[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:32

*\o/*

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:38

Als het meezit met het betalingsverkeer en de post heb ik zaterdag mijn Lexington is huis, spannend!! *\o/*

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:39

Akke_sSpring schreef:
Als het meezit met het betalingsverkeer en de post heb ik zaterdag mijn Lexington is huis, spannend!! *\o/*

Fototje plaatsen he :D

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:41

hahaha ik zal het proberen ;) (digibeet)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:43

Heb tweedehands via MP een Grandeurpad gekocht. Dinsdag kreeg ik een bericht dat het geld op haar rekening stond en ze hem de volgende dag zou opsturen. Ik blij dat ik vandaag weer kan rijden,krijg ik vanochtend bericht dat ze hem vanmorgen pas kon verzenden...grrr..ik baal. Dus nog even geduld hebben dus. Ook wat betreft foto's.
Ben iig wel heel blij met mijn Barefootje.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:02

Hey akke_spring een ander model BF. Ben heel benieuwd hoe die je bevalt.
Ik vindt lexington te gesloten.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:31

Zinzi_jewel schreef:
Hey akke_spring een ander model BF. Ben heel benieuwd hoe die je bevalt.
Ik vindt lexington te gesloten.

Ik heb van het weekend een Lexington maat 1 uitgeprobeerd en hoewel het officieel wat te klein was (voor mij) zat het niet verkeerd. Ik zat smaller dan in mijn huidige zadel en vond het dressuur plaatje mooier. Tsja eerlijk is eerlijk, nu Akke eindelijk tevreden loopt met een type zadel ga ik nu ook even voor het stukje zelf fijner zitten en het plaatje. En de Lexington is meer dressuur :D . Akke gaf weinig verschil met rijden.

Ik houd mijn huidige zadel nog even aan voor de zekerheid maar als de Lexington goed blijft bevallen gaat de Barrydale er uiteindelijk toch uit. Het zadel zit heerlijk zacht en we zijn er enorm mee vooruit gegaan maar het is me wat te stoer met de gekleurde accenten. :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:53

't Blijft toch een gedoe, die zadels :n

Was ik zo blij met m'n mooie Cherokee ( en nog <3 ) , heb ik toch weer het gevoel scheef te zitten op mijn paardje.
Dat gevoel had ik al met haar oude boomzadel , maar met de Cheyenne(s) en haar Christ totaal geen last van, maar nu komt het gevoel weer terug.

Dankzij de wrongen ?
Dat je daardoor toch een meer gedwongen zit aanneemt ?

Het ligt aan haar ( verder overigens goddelijke ) lichaam, absoluut niet aan het zadel ...
Balen, want het is een prachtig en heerlijk ding !

Pak nu m'n Cheyenne'tje maar weer -O-

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:55

Balen Shirley -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:59

Ja echt, he ?
Ben er gewoon een beetje verdrietig van ... het is zo'n mooi zadel !
Ligt ook heel goed op haar, alleen ik kan het gevoel niet negeren dat ik in een soort twist zit , dus rechterheup verder naar voren dan links...
Zou misschien nog eens kunnen experimenteren met het verplaatsen van de wrongen ?

Anders mag jij 'm wel -O-

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:01

*\o/* *\o/* *\o/*

Maar ik hoop natuurlijk gewoon dat je hem wel 'geschikt' krijgt voor jou en paardlief :(:) Ik herken het gevoel wel, ik heb dat met mijn Christ in de linkergalop. Die gaat bij mijn vlek net wat minder makkelijk dan de rechtergalop en dan lijkt het ook net of ik in een soort schuine houding word gedwongen, precies zoals jij het beschrijft. Dat probleem heb ik met de Cheyenne dan weer niet...

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:03

Ben je op zoek naar een Cherokee Kirsha?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:05

Ik zou je misschien nog geloofd hebben als je niet eerst die drie vreugdedansjes gedaan had _-:(

Bij mij ontstaat die dwang overigens al tijdens het stappen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:06

Niet actief op zoek, ik heb wel een testzadel besteld (die volgende week ein-de-lijk komt) en ik wil eens kijken hoe die bevalt :)

Sorry Shirley :(:) Ik hoop het toch echt wel voor je hoor!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:07

Dat weet ik toch :D
Ik verkoop 'm sowieso niet gelijk, zeker niet voordat jij hem gezien hebt, hoor :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:08

@Shirley: Wat gebeurd er al je de wrongen er af haalt, of de plek van de wrongen veranderd?

