Wat een bit en bijzetten met de ademhaling van je paard doet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Wat een bit en bijzetten met de ademhaling van je paard doet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:12

Nee, dan is het tijd om de berichtgeving objectiever te maken en meer informatief zodat mensen er eens écht over na kunnen denken Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:12

He bah dat op het filmpje klinkt naar zeg, ik heb het maar weer snel uitgezet. Ik vind dit zeker stof om over na te denken. En zou het ook graag eens een keer willen proberen. Heb je ook microfoontjes en oortjes waarbij het niet aangesloten hoeft te worden op de luidspreker? Die hebben wij namelijk niet in de bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:13

Shockeren met onzin is echt zinloos hoor. Als je je ergens in wilt verdiepen, dan kun je dat beter met nuttige, betrouwbare informatie doen Lachen.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:21

Lovely schreef:
Shockeren met onzin is echt zinloos hoor. Als je je ergens in wilt verdiepen, dan kun je dat beter met nuttige, betrouwbare informatie doen Lachen.

De openings topic is een goed uitgelegt verhaal(ik herhaal mezelf).
Als mensen zich geschokt voelen ligt dat meer aan henzelf denk ik.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:22

ik ga zon ding eens huuren en het uitproberen!

ach realiseer me dat dat helemaal geen zin heeft..aangezien mn paard niet met bit gereden mag worden, heb ik dus ook geen verglijkingsmatriaal
Laatst bijgewerkt door lique op 11-11-08 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:22

Geshockeerd zeker niet, maar ik vind het wel interessant. En ik zou het best uit willen proberen d.m.v. microfoontje en oortje bij mijn eigen pony, met bit en zonder bit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:26

In ben er ook absoluut niet geschokt door en ga er ook absoluut niet anders over denken. Zou eerst wat betere info willen hebben Lachen eenzijdige filmpjes zeggen mij niet zoveel...

Ik snap alleen 1 ding niet, waarom mijn pony graag met de kin op de borst loopt om onder het werk uit de komen? Als hij dan ademnood zou hebben, zou hij het toch niet uit zichzelf doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:27

jodi schreef:
Lovely schreef:

De openings topic is een goed uitgelegt verhaal(ik herhaal mezelf).
Als mensen zich geschokt voelen ligt dat meer aan henzelf denk ik.

Het verhaal in de opening van dit topic is niet betrouwbaar en ook niet nuttig, het staat vol met non-argurmenten. Ik voel me helemaal niet geshockeerd, maar het werd aangedragen als mogelijk doel van de post van Arabesk. Dat is heel goed mogelijk en daarom des te belachelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:28

Welshcobfan schreef:
In ben er ook absoluut niet geschokt door en ga er ook absoluut niet anders over denken. Zou eerst wat betere info willen hebben Lachen eenzijdige filmpjes zeggen mij niet zoveel...

Ik snap alleen 1 ding niet, waarom mijn pony graag met de kin op de borst loopt om onder het werk uit de komen? Als hij dan ademnood zou hebben, zou hij het toch niet uit zichzelf doen?

Die van mij doet dat af en toe ook nog, en om te testen of dat heeeel misschien toevallig niet van het bit kwam ben ik er twee keer zonder bit opgegaan, zelfde effect. En ademnood krijgt ie er echt niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:30

Moderatoropmerking:
Off-topic gesplit. SVP met respect over en weer discussiëren, kan je dat niet, reageer dan niet. Graag alleen een zinvolle bijdrage aan het onderwerp zelf leveren. Persoonlijk gedoe is niet de bedoeling.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:33

In dat filmpje van Anky zie je duidelijk een voorbeeld van mat de kin op de borst rijden, zo moet het dus niet.

Ik zag bij iemand in het profiel een foto van een paard dat met bit in hooi zat te eten, deze heeft er dus duidelijk geen last van en kan goed slikken. Dus klopt die theorie niet dat een paard niet kan slikken en ademen tegelijk. Dit kan trouwens geen enkel levend wezen, probeer het eens zelf, ik durf te wedden dat diegene zich meteen verslikt.

