[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneeeej

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:44

Pfoe ik zie elke keer zo veel ghost zadels weer de verkoop in gaan. Ik vraag me echt af waar het hem nou aan ligt. Nu zag ik op facebook die hele mooie cremige/light oil met bruine zittting florac voorbij komen die ik eens hier in toppic heb gezien laatst.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:50

De mijne :))

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:51

Daphneeeej schreef:
Pfoe ik zie elke keer zo veel ghost zadels weer de verkoop in gaan. Ik vraag me echt af waar het hem nou aan ligt. Nu zag ik op facebook die hele mooie cremige/light oil met bruine zittting florac voorbij komen die ik eens hier in toppic heb gezien laatst.

Ik denk dat veel mensen zich verkijken op de maat en wrongen. Dat deed ik tenminste wel. Ik zou er ook best wel weer een willen maar dan wel een met firenze (of zonder) wrongen in picollo.
Maar ik heb ook weer geen enkel spek meer op mijn zitknobbels dus probeer nog te sparen voor een schaap <3

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:55

Kwetal schreef:
Er is ooit een keer een leertje geweest dat deze wrijving tegen moest gaan - een soort mini zweetblad, maar toen zat iedereen weer te breed. %) Je riemen OVER je zweetblad is de enige oplossing. Y;(

Ja, maar dit kan toch niet bij elk model? :o? Ik heb geen inkeping in het zweetblad.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:18

Ghost is vrij nieuw dus wordt veel getest en ook weer veel doorverkocht. Barefoot gaat ook nog steeds best hard. Zag net weer 2 Notting Hill zadels te koop staan, waarvan ook een zwarte maat 2. T is dat mijn paard dat niet past... En dat ie erg fijn gaat nu met zijn boomzadel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:29

Notting Hill te koop waar.

Paard staat op andere stal en ben nu rijden aan het oppakken, maar kan nu toch wel merken dat maat 1 Cheyenne te klein is geworden. Voor die tijd met de enkele keer dat ik reed merkte ik er weinig van, maar rij nu wat vaker en dan zit het toch niet zo heel fijn. -O-

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:31

Ik denk dat het ook komt omdat veel boomloze zadels relatief goedkoop zijn dus mensen de 'gok' wel durven nemen er een aan te schaffen. Eventueel zonder goed te passen of zich in te lezen. Daarnaast zijn ze vrij waardevast dus is het gemakkelijk om ze weer te verkopen. Je kan dus best wat risico nemen.
Het werkt twee kanten op. Wanneer jij net een boomzadel van 2000 hebt aan laten meten neem je voor dat bedrag een weloverwogen beslissing. En wanneer het zadel na drie keer rijden nog niet zo lekker zit ga je hem echt niet meteen op marktplaats zetten. Het ding is immers direct 1000 minder waard.

Ik ben blij dat ik een pas sessie bij Lilianne heb gedaan. Ik was in eerste instantie helemaal niet geïnteresseerd in de Ghost, en wanneer ik dat wel was geweest had ik zeer waarschijnlijk voor een roma gekozen terwijl mijn benen veel te lang voor die wrong zijn.
Daarnaast vond ik de eerste ruim 10 keer rijden het zadel ook erg lastig omdat het nog in moest zakken en ik heel onzeker was over de ligging. Gelukkig wist ik door de pas sessie hoe een goed ingereden Ghost voelde en heb geduldig doorgereden tot hij echt lekker ging zitten.
Ik heb hem overigens nu een half jaar en het bevalt erg goed, maar ik leer nog steeds bij over hoe ik hem het beste kan zadelen en singelen.

playboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:32

Mijn Ghost zadel staat inderdaad te koop, ik (en pony) zijn ondanks verkoop juist erg tevreden!
Keuze voor verkoop is niet meer goed passend, ben zelf wat aangekomen, en ga voor de normale maat of ander model.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:35

Ik heb mijn Engel pad inmiddels een paar weken in gebruik. Ben er erg blij mee, aanvankelijk schoof hij wat, maar na een paar keer 'inrijden' ligt hij perfect.

