Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Roodvos schreef:@Kay-Kim: je hebt je zadel nog maar kort, en je paard heeft langere tijd stil gestaan. Ik zou het nog heel even aankijken. Als het blijft kan je een (dun) bontje proberen. Bij die van mij was het toen gelijk over.
heel braaf, ontspannen
en ook met rijden ging het weer goed
Ze heeft toch maar een platte boom gebruikt en een ondiepe zitting. Daarbij lucht aangepast zodat het zadel aan voorzijde meer omhoog komt om de overbouwdheid te compenseren. Ook heeft ze de zweetbladen naar achteren geplaatst. Resultaat: zadel blijft op zn plek liggen, lijkt veel meer in balans en ik zit gewoon recht! En mn paardje liep een stuk vlotter. Dus als we er zo zijn zou dat super zijn!
maar gisteren was ze echt heel fijn, doe dan gewoon met touwhalstertje grondwerk en ze liep lekker laag met haar hoofd en goed actief achter! Dus eigenlijk heel fijn over de rug... met rijden was ze ook fijn, goed in de hand,... maar ik zet mij soms scheef waardoor het zadel ook wat scheef zakt dus een werkpunt voor mij
Weet nog niet of ik dat volgend jaar weer aandurf met mijn dan 4-jarige. Die is al zo gevoelig (rugspier loopt dicht langs de huid).
volgende keer iets meer naar achter leggen Nielojram schreef:Kay_kim heeft kussens die 1 inch verder uitsteken dan de zitting. Wrs gekozen door de fitter omdat de schoft hoog is,en de rug verzonken. Zo krijg je draagvlak over de hele rug,en de zitting op de juiste plek.
Onthou bij het wowzadel dat er geen boomtakken zijn,de headplate houdt zich puur op in de zitting.
Mooi dat je fitter hiervoor gekozen heeft!
vond het zelf niet zo mooi, haar schoft is niet heel hoog maar ze heeft een lange schoft, ze zei inderdaad dat mijn paard een groot draagvlak 'aankan' voor betere drukverdeling en ik maar een kleine inchmaat nodig heb, daardoor voor deze oplossing gekozen 

Skipper schreef:K_K heb je iets van stijgbeugel zakken of wat voor systeem is dat? Nog nooit gezien.
Is wel fijn voor vieze stijgbeugels dat ze niet op zadel hangen.
zijn er van Harry's horse
wou ook dat mijn zweetblad niet beschadigd word of vies wordt van mijn beugels daarom deze zakjes aangeschaft