Hengsten die indruk willen maken lopen ook vaak met een dubbelgevouwen hals met kin op de borst, die maken ook geen cornagegeluiden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-08 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic reactie op verwijderd bericht verwijderd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:44

Maya, als mod zijnde wordt het niet eens tijd om de TS duidelijk te maken dat rellen niet mag? Want dit is puur om rellen te veroorzaken, waarna ze zelf niet meer reageert,. Dat jullie dit nog steeds toelaten is belachelijk en een voorbeeld van emt twee maten meten. Er schort blijkbaar meer aan het beleid dan gedacht.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:46

Jannepauli schreef:
Citaat:
Wellicht maken we in de toekomst zelf zo'n filmpje

Nee, dat zou je meteen moeten doen. Want, iets roepen kunnen we allemaal - oordelen kun je pas na vergelijkend onderzoek.
Pas met vergelijkend onderzoek kun je stellingen poneren ( of iets aantonen). In dit filmpje lijkt me overigens de manier van bijzetten ( dat beestje loopt helemaal verstijfd) eerder de oorzaak van een verstoorde ademhaling dan het bit.

@ Annebe ... tja, ik ben zeker voor het kritisch kijken naar allerlei zaken, maar da's héél wat anders dan halve waarheden roepen.

Als het dan ook nog zo eens is dat deze pony van zelf al een ademhalingsprobleem heeft.. dan begrijp ik al helemaal niet dat je zo'n filmpje "misbruikt" om weer een nieuwe discussie aan te slingeren.

Hier ben ik het mee eens. Als die vent van dat filmpje écht had willen aantonen dat het 'gehijg' door het bit kwam, had hij dezelfde pony rond moeten jagen zonder bit, maar ook mét microfoon aan het halster. Misschien kijk ik met mijn neus maar ik kan dat niet vinden. Ook vind ik het fascinerend maar ook ergerlijk om te zien dat alle topics van Arabesk op precies dezelfde manier verlopen: een lap tekst, (waarschijnlijk ergens vandaan gekopieerd) een vaag filmpje (of een foto van een stel dode paardenbenen, het is om het even) waar werkelijk van alles uit gehaald kan worden ervolgens valt heel Bokt over elkaar heen en komt TS niet meer opdagen. Tenzij ze met gekopieerde teksten van paardnatuurlijk aan komt zetten natuurlijk, of haar vriendje een natuurlijke duit in het zakje doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:51

Moderatoropmerking:
Dit topic is niet de plaats om het verloop van de discussie te bespreken. Of de wijze van reageren / plaatsen van iemand. Dat kun je per pb of TEM melden. Als je een probleem ergens mee hebt, dan kun je dat dus op die manier aankaarten.

Je kunt het als rellen bekijken. Je kunt het ook bekijken als een start om een discussie aan te gaan, en daar op een prettige wijze over te discussiëren. Je hebt zelf als Bokker in de hand hoe een topic verloopt.

Graag on-topic naar de inhoud van de discussie zelf. Kan je dat niet? Reageer dan niet. De eerstvolgende die erover doorgaat in dit topic zelf zal de bijbehorende gevolgen merken Lachen

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:00

ik rijdt gewoon met bit en mijn paard heeft er helemaal geen last van ! hij vindt het zelf fijn ( als het dan toch zo slecht is waarom rijden topruiters enz. er ook mee ) ik vind het trouwens ook een slecht filmpje want ; het paard heeft zonder bit ook adel halings problemen ( en ze snoeiren hem ook in ) als ddt vanuit een ontspanning had hij waarschijnlijk minder geluid gemaak t!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:14

Gulpje schreef:
Hier ben ik het mee eens. Als die vent van dat filmpje écht had willen aantonen dat het 'gehijg' door het bit kwam, had hij dezelfde pony rond moeten jagen zonder bit, maar ook mét microfoon aan het halster. Misschien kijk ik met mijn neus maar ik kan dat niet vinden. Ook vind ik het fascinerend maar ook ergerlijk om te zien dat alle topics van Arabesk op precies dezelfde manier verlopen: een lap tekst, (waarschijnlijk ergens vandaan gekopieerd) een vaag filmpje (of een foto van een stel dode paardenbenen, het is om het even) waar werkelijk van alles uit gehaald kan worden ervolgens valt heel Bokt over elkaar heen en komt TS niet meer opdagen. Tenzij ze met gekopieerde teksten van paardnatuurlijk aan komt zetten natuurlijk, of haar vriendje een natuurlijke duit in het zakje doet.

Als je nu het filmpje tot het einde had bekeken.....

