Wat voor dekje is nou ideaal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:59

Ik ben gek op de scapa-pads *\o/*
Ze zijn mooi, functioneel en drogen snel.

Verder is het laatste dekje wat ik ooit zou kopen een anky-pad.
Hoe mooi ze ook zijn, ik vind ze vreselijk.
Ze drogen naar mijn mening veel te langzaam, en daarbij vind ik de pasvorm 3 keer niks.
En dat voor die prijs? nee, voor mij geen anky meer.

Natalie1993

Re: Wat voor dekje is nou ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:09

Anky & ES :D.
Geweldige dekjes, nemen zweet goed op en zijn lekker dik :).
Mooie kleuren met passen beenbescherming en/of kleding (al koop ik die meestal van anders merk).
De ES stripe-in vind ik erg gaaf :j.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:26

PK pads en BR event dat zijn echt fijne dekjes!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:17

Ik vind die dikkere dekjes echt super fijn! :o
Kheb een Anky, een Scapa en een dikke equitheme en nog een dikke met een soort geborduurde jachtplaatjes en die vind ik zo veel fijner dan mijn andere dekjes. :o

Ze zijn wel duurder, maar als je ze tweedehands maar wel in hele goede staat koopt valt dat ook wel weer mee. :D

LipsLikeSgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:35

Een polypad, of een gewoon merkloos effen dekje voldiet bijmij prima.. Dikke dekjes vind ik meestal niet fijn.

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:38

Mij ideale dekje is een eurostar dekje want ze zijn snel droog

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:30

Anky dekjes vind ik ideaal
Afgezien van de iets minde pasvorm, zijn dit heel fijne dekjes!
Goede dikte, blijven mooi na het wassen en zijn snel weer droog na het rijden!

Ook de eurostar pads vind ik erg fijn!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:49

Ik had eerder echt ongelovelijk veel goedkopere dekjes, van rond de 25 euro en dan gewoon katoen, dun, maar die worden zo snel lelijk! kleurtjes raken verwassen, en ze worden nog veel dunner, zweet gaat er dwars doorheen..

Dus inmiddels ben ik over op de Eurostar pads, scapa dekjes en de wat luxere dekjes, die blijven veel langer mooi, zijn lekker dik, passen goed, zweet gaat er niet door heen maar word goed opgenomen, droogt snel! Ze zijn dan meestal wel wat duurder, maar dat heb ik er helemaal voor over ;)

Qua kleurtjes vind ik de Chiquere kleuren wel leuk, donkerblauw, donkergrijs, donkergroen, beige, en sommige felle kleurtjes zijn ook gááf!

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:03

hey,

Ik vind zelf persoonlijk in de zomer die dunne scapa dekjes super blijft mooi liggen en zijn snel droog zonder hard te worden.
Anky dekjes vind ik ook wel fijn alleen wel erg dik in de zomer. Anky dekje blijft wel goed liggen als je zadel goed ligt. ligt ja zadel niet heel goed kruipt hij er ondervandaan.
Ik heb vandaag de multi stripe van eurostar gekocht die is ook mooi voor gevormd. daar heb ik dus nog geen ervaring mee dat ga ik zondag doen bij mij clinic met Antoine de Bodt.
De goedkopere dekjes vind ik niks, na 1 of 2 keer wassen zijn ze op of ze krullen om en na twee keer bezweet te zijn worden ze zo stijf als een plank.

dennis1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:39

idd scapa dekjes

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:09

ik gebruik de HKM gentley dekjes ..vind de pasvorm goed ..fleece anderkant voor opname niet te dik maar ok weer niet te dun ze kosten 29,95 en dat vind ik nog een rieele prijs heb zelf de ES dekjes gehad ook fijne dekjes maar de prijs ( zelfs 2de hands) zijn ze erg duur

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:40

Ik zweer bij BR Event dekjes! :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:11

Hier ook 1 die zweert bij BR Event, m,n hele kast ligt er vol mee :D

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:14

Ik vind gewone merkloze dekjes meestal nog het fijnst.
en als merk vind ik HV Polo het fijnst... daar heb ik er op het moment 1 van.

