Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:01

Nee die bestaat inderdaad niet. Deze gaat sowieso terug. Een keer wassen en die gaat nog valer zijn. Ben juist zo gek op dat mooie suède en die diepe kleur.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:05

wwillemijn schreef:
Nee die bestaat inderdaad niet. Deze gaat sowieso terug. Een keer wassen en die gaat nog valer zijn. Ben juist zo gek op dat mooie suède en die diepe kleur.

Super zuur zeg...je hebt er ook echt lang op gewacht toch?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:09

Nee deze viel wel mee gelukkig :-)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:14

Ik heb ook een suède bij horze besteld, ben benieuwd.
Die andere heb ik gewoon in de winkel gekocht.. heb 2 suède dus dan kan ik mooi vergelijken.

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:28

Ik heb laatst een suède fuschia gehaald bij horze en die was gewoon zoals het hoort :j hij is ook al in de was geweest en is super netjes gebleven.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:34

Ik heb een mail met foto gestuurd plus de melding dat hij veel valer is dan de suède die ik al heb en totaal niet op mijn andere dekjes lijkt qua stof. Gevraagd hoe we dit kunnen oplossen.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:43

wwillemijn schreef:
Indigo blue. Op kaartje staat wel gewoon Blue Berry. Heb toevallig met iemand contact via marktplaats die mijn sensitive wilde overnemen. Had een oranje te ruil die ze als suède zijnde besteld heeft. Maar die ook geen suède vindt. Gevraagd of die via horze komt.

Echt vervelend dit. Horze goochelt zo met de namen van de kleuren, ze komen niet overeen met de namen die LM zelf hanteert, echt onhandig. Maar de oranje is er niet in suede alleen in de Lustre variant dus dat is gek. Ik heb zojuist de Tresse in Terracotta binnen ook via Horze. Echt precies zoals ik me had voorgesteld, echt mooi dus ik ben superblij. Ik zal morgen een foto posten.

De blueberry is er ook een uit de Lustre collectie zag ik. Ik vind mijn burnt orange die ook uit de Lustre collectie is, ook wat "katoenig" aandoen maar goed ik had alleen de Tresse als vergelijkingsmateriaal.
Laatst bijgewerkt door salamaleque op 05-08-17 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:47

wwillemijn schreef:
Ik heb een mail met foto gestuurd plus de melding dat hij veel valer is dan de suède die ik al heb en totaal niet op mijn andere dekjes lijkt qua stof. Gevraagd hoe we dit kunnen oplossen.

Ik heb de blueberry direct bij Lemieux besteld en deze is nie6 suede :). Is gewoon een katoenen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:52

Er staat ook Lustre op het kaartje. Ik ken dat niet? Ze verkopen ze als zijnde de luxury....

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:57

wwillemijn schreef:
Er staat ook Lustre op het kaartje. Ik ken dat niet? Ze verkopen ze als zijnde de luxury....

Ja klopt kijk maar eens op de site van horsehealth en dan bij luxury dressage. Daar vind je een aantal kleuren in suede en aantal gewone kleuren (Lustre) het verschil met de cotton lijn is dat de Lustre de bamboe binnenzijde hebben volgens mij.

http://www.horsehealth.co.uk/lemieux/pl ... ge-squares

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:14

Maar de lustre hebben in de omschrijving bij Lemieux & Horsehealth wel gewoon 'LeMieux ProSport Suede Dressage Squares' in de omschrijving staan... Dus inderdaad onderscheid in Suede en Lustre maar wel allemaal suede in de omschrijving

Heel vreemd allemaal _O-

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:19

Ja vandaar ook de verbazing en teleurstelling. Maar goed, dan weet ik het voor een volgende keer haha.

Oh en zelfs op het label staat suède....

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:40

MariekeS_ schreef:
Maar de lustre hebben in de omschrijving bij Lemieux & Horsehealth wel gewoon 'LeMieux ProSport Suede Dressage Squares' in de omschrijving staan... Dus inderdaad onderscheid in Suede en Lustre maar wel allemaal suede in de omschrijving

Heel vreemd allemaal _O-

Gevalletje van knip en plak denk ik. Pffft maar wel een teleurstelling hoor! Nog even over de oranje Lustre die ik heb, ik vond hem qua materiaal erg lijken op de katoenen (basic) Eskadron zadeldekken die ik vroeger gebruikte. Die gingen alleen erg snel stuk op de singelplek. LM is wel mooier en luxer afgewerkt.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:00

Is de plum wel suède? Op lemieux site staat suede, op horsehealth staat Lustre.....

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:40

De Plum weet ik zo niet.
De Berry is wel suède.

Ik vind het ook maar verwarrend soms haha.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:42

In de horsehealth catalogus staat de blueberry wel als suède. Ik wacht het antwoord van Horze even af.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:43

Volgens mij vertaalt Horze de kleuren naar Nederlands en hanteert Lemieux de Engelse namen.

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:48

Het is inderdaad nogal verwarrend bij Horze. Ik heb nu ook de copper binnen, maar dat is dus ook een lustre. Daar baal ik eigenlijk ook van, aangezien ik ook graag de suède buitenkant heb.

Misschien het dekje terugdoen en wachten op de nieuwe collectie : misschien zitten daar nieuwe herfst/winterkleuren in de suède variant.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:51

Die copper heb ik op mijn lijstje.nl aangepast naar de teaberry tresse versie.

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:53

Ja daar zat ik ook aan te denken, alleen wil ik hem dan wel met korting kopen :D

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:55

Ja ik ook. 50 euro is echt wel de Max voor een dekje 8)7

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:28

Verwarrend allemaal idd. Heb horze al een keer gemaild met de tip om de namen van Lemieux zelf te hanteren. Ben benieuwd naar de nieuwe kleuren.

Ik heb vandaag ook de kogel beschermers gehaald van de teknique lijn. Ben enorm te spreken over de Peesbeschermers. Hele fijne kwaliteit! En de benen blijven netjes droog.

Edit: vind het lange wachten op een dekje bij horze ook wel een nadeel hoor.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:37

Kan op zich de kleuren wel matchen, maar had geen idee van het bestaan van Lustre. Dacht dat er katoen, mesh of suède waren.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:53

wwillemijn schreef:
Die copper heb ik op mijn lijstje.nl aangepast naar de teaberry tresse versie.

Ik heb ze allebei maar de Terracotta vind ik mooier dan de Copper (Burnt orange) en dan niet zozeer de kleur maar gewoon het materiaal is veel mooier. Ik zal morgen een foto van beide naast elkaar posten.

Terrydr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:49

Foto lijkt inderdaad totaal niet op de suède uitvoering! Ik zou even contact met horze opnemen, vorige week heb ik mijn suède dekje binnen gehad, wel een andere kleur maar absoluut ander materiaal dan dit