ervaring met kent & masters (dressuur)zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:41

Klopt denk ik ik heb de normale uitvoering. Bij de passing heeft er een high wither opgelegen en die lag niet optimaal.

Bij mij schuift het zadel niet. Mijn paard is overigens 16 en heeft ten opzichte van haar jongere jaren een wat doorgezakte rug en is nu zelfs licht overbouwd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:35

Hier weer foto's van mijn zadel. Achter komt het iets omhoog, maar verder draagt het zadel wel volledig en wipt niet.
De laatste 5 cm moet eigenlijk dus wat meer naar de rug liggen om de kussens in z'n geheel te laten dragen.
Verder denk ik dat dit dus komt omdat het kussenkanaal wel erg breed is, eigenlijk net iets te breed ben ik bang voor.
Het is zeker geen zadel voor hele smalle paarden, ook al kun je er een smalle boom inzetten. De achterkant blijft gevormd voor een bredere rug. Bij paarden met een brede rugd heb ik gezien dat het zadel fijn kan liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog even het singelsysteem:
Afbeelding

En de beugelriemhaak:
Afbeelding

Afbeelding

diana1

Re: ervaring met kent & masters (dressuur)zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:30

Zo te zien sluit het zadel mooi aan en ligt het vlak.
Bij mijn paard bleef ie achterover liggen.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:13

Ik ben me aan het orienteren op een Kent & masters springzadel. Heeft één van jullie daar ervaring mee en foto's van?

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:19

Heeft iemand ervaring met zijn KWNP en een kent and masters zadel???

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:43

Zie de foto's hierboven. Ik heb een kwpn-er. Alleen dat konijntje is niet van mij :?

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:03

germie schreef:
Zie de foto's hierboven. Ik heb een kwpn-er. Alleen dat konijntje is niet van mij :?

Oke :D , Ze lijken mij geen diepe zit te hebben hoe vind jij die van jou zitten?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:09

Klopt, de zit is niet echt diep. Maar de zit is wel zacht. Dwingt ook niet.
Bij een diepe zit moet ik een 18 inch hebben, bij de Kent en Masters kan ik volstaan met een 17.5 inch. Verder zijn de zweetbladen mooi gesneden, ze zijn ook geschikt voor langere mensen.
Rossner of Jc hoef ik bijvoorbeeld niet te proberen, zweetbladen zijn te kort, knie komt over de wrong. Maar bij dit zadel niet.
Maar ook wat kortere mensen zitten fijn op dit zadel.

De voorboom verwisselen kan, maar gaat niet heel makkelijk. 1 kant zit er in 5 minuten in, maar de andere kant, dat schroefdraad werkt niet mee. Daar ben ik wel 45 minuten mee bezig geweest. Het is dus niet zo dat je zo'n zadel op meerdere paarden met verschillende voorboom kunt gebruiken.
Bij groei van je paard kan het dus wel. Maar niet als je dagelijks moet wisselen.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:15

Wildflower schreef:
Ik ben me aan het orienteren op een Kent & masters springzadel. Heeft één van jullie daar ervaring mee en foto's van?

Wil je daar ook al foto's van je wordt wel vervelend :D . Er is geen springzadel maar vhz naar spring, vertelde Helen me. Kan eventueel wel weer een foto maken(heb hem nu nog op proef), ik vind hem niet lekker zitten, krijg last van mijn knieën, terwijl hij voor de rest wel lekker zit. Ik wil toch wel een echt springzadel, heb ook niet van die hele lange benen, dus dan zit het ook beter. Heb denk ik wel mijn keuze gemaakt wat betreft mijn springzadel, de ander die ik op proef heb, zit nog steeds super. Morgen mag hij mee op wedstrijd, met de springles zat hij al lekker, denk niet dat het nog heel verkeerd gaat lopen.

Het spring model van K&M is overigens niet heel plat, is toch voor een spring type best wel rond en diep.

