Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_90

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:24

Op deze foto is het wel te zien. Ik heb ook ongeveer een handbreedte. Als die wat afslankt of iets dergelijks heb ik altijd nog paar gaatjes over

Afbeelding

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 08:09

Die van mij komt denk ik 1 gaatje hoger :j

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 08:18

Kan prima, persoonlijk zie ik hem liever nog iets hoger, 5 cm is maar 2,5 per kant hoger. Maar zou er zeker geen nieuwe voor gaan kopen zolang je paard er prima mee loopt. Mijn paard heeft daar veel meer spek zitten en wel last gekregen van de vorige singel vandaar ik hem ruim hoger genomen heb.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 08:21

de mijne heeft er helemaal geen last van en loop.er goed op ook geen wondjes ed

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:52

Op basis van jullie reacties en mijn eigen gevoel ga ik hem toch omruilen voor eentje langer.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:22

Ook even een stipje in dit topic! Ik had ook al verschillende dingen over de singel gelezen en wil hem ook gaan aanschaffen voor mijn paard, handig om de ervaringen in dit topic door te lezen :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:13

Ben nog niet overtuigd. Een singel is een singel en natuurlijk ga je voor 300 euro niet toegeven dat het eigenlijk niet werkt. Ik zie alleen dat het leer absoluut niet voldoet aan een produkt van 300 euro. Leer moet gewoon 30 jaar meegaan voor dat geld zoals wel het geval is bij Stubben of Prestige.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:34

Heb je slechte ervaring met het leer, Germie? Ik vind het erg mooi leer en heb echt geen klachten.
En wat bedoel je met dat 'je' niet gaat toegeven dat het niet werkt?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:08

Ik heb geen klachten over het leer en ik poets de mijne niet. Dat vind ik onzin. :n

Mijn singel heb ik eerst een poos geprobeerd dus dat heeft niks te maken met niet toe willen geven. Ben iig zeer tevreden en mijn paard ook. Al geloof ik best dat we een redelijke premium betalen voor het 'nieuwtje'.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:27

Er zijn hier al diverse mensen die barsten in het leer hadden. Dat hoort echt niet voor een singel van 300 euro. En als je zo'n singel gekocht hebt ga je natuurlijk niet toegeven dat een singel van 20 euro ook gewoon voldeed: namelijk zonder schuren en zonder dat je paard er last van heeft je zadel op de plaats houden.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:47

Hier inmiddels weer een verkeerde singel geleverd gekregen.....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:48

Ja dat klopt, die mensen hebben toch allemaal hun singel vergoed gekregen? Zal een slechte batch geweest zijn, want ben het 100% met je eens dat dat absoluut niet mag.

Mijn paard had met zijn gewone prestige singel nergens last van hoor, dus ik hoefde niet perse een nieuwe. Maar als het beter kan voor hem dan doe ik dat graag.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:56

Voor zo ver ik weet hebben die mensen het ook vergoed gekregen (nieuwe singel).
Het kan best zijn dat er een stuk mindere kwalitiet leer tussen zat waardoor dat is gekomen......
Ook dat zou niet horen, maar tja, Stubben levert soms ook zadels met een scheve boom er in af fabriek, mag en hoort ook niet, maar komt voor.

Mee eens dat je voor een goede kwaliteit leer ook een bepaalde levensduur mag en kan verwachten, het e.e.a. valt wel met gebruik (hoe ga je er mee om) en onderhoud.

Ik heb de singel ook en als ik mijn 'oude / andere' singel gebruik, komt er toch weer een plekje en dat is met deze singel niet zo.

Voor die van mij was het kortste model net te lang, deze heb ik aan laten passen door mijn zadelmaker en nu is het meer dan prima.

Waar men wel op moet letten, als je een paard/pony hebt met een gevoelige huid, is dat de kappen aan de binnenzijde schuin genoeg zijn weg gesneden (hier laat de afwerking van de singel te wensen over) zeg maar, dit kan je voelen als je over de binnenzijde gaat.
Als dit niet zo is, kan je paard daar alsnog een drukking krijgen.
Een goede zadelmaker kan het aanpassen (al zou dat ook niet horen), maar de singels worden machinaal gemaakt, leer wordt gestansd, machinaal genaaid e.d..

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:57

@germie heb je wel het hele topic Door gelezen?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:06

Iedereen moet kopen wat 'ie wil, dat voorop gesteld. Ik heb een paard dat zeer lastig te singelen is. Dus ik heb er een zadel op liggen dat 2x per jaar wordt bijgesteld op de kliniek. En ongeveer elke singel die je kan bedenken ligt in de kast. Met de fairfax singel is de singeldwang echt een stuk minder geworden. Dus ik ben tevreden. Kwaliteit van het leer is bij mij ook gewoon goed.

Aan de andere kant, mijn singel doet helemaal niks voor de ligging van mijn zadel. Lag prima, ligt nog steeds prima.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:46

Hier met iedere singel wondjes, behalve met de fairfax. Ook is de singelnijd een stuk minder, zo goed als over. Voor ons werkt het dus wel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:08

Ik ben nog steeds ( lees 2 jaar) gelukkig amazone met de fairfax!!
Bij mij was het leer wat lelijk geworden maar heb een nieuwe vergoedt gekregen :)
Prima singel!
Ik laat het ook vaak proberen door mijn lesklanten.
Ik voelde zeker verschil qua beweging.
Meer uit de schouder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:16

Afbeelding

Die van mij zit ook redelijk hoog.
Zo horen ze ook te zitten.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:56

Mocht er iemand interesse hebben, ik heb een smalle 65cm lange fairfax singel met ringetje in de aanbieding, pb voor meer info

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:58

Mijn singel gaat helaas ook terug naar de ruitershop ;( Ik heb de singel nu iets meer dan een jaar en hij begint nu ook behoorlijk stug te worden en bij de plaats van de oksel zitten kleine scheurtjes in het leer. Iedere keer na het rijden heb ik hem schoongemaakt met een natte handdoek en regelmatig met de rapide ledergel ingevet. Ik denk dat de mijne ook net bij de slechte lichting zat helaas... Verder vind ik het echt een super singel en zou er zo weer eentje aanschaffen, mijn paarden zijn duidelijk beter gaan lopen!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:10

Is er iemand die zijn singel met iets anders dan Rapide onderhoud? Ik deed mijn andere singel altijd schoonmaken met Passier zadelzeep en daarna invetten met Passier. Zou dat met de Fairfax ook kunnen, of geen goed idee?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:23

Daar heb ik 'm recent ook mee gereinigd en ingewreven met de creme. Prima gelukt, hij zag er weer als nieuw uit!

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:25

Mijne is ook terug gegaan naar de shop ivm de scheurtjes en heb een nieuwe ontvangen van fairfax.. :) Kan lig niet meer zonder!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:34

Ik hou 'm helemaal niet zo goed bij :o
Heb 'm nu ongeveer een jaar en heb hem 2e hands gekocht, zal dus een relatief 'oude' zijn, misschien dat ze door alle aanvragen wat stress/drukte in het productieproces hebben gekregen wat de kwaliteit even niet ten goede is gekomen? Die van mij ziet er, als ik er een doekje over heen haal, echt weer uit als nieuw :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:06

Ik ook nergens problemen mee, heb 'm 1x gepoetst geloof ik.