Strada zadels, oplosser voor alle zadelproblemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 18:12

M'n zadel is er nog niet, duurt nog een paar weekjes, maar ik vroeg me af hoe het de rest ondertussen vergaat met de Strada?

Hoe bevalt hij en is er verandering te merken in het rijden bij jezelf en bij je paard?

Zinzi_jewel

Re: Strada zadels, oplosser voor alle zadelproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:20

De mijne is er , alleen moet nog afgeleverd worden ....

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:52

Die van mij is ook (nog) in bestelling, dus ik moet ook nog even wachten.

sandrahouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:37

Beste Strada-liefhebbers!

Let op: het zadel van 300 euro betrof een gestolen zadel. Het was mijn kindje dat gestolen was, ik had het koud drie maanden!! Via vele omwegen bleek het in Belgie terecht te zijn gekomen.

Laat dit een wijze les zijn voor (onwetende) mensen die een Strada aangeboden krijgen voor idioot weinig geld: onmogelijk!! Strada en alle mensen er omheen is zo exclusief, met name in kwaliteit en service, dat je never nooit niet zulk een goed product zo goedkoop kunt krijgen.

Ik wens iedereen veel plezier met zijn (aanstaande) Strada. Ik ga er in ieder geval, zo mogelijk met nog meer plezier als voorheen) op rijden.

Sandra

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:04

Jeetje , Sandra wat een ellende !
Er werd al gewaarschuwd dat 300,= veel te weinig te was ...

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 14:46

Ik hield het ook al niet voor mogelijk... Ik dacht dat het een nepper zou zijn, maar niet dus, gestolen, dat kan ook nog. Waardeloze mensen heb je toch tegenwoordig! :(

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:02

Mijn Strada zadel is gisteren gebracht door Callista. Direct erop gereden met Callista erbij. Uiteraard is het zadel nog wat stug en stijf en mijn paardje keek wel een paar keer achterom om te kijken wat hij nou op zijn rug had gekregen :=
Toen ermee gereden (mijn paardje dacht eerst dat hij niet vooruit kon haha) maar goed, éénmaal aan het rijden was het super, natuurlijk is het altijd even wennen en zoeken maar op zich ging het prima!. Tijdens de galop ging mijn zadel wat kraken, dat vond mijn paard helemaal niks haha haha.

Maar na de rit zat het zadel nog steeds als een huis, was niet verschoven of wat dan ook.
Dus +:)+

Trouwens, mijn zadel heeft een chip, zodat je altijd hard kan maken dat het jou zadel is. Dit in verband met diefstal.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 12:30

Dat is mooi voor je Quinoa! Callista heeft mij ondertussen ook gemaild, mijn zadel is wel binnen, maar ik kan hier nog niet echt rijden, de weide is wat te klein waardoor je krappe bochten krijgt en dat is nu te glad. Ik rijd wel buiten maar alleen stap en draf. En ik moet wel alles kunnen testen natuurlijk.

Dus nog even afwachten, volgens mij ging het al weer dooien namelijk...

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:50

Haha slim van die chip! Mijn zadel (+singel) zijn gegraveerd :j

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:27

Nou ik heb mijn strada nu 2x gereden (met dit weer kan je haast niet rijden |( ).

Maar hij bevalt prima, het is wel dat ik af en toe wat over de knie wrongen heen kom met m'n knie, misschien moeten de beugels nog wat langer......

Hier foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:31

Als je knie over de wrong schuift, dan is het zadel voor jou niet goed.
Ik heb dit ook met een stubben zadel gehad, en dat gaat echt niet over. Bij mij was de beugellengte gewoon goed.

Zadel ziet er wel mooi uit overigens.

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:56

Bij Callista ging het wel goed bij het al ingereden zadel. Dit is natuurlijk een dressuur zadel terwijl ik een veelzijdigheid gewend ben, dus ik moet zowiezo wat langer zitten denk ik.
Heb Callista er net even over gemaild, we wachten af.

