1 van de paarden blijft lelijk doen met het om doen van de singel en bij het aansingelen, hij spert zijn mond en bijt. De andere kijkt met aansingelen wel erg lelijk maar dat is het.
Ik ree hiervoor ook met een leren singel en daar zweten hij niet zo onder. Gewoon normale zweet plekjes maar met de Fairfax heeft hij hele schuim kragen (Denk maar aan het schuim van zee). Terwijl hij onder het dekje amper nat is. Hij heeft het zowel in licht werk (30 min rijden = 10 losstappen en 20 min beetje aan het werk) als in het zware werk .
de ander heeft daar weinig last van. Nu mag die ook weinig vanwege blessure maar loopt totaal 3 kwartier.
Wat jammer dat het een smal is! Anders had ik hem zo gekocht.
Vraagje: hoe bepalen jullie de juiste lengte?
Lieees
Geplaatst: 03-10-14 18:38
Hier ook een vraag over de lengte. Ik heb vandaag een 65 gekocht maar deze is echt te lang. Nu heb ik een smal paard van 1.62 . Zou ik dan een 60 of 55 nodig hebben?
Dank je Meiske. Ik was juist aan het twijfelen geslagen door de info op de site, ik denk dat mijn singel te kort is.
Anoniem
Geplaatst: 03-10-14 20:07
Ik heb het gevonden op een site. Zo lang mogelijk maar vooral van belang dat de gespen niet bij elleboog te hebben. Daar zit je aan de foto te zien ruim boven!
Mij werdt verteld 3 vingers onder de rand van je dekje en de bovenkant singel de idealste lengte was. Dat is die van mij bijna, heb een smalle dressuurversie en dan 75 cm. Heb een brede fries Mocht ie iets afvallen zit er nog ruimte zat, heb niet het idee dat de zweetbladen/dekje snel geraakt zouden worden dan. Mijn paard had echt last van z'n vorige singel die duidelijk te kort was geworden, gespen zaten echt te laag. Ben nog steeds erg tevreden over de Fairfax.
Ik kreeg van fairfax zelf het advies hand breed onder zweetblad
Klopt, dat advies kregen wij ook van de ruitershop. Men zegt ook wel 2 vingers onder het dekje. Maarja.. het ene dekje is langer dan het andere lijkt mij