Ik heb er over zitten denken om €50,- neer te leggen voor een anky dekje, maar denk niet dat ik dat doe :o
ik kan het geld wel ergens anders voor gewassen :o

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:24

Br zijn inderdaad ook erg fijne dekjes :D

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:32

Hoi, ik gebruik zelf vrijwel alleen maar HH dekjes, en daarvan vind de basic dekjes, Elite en de pads allemaal prima, alleen HH Curly vind ik niet zo prettig omdat die sneller strak gaat liggen en om mijn zadel heen gaat ''trekken''. Vaak zijn de simpelste dekjes qua pasvorm het beste. Ik vind het belangrijk dat een dekje goede klittenbandjes heeft voor om de singelstoten en dat je het dekje goed in de kamer kunt trekken en dat het zo blijft zitten, zonder dat het dekje dan te kort is of strak komt te liggen. Qua kleuren vind ik vrijwel alles leuk, maar ik hou wel van aparte kleurtjes zoals lime, oranjerood, turquoise, mosterdgeel, zeegroen, lichtgeel, etc. Dekjes met een mooi patroon, biesje of badge erop vind ik ook altijd erg leuk.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:13

ik houdt van dunne dekjes, zodat het niet "te dik" wordt onder mijn zadel.

Ik sweer bij de dunnen van Eurostar! en ben dus ook bereid om er wat meer geld voor neer te tellen!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:09

Eurostar dekjes. Ze zijn lekker dik, je legt ze op je paard, zadel erop en het ligt gewoon gelijk goed.
En ze blijven ook goed liggen.
Verder heb ik een hoop van HH, die worden wel snel dun, maar voor die prijs vind ik ze prima.

Anky vind ik echt afschuwlijk, slechte pasvorm, en ze worden onwijs snel dun.

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:22

De PK's vind ik super! Ligt mooi op de rug van het paard.

goudlokjes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:42

Ik heb dat gele Anky dekje :D . Lekker dik en zit lekker! Het aan de onderkant (omgekeert dusz) zitten allemaal lucht gaatjes dus het isoleert goed. Je hebt ook minder last van zweet onder het dekje. In de winkel 50,- en ik heb 'm op de markt gekocht (NIET schrikken!!)............................5,- euro! Er zat alleen 1 piep klein gaatje in. Die heeft mijn moeder weer met geel touw genaait! Nu zie je er niks meer van.... :#

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:47

Ik persoonlijk gebruik ook liever anky dekjes. Het zijn fijne dikke pads die goed zweet opnemen. 50 euro vind ik wel een beetje veel om er voor neer te leggen, daarom koop ik ze meestal op tentenkamp hyporama. Daar zijn ze dan 30 euro. Al moet ik wel zeggen dat het zweet soms ook door deze dekjes heen komt!

goudlokjes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:59

Voor de winter en als het koud is gebruik ik: Anky das lekker warm voor het paard. Ook heb ik nog een HH dekje: Licht-blauw met aparte hokjes die er opzitten. Ook zit er nog een donker-blauw en wit sierstiksel aan de buitenkant. Ik heb eigenlijk geen dekjes die ik háát. Alleen te grote dekjes zijn vervelend, die rollen altijd op dat staat niet zo mooi...Vind ik hoor :P Mijn tante heeft een licht-groen HH dekje ( lijkt op Anky pad ) Die is ook eruug mooi!!

goudlokjes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:00

Iedereen zijn eigen mening :D

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:43

_Renske schreef:
Ik persoonlijk gebruik ook liever anky dekjes. Het zijn fijne dikke pads die goed zweet opnemen. 50 euro vind ik wel een beetje veel om er voor neer te leggen, daarom koop ik ze meestal op tentenkamp hyporama. Daar zijn ze dan 30 euro. Al moet ik wel zeggen dat het zweet soms ook door deze dekjes heen komt!

yeah tentenkamp ! het is nu weer herfst tentekamp en de ankypads zijn er nu 29,95 :D
ik rij met de dekjes van HH, die nep Anky pads noem ik ze altijd :P , ze liggen altijd heel fijn, en zijn niet te dik, en ze drogen goed, en ze zijn niet duur!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:46

Mijn paard krijgt schuurplekken van dekjes.. Kan alleen met zadelvormige dekjes rijden. Die dus!

Maar rijd ook heel vaak zonder dekje.