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:49

Het is overigens alleen zo als ik rij, als ik stil sta of stap is het geen probleem. Denk dat ikzelf vooral nog moet wennen aan het zadel.
Het belangrijkste vind ik, dat die goed op mijn paard ligt en hij er super mee loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:04

Veel mensen die voor het zadel komen, trekken onbewust hun hakken op. Probeer je benen lang te houden. Niet geforceerd je hakken uitdrukken maar loslaten vanuit je heupen en kniën. De enige manier om benen voor het zadel te krijgen is namelijk doorspierspanning. Normaal laat de zwaartekracht alles vanzelf omlaag komen ;) .

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:22

Juliette86 schreef:
Veel mensen die voor het zadel komen, trekken onbewust hun hakken op. Probeer je benen lang te houden. Niet geforceerd je hakken uitdrukken maar loslaten vanuit je heupen en kniën. De enige manier om benen voor het zadel te krijgen is namelijk doorspierspanning. Normaal laat de zwaartekracht alles vanzelf omlaag komen ;) .

Ja precies, ben ik helemaal met je eens. Moet weer even wat bewuster gaan rijden, en inderdaad "lang" gaan rijden.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:14

Zo. Hier al lang niet meer gepost zeg, maar goed. Ik heb ondertussen mijn nieuwe zadel alweer een paar weken en ik moet zeggen dat het al een stuk beter is als de eerste. Hij schuift niet en op zich rijd hij goed. Ik was in het begin nog steeds wat wantrouwig over hoe het zadel lag ten opzichte van de schouder, maar Callista heeft mij verzekerd dat de schouder vrij ligt. En een aantal andere mensen hebben mij ondertussen ook gezegd dat hij erg mooi ligt, dus die twijfel moet ik maar eens aan de kant zetten ('t is nou eenmaal moeilijk te geloven als je 9x een prutzadel gehad hebt....).
Tot nu toe ben ik in ieder geval tevreden! De rest van de mensen hierzo ook nog steeds hoop ik? ;)

Verder heb ik nog een vraag aan jullie, ik vroeg mij vandaag af wat ik eigenlijk aan verzorging van het zadel zal doen. Het leer ziet en voelt zo goed en soepel dat ik er eigenlijk nog niets op wil smeren. Af en toe haal ik er een droge doek over als er wat vuil op zit, maar verder doe ik er nog niets aan. Hebben jullie een specifiek middeltje voor je Strada?

Of heeft iemand een algemeen wondermiddel (heb vandaag ook een nieuw (bitloos)hoofdstel gekocht, waar denk ik wel wat op mag...)?

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:21

Ik heb de mijne nog nooit gepoetst (vanaf augustus 2009). En ik ben nogal een poets met m'n laarzen en tuig :Y)
Maar bij de Strada is het gewoon niet nodig :D

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:23

Ik heb 'm ook (nog) niet gepoetst, moet ook zeggen dat ik niet zo'n poetser ben haha.

@ Sannessep, wat voor bitloos hoofdstel heb je gekocht?