Hier onder mijn Startrekk Shorty.

Afbeelding

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:51

Roelke_ schreef:
Kwetal schreef:
Er is ooit een keer een leertje geweest dat deze wrijving tegen moest gaan - een soort mini zweetblad, maar toen zat iedereen weer te breed. %) Je riemen OVER je zweetblad is de enige oplossing. Y;(

Ja, maar dit kan toch niet bij elk model? :o? Ik heb geen inkeping in het zweetblad.

Nee, dat klopt, de modellen met een kort zweetblad hebben geen inkeping - overigens kan je die makkelijk zelf snijden (of laten doen door iemand die leer bewerkt)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:47

turtlelito schreef:
Ik heb mijn Engel pad inmiddels een paar weken in gebruik. Ben er erg blij mee, aanvankelijk schoof hij wat, maar na een paar keer 'inrijden' ligt hij perfect.

[ [url=m/OwDmEZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oNCl7x.jpg]Afbeelding[/url] ]

+:)+ Hij past er mooi onder

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:52

Kitty_ schreef:
turtlelito schreef:

[ [url=m/OwDmEZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oNCl7x.jpg]Afbeelding[/url] ]

+:)+ Hij past er mooi onder

Ja, ben zo blij dat ik voor de kleine gegaan ben, ik hou niet zo van die 'flappen' aan de achterkant.
Hele fijne inlagen ook trouwens, ze zijn stevig maar toch erg flexibel. :j

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:13

Zijn er hier ook mensen met een trekker zadel? We waren aan het kijken voor onze nieuwe tinker maar deze is wel immens breed. Kan een trekker ook te smal zijn? Of kan hij tot echt heel breed versteld worden?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:18

Ik zag die notting hills ook inderdaad, moet echt op mijn handjes zitten. T scheelt dat de maat 2 zwart is en de maat 1 bruin, ik wil een zwarte maat 1 :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:37

Twijfel of ik wel lekker zal zitten in de Notting Hill. Cherokee is te veel zadel voor mij. En wil eigenlijk een bruine maat 2 dan. :')

Anonimo_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:43

xxdomiixx schreef:
Ik zag die notting hills ook inderdaad, moet echt op mijn handjes zitten. T scheelt dat de maat 2 zwart is en de maat 1 bruin, ik wil een zwarte maat 1 :')

Ik ook, en daarom gaan ze weg. De zwarte is mij verkocht als zijnde een maat 1 maar helaas toen ik hem uit de doos haalde bleek hij toch echt groter.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:52

Wat vervelend Anonimo! Zit je dan met zo'n zadel... Hoop dat je hem vlug kwijt bent. :(:)

Anonimo_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:50

tennan schreef:
Wat vervelend Anonimo! Zit je dan met zo'n zadel... Hoop dat je hem vlug kwijt bent. :(:)

Als het goed is wordt hij morgen opgehaald.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:32

Helaas laten mijn fotos nog even op zich wachten.

De kast moet nog gemaakt worden en ik kreeg ook fijn nog even griep.
Dus nu ook niet fit.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:28

:(:) wie geeft er nou griep weg??? Flauw hoor - kunnen ze beter zelf houden, of terugbrengen....tsssssss :+

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:58

Morgen gaat dit Buffalo zadel naar Lilianne zodat ook het Round model gepast kan worden.
Voor de grap er een cow kleurige fork op gezet, zodat liefhebbers deze kleur in het echt kunnen zien.

(ohh en ja, foto is een beetje knullig, iets met kunstlicht en een mobiele telefoon := )

Afbeelding

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:59

Als je de knop in een andere kleur denkt, vind ik dit wel een heel knap zadel!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:05

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:26

oeeeh die cow kleur is wel heeeeel mooi, dat zou ik wel op mijn paard willen leggen. PFf word er hebberig van al die zadels :')

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:39

Zijn idd knappe zadels Kitty. :j