Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 01:39

JacKing schreef:
daphara dankje deze singel is/lijkt op de 3e foto met zadel daar loopt ze met de elleboog tegenaan. ik ben nu gaan kijken naar een ronde (maan/ crecent) en dan ook dun. of zoiets als die chamberlain of passierblu wave of de prestige a43
avalanche ik heb de stoten al eens anders gedaan maar dat had een negatief effect. ik had haar nu koud op stal aangesingeld voor de foto mogelijk vertekend dat ook. het schuift wel makkelijk zijwaarts als het niet goed is aangesingeld

Maar is die 3e foto alleen een asymmetrische singel of ook crescent zoals in mijn link? Van alle foto’s ligt die singel het beste, maar zoals ik het inschat is die singel wel asymmetrisch, maar niet crescent. Aangezien je merk en model niet noemt, kan ik er verder niets van vinden.

JacKing schreef:
ook gevonden
https://tysons-breeches.de/product_info.php?products_id=996

en die van mattes crescent daar lees ik hier niet heel veel over (ok ik heb niet alle 69 paginas door gelezen wel een boel :P )

Waarom denk je dat deze singel zou werken? Jouw paard heeft imo de ruimte niet voor een breed middenstuk, de singelgroeve ligt ver naar voren bij je paard en de buik is flink bol, deze singel in de link zou onwijs gaan trekken imo.
Dan kun je echt beter voor de Edix Crescent of mijn link hierboven gaan.

JacKing

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:45

die leren singel weten we het merk niet van :o is van stalgenootje, is niet crescent idd maar wel w
die korte uit de link : dan heb je het probleem dat ze met haar ellebogen over de singel heen komt niet meer omdat deze zo kort is.

en die mattes crescent? zijn die dun? (dat daar wel makkelijker de elleboog overheen kan?)
bedankt voor het mee denken

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:52

JacKing schreef:
ook gevonden
https://tysons-breeches.de/product_info.php?products_id=996

en die van mattes crescent daar lees ik hier niet heel veel over (ok ik heb niet alle 69 paginas door gelezen wel een boel :P )

Mijn duits is echt super slecht, maar deze singel gaat maar tot 45cm toch? En de verhoudingen lijken me niet handig, als de zijstukken zo kort zijn, heb je het middenstuk voorbij de benen liggen lijkt mij...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:03

Maar met zo'n korte heb je toch juist weer het probleem dat de gespen op een gevoelige spier liggen? En als ik zo kijk heeft dat geen effect voor jouw paard. Singelstoten moeten zo ver naar voren omdat singelplek ver naar voren ligt tegenover de ideale plek van het zadel. En bij die singel komen de singelstoten of de gespen alsnog bij de ellebogen uit, want geen uitsparingen. Je wilt dat het daar niet komt, want ook dun is irritant voor het paard. Die singel zal dus juist heel erg gaan trekken en zou ik nooit voor dit type paard kiezen.

Dat probleem had ik ook en ook dat de ellebogen over de singel kwamen bij de standaard singels, dus moest ik op zoek naar een singel die de afstand kon overbruggen van singelplek naar singelstoten en uitsparingen voor ellebogen. Voor die ellebogen heb je een anatomische versie nodig, dus met die uitsparingen voor de ellebogen. Dus ook lang genoeg.

En je komt ook wel weer op de discussie dat een goed passend zadel zou moeten blijven liggen zonder strak aan te singelen. Kan heel lastig zijn, vooral als paard of ruiter scheef is, maar als je strak moet aansingelen om het zadel op de plek te houden krijg je alsnog die druk op het paard. Je ziet het alleen niet meer, maar paard voelt dat wel.

JacKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:59

eens hoor dat die korte singel het niet is. soms wel interessant om verder te kijken (vind het ook leuk om te ontdekken wat er zoal op de (internationale) markt is. en in 1e instantie lijkt het miss wel wat maar gaande weg niet meer.