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 07:06

Nee, dat idee had ik ook (dat ie niet gevet hoeft te worden... althans, voorlopig nog niet). Maar ik ga nog wel eens zwemmen met m'n beestje (als het weer ernaar is natuurlijk) en met mijn kunststof Barefoot was dat geen probleem, maar ik ben bang dat ik dat bij de Strada niet over m'n hart kan verkrijgen... Veel te bang dat hij daarna lelijk wordt.. Remco (die destijds het eerste Strada zadel heeft aangemeten) heeft mij toen verteld dat dat op zich best kan met kwalitatief goed leer en dat je het daarna gewoon weer goed moet behandelen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb het hoofdstel Indy van F.R.A. gekocht. Ik heb gekozen voor dit kruislings systeem, omdat ik tussen de buitenritten door graag dressuur oefeningen wil blijven doen en mijn gevoel zei dat dat hiermee wel zou moeten lukken (niet alle bitloze optomingen lenen zich hiervoor vind ik). Een touwhalster heb ik al eens mee gereden en daar kon ik niet zoveel mee, behalve dan gewoon relaxed een ritje maken (gebruikte de teugels alleen met neckreining zeg maar, voor de rest deed ik er niets mee). Die wil ik echter wel weer aanschaffen, zodat ik ook wat meer grondwerk kan gaan doen. Heb me al heel vaak voorgenomen dat ik dat moet gaan doen, maar het komt er nog niet echt van....
Ik heb gister uiteraard direct een rondje gemaakt met het hoofdstel, de eerste kilometers was het een beetje wennen, een paar keer schudden met het hoofd -mijn fout, ik had teveel druk op de teugels, ik moest ook ff wennen natuurlijk- daarna teugels lekker losjes gelaten en madame liep daarna zo losjes! Ik vond het super! Zelfs haar galop was actiever en toch minder gespannen dan anders. Ik had er minder van verwacht dan dat ik gister kreeg, laat ik het maar zo zeggen.
Ik heb ook regelmatig met stalhalster gereden (teugels vastgemaakt aan onderste ring) en daar ging dat toch echt niet zo goed mee als met dit hoofdstel. Nog even afwachten wat het na een paar keer rijden doet. Op zich vind ik de release niet zo goed, dat vind ik wel jammer, maar misschien komt dat nog, het hoofdstel is nu ook nog wat stug natuurlijk, vandaar dat ik nog een lekker middeltje zoek daarvoor ;)

PS: nog een kleine teksnoot: ik heb maatje 'Paard' van dit hoofdstel, terwijl ik een 'Cob' (of 'Middel') maat zou moeten hebben, alle riempjes kunnen echt nog wel een stuk langer, maar ik vind de frontriem erg kort! Daar heb ik me gister wel aan gestoord, doordat hij zo dik onderlegd is achter de oren en de frontriem niet veel ruimte laat heb ik het idee dat ze de oren niet helemaal vrij kan bewegen. Dus ik ga vandaag of morgen even kijken of ik daar nog wat aan kan doen. Misschien een andere onderlegger (niet zo'n brede) onder de leertjes leggen... 'k zal vandaag anders wel ff een foto plaatsen, als dat lukt.

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:20

en? bevalt jullie strada nog?

Ik heb nu toch wat probleempjes, dit misschien omdat het zomer is en dat mijn paard wat dikker is op het moment. Hij gaat scheef zitten (terwijl ik -volgens mijn instructrice- wel goed recht zit), ook val ik voorover omdat de boom maat waarschijnlijk niet meer goed is.

Ik heb Callista een mail gestuurd, dus ik ben benieuwd.......

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 14:01

Die van mij is juist beter gaan zitten... maar dat komt ook voornamelijk door de bespiering... Ik ben benieuwd naar het vervolgverhaal quinoa!

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:35

Ben gisteren bij Callista geweest. Ze heeft weer een nieuwe tekening gemaakt en die was verbazingwekkend veranderd. Mijn paardje heeft echt veel meer bespiering gekregen waardoor het niet meer optimaal ligt. Het voornaamste probleem was dat ikzelf voorover viel.

Na veel passen/proberen/meten zijn we tot de conclusie gekomen dat ik veel beter zit met een andere boom (omdat die waarschijnlijk niet/minder naar voren valt). Voor mijn paardje maakt het nu nog niet zo gek veel uit, mits ik zonder sjabrak rij.

Uiteraard kan ik er een nieuwe boom in laten zetten, maar de kans is groot dat hij over een half jaar weer veranderd is. We hebben dus afgesproken om over een half jaar (mits mijn paard geen problemen krijgt) weer alles te gaan meten en dan een nieuwe boom er in te zetten.

Ik vond het het belangrijkste dat mijn paard niet gehinderd wordt door dit zadel, dat ik wat uit balans val, daar red ik me wel mee. Mijn paard geeft alijd heel duidelijk aan als een zadel niet lekker zit, dus ik hou het goed in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:03

Hoe bevallen de strada zadels na een poosje rijden?

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:05

[***] schreef:
Hoe bevallen de strada zadels na een poosje rijden?

Bedoel je een lange rit? of na een jaar gebruik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:09

Het is al een wat ouder topic, dus ik bedoel idd na een jaar gebruik.