Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
mick75 schreef:Ik ben er vandaag niet helemaal bij geloof ik.
Voor zover ik het weet ligt de lage neusriem altijd op het neusbotje, en de kinriem in de kingroeve. Hangt van het paard z'n neus af of het netjes recht loopt of dat de kinriem wat schuin loopt, je ziet ook wel dat de neusriem letterlijk over het bit heen zit. Ook zitten ze relatief los, ze dienen alleen maar om het bit op de plek te houden, niet om dingen aan te snoeren of af te knellen bij mijn weten.
XladyX schreef:en daarnaast; als hij echt zo de ademhaling belemmerd moet je 'm wel héél strak gedaan hebben, wat bij geen enkele neusriem de bedoeling is.
suleilitha schreef:Verder moet je je niet vergissen in de werking van een D-trens. DE ligging van het bit op zich is bij een stabiele ruiterhand wel wat stiller maar onderschat de hefboomwerking niet. Voor leken is een watertrens nog altijd het meest vriendelijk.

Love_Sanne schreef:Dat is de lage neusriem die ik ken, zijn ze nog anders dan?
_mexx_lady_ schreef:wit ondergelegd en laag ,, foto !!
poes schreef:Bij mij hangt die ook vrij los, altijdEn complete hoofdstellen met lage neusriem vind je toch niet vaak meer, de lage neusriem apart vind je wel, maar toch veel minder als vroeger of verbeeld ik mij dat?
Leedebee schreef:Ik rij al vanaf het begin op mijn pony met een lage neusriem en ik vind het eigenlijk heel fijn rijden.
Hij is nu 11 en heeft nog steeds zijn 1e hoofdstel! (met dubbelgebroken bit). Tijd voor een nieuwe
Alle neusriemen die ik tot nu toe hier heb gezien zijn zo smal, die van mij is breder. Bestaan die ook nog?:
http://94.100.114.29/587950001-58800000 ... _2OKD.jpeg
ja die bestaan ook nog
. Nu moet ik wel zeggen dat het hier in de regio veel wordt gebruikt, ook door de grotere stallen.