[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quibje

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:05

hier ook een die regelmatig wat naar rechts zakt, maar dat komt door mijn paard en mij, paardje is scheef en ik heb rechts een iets langer been, waar ik ook nog wat meer druk op zet dan links
moet wel zeggen dat het sinds de barefoot al een stuk verbeterd is omdat ik het nu merk :D
verder ben ik happy

nog een keer de vraag, is er iemand in de buurt van helmond die een london maat 2 heeft die ik eens zou mogen uitproberen? :j

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:12

Ik merkte vanmiddag voor het eerst ook dat ik of paard scheef was. Zadel bleef keurig recht liggen, maar ik merkte dat ik tijdens de stap-buitenrit af en toe even in de beugels ging staan en weer ging zitten om mezelf weer recht te plaatsen. Kan paard zijn, kan ook ikzelf zijn. Mijn benen zijn niet even lang, maar als ik dat verschil in beugel lengte ga compenseren, ga ik helemaal scheef hangen. Morgen eens kijken of het dan weer zo is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:18

Ik bleef altijd recht zitten terwijl mijn zadel scheef zakte. Bleek aan de overdaad van inlages te liggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:23

Dat scheef zitten hoor je vrij vaak bij Barefoot-achtige zadels :j

Inderdaad simpelweg doordat mensen het dan zelf ook ineens voelen terwijl dat op hun boomzadel een stuk minder was.

Ik vind dat persoonlijk wel gunstig wanneer mensen zelf ook voelen dat ze scheef zitten of dat ze niet stevig zitten / geen goede onafhankelijke zit hebben... beter dat ze er zelf ook wat last van hebben en niet alleen het paard, dan worden ze meer gestimuleerd er iets aan te doen :P

Ik ben trouwens behoorlijk wat spullen op de Opruimings- en Aanbiedings pagina's aan het zetten, voor de mensen die nog wat zoeken :)

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:25

Oeh, ik hou het in de gaten pmarena!

Heel veel mensen zeiden ook dat je heel erg moest wennen aan een boomloos zadel, heb ik geen last van gehad. Ik ben van boomdressuurzadel naar boomlooswestern zadel gegaan en baal er nog steeds van dat ik die heb verkocht. Vandaar dat ik nu ook boomloos dressuur zadel wil hebben :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:30

Dat kan soms best een pittige overstap zijn :=

Ik hoor toch regelmatig dat mensen van een dressuurzadel met diepe zit en flinke kniewrongen overstappen naar een Barefoot zonder wrongen... en dan moeten ze ineens zèlf zitten en schrikken ze zich rot :P

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:32

Mijn zadel had toen wel een diepe zit, maar weinig wrong. Ik reed wel heel vaak zonder zadel, misschien dat het daarom komt.
Vriendin van me had een Fryso dressuurzadel, veel wrong en vreselijk diepe zit; ik zat letterlijk vast in dat zadel en vond ik voor geen meter zitten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:36

Die mensen haal je er zo uit inderdaad, die vaak zonder zadel rijden, is echt ZO goed voor je balans +:)+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:41

Hou maar op. Ik ben er van de week weer eens zonder zadel opgeklommen. Over het resultaat hebben we het maar niet -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:42

Wat, vieze broek? Gedeukt ego? :P

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:45

Vieze broek niet, of het moet van het zweet van paardlief zijn :P Gedeukt ego wel.

Het stomme is ook, ik durf het niet zo goed :o Mijn merrie is er een van het fanatieke soort, als ze een actieve dag heeft (altijd dus) gaat ze als een kanonskogel de bak door, compleet met scherpe bochtjes en plotselinge tempowisselingen :') En eerst laten 'uitrennen' werkt ook niet, want ze wordt hoe langer hoe heter, dus tot nu toe kom ik niet veel verder dan alleen uitstappen zonder zadel :+

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:48

Friso_lover schreef:

Heel veel mensen zeiden ook dat je heel erg moest wennen aan een boomloos zadel, heb ik geen last van gehad. Ik ben van boomdressuurzadel naar boomlooswestern zadel gegaan en baal er nog steeds van dat ik die heb verkocht. Vandaar dat ik nu ook boomloos dressuur zadel wil hebben :P

Heb je interesse in een gebruikte, maar in zeer nette staat verkerende, Barefoot London? Hij is maat twee, met VPS. Het is een kaal zadel, je mag kiezen uit pommel maat s, L, of de zachte pommel. Minimumprijs 300e.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:02

Yes !! Mijn fenders zijn binnen *\o/* de westernbeugels had ik al

Maar nu... hoe bevestig ik die aan mijn zadel :') ?

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:03

dierfysio schreef:
Friso_lover schreef:

Heb je interesse in een gebruikte, maar in zeer nette staat verkerende, Barefoot London? Hij is maat twee, met VPS. Het is een kaal zadel, je mag kiezen uit pommel maat s, L, of de zachte pommel. Minimumprijs 300e.

Hahaha, daar hebben we laatst nog over gepb't, was dat niet gister? :P Volgende week moest ik kijken of ik mijn eigen zadel kwijt was, immers?? :=

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:04

pmarena schreef:
Die mensen haal je er zo uit inderdaad, die vaak zonder zadel rijden, is echt ZO goed voor je balans +:)+

Jaa inderdaad, al is het soms wel hobbelig als je op een over enthousiaste fries zit :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:09

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:14

Helaas kom ik er echt geen wijs uit! Had de website die jij genoemd hebt al bekeken Shirley :j

Eventjes op youtube kijken maar. Kzal wel iets fouts doen :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:16

Het zijn trouwens ook geen echte Barefoot fenders.. heb ze voor een heel zacht prijsje over kunnen nemen van een bokker :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:18

Dat zal niet zoveel uitmaken, ze worden toch in principe allemaal op dezelfde wijze bevestigd ?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:21

Kheb het :D En weet ook waarom het niet lukte

Ik hield de fender verkeerd om :') _O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:21

Ik zeg niks O:)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:22

Lachen is toegestaan :=

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:23

Had mij ook kunnen overkomen :=

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:25

Kga ze morgen aan mn zadeltje hangen :D eens kijken hoe cool dat gaat staan. Het is een 2 kleurig zadel (cognac/rood met zwart) dus heb ik zwarte fenders en beugels

En een cognac kleurig zadel!

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:27

M_hartje_M schreef:
Kga ze morgen aan mn zadeltje hangen :D eens kijken hoe cool dat gaat staan. Het is een 2 kleurig zadel (cognac/rood met zwart) dus heb ik zwarte fenders en beugels

En een cognac kleurig zadel!

Oei! Klinkt goed!!