Mocht je nog steeds foto's willen hoor ik het wel, dan pb je maar weer.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:37

heb zo eens dit topic doorgespit en vooral naar de foto's gekeken maar klopt het dat de k&m dressuur erg overeen komt met een bates caprille dr? Dus kwa pasvorm en zitten bedoel ik dan?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:38

De bates Caprilli dressuur ken ik niet. Dus ik weet niet of de zit gelijk is. Heeft iemand hier dan foto's van?

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:44

sammie18 schreef:
Wildflower schreef:

Wil je daar ook al foto's van je wordt wel vervelend :D . Er is geen springzadel maar vhz naar spring, vertelde Helen me. Kan eventueel wel weer een foto maken(heb hem nu nog op proef), ik vind hem niet lekker zitten, krijg last van mijn knieën, terwijl hij voor de rest wel lekker zit. Ik wil toch wel een echt springzadel, heb ook niet van die hele lange benen, dus dan zit het ook beter. Heb denk ik wel mijn keuze gemaakt wat betreft mijn springzadel, de ander die ik op proef heb, zit nog steeds super. Morgen mag hij mee op wedstrijd, met de springles zat hij al lekker, denk niet dat het nog heel verkeerd gaat lopen.

Het spring model van K&M is overigens niet heel plat, is toch voor een spring type best wel rond en diep.

Mocht je nog steeds foto's willen hoor ik het wel, dan pb je maar weer.

:D dat berichtje had ik al heeeel lang geleden erop gezet (maar bedankt voor jet aanbod ;)). Heb daarna ook zelf op de K&M vzh richting spring gezeten maar vond het helaas 3x niks. Kreeg per direct last van mijn rug dus het was niet zo'n geschikt zadel voor mij.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:39

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:20

Nou, de kent en masters is toch echt duidelijk anders hoor dan de Bates.

zomer09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:04

Is de (ondiepte) van een kent & masters vergelijkbaar met een massimo zadel ?

Leonie1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:36

Heb nu een kent en masters op proef omdat het goed ligt op mijn paard... en het zadel zit op zich ook prima. Ik zie alleen een beetje op tegen die losse kniewrongen! Gister trok ik de zadelhoes eraf en toen trok ik zo die kniewrong mee! Wellicht een kwestie van wennen, maar, is er iemand die hier ervaring mee heeft? hoe houdt het klitteband zich? blijft het een beetje goed zitten? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:09

Ik was ook een beetje bang dat dat niks zou zijn die losse wrongen.
Ook nadat ik er één aftrok met zadelhoes eraf halen.
Maar bij mij is het bij één keer gebleven en blijven ze mooi zitten.
Heb ze goed aangedrukt en trek iets minder wild m'n hoes eraf :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:32

Ik heb er nog nooit eentje afgetrokken :S

Leonie1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:08

oké, zal dus idd een kwestie van wennen (en een beetje voorzichtig doen) zijn...
Bedankt voor jullie antwoord!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:54

Ik vind het zadel nog steeds erg fijn. Maar het zal straks opgevuld moeten worden. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:40

Ja ben daar ook benieuwd naar, het zadel bevalt mijn paard nog steeds.

zomer09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:57

Hallo Siobhaun,
heb je ook een pb gestuurd omdat ik je tinker zo gaaf vindt. Maar ik heb ook gezocht naar een zadel voor Rascal en hij heeft boommaat 36+. Het is een massimo trail geworden. Heb je die ook geprobeert? Zit super en heel zacht. Eigenlijk zocht ik een zadel met een diepe zit, maar gezien z'n breedte kwam ik op een massimo uit. Ben er erg blij mee. Het is een endurance zadel, maar ook goedgekeurd voor dressuur. Is Shiobaun ook zo breed. (Rascal is ook vrij groot, nl. ong 1.60)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:54

Aangezien ik er echt niets over terug kan vinden op Bokt schop ik het topic toch omhoog :o

Welke Kent and Master rijder kan mij iets vertellen over de lengte van deze dressuurzadels , en dan het liefste van de cob versie in 18 '' aar andere richtlijnen zijn ook goed :D

Ik lees terug dat de cob versie korter zou moeten zijn, maar klopt dat?

sharontjee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:22

Hallo,

Weet iemand waar ik een blauwe boom kan vinden/kopen voor een Kent & Masters zadel!?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:19