WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:12

Mrijn schreef:
Ik heb ze van Prestige en die hebben wel zo'n exrta gaatje. De kwaliteit ervan is echt grandioos. heb ze nu al 5 jaar en ze zien eruit als nieuw (als ik ze zou poetsen dan...)

zijn dat de non stretch toevallig? Daar hoor ik hele positieve verhalen over en laten geen krassen en gebruikssporen op de zweetbladen en laarzen achter.

Mrijn

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:39

Oe, ik weet niet of ze de naam non/stretch moeten hebben? Ze strechen iig niet. Ze zijn van kalfsleer met een kern van nylon en heel erg zacht en soepel. Ik heb er destijds 90 euro voor betaald, maar zijn het geld wel waard als je het mij vraagt.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:15

Mrijn zijn die beugelriemen net zo dun als die van WOW? Das wat mij betreft het enige nadeel van het zadel, de kwaliteit van de riemen staat wat mij betreft niet in verhouding met het zadel.

Ik steek de beugels overigens ook op het haakje in het allerbovenste gaatje te doen net onder de beugelhaak als het waren. Werkt prima.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:17

ik heb er stubben beugelriemen bij, dat gaat prima. Ik sla ze over het zadel heen, en dan het zadel in een zadeltas (gaat altijd mee naar huis).

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:30

Is dat fijn zo.n tas ? Moet vanaf binnenkort zadel ook.mee.naar.huis gaan nemen . Vandaar

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:32

Ik vind het ideaal. Heb de mijne in Duitsland gekocht, maar die zijn hier ook te krijgen. Zorg wel dat die groot genoeg is, makkelijker inpakken.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:35

Wat.voor merk.? Pb me even anders aub . Zo off topic

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:19

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:10

ik heb vroeger zo''n zadelhoes gehad en voor transport handig, er gaat dan een nylon riem onder je zadel door, kan wel schuren denk ik. Zou hem nooit zo aan de box hangen, gebruik ik een stubben houder voor die je aan de box kunt hangen, of aan de klep van je trailer (voor mentuig handig)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:46

ik heb echt een tas waar die helemaal inritst. Erg handig idd met transport, bij het opzadelen gebruik ik idd een beugel die over de stalrand haakt.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:27

Mrijn schreef:
Oe, ik weet niet of ze de naam non/stretch moeten hebben? Ze strechen iig niet. Ze zijn van kalfsleer met een kern van nylon en heel erg zacht en soepel. Ik heb er destijds 90 euro voor betaald, maar zijn het geld wel waard als je het mij vraagt.

Ik heb de ruitersport in de buurt gevraagd of ze deze voor mij wil bestellen.. Ik was zelf ook niet zo weg van de beugelriemen van Wow. Enkelen zoals de Wow zijn volgens mijn fitter beter; zo dun mogelijk om de druk te verkleinen op de rug van het paard (belasting van het gewicht van je lichaam in de beugel). Hebben jullie dit ook mee gekregen van jullie fitters? Mij lijken enkele altijd iets minder stabiel, maar volgens mij is dat een verbeelding van mij..

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:42

Ik heb van mijn fitter juist die van stubben aanbevolen gekregen.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:02

Vond het geen fijne beugelriemen van wow, veel te dik en te stug en geen mooie kwaliteit leer.
Rij zelf ook al jaren met de prestige's en bevallen echt super.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:14

Drukverhaal is kul, er is namelijk een verticale kracht van je voet naar beugelriemophanghaak, die druk wordt door een smalle riem niet anders omdat de ophanghaak bepalend is voor de drukverdeling daar breng je de kracht op over

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:10

pantarhei schreef:
Drukverhaal is kul, er is namelijk een verticale kracht van je voet naar beugelriemophanghaak, die druk wordt door een smalle riem niet anders omdat de ophanghaak bepalend is voor de drukverdeling daar breng je de kracht op over

Ja daar zit wat in, begon toch ook zelf al te twijfelen..

Skipper, Mrijn en Remember: hebben jullie enkelen of gewone van Prestige?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:29

De gewone.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:13

Ik heb de enkele.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:19

Enkele!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:37

Met dubbele zal je denk ik wel de gesp onderaan moeten doen, want dat lijkt me niet lekker zitten.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:55

Ik heb er geen last van :n maar dat is persoonlijk.
De gesp ligt toch bijna helemaal onder je zitting waardoor je er niet veel last van hebt.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:22

Mag ik vragen op wat voor niveau jullie rijden? Of er regelmatig een masseur of fysio bij komt en hoe het dan zit met drukplekken bij WOW? Moeten jullie het regelmatig laten aanpassen? De reden van de overstap van wol naar lucht? Ik twijfel namelijk enorm! ( Zie mijn topic bij tuig).

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:41

Ik denk dat het niveau er niet toe doet. Mijn fitter komt regelmatig, maar dat komt ook meer omdat ze mij ook af en toe les geeft en mijn paard een paar ker per jaar een cranio sacraal behandeling geeft. Als ze bij mij in de buurt is geeft ze dat aan en dan beslis ik of ik het noodzakelijk vind dat ze komt. Als ze er dan toch is controleerd ze ook altijd mijn zadel.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:43

hoi, ik heb er een in t zz-z een op zz-l nivo en 1 ga ik mee in het z 1 beginnen, alle 3 onder een wow en laat ze max 1 keer per jaar door een masseuse van happy athlete nakijken of eerder ,als ik iets in het rijden tegenkom dat ik niet oplossen kan. de zadels worden net als dat je een wolzadel laat nakijken als ik verandering bij de paarden opmerk. ik heb nog geen drukplekken meegemaakt [maar ook niet onder mn wolzadels ]
nivo maakt idd denk ik niet uit, gaat erom dat je zelf of je instrukteur goed in de gaten houdt hoe je paard beweegt, je zadel nog past , en hoe je erop zit.
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 26-08-12 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:44

Dat vraag ik omdat de instructrieses op mijn stal dus zeggen dat ik maar is moet kijken in de hogere klassen er ( bijna ) niemand met WoW rijd en dat dus al genoeg zegt over het zadel. Bedankt voor je antwoord verder!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:46

oh, dat vind ik zo een onzin, ik heb er op de olympische spelen iig 3 met een wow gezien, en in de subtop kom ik ze ook geregeld tegen hoor...het gaat er denk ik meer om welke sponsor de topruiters treffen, en een gratis zadel zou ik ook geen nee tegen zeggen, daarnaast zal een wow niet zo snel op 3 verschillende paarden passen omdat de aanpassingen zo specifiek zijn, op handelsstallen zullen het dus geen handige zadels zijn..