Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lovely schreef:Shockeren met onzin is echt zinloos hoor. Als je je ergens in wilt verdiepen, dan kun je dat beter met nuttige, betrouwbare informatie doen.
jodi schreef:Lovely schreef:Shockeren met onzin is echt zinloos hoor. Als je je ergens in wilt verdiepen, dan kun je dat beter met nuttige, betrouwbare informatie doen.
De openings topic is een goed uitgelegt verhaal(ik herhaal mezelf).
Als mensen zich geschokt voelen ligt dat meer aan henzelf denk ik.
Welshcobfan schreef:In ben er ook absoluut niet geschokt door en ga er ook absoluut niet anders over denken. Zou eerst wat betere info willen hebbeneenzijdige filmpjes zeggen mij niet zoveel...
Ik snap alleen 1 ding niet, waarom mijn pony graag met de kin op de borst loopt om onder het werk uit de komen? Als hij dan ademnood zou hebben, zou hij het toch niet uit zichzelf doen?
Jannepauli schreef:Citaat:Wellicht maken we in de toekomst zelf zo'n filmpje
Nee, dat zou je meteen moeten doen. Want, iets roepen kunnen we allemaal - oordelen kun je pas na vergelijkend onderzoek.
Pas met vergelijkend onderzoek kun je stellingen poneren ( of iets aantonen). In dit filmpje lijkt me overigens de manier van bijzetten ( dat beestje loopt helemaal verstijfd) eerder de oorzaak van een verstoorde ademhaling dan het bit.
@ Annebe ... tja, ik ben zeker voor het kritisch kijken naar allerlei zaken, maar da's héél wat anders dan halve waarheden roepen.
Als het dan ook nog zo eens is dat deze pony van zelf al een ademhalingsprobleem heeft.. dan begrijp ik al helemaal niet dat je zo'n filmpje "misbruikt" om weer een nieuwe discussie aan te slingeren.
Gulpje schreef:Hier ben ik het mee eens. Als die vent van dat filmpje écht had willen aantonen dat het 'gehijg' door het bit kwam, had hij dezelfde pony rond moeten jagen zonder bit, maar ook mét microfoon aan het halster. Misschien kijk ik met mijn neus maar ik kan dat niet vinden. Ook vind ik het fascinerend maar ook ergerlijk om te zien dat alle topics van Arabesk op precies dezelfde manier verlopen: een lap tekst, (waarschijnlijk ergens vandaan gekopieerd) een vaag filmpje (of een foto van een stel dode paardenbenen, het is om het even) waar werkelijk van alles uit gehaald kan worden ervolgens valt heel Bokt over elkaar heen en komt TS niet meer opdagen. Tenzij ze met gekopieerde teksten van paardnatuurlijk aan komt zetten natuurlijk, of haar vriendje een natuurlijke duit in het zakje doet.
jodi schreef:Maar goed,ik houd er nu mee op een bijzonder afwezige TS te verdedigen.Zo extreem ben ik nu ook weer niet
pre schreef:Ik snap best dat je pleit voor diervriendelijkheid maar jou acties zijn nogal onrespectloos tegenover paarden houders zoals mij!
Alleen omdat we niet dezelfde mening delen over hoe te rijden endergelijk wil het niet zeggen dat een bit, ijzers, zadels en noem maar op per definitie slecht zijn!
Dani62 schreef:Tsja, en toch vind ik het best weer een interessant topic. Ik word sowieso weer even heel blij van het feit dat ik zelf het bit al een aantal jaar niet meer gebruik.pre schreef:Ik snap best dat je pleit voor diervriendelijkheid maar jou acties zijn nogal onrespectloos tegenover paarden houders zoals mij!
Alleen omdat we niet dezelfde mening delen over hoe te rijden endergelijk wil het niet zeggen dat een bit, ijzers, zadels en noem maar op per definitie slecht zijn!
Wanneer pleiten voor diervriendelijkheid respectloos is tegenover de gemiddelde paardenhouder gaat er toch heeeeeel wat fout in paardenland als je het mij vraagt .... Sorry hoor ..
onrespectloos = respectvol btw
xx_Horsiex schreef:Het gaat er om hoe Dani, de manier waarop.