Maar goed,ik houd er nu mee op een bijzonder afwezige TS te verdedigen Knipoog .Zo extreem ben ik nu ook weer niet Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-08 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote-codes gerepareerd.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:21

hoewel ik zelf niet bitloos rij (ik rij het paard van een ander en ga niet sleutelen aan haar rijmethode) ben ik wel geïnteresseerd in bitloos rijden.

Dit topic leek me dus interessant, maar nadat ik ff snel door de reacties heen gescrold ben dacht ik me te herinneren uit de EHBO-lessen dat een paard niet kan ademhalen door zijn mond. Dus ff opgezocht:
http://www.bitloos.nl/ademhaling.htm
Een paard kán dus helemaal niet door zijn mond ademen... Dit is fysiek onmogelijk.
nota bene een website waar het bitloos rijden gepromoot wordt!!

Ik zou toch bijna om een slotje vragen Clown

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:28

jodi schreef:
Maar goed,ik houd er nu mee op een bijzonder afwezige TS te verdedigen Knipoog .Zo extreem ben ik nu ook weer niet Haha!

Daar heb je een goed punt. Ik was na 3 minuten afgehaakt en zie dus nu dat hij de pony ook met een touwhalster(?) opjaagt. Toch hoor ik de pony nog steeds flink hijgen en lees ik ook in de comments dat het een pony is met airwayproblems...tja, of dat dat zo'n goed proefkonijn is?

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:28

Een paard wat echt buiten adem is,gooit zijn bek wijd open en hijgt!
Kan dus wel degenlijk door zijn mond ademen!
Wat doe ik hier nog? Zij zijn groot en ik is klein!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:35

Ik snap best dat je pleit voor diervriendelijkheid maar jou acties zijn nogal onrespectloos tegenover paarden houders zoals mij!
Alleen omdat we niet dezelfde mening delen over hoe te rijden endergelijk wil het niet zeggen dat een bit, ijzers, zadels en noem maar op per definitie slecht zijn!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:42

En arabesk schitterd weer in afwezigheid...

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:59

Tsja, en toch vind ik het best weer een interessant topic. Ik word sowieso weer even heel blij van het feit dat ik zelf het bit al een aantal jaar niet meer gebruik.

pre schreef:
Ik snap best dat je pleit voor diervriendelijkheid maar jou acties zijn nogal onrespectloos tegenover paarden houders zoals mij!
Alleen omdat we niet dezelfde mening delen over hoe te rijden endergelijk wil het niet zeggen dat een bit, ijzers, zadels en noem maar op per definitie slecht zijn!

Wanneer pleiten voor diervriendelijkheid respectloos is tegenover de gemiddelde paardenhouder gaat er toch heeeeeel wat fout in paardenland als je het mij vraagt .. Haha! .. Sorry hoor ..

onrespectloos = respectvol btw

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:12

Dani62 schreef:
Tsja, en toch vind ik het best weer een interessant topic. Ik word sowieso weer even heel blij van het feit dat ik zelf het bit al een aantal jaar niet meer gebruik.

pre schreef:

Wanneer pleiten voor diervriendelijkheid respectloos is tegenover de gemiddelde paardenhouder gaat er toch heeeeeel wat fout in paardenland als je het mij vraagt .. Haha! .. Sorry hoor ..

onrespectloos = respectvol btw

Het gaat er om hoe Dani, de manier waarop.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:28

Je hebt me overtuigd! Ik ga door met bitloos!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:33

xx_Horsiex schreef:
Het gaat er om hoe Dani, de manier waarop.

Wat bedoel je daarmee?

Een bit hééft negatieve kanten, hoor. Ik vind dat dat best op een duidelijke manier in een openingspost mag komen te staan. Moet alles dan altijd genuanceerd worden hier?

Het is gewoon een informatief topic, er wordt helemaal niets door je strot geduwd. Ik voel het niet althans. 'De manier waarop'... Bah, dat is iets dat gewoon tussen de oren van bokt zit tegenwoordig Clown .

Laten we vooral onze ogen sluiten voor de negatieve gevolgen van het bit, dus reageren we gewoon niet meer inhoudelijk op discussietopics, maar gaan we gewoon lekker zaniken over 'de manier waarop'.

Dat laatste is niets persoonlijks trouwens, gewoon even iets dat me in het algemeen van het hart moet Haha! .