Kirsha

Wat ben je toch een tof mens :+: Ik heb momenteel ook nergens haast mee. Even geen centjes voor impulsaankopen, er is nog zoooveel wat ik wil hebben :=

jenn0dv

Oke, ik ben ook groot fan en wilde er nog 1 aanschaffen voor mn andere paard. Ging uiteindelijk niet door maar misschien is hij nog steeds te koop?
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Vond het een erg goede deal, maar helaas.

Wel heel erg balen Shirley. Ik heb hem ook liggen op mijn noorse koudbloed paard. Die wordt helaas door tijdgebrek niet veel gereden en is daardoor erg scheef. Inderdaad voel ik dit in een cherokee meer dan ik het voorheen in mijn cheyenne voelde. De cherokee is ook breder, misschien dat het gevoel daardoor overdreven is?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:10

Waarom ging de deal niet door als ik vragen mag? :) Ik had hem inderdaad al eens zien staan en vond het ook een goeie deal. Maar ik heb mezelf met pijn en moeite ingehouden :=

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:11

Nou, omdat ik ook al een cheyenne heb gekocht en mijn vriend toen een stokje heeft gestoken voor deze deal... O:)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:12

Hahaha okee. Ik zeg niks. Ik heb hier een Cheyenne, een Christ Iberica en er moet op termijn ook nog een westernzadel bij :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:36

Shirley schreef:
Ja echt, he ?
Ben er gewoon een beetje verdrietig van ... het is zo'n mooi zadel !
Ligt ook heel goed op haar, alleen ik kan het gevoel niet negeren dat ik in een soort twist zit , dus rechterheup verder naar voren dan links...
Zou misschien nog eens kunnen experimenteren met het verplaatsen van de wrongen ?

Anders mag jij 'm wel -O-

Was dat alleen vandaag of heb je dit elke keer met dit zadel?Mijn merrie kon mij soms totaal scheef in het zadel zetten doordat ze waarschijnlijk heel erg spande in haar kruis..Ik dacht lang dat het aan het zadel lag maar ze zat ter hoogte van haar heiligbeen gewoon erg vast en dat moest verholpen worden..Kan jou paardje wel goed achterhoefjes geven?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:44

Heel goed :j
't Liefst met twee tegelijk !

Ik heb het pas twee keer gebruikt , ben niet zo fanatiek en pak nog steeds eerder m'n Christ dan een zadel ...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:49

Mijn Cherokee en Freemax staan helaas nog steeds te koop. Mocht iemand in het topic een bod doen onder mijn vp dan denk ik daar serieus over na :o

Wat rot om hier al die 'net niet' verhalen te lezen. Al klinkt het ergens bekend, want wij zijn er ook nog niet.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:51

Oef, dat is niet fijn. Het idee dat je meteen scheef zit. Lastig!

vandaag even fotootje gemaakt van dochter. Heerlijk dat lekkere weer in combi met herfstvakantie. Dochter is niet van haar pony te slaan :+ . Beessie heb wel al een flinke vacht dus ik moet haar wel een beetje intomen met de galop. Vandaag in de buitenbak gereden, weer met Trekker zadel. Wel aan de longe want er reed nog iemand en het stuur zijn we nog mee bezig. daarna voor galop de longeerbak opgezocht. Kon ze even goed haar balans en zit terugvinden met zadel en beugels zonder te hoeven sturen etc. Ging al veel beter dan gisteren. Of zoals dochter zegt "Ik begin dit zadel door te krijgen". :Y)

Goed.
Fotootje:

Afbeelding

En wat ingezoomd voor de kijkers die het verschil willen zien met vorig jaar :P
VORIG jaar:
Afbeelding
NU:
Afbeelding

Denk dat ik de cantle wat naar achteren moet zetten want ze zit er nu wel dicht op.