@mywishmax bij welke singel ben jij uitgekomen?
ook eens dat het zadel goed moet liggen. het schuift mn in de galop ietswat naar buiten en ja dat is nog een ontwikkeling in de scheefheid/ sterker worden.

_Goldenhour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:22

Afbeelding
Hallo Allemaal,
Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken naar de ideale singel voor mijn pony.
Momenteel heeft ze een Harry’s Horse Freefit. Maar ik vind het nog niet de ideale oplossing. De singel nu is 65 cm.

Het zadel ligt helaas naar mijn inzien ook niet ideaal ondanks dat deze speciaal. Voor haar aangemeten is. De zadelmaker komt hier dinsdag ook weer voor.

JacKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:04

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:05

Hele mooie singel zo te zien :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:42

Het is een fijne singel! Ik had alleen gehoopt op wat meer elasticiteit. Het elastiek zit er blijkbaar gewoon voor de sier en wellicht versteviging op terwijl ik juist hoopte op wat elasticiteit omdat pony daar minder op reageert met singelen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:44

Elastiek moet ook niet te slap zijn, anders heb je er weinig aan. Je krijgt dan snel plekken op de vacht en glijdende zadels enzo..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:00

Ben wel benieuwd naar een foto op het paard!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:07

Eens, maar deze elastiek doet niets. Het leer is stevig genoeg van zichzelf dat er geen rek zit in de singel. De gespen zijn verder ook niet voorzien van elastiek, dus ik zou deze singel scharen onder de singels zonder elastiek. Iets waardoor deze bij mij nog steeds doelloos in de kast is beland. De vorm is echt geweldig overigens.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:09

Oh dat is erg zonde dan :( jammer zeg.. Hopelijk vind je er snel een die wel past bij jou en je paard

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:11

Ik gebruik nu de elastische neopreen singel van Kerbl/Cavaliero met een los bontje er omheen. Werkt het hele jaar top, op de 2 momenten van ruiperiode na. Dan is de singelplek opeens kaal. Niet kapot, maar wel kaal. Misschien dat de haarzakjes daar een optater hebben gehad van de singel. Zou zoiets kunnen? Haar groeit daarna weer helemaal mooi terug en heb ik maandenlang nergens last van. Voor nu laat ik het dus zo. Maar mocht bovenstaande singel ooit wel met elastiek gemaakt worden dan bestel ik die zonder nadenken. :j

Simone238

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:47

Afbeelding

Willen jullie eens meekijken? Dit is nu de beste foto die ik heb, morgen kan ik eventueel andere maken. Wil een nieuwe singel voor mijn merrie. Op aanraden van osteopaat en zelf al tijdje idee dat niet lekker zit.
Zadelmaker komt volgende week maar wil goed voorbereid zijn.

Dit is een standaard rechte neopreen singel van 60 cm. Volgens mij moet hij zoiezo langer na hier alles gelezen te hebben.. gespen zitten wat te laag denk ik?

Osteo adviseerde Exid anatomisch met elastiek, ziet er goed uit maar geen idee of dit een match is. Deze is gewoon recht, en dat heeft ze nu ook.. lijkt prima te zitten maar klopt dat idee ook?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:59

Ik wil heel graag een andere foto want hier kan ik werkelijk niets van zeggen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 22:16

Avalanche schreef:

Niets? Of alleen niet over de singel :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 22:51

Soms is het beter even niets te zeggen, de foto is niet heel flatterend en kan een verkeerde indruk geven, de ruiter past niet in dit zadel en is te lang voor het paard.

Ik dacht precies hetzelfde als Ava, even andere foto’s afwachten.

Simone, wil je foto’s laten zien van de zijkant van je paard opgezadeld en zonder zadel? Dan kunnen we er wat van zeggen. Goed dat je het topic al doorgelezen hebt en zelf al iets meer een idee hebt van wat je wilt hebben/nodig hebt voor je paard.

Ik denk dat je in de goede richting denkt wat betreft de singel, maar we hebben echt betere foto’s nodig.

Simone238

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:12

Daphara schreef:
Soms is het beter even niets te zeggen, de foto is niet heel flatterend en kan een verkeerde indruk geven, de ruiter past niet in dit zadel en is te lang voor het paard.

Ik dacht precies hetzelfde als Ava, even andere foto’s afwachten.

Simone, wil je foto’s laten zien van de zijkant van je paard opgezadeld en zonder zadel? Dan kunnen we er wat van zeggen. Goed dat je het topic al doorgelezen hebt en zelf al iets meer een idee hebt van wat je wilt hebben/nodig hebt voor je paard.

Ik denk dat je in de goede richting denkt wat betreft de singel, maar we hebben echt betere foto’s nodig.

Ja dit is mijn man die voor de lol alleen een stukje stapt en natuurlijk niet in deze outfit rijd verder.. was even de beste foto vd zijkant die ik had. Ik maak vanmiddag even goede foto’s bedankt alvast voor het meedenken

_Goldenhour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:17

_Goldenhour schreef:
[ [url=m/ciZYAy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hallo Allemaal,
Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken naar de ideale singel voor mijn pony.
Momenteel heeft ze een Harry’s Horse Freefit. Maar ik vind het nog niet de ideale oplossing. De singel nu is 65 cm.

Het zadel ligt helaas naar mijn inzien ook niet ideaal ondanks dat deze speciaal. Voor haar aangemeten is. De zadelmaker komt hier dinsdag ook weer voor.

Hallo,
Mijn zadel is inmiddels nagekeken en verbreed daar waar nodig. Helaas Kempen we nog steeds met het singel probleem. Mijn zadelmaker wist geen alternatief vandaar dat ik het nog een keer hier wil proberen.

Ja de foto duidelijk genoeg of moet ik opzoek naar een andere

Alvast bedankt voor jullie hulp

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 10:43

_Goldenhour schreef:
_Goldenhour schreef:
[ [url=m/ciZYAy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hallo Allemaal,

Hallo,
Mijn zadel is inmiddels nagekeken en verbreed daar waar nodig. Helaas Kempen we nog steeds met het singel probleem. Mijn zadelmaker wist geen alternatief vandaar dat ik het nog een keer hier wil proberen.

Ja de foto duidelijk genoeg of moet ik opzoek naar een andere

Alvast bedankt voor jullie hulp

Het is handig als je ook aangeeft waarom deze singel nu niet bevalt. Puur technisch gezien: ik zie een buikig paard, dan zou je een crescent model nodig hebben, dat heb je nu niet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:10

MarjanB schreef:
Avalanche schreef:

Niets? Of alleen niet over de singel :')

Ok ik kan er heel wat over zeggen, en dat gaat niet over de outfit.

Maar ik wil heel graag foto's, recht van de zijkant genomen, zonder ruiter erop.

Simone238

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:48

Sorry volgens mij via pb ook gedaan avalanche dat was niet de bedoeling
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij deze betere fotos

Zadelmaker komt woensdag, ze is nog iets te schraal daar werken we aan en daarom
Moet zadel dus ook iets aangepast worden. Gaat nu echt om de singel aub

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 14:04

Sowieso 10 cm langere singel, en ik zou voor een asymmetrische singel gaan. Crescent denk ik minder aan, paard is niet in shape maar de singelgroeve zelf is wel vrij recht.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:09

Avalanche schreef:
Sowieso 10 cm langere singel, en ik zou voor een asymmetrische singel gaan. Crescent denk ik minder aan, paard is niet in shape maar de singelgroeve zelf is wel vrij recht.

Eens, 10-15 cm langer sowieso en dan niet te veel leer boven de gespen, anders kom je in de knoei met je zweetblad.
Een fijne asymmetrische singel is de Horka Anatomic en die is wel in 70 cm te krijgen (je huidige is 60 cm toch?) Wel wat leer boven de gespen, maar niet heel veel.

https://www.agradi.nl/horka-singel-anat ... zilver.htm