouw paard in een groep staat ga je sowieso al op zoek naar een sterkere deken denk ik? En dan kom je al gauw in de hogere prijsklasse.
Wil de baas een mooi kleurtje of een mooi merkplaatje erop, kom je ook al gauw weer duurder uit. En dan heb je er inderdaad nog de mutsen tussen die overal schuurplekjes krijgen, een bepaalde pasvorm niks vinden dus de volgende dag met de deken tussen de benen weer in stal aangetroffen worden ( :+ ) en ga zo maar door..
En als je elk jaar liever een nieuw kleurtje hebt, kies je misschien wel liever voor een HH, Amigo of andere goedkopere merken. Verbaast me eigenlijk wel dat veel 50 of 60 euro al duur vinden.
Je moet voor de grap eens kijken wat het kost als je de stof wil hebben, de banden voor de singels, de haken, getapete naden en dan ook nog eens de tijd erin moet stoppen om na te denken over de pasvorm en het werkelijk in elkaar te zetten...

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:59

Absoluut gezien zijn ze zeker duur. Relatief gezien totaal niet, want zeker de duurdere dekens gaan lang mee, en in vergelijking tot de kosten van bijvoorbeeld andere spullen is het niet veel.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:06

50/60 euro vindt ik niet duur. Als je zelf een jas koopt ben je toch ook dit bedrag kwijt.

En ik denk als ik spullen voor mijn paard koop, ik niet elk jaar een nieuwe koop omdat ik vindt dat mijn paard er hip bij moet lopen. Liever een goede deken die misschien wat kost maar ook lang mee gaat dan elk jaar een goedkoop ding te moeten kopen.

pippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:13

Ik koop niks nieuw meer...alles van marktplaats mooie regendekens gewassen en waterdicht voor 25 euro,staldekens en wollen voor paar cent gaan ze kapot nou jammer dan zoek ik andere.

MachoP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:03

Als je het echt zo duur vind, dan koop je toch 2e hands?
Ik wil dat mijn paardjes warm staan, dus heb het er wel voor over!
Haha of je paarden naturel neerzetten. Worden het wel teddyberen, maar het kost je niets!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:11

ik vind het best duur, zeker omdat ik het allemaal zelf moet betalen voor mn (vz) pony.

MachoP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 07:04

Ik betaal het al jaren allemaal zelf en dat doen de meesten hier denk ik.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 07:39

wat al vaker is gezegt - je kan het zo duur maken als je zelf wilt en het hangt er ook vanaf of je paard een dekensloper is haha

ik heb in 6 maanden tijd 4 dekens kunnen weg gooien omdat andere paarden in mijn deken gingen hangen in de paddock (met gevolg deken was zo lek als een mandje ) ( kosten 4x 80,- = 320,- )
dit was ik gelijk beu en heb een bucas deken aangeschaft van 200,- -- hierin hebben ze flink in gehangen/gebeten en me deken is nog steends heel !

dus nee vind een deken van 200,- of meer niet duur in vergelijking hoe lang je ermee